Mikä lihankorvike on teistä paras?
En ole vegaani tai vege vaan syön kasvissafkaa siinä missä eläinperäistäkin. Tofu (kiinteä ei silken) ja quorn on lempparit - ihan superhyviä etenki wokeissa! Mitä lihankorvikkeita te ootte kokeilleet ja käytätte?
Kommentit (57)
Varsinkin suomalainen makkara on hyvää lihankorviketta. Ei nimittäin ole pajoa lihaa niissä jouhopötköissä näkynyt mutta hyvää se silti on. Niin kylmänä kuin grillatunakin.
Ei ole soijanakin voittanutta. Niistä näppärä emäntä pyöräyttää nakkipiiloja vieraillekin tarjottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Syön sikaa, nautaa, kanaa tai lohta päivittäin vihannesten kanssa. Ja elän pitkään ja terveellisesti ja pysyn iloisena ja kylläisenä. Ilmastohörhöille syljeksin halveksien. Pthui!
Et vaikuta iloiselta.
HK;n sininen on oikein hyvää uunissa paistettuna juustonokareiden kera.
Vierailija kirjoitti:
Syön sikaa, nautaa, kanaa tai lohta päivittäin vihannesten kanssa. Ja elän pitkään ja terveellisesti ja pysyn iloisena ja kylläisenä. Ilmastohörhöille syljeksin halveksien. Pthui!
Juuri näin. Nähdäänhän se nautaeläimissäkin jotka syövät vain ruohoa niin ilmasto tuhoutuu sen takia. Sama juttu jos minä syön herneitä niin pierettää niin vietävästi. Siksi syön naudanulkofilepihviä grillatuuna tänäkin iltana niin maailma pelastuu ja minulla on vatsa täynnä sekä saan hyviä makuelämyksiä.
Falafelpyöryköitä. En ole edes varma mistä ne tehdään kun ostan itse valmiina, mutta kasvispyöryköitä ne silti on. Niissä taitaa olla ainakin kikiherneitä. Korvaa esim.lihapullat. Reseptejä löytyy myös netistä jos haluaa tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Palkokasviallergikkona voin syödä vain guornia ja seitania. Vaikea sanoa mikä on paras kun ruoanlaitossahan se riippuu mihin ruokaan sitä käyttää ja mitä sillä korvaa.
Kyllä eggietäkin tulee syötyä vaikka se kananmunaa sisältääkin, silti korvaa lihan.
Sieniä voi myös käyttää lihan korvikkeena.
Vierailija kirjoitti:
Lauantaimakkara on hyvä lihankorvike joka on valmistettu vehnäjauhoista.
On korkea aika että lihansyöjillekin kehitetään kasviskorvikkeita kuten pekonikukkakaali, joka näyttää kasvikselta mutta on täyttä lihaa.
Vierailija kirjoitti:
HK;n sininen on oikein hyvää uunissa paistettuna juustonokareiden kera.
HK:n Sininen, lihojen aatelia, sopii hyvin myös paloiteltuna uunissa valmistettavien ranskanperunoiden kaveriksi!
Vierailija kirjoitti:
Sieniä voi myös käyttää lihan korvikkeena.
Eli quornia
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se ku llin imeskely on ihan paras korvike vaikka mitä ehdottelisitte.
N51
Mistä vetoa ettet ole N51
Menkää te lihan syönnistä ja kulleista höpöttävät muualle keskustelemaan! Pilaatte muuten hyvän ja asiallisen ketjun.
Hyvin maustettu kana. Myös loimulohi käy, jos ei satu lihaa olemaan saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se ku llin imeskely on ihan paras korvike vaikka mitä ehdottelisitte.
N51
Mistä vetoa ettet ole N51
Niinpä, hän taitaa olla N-37. Kuka nyt 51v nainen imis enää kulleja.
Violifen Greek Style jos juustot lasketaan