Gyne onko totta koko käsi..mikä tutkimus?
Siis luin täältä ketjua gynekologista, että työnnetäänkö jossain tutkimuksessa koko käsi sisään ?
Kommentit (385)
Ei kai tuollaista nyrkillätehtävää tutkimusta oikeasti tehdä??
T. Lapsia toivova, mutta raskautta, synnytystä a toimenpiteitä pelkäävä nainen
Minulla oli viimeviikolla tuo tutkimus kun röntgenkuvista ei saatu varmuutta.
Lantio on kuulemma ok mutta kättä ulosvedettäessä emättimen aukko oli niin tiukka, että vesi tuli silmiin.
Sairaanhoitaja antoi monisteen jossa oli ohjeet emättimen venyttelyyn ja öljyistä ennen synnytystä.
Nyt vaan pelkään repeämiä synnytyksessä kahta enemmän :(
Vierailija kirjoitti:
Lantio on kuulemma ok mutta kättä ulosvedettäessä emättimen aukko oli niin tiukka, että vesi tuli silmiin.Sairaanhoitaja antoi monisteen jossa oli ohjeet emättimen venyttelyyn ja öljyistä ennen synnytystä.
Minä jännitin tuota tutkimusta niin, että synnytyskin taisi olla helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Lantio on kuulemma ok mutta kättä ulosvedettäessä emättimen aukko oli niin tiukka, että vesi tuli silmiin.Sairaanhoitaja antoi monisteen jossa oli ohjeet emättimen venyttelyyn ja öljyistä ennen synnytystä.
Miksi sinä kertoilet satuja? Kyllä ne lantioluut tuntuvat ihan ulkopuolellekin, ei siinä tarvitse nyrkkiä emättimeen viedä.
Tuo tutkimus missä käsi viedään varovasti sormet supussa emättimeen tunnustellaan sisämitat .ja vedetään nyrkissä ulos on aivan normaali rutiini.
Uskon, että pelasti esikoisemme kun päädyttiin sektioon kapean lantion takia.
Terveisin Kiitollinen äiti
Vuosimalli