Jätänkö nykyisen vaimoni, ja lähden exäni perään?
Olen nyt 3 vuotta ollut vaimoni kanssa yhdessä (vuoden naimisissa), mutta silti vieläkin mieleeni juolahtelee exäni. Olen kaiken tämän ajan sivuuttanut ajatukset exästä, ja ajatellut vain että se on normaalia kaipuuta joka menee ohi ajan kanssa, mutta ei. Se on vain paisunut ja paisunut, lopusta ei minkäänlaisia merkkejä.
Menin sitten eilen ottamaan yhteyttä exääni 3 vuoden jälkeen, ja hän vastasi viestiini. Kysyin häneltä, että miten nykyään pyyhkii. Aikamme rupateltua, exäni kysyi minulta, että haluanko lähteä kahville joku päivä. Sanoi, että on ajatellut minua edelleen vuosien jälkeen ja meinannut ottaa yhteyttä, mutta ei ole kuitenkaan kehdannut häiritä uutta elämääni.
Olen aivan rikki ja hämmentynyt.. Tuntuu niin pahalta kun teen näin nykyistä vaimoani kohtaan! En vain voi tunteilleni mitään. Tuntuu, että nykyinen naiseni ei ole se oikea minulle. Vaimoni on hyvä ihminen, älkää ymmärtäkö väärin, mutta hänestä puuttuu se kipinä mikä exässäni loimusi. Tuntuu vain, että minun pitäisi kuunnella sydäntäni ja palata exäni luokse. Kaipaan hänen pehmeää ihoaan ja kosketustaan. Monesti kun hän yöllä heräsi, hän sukelsi kainalooni peiton alle ja halasi lujaa. Minä heräsin, ja silitin häntä ja jatkoimme unia tyytyväisinä...
Mitä minä oikein teen? Lähdenkö paremman perään, vai luotanko siihen, että nämä ajatukset menevät vielä ohi? Olen rakastunut vaimooni (kai, niin ainakin luulen), mutta exäni herättää minussa suurempia tunteita.
M32
Kommentit (51)
Miksi te sitten erositte, jos kerran oli niin mahtavaa. Mieti alkuun sitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi exäsi on exä?
Erosimme exäni kanssa, koska hän sai töitä Saksasta. Minä jäin kotopuoleen tekemään töitäni, ja hän lähti unelmiensa perään Luxemburgiin. Pidimme jonkin aikaa yhteyttä, mutta päätimme lähteä erille teille niin suuren etäisyyden takia.
ap
Jos se todella toimisi exän kanssa, ei vanhoja ongelmia, olette muuttuneet - tai pääsee eteenpäin niistä? Ehkä joudut joka tapauksessa eroamaan, jos nykyinen ei tunnu oikealta. Jospa osaat nätisti selittää nykyiselle asiat ja sitten erilleen heti. Jätä joku kriisipuhelimen numero, vastaa kysymyksiin itsekin tai jos hän käsittelee eroa ystäviensä kanssa. Onko talous vakaa vai jääkö tyhjän päälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi exäsi on exä?
Erosimme exäni kanssa, koska hän sai töitä Saksasta. Minä jäin kotopuoleen tekemään töitäni, ja hän lähti unelmiensa perään Luxemburgiin. Pidimme jonkin aikaa yhteyttä, mutta päätimme lähteä erille teille niin suuren etäisyyden takia.
ap
Romahtiko pilvilinnat vai sieltä Luxemburhistako se viestittelee?
Ootko varma että se kipinän puute ei johdu susta?? On vähän hassu sanoa että ihmisestä puuttuu kipinä, koska se kipinän puute johtuu yhtälailla susta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi exäsi on exä?
ap
Ei tuo ole se syy. Mikä se on?
Olet nuori ja silti jo exä ja vaimo.
Älä hosu näin paljon
Jätä ja lähde mahdollisimman nopeasti. Vaimosi ansaitsee parempaa kuin exänsä perään haikailevan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi exäsi on exä?
ap
Romahtiko pilvilinnat vai sieltä Luxemburhistako se viestittelee?
Luulen että olen hänen vuokseen valmis matkaamaan vaikka maailmanympäri.. Perhosia vatsassa ja sitä rataa...
ap
Noin sitä käy kun ottaa jonkun laastarin ja tyytymiskohteen, kun pitää vaan joku olla. Itse olen ollut tällainen avioitu tyytymiskohde, joka on otettu siksi kun mies ei osaa olla itsekseen. Kiitos ei enää ikinä tuollaista suhdetta. Tosin minun mies ei mennyt exänsä perään meidän liiton jälkeen vaan otti samantien laastarin ja meni sen kanssa naimisiin ja siitäkin erottiin nopeasti kun ei naisten perässä saanut juosta avioliiton aikana. Kumma kyllä kun tämän alkuperäisen kohdalla oltiin sielunkumppanit eikä mielessä käynyt herralla lainkaan juosta muitten naisten perässä, kun on se yksi oikea niin se riittää.
