Mistä johtuu, että ihoa alkaa kutittaa kun meinaan nukahtaa?
Sitten pitää raapia ja tuo paikka vaihtelee. Välillä jalka ja välillä käsi tai nenä tai mikä tahansa. Pidän itseni puhtaana ja rasvaan myös eikä minua muuten kutita kuin vaan nukkumaan mennessä.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Oisko käyttämissäsi pesuaineissa jotain mikä ärsyttää, tai petivaatteiden materiaalissa?
Samalla pesuaineella niitä pesen kuin muitakin vaatteita eikä päivällä kutita, eikä edes nukkumaan mennessä, mutta sitten kun olen nukahtamaisillani niin sitten alkaa jostain kutittaa ja herään siihen. Eikä kauaa tarvi raapia sitä kohtaa, mutta sitten taas jostain muualta alkaa kutittaa.
Ehkä se on vaan sitä kun keskushermosto rentoutuu. Oirehtii sulla tolla tavalla.
Joku ihoa ärsyttää, ei se muuten kutia,
Voi olla tosi kuiva iho, vaikka rasvaakin. Myös liian lämmin huone tai peitot voivat aiheuttaa kutinaa.
Jos jatkuvasti täytyy raapia, kannataisi ehkä käydä ihotautilääkärillä, ei tarvis raapia ja lääkäri ainakin osaisi sanoa, johtuuko se jostain ihon yliherkkyydeestä vai aivan muista syistä.
Mullakin oli tuollaista vuosikausia ja vaihdoin pesuaineita, vaatteita yms.
Mutta tulipahan nyt mieleen, että ei ole enää kutina vaivannut pitkään aikaan. Tiedättekös miksi?
Tajusin juuri, että kutina on lakannut sen jälkeen kun mies muutti nukkumaan toiseen huoneeseen. Muutti alun perin kuorsauksen ja epäsäännöllisen työrytmin takia.
Nyt nukahdan illalla paljon paremmin ja nopeammin. Ei ole enää sitä aikaisempaa ihmeellistä kutinasessiota kun yrittää alkaa nukkumaan.
Olin vähällä nukahtaa kesken kävelyn, oli kilometri matkaa kotiin jäljellä.
Mulla ainakin toi pirun yöllinen hikoilu varmaan osasyynä. Siihen vielä päälle atooppinen iho...
Mulla sama. Ala rasvata ihos ennen nukkumaanmenoa. Mulla autto.
Itellä oli sama vaiva, syy huuhteluaine.
Jos ei ole merkkejä luteista niin ihon kuivuus voi olla syynä.
kannattaa jättää ne mielialalääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Itellä oli sama vaiva, syy huuhteluaine.
Sellaista kutinaa ja pientä nipistelyä, kuin olisi lasivillaa sängyssä. Ei myöskään vaivannut päivällä vaikka pesin vaatteet samoilla aineilla. Nyt ollut jo yli vuosikymmenen ilman tätä vaivaa.
Oisko käyttämissäsi pesuaineissa jotain mikä ärsyttää, tai petivaatteiden materiaalissa?