Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset loukkaantuvat kaikesta?

Vierailija
17.08.2019 |

Tilanne eilen: soitin ystävälleni, että en pääse teatteriin, jonne hän oli minut kutsunut juhlimaan syntymäpäiväänsä ensi kuussa. Hän sanoi, että aha, ei sitten, hän löytää kyllä muuta seuraa. Minä vastasin huojentuneena, että hyvä, koska huolestuin, ettei synttärit nyt mene pieleen. Ystäväni tiuskaisi tähän, että on hänellä muitakin ystäviä ja luulenko minä, että tämä oli hänen ainoa suunnitelmansa. Hän aikoo kuulemma juhlia synttäreitään koko viikonlopun, eikä meno lopu kesken. Minä säikähdin inhottavaa äänensävyä ja lopetin puhelun nopeasti. Aina hänen kanssaan on tuollaista. Loukkaantuu kaikesta. Vuosia sitten hän loukkaantui siitä, ettei ollut saanut kutsua 30-vuotisbileisiini. Ne olivat YLLÄTYSjuhlat minulle. En minä voinut vaikuttaa siihen, keitä siskoni kutsuu, koska en tiennyt juhlista etukäteen. Ystäväni loukkaantui niin pahasti, ettei vastannut tekstiviesteihini mitään muutamaan kuukauteen. Minulla on lähipiirissä toinenkin loukkaantuja. En päässyt hänen tyttärensä 1-vuotispäiville, koska olin töissä. Olen tyttären kummi. Kysyin, voinko käydä tuomassa lahjan ennen synttäreitä. Hän tiuskaisi, että eihän siinä ehdi ottaa ketään vastaan, koska pitää laittaa koristeita ja tarjoiluja. Kysyin, sopiiko myöhemmin. En muista, mitä hän siihen vastasi, mutta selväksi tuli, että jos en pääse hänen järjestämilleen kutsuille, ei tarvitse tulla ollenkaan. Lähetin lahjan postissa ja sitten välit olivat taas ok. Mistä tuo loukkaantuminen kertoo? Miksi jotkut ovat niin herkkiä pahoittamaan mielensä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös itsetuntokysymys. Heikolla itsetunnolla varustetut ihmiset luovat usein tiukkoja sääntöjä siihen, mitä on hyvä ystävyys. Minulla on tällainen ystävä, joka oli koulukiusattu. Nyt hän luo tiukkoja rajoja. Tyyliin: jos petät mun luottamuksen, sitten tämä ystävyys joutaa romukoppaan. Nuo luottamuksen menetykset tulee tosi helposti, ihan mitättömän kevyestä syystä.

Vierailija
22/24 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset..

Kyllä niitä herkästi loukkaantuvia miehiäkin on, esim. oma aviomieheni. Hän on varsinainen mielensä pahoittaja. Mököttäminen on myös vallan käyttöä.

Vierailija
24/24 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon loukkaantumistaipumuksen kanssa joudutaan meillä kotona tekemään vielä pitkään töitä.

Paitsi että mieheni on herkästi loukkaantuva mököttäjä, tyttäreni on perinyt tai sitten matkinut saman piirteen. Tyttö on vasta 9-vuotias, mutta osaa vetää herneet syvälle nenään.

Juuri kuluneella viikolla tyttö tuli koulusta kotiin maansa myyneenä. Kyselin, mikä nyt on. Pitkän ajan päästä vastasi, että Matilda menee Ellan kanssa uimaan (nimet muutettu). Kysyin, mikä siinä harmittaa. Kuulemma se, että tyttäreni olisi halunnut Matildan tulevan meille leikkimään. Kysyin, oliko siitä sovittu etukäteen. Eivät olleet sopineet. Selitin, että Matildalla on muitakin ystäviä ja on ihan ok, että hän tekee jotain kivaa toisten ystävien kanssa, eikä siitä tarvitse loukkaantua. Tunnetasolla kasvaminen tuntuu olevan vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme