Jätänkö nykyisen vaimoni, ja lähden exäni perään?
Olen nyt 3 vuotta ollut vaimoni kanssa yhdessä (vuoden naimisissa), mutta silti vieläkin mieleeni juolahtelee exäni. Olen kaiken tämän ajan sivuuttanut ajatukset exästä, ja ajatellut vain että se on normaalia kaipuuta joka menee ohi ajan kanssa, mutta ei. Se on vain paisunut ja paisunut, lopusta ei minkäänlaisia merkkejä.
Menin sitten eilen ottamaan yhteyttä exääni 3 vuoden jälkeen, ja hän vastasi viestiini. Kysyin häneltä, että miten nykyään pyyhkii. Aikamme rupateltua, exäni kysyi minulta, että haluanko lähteä kahville joku päivä. Sanoi, että on ajatellut minua edelleen vuosien jälkeen ja meinannut ottaa yhteyttä, mutta ei ole kuitenkaan kehdannut häiritä uutta elämääni.
Olen aivan rikki ja hämmentynyt.. Tuntuu niin pahalta kun teen näin nykyistä vaimoani kohtaan! En vain voi tunteilleni mitään. Tuntuu, että nykyinen naiseni ei ole se oikea minulle. Vaimoni on hyvä ihminen, älkää ymmärtäkö väärin, mutta hänestä puuttuu se kipinä mikä exässäni loimusi. Tuntuu vain, että minun pitäisi kuunnella sydäntäni ja palata exäni luokse. Kaipaan hänen pehmeää ihoaan ja kosketustaan. Monesti kun hän yöllä heräsi, hän sukelsi kainalooni peiton alle ja halasi lujaa. Minä heräsin, ja silitin häntä ja jatkoimme unia tyytyväisinä...
Mitä minä oikein teen? Lähdenkö paremman perään, vai luotanko siihen, että nämä ajatukset menevät vielä ohi? Olen rakastunut vaimooni (kai, niin ainakin luulen), mutta exäni herättää minussa suurempia tunteita.
M32
Kommentit (51)
Vai oikein perhosia vatsassa? Vai hiukan alempana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tunne ei ehkä ole enää sama kuin ennen. Vuodet siinä välissä ovat muuttaneet molempia. Mutta sinuna menisin sinne kahville exän kanssa ja puhuisin asiat halki.
Mutta eikö tämä jo itsessään ole väärin nykyistä vaimoani kohtaan? Jos hänen tietämättään menen kahville minun exäni kanssa? En tiedä..
ap
Minun mielestäni on väärin, että olet naimisissa nykyisen vaimosi kanssa kävit kahvilla tai et. Sinun pitäisi kosia vain siinä tapauksessa, ettet haikaile kenestäkään muusta. Siitä asti meni pieleen.
Eri
Kerrot nykyiselle että asiat vaivaa ja tahdot tavata eksän. Jos haluat erota nykyisestä, tee se ennen uutta suhdetta eksään.
Ihana kirjotus :).Se kipinä ei oo kaikkien kanssa voimakasta.Tee niin ku sydänmesi sanoo.Meillä on vain 1 elämä.Ja sitä ei kannata viettää ihmisen kanssa,jonka kanssa ei oo hyvä olla kaikella tapaa.
Jätä nyxä ja lähe exän kimppaan. Pane exää ja jätä se nyxän takia uudestaan.
Kahvilla voibkäydä, mutta entä jos menettekin sänkyyn.
Parempi kertoa nykyiselle ensin tilanne.
Kuule, tee niin kuin sinusta itsestäsi tuntuu.
Kannattaa myös huomata, ettei se elämä entisen vaimon kanssa ole enää koskaan sellaista, kuin se joskus oli.
Aika muuttaa ihmistä eikä aika todellakaan kultaa kaikkia muistoja, päinvastoin!
Eroa nykyisestä nyt ainakin ja sitten vasta lähdet etsimään sitä kipinääs.
