Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antavatko äidit itsensä plösöytyä lasten takia?

Vierailija
18.08.2019 |

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/4923a5d8-0958-4c11-9dbc-9acd50924…

Aika järkkyä jos joku kokee että on tärkeintä olla lastenhoitomasiina ja laittaa omat tarpeet hyllylle. Minusta lapsille pitää näyttää nimenomaan omalla esimerkillä että itsestä saa ja pitää huolehtia ja ulkonäkö on osa sitä. Treeni ja oikea ruokavalio auttaa voimaan hyvin joka tavalla eikä lapsille jää hyvä kuva plösöydestä. Varsinkaan kun moni valittaa tilaansa marttyyrina uhrautujana eikä tee mitään muuttuakseen. Mulla on vuoden ikäiset kaksoset ja oon kotitreenillä saanut kropan jopa timminmäksi kuin ennen raskautta.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan sitä sellaisiakin, jouden mielestä raskaudessa tai synnytyksessä tulleita vaurioita ei voi korjata. Kun ne muistuttavat rakkaista lapsista. Älytöntä.

Vierailija
2/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulkonäkö ole pääosa, vaan terveet syömiset ja iloinen mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei univajeesta kärsivä pysty treenaamaan. Hyvä, että selviää edes päivästä toiseen.

Vierailija
4/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ottaa eron kun nainen plösöytyy ja keskittyy ainoastaan lapsiinsa. Sitten ihmetellään.

Vierailija
5/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmoset ja puolen vuoden päästä olin jo missikissojen finaalissa. Kovin vaatimattomalta kuulostaa treenisi, jos kaksoset, etkä tehnyt kauneutesi eteen mitään. Kroppa on vain pieni osa ihmistä.

Vierailija
6/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vauvasta, puolisosta ja tukiverkostosta, miten itsestä jaksaa ja ehtii pitää huolta.

Vierailija
7/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, kyllä ne ihmiset voi ns.plösöytyä siitä huolimatta onko muksuja vai ei ! Ja mua ei ainakaan ikinä ole häirinny toisten ihmisten kilot ja ulkomuodot. Ei tod.ole minun onnesta pois. Tämä palsta on siinä mielessä todella outo kun on varmaan miljoona aloitusta toisten ihmisten kiloista/ulkonäöstä/syömisistä. 

Vierailija
8/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se liittyy siihen, että lastenhoitoapua on vaikea saada. Isähän kun usein yrittää luistella lastenhoidosta: miten lähdet lenkille, jos miestä ei näy.

Kotijumppa on hyvä, ilmeisesti teillä nukutaan yöllä hyvin, jos pystyt lasten päiväuniajan käyttämään jumppaan. Moni aliarvioi kotijumppaa, itse teen sitä pahimmilla pakkasilla.

Ilmeisesti ylipaino tulee toisille niin helposti, että sen estäminen ja poistaminen on todella vaikeaa. Toki jos ruokailutavat on pielessä ja sohvailuindeksi korkea, niin juurisyytä saa silloin hakea peilistä.

terv. Kolmen äiti

Vierailija
9/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut on tekosyy levitä. Niiden jämät pitää syödä, niiden takia valvoo eikä jaksa liikkua, raskaus pilasi kropan jne.

Vierailija
10/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolmoset ja puolen vuoden päästä olin jo missikissojen finaalissa. Kovin vaatimattomalta kuulostaa treenisi, jos kaksoset, etkä tehnyt kauneutesi eteen mitään. Kroppa on vain pieni osa ihmistä.

Näytän hyvältä enkä tähtää missikisoihin :)

Ap

Vierailija
11/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ottaa eron kun nainen plösöytyy ja keskittyy ainoastaan lapsiinsa. Sitten ihmetellään.

Miehetmeivötmole erityisen tarmokkaita eroamaan. Yleensä siihen tarvitaan seuraava nainen, jonka helmoihin pääsee hoivaan ellei peräti muuttamaan pikapikaa.

Vierailija
12/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehetmeivötmole erityisen tarmokkaita eroamaan. Yleensä siihen tarvitaan seuraava nainen, jonka helmoihin pääsee hoivaan ellei peräti muuttamaan pikapikaa.

P.o. Miehet eivät ole

Vierailija
13/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sun kommenttisi on yhtä älytön, kuin erään tuttuni kommentti pikkulapsiaikana. Hän ihmetteli, että kyllä pienten lasten äitien pitäisi vähän enemmän huolehtia itsestään, miettiä pukeutumista ja meikata.

Noh, kun nukkuu kolmen tunnin pätkissä ja pari ekaa vuotta menee sumussa, niin ei sitä hirveästi ehdi huolehtimaan itsestään tai liikkumaan. Olen viisi kertaa nukahtanut kampaajan tuoliin. Ihan väsymystä.

Jos ei ole tukiverkkoa, niin ei todellakaan pääse liikkumaan iltaisin. Mihinkään lapsiparkkiin en ole lasta halunnut jättää. Kyllä lapsen ehdoilla mennään.

Kyllä sekin aika tulee kohta, kun pääsee harrastamaan.

Elämässä ei voi saada kaikkea, vaikka multitaskaaja uratykit niin väittävät. Et voi olla kahdessa paikassa läsnä. Toiseen asiaan käytetytty aika on lapselta pois.

Omassa perhe-elämässä olen huomannut, että lapsi on tosi tyytyväinen, jos vain istun olohuoneen nurkassa katsomassa TV:tä ja lapsi voi hypätä syliin milloin vain. Siis vain olen läsnä ja saatavilla.

En ole yhtä läsnä, jos läppäri on sylissä tai teen jotain muuta.

Vierailija
14/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, onhan sitä sellaisiakin, jouden mielestä raskaudessa tai synnytyksessä tulleita vaurioita ei voi korjata. Kun ne muistuttavat rakkaista lapsista. Älytöntä.

Tuo onkin älyöntä itsensä kusettamista. Minulta on korjattu vatsa ja jos en olisi menossa sukupuolen korjaukseen niin korjaisin rinnatkin ja oikeastaan korjaantuuhan ne tässä. Ei se ole mikään meriitti ja hieno asia elää jossain elämän pahoinpitelemässä kehossa ja käyttää tukivaatteita lopun ikäänsä ja  kärsiä siitä hiertyminä ja ahdistavana tunteena kun kulahtaneita ihopoimuja on tungettu ties mihin tekokuituihin. Sitten vaatia miestä kotona vielä seksuaalisesti kiihottumaan jonkun rypytetyn verhon panemisesta. Minulla oli ainakin lapsivuosien,  raskauksien ja laihtumisen jälkeen 85v naisen kroppa. Ja sellaisessako pitäisi elää kun oikea ikä on 30+ ? Ei tarvitse. Ei sitä tunnetta voi kuvailla mikä tulee kun on kantanut ryppyistä palloa toistakymmentä vuotta ja sormet hivelee litteää vatsan pintaa ja  lihaksia. Se tuntuu hitosti paremmalle kuin tää naisille syötetty äitishaiba kunniamerkeistä. Mitä siitä sitten että on puolen metrin arpi. Se haalenee eikä ole yhtään niin vastenmielinen kuin kuivettunut vatsaröllö.

Vierailija
15/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen kommenttiin, että olen asiaa miettinyt ja todennut, että kaikista helpointa on antaa aikaa lapselle silloin kun hän sitä kaipaa ja tarvitsee. Asiat kertaantuvat ja kiireisten vanhempien kanssa lapsena kasvanut on pian terapiaa vaativa teini. ” Kun vanhemmilla ei ollut koskaan aikaa olla.” Tai koko elämä on ollut pelkkää suorittamista.”

Olen aika laiska ja miettinyt asiaa, miten pääsisin helpoimmalla tässä lastenkasvatuksessa. Helpointa on olla läsnä ja antaa aikaa silloin, kun sitä tarvitaan.

Niinpä oma paino tai ulkonäkö menee toisarvoiseksi.

Vierailija
16/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköpaineet on aika veturallaan jos ei riitä normaali hygienia ja paino.

Mitä varten pitää meikata ja treenata? Mee instaan jos et kestä oikeaa, normaalia elämää.

Vierailija
17/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule vaihtelee ihan saman äidin kohdallakin, miten jaksaa pitää kehostaan huolta. Itsekin olin alle puolessa vuodessa palautunut entisiin timmeihin mittoihini, mutta sairaudet ja hektinen elämänvaihe toivat kiloja takaisin. Ilman lasta olisin kaiken muun lisäksi ehtinyt ja jaksanut kuntoilla enemmän, mutta en vain halunnut. Minulle oli tärkeämpää viettää ne vapaat hetket lapsen kanssa puuhaillen. Yhtään en koe olevani marttyyri ja nyt elämä alkaa taas rauhoittua ja on aikaa myös omalle fyysiselle hyvinvoinnille. Kaikilla ei vain ole samat prioriteetit.

Vierailija
18/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin älyöntä itsensä kusettamista. Minulta on korjattu vatsa ja jos en olisi menossa sukupuolen korjaukseen niin korjaisin rinnatkin ja oikeastaan korjaantuuhan ne tässä. Ei se ole mikään meriitti ja hieno asia elää jossain elämän pahoinpitelemässä kehossa ja käyttää tukivaatteita lopun ikäänsä ja  kärsiä siitä hiertyminä ja ahdistavana tunteena kun kulahtaneita ihopoimuja on tungettu ties mihin tekokuituihin. Sitten vaatia miestä kotona vielä seksuaalisesti kiihottumaan jonkun rypytetyn verhon panemisesta. Minulla oli ainakin lapsivuosien,  raskauksien ja laihtumisen jälkeen 85v naisen kroppa. Ja sellaisessako pitäisi elää kun oikea ikä on 30+ ? Ei tarvitse. Ei sitä tunnetta voi kuvailla mikä tulee kun on kantanut ryppyistä palloa toistakymmentä vuotta ja sormet hivelee litteää vatsan pintaa ja  lihaksia. Se tuntuu hitosti paremmalle kuin tää naisille syötetty äitishaiba kunniamerkeistä. Mitä siitä sitten että on puolen metrin arpi. Se haalenee eikä ole yhtään niin vastenmielinen kuin kuivettunut vatsaröllö.

Keho muuttuu raskauksien myötä. Rinnat alkavat roikkumaan ja painoa tulee, se on vissi. Omituista, jos ei tulisi. Kaikkea ei voi saada. Et voi olla äitimäisen pehmeä ja samalla treenata hulluna niin, että rasvat lähtee kehosta. Minkä syömishäiriön ja narsismin aiheutat tuolla käytöksellä lapsillesi.

Vierailija
19/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen itsestään ja puolisostaan välittävä pitää jollain tavalla huoli ulkoisesta ja sisäisestä kauneudestaan.ei tarvitse olla mikään treenattu.

Vierailija
20/72 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 lasta mutta silti olen halunnut pitää itsestäni huolta.

3. lapsen jälkeen olin edelleen laiha ja 4. lapsen jälkeen olen ollut normaalipainoinen. Nyt kuopus alkaa olemaan täysi-ikäinen ja minä edelleen samassa painossa.

Jo työnkin takia on aina pitänyt huolehtia siististä ulkonäöstä joten en ole koskaan ajatellut sen olevan turhamaisuutta tai lapsilta pois. Puhtaat, aina laitetut hiukset, siistit kauniit vaatteet ja meikkiä hieman töiden ulkopuolellakin. Lapset ovat nukkuneet aamulla kun olen laittautunut töihin, eivät siis ole menettäneet mitään. Hiusten laittoon menee kyllä 30 min mutta meikkiin vain 5. Vaatteiden silitys 5 min.

Eikä mua harmita se ihaileva ja ylpeä katse miehenkään silmissä:) Ei ole haluttomuutta eikä muitakaan ongelmia ollut koskaan.

Olisinko parempi äiti 40kg lihavampana pieruverkkareissa tukka paskaisena??