Onko maantieto hakusessa vai keksitty juttu? Lähti Saksaan töihin, mut päätyi unelmiensa perään Luxemburgiin?
Mulla on ollut ja on samaa toisinpäin. Eli minä olen siis nainen ja kaipailin eksääni.
Onneksi tuo eks sai pari vahinkolasta ja on hoitanut vastuunsa niin surkeasti, että ei ole enää niin kova ikävä. Kyllähän meillä kipinöi tai suorastaan lempi roihusi, mutta en tosiaan tiedä millainen hän lopulta olisi ensirakastumista vaativammissa olosuhteissa. Todennäköisesti pettymys ja ehkä sinunkin eksäsi olisi pettymys haastavammissa oloissa.
Joten vakuuttelen tätä niin pitkään itselleni kunnes sisäistän sen.
Vaikeampina aikoina sydän haluaisi karata vaan koska olisi niin helppoa jättää tämän suhteen ongelmat ja vaihtaa kipinöivään yhteenpaluuseen eksän kanssa. - Kauanko sitäkään kipinöintiä todellisuudessa kestäisi? - Tuskin kauan, kyllä siinäkin suhteessa tulisi ongelmansa.
Joten pysyttelen onneksi rakastamani hyvän miehen rinnalla myös ne vaikeat ajat.
Sinulle ap sanoisin, että eksälle viestittely oli jo loukkaavaa puolisoasi kohtaan. On raukkamaista suunnitella pakoa toisen selän takana, varmistella, että "odotathan mua? <3".
Sun pitää joko erota ja sitten katsoa miten käy. Tai olla uskollinen vaimollesi. Vaimosi on helpompi päästä yli erosta jos hän ei koe, että ethän ikinä rakastanutkaan häntä. Eks ei saa liittyä niin selvästi eroon.
Mutta ethän sinä vaimoasi kovastikaan rakasta, se on jo selvä. Eroa! Ja vasta sitten tarkastat miten eksäsi voi, sika.
Ap, ymmärrän sinua. Minäkin olen eronnut eri maissa asumisen vuoksi ja suhde jäi katsomatta loppuun. Vielä vuosikymmenten päästäkin tunnen todella palavia tunteita tätä henkilöä kohtaan. Ehkä meistä ei olisi tullut mitään, ehkä olisi. Mutta kun sitä ei tiedä, kun kaikki loppui ulkoisten syiden vuoksi.
Yritä kuunnella sydäntäsi.
Vierailija kirjoitti:
Onko maantieto hakusessa vai keksitty juttu? Lähti Saksaan töihin, mut päätyi unelmiensa perään Luxemburgiin?
Ei, vaan sai töitä saksasta niinkuin sanoinkin, mutta hän hoiti työtehtäviänsä (jatkuvasti työmatkoilla) Luxemburgissa.
ap
Se tunne ei ehkä ole enää sama kuin ennen. Vuodet siinä välissä ovat muuttaneet molempia. Mutta sinuna menisin sinne kahville exän kanssa ja puhuisin asiat halki.
Nopeeta touhua, kun kolmessa vuodessa on keretty jo naimisiinkin. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Se tunne ei ehkä ole enää sama kuin ennen. Vuodet siinä välissä ovat muuttaneet molempia. Mutta sinuna menisin sinne kahville exän kanssa ja puhuisin asiat halki.
Mutta eikö tämä jo itsessään ole väärin nykyistä vaimoani kohtaan? Jos hänen tietämättään menen kahville minun exäni kanssa? En tiedä..
ap
Kannattaa varautua jonkinasteiseen pettymykseen, koska todennäköisesti olet rakastunut mielikuviin eksästä kuin siihen oikeaan ihmiseen (lue: todellisuuteen). Hän on todennäköisesti muuttunut, saanut uusia särmiä ja ulkonäkökin muuttunut tässä välissä unohtamatta sitä, miten olet muuttunut ihmisenä arvoiltasi ja psyykkiseltä kasvultasi itse. Sitä paitsi moni eksänsä kanssa kahville mennyt saattaa jopa havahtua, että herrajumala, tuollaisenko kanssa olen joskus ollut ja mitä olen oikein ajatellut/ajattelen parhaillaan, joten melkein suosittelisin käymään kahvilla siellä.
Tiedän monia miehiä, joilla on ollut vaikeuksia päästä yli eksästä, mutta kun todellisuus lyö vasten kasvoja niin se on kuin märkä sellainen. Eksä ei olekaan enää niin kapealanteinen ja siloposkinen kuin teininä, pitkät hiukset on ohennettu punaiseksi kouvolatukaksi ja ääni on kähentynyt kuin harakalla röökinpolton myötä. Joka tapauksessa trollihan tämä taitaa olla, mutta käy kahvilla ja varokin menemästä sänkyyn sen muidun kanssa. Todennäköisesti viimeistään sen jälkeen honaat saman kuin moni muukin mies, että huonoa oli, palataan takas entiseen.
akka vaihtoon vaan, ei kannata ruostuneella pyörällä ajaa kun on kallisarvoisempi ja parempi pyörä millä ajaa