Kannattaa varautua jonkinasteiseen pettymykseen, koska todennäköisesti olet rakastunut mielikuviin eksästä kuin siihen oikeaan ihmiseen (lue: todellisuuteen). Hän on todennäköisesti muuttunut, saanut uusia särmiä ja ulkonäkökin muuttunut tässä välissä unohtamatta sitä, miten olet muuttunut ihmisenä arvoiltasi ja psyykkiseltä kasvultasi myös itse. Sitä paitsi moni eksänsä kanssa kahville mennyt saattaa jopa havahtua, että herrajumala, tuollaisenko kanssa olen joskus oikeasti ollut ja mitä olen oikein ajatellut, koska jossei toinen ole muuttunut niin ainakin itse on. En silti pidättelisi hengitystäni sen varalta, että teille tulisi vuosisadan romanssi, koska jotain sinussa oli ettei sinun kanssasi kannattanut jäädä tänne vaan piti lähteä saksanmaalle tai ties minne toteuttamaan itseään. Nyt hän palaa sitten takaisin niin kuin mitään ei olisi tapahtunut - mitä jos seuraava komennus tulee Kiinaan? Indonesiaan? Jäätkö taas tänne.
Tiedän monia miehiä, joilla on ollut vaikeuksia päästä yli eksästä, mutta kun todellisuus lyö vasten kasvoja niin se on kuin märkä sellainen. Eksä ei olekaan enää niin kapealanteinen ja siloposkinen kuin teininä, pitkät hiukset on ohennettu punaiseksi kouvolatukaksi ja ääni on kähentynyt kuin harakalla röökinpolton myötä. Joka tapauksessa trollihan tämä taitaa olla, mutta käy kahvilla ja varokin menemästä sänkyyn sen muidun kanssa. Todennäköisesti viimeistään sen jälkeen tosin honaisit saman kuin moni muukin mies, että huonoa oli, palataan takas entiseen.
Mutta jätä se vaimosi, joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tunne ei ehkä ole enää sama kuin ennen. Vuodet siinä välissä ovat muuttaneet molempia. Mutta sinuna menisin sinne kahville exän kanssa ja puhuisin asiat halki.
Mutta eikö tämä jo itsessään ole väärin nykyistä vaimoani kohtaan? Jos hänen tietämättään menen kahville minun exäni kanssa? En tiedä..
ap
On. Mut älä tee mitään väärää sen exän kanssa. Juttele vaan. Jos sitä sielujen sympatiaa ei olekaan, niin voit sitten halutessasi kertoa vaimollesi, mitä tapahtui. Jos hän on tolkullinen ihminen, hän kyllä ymmärtää ja antaa anteeksi.
Jos taas on niin, että ex onkin kaikkea mitä naisesta tahdot, niin sitten voit alkaa eropuheet vaimon kanssa. Eroaminen ei ole helppoa eikä yksinkertaista, vaatii aikaa ja kyyneleitä.
Mikset toimi kuten muutkin miehet: tapailet molempia ja katsot kumman haluat. Siis pitkään.
En tiedä kannattaako sitä sanoa. Minun ex ei sanonut että oli törmännyt tähän haaveidensa exään jonka laastari olin ennen kuin kauan tapaamisen jälkeen,mutta ymmärsin silloin miksi miehelläni ei ollut seisonut kuukauteen sängyssä kun tämä tapaaminen oli ollut. Sainpahan selityksen silloiselle oudolle impotenssille. Että jos näin kova vaikutus on naiselle mieheen, ehkä hänen oli hyvä tavata ja pohtia itsekseen asioita. En ole mustasukkaista laatua enkä ollut silloinkaan vaikka kuuntelin päälle ylistykset siitä miten ex oli hoikistunut ja kaunistunut. Säälitti vain tilanne meidän kummankin puolesta ja se että meidän näytelmän oli jatkuttava, koska mies kielsi täysin tunteensa tätä naista kohtaan.
Jos ei ole provo, niin sinuna pysyisin kyllä vaimosi kanssa. Minulla kävi vähän samalla tavalla, oli hyvä avioliitto ja kaikki, mutta exä aika ajoin mielessä ja jopa unissa. No, kävi niin, että sattumoisin se exä otti minuun yhteyttä. Ja hupsista, kupla puhkesi. Vaihdettiin joitakin viestejä ja yhtäkkiä muistinkin hyvin, miksi erosimme ja miksi en halunnut/kokenut tarvetta olla häneen yhtedessä niin monta vuotta. Ymmärsin, että idealisoin exääni ja fantasioin jostakin, mitä ei ole olemassa. Nyt arvostan entistä enemmän puolisoani. Uskon, että sinunkin tapauksessa kyse on pikemmin jostakin tällaisesta. Kyllähän se arki exänkin kanssa koittaisi, ei se exäkään ikuisesti sukeltaisi öisin sun kainaloon. Anna olla ja keskity pikemmin avioliittoosi.
Älä missään nimessä tee salaa vaimoltasi yhtään mitään. Salailu, valehtelu ja pettäminen on äärimmäisen loukkaavaa. Olet mennyt avioliittoon vaimosi kanssa, kerrot, että olet rakastunut häneen. Parisuhdetta täytyy hoitaa, ihan oikeasti, ja asioista puhua, ennen kuin ne paisuvat todellisiksi ongelmiksi. Ihastuminen ja haikailu exän perään kyllä jää, kun et sitä ruoki. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 30 vuotta, joten tältä pohjalta ajatukseni.... Älä petä vaimosi luottamusta, millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole provo, niin sinuna pysyisin kyllä vaimosi kanssa. Minulla kävi vähän samalla tavalla, oli hyvä avioliitto ja kaikki, mutta exä aika ajoin mielessä ja jopa unissa. No, kävi niin, että sattumoisin se exä otti minuun yhteyttä. Ja hupsista, kupla puhkesi. Vaihdettiin joitakin viestejä ja yhtäkkiä muistinkin hyvin, miksi erosimme ja miksi en halunnut/kokenut tarvetta olla häneen yhtedessä niin monta vuotta. Ymmärsin, että idealisoin exääni ja fantasioin jostakin, mitä ei ole olemassa. Nyt arvostan entistä enemmän puolisoani. Uskon, että sinunkin tapauksessa kyse on pikemmin jostakin tällaisesta. Kyllähän se arki exänkin kanssa koittaisi, ei se exäkään ikuisesti sukeltaisi öisin sun kainaloon. Anna olla ja keskity pikemmin avioliittoosi.
Nope ei ollenkaan sama tarina. Heille tuli ero välimatkan takia, teillä tuli ero aivan muista syistä. He eivät käyneet suhdettaan ns. loppuun saakka. Te kävitte.
Mun kirjoissa tuommoinen viestittely olisi jo pettämistä. Siinä on jo yksi askel otettu sillä tiellä, vaikkei vielä päädyssä ollakaan.
Eukko lähti Luxemburgin saarelle Saksaan. Käy nyt kahvilla ja panemassa, pian se taas lähtee ja jättää sut.
Mua epäilyttää, että ainakaan ap ei ole eksänsä suuri rakkaus. Miksi? Koska te erositte, eivät aidosti toisiaan rakastavat ihmiset eroa ilman, että sovitaan missä jälleen kohdataan. Kyllä, vuosiksikin voi erota jos suhdetta ei voida ylläpitää ja elämiä sovittaa yhteen. Liian erilaisetkin ihmiset voivat rakastua eikä haaveitaan kannata jättää toteuttamatta vaikka suhde sitä vaatisi. Silloin voidaan erota, mutta silti pidetään yhteyttä, edes jonkin verran ja yhteenpaluu on aina ajatuksena. Syvästi rakastavaiset eivät toimi kuten te toimitte. Vai oletteko oikeasti niin tyhmiä, ettette tajunneet, että teillä oli (muka) jotain ihmeellistä ja ainutlaatuista? No ei ollut, ei ollut sen mielestä, jonka mielestä oli hyvä syy erota lopullisesti.
Olet yksipuolisesti rakastunut eksääsi. Mutta voittehan te kokeilla jos rakastuisitte vielä molemminpuolisesti.
Eroa vaimostasi. Ei hänelläkään ole kuin yksi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä tee salaa vaimoltasi yhtään mitään. Salailu, valehtelu ja pettäminen on äärimmäisen loukkaavaa. Olet mennyt avioliittoon vaimosi kanssa, kerrot, että olet rakastunut häneen. Parisuhdetta täytyy hoitaa, ihan oikeasti, ja asioista puhua, ennen kuin ne paisuvat todellisiksi ongelmiksi. Ihastuminen ja haikailu exän perään kyllä jää, kun et sitä ruoki. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 30 vuotta, joten tältä pohjalta ajatukseni.... Älä petä vaimosi luottamusta, millään tavalla.
Luottamus on rikottu jo. Hän on ollut yhteydessä tietyllä mielellä eksäänsä :(
Ei kait sitä nyt niin voi hyppiä muijasta toiseen?