Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OPISKELIJA! Mikä on tekosyysi mikset hyväksy soluasuntoa?

Vierailija
17.08.2019 |

Sain kuulla että kaupungin opiskelija-asuntosäätiöltä saa solun pyytämällä mutta samalla jotkut kaverit tuskailee asunnon hankkimisen kanssa.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo asunto kaupungilta. Vihaan muuttamista, enkä halua soluun. Siellä joutuu asumaan tuntemattomien kanssa, asuntoihin voi tiirikoida sisään ilman seuraamuksia, kämppikset vaihtuu alvariinsa, jääkaappi on homeessa, keittiö ja vessa törkyisiä, ja huoneistossa hengailee kämppisten säätöjä ja kavereita. Kaiken lisäksi täytyy pelätä, että kämppis kännissä jättää hellan päälle tai nukahtaa suikuun.

Vierailija
2/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli pakko asua vajaa vuosi solussa (minä + 3 muuta asukasta), ja se asumismuoto ei todellakaan ole minua varten. Haluan omaa rauhaa, ja pystyä rentoutumaan kotona. Solussa tuo ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasuntoja ei enää edes ole paljon, koska kukaan ei niihin halua. Ja miksi pitiäisikään?

Vierailija
4/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivautua kun järjestelmä sallii yksiön vaikka Stadin keskustasta? Kiitos PersKeKo! <3

Vierailija
5/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta.

Vierailija
6/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi muuttaisin omistusasunnosta kahden lapsen kanssa soluun.

Vierailija
7/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole opiskelija

Vierailija
8/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiössä aikuistuu nopeammin. Solussa osan ikävistä kotitöistä voi jättää kämppiksille. Lisäksi ei tartte pelätä että joku syö sun ruuat tai varastaa jotain tavaroitasi. 

Vierailija
9/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kolmekymppisenä voi elää kuin teini ja mihinkään ylimääräiseen ei ole energiaa.

Vierailija
10/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetussa keittiössä/kylppärissä on aina paskaista. Harvoin tulee sellaista sattumaa eteen, että kämppäkaverisi tykkää siivota jälkensä. Yksityisyys on ongelma myös. Miten raahaat sinne Pertin, Martin ja Ahmedin vuoroviikoin ilman, että kukaan katsoo kieroon? Mietipä sitä. 

Vierailija
11/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on yleensä ihan hirveitä, epäesteettisiä lääviä.

Mieluummin asuu viihtyisässä kimppakämpässä/kommuunissa.

Vierailija
12/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei minua enää kosketa, mutta tässä yksi miinus: korkeakouluopiskelija saattaa saada solukämppikseksi 16-vuotiaan amiksen, joka pöllii alkoholisi ja elää kuin pellossa. Jonkinlainen takuu pitäisi olla, että kämppis edes siedettävä ja samassa elämäntilanteessa.

Vierailija
13/157 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks lasta ja puoliso, ei ihan yks huone riitä.

Vierailija
14/157 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soluasuntoja ei enää edes ole paljon, koska kukaan ei niihin halua. Ja miksi pitiäisikään?

Soluasuminen on edullista, siksi pitäisi. Jollei sitten kustanna yksiöasumistaan omasta pussistaan.

Vierailija
15/157 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kaikennäköisiä sek0.päitä eikä ole turvallista asua heidän kanssaan. Miten kysyjä itse asuu?

Vierailija
16/157 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saa asumistukea, vaikka asuu vanhemipen omistamassa yksiössä. Lisäksi, jos vanhemmat ovat ostaneet asunnon, jossa on suuri rahoitusvastike ja rahoitusvastikkeet tuloutetaan taloyhtiön kirjanpidossa, saavat vanhemmat vähentää rahoitusvastikkeen pääomatuloistaan. Tämä on tosi edullista ja tätä eivät kaikki tiedä.

Eli pyysin vanhempia ostamaan uuden yksiön keskusta, johon muutin vuokralle. Tosi hyvä asunto mulle opiskelua varten ja vanhemmille erinomainen sijoitus, koska valtio tukee asumistuella ja ruhtinaallisilla verohelpotuksilla verotukena. Kannattaa todellakin, jos vaan löytyy vanhemmilta hivenen ylimääräistä!

Vierailija
17/157 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä solua. Sotkuista oli, aina piti siivota muidenkin jälkiä. Ja ne "kämppikset" vaihtui tiuhaan. Joku pölli tavaraa mun huoneesta. Humalassa metelöintiä jne... usein mun ruuat syötiin, eipä se nimikointi auttanut... Yksi poltti sisällä. Joo, kyllä mäkin tupakoin joskus, mutten ikinä sisällä, yöks... juu, ei enää, kiitos...

Vierailija
18/157 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama syy miksei esim työtön tai asumistukea saavat ei-opiskelijat eivät hyväksy soluasuntoa. Miksi vain opiskelijan pitäisi hyväksyä solu näistä tuensaajista? Opiskelu edes sijoitus tulevaisuuteen toisin kuin nuo kaksi muuta mainittua.

Vierailija
19/157 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on Otaniemessä asunut solussa viitisen vuotta ja kämppikset ovat kaikki ollleet muualta tulleita. Poika, joka oli kasvatettu arvostamaan kaikkia ihmisiä, voisi nykyisin varmaan ajatusmaailmaltaan liittyä persuihin. Soluelämä on ollut ilmeisesti vähän liiankin kansainvälistä ja avartavaa. En suosittele. 

Vierailija
20/157 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun solussa, mutta ennestään tutun kaverin kanssa. Tämä asumismuoto sopii tähän elämäntilanteeseen täydellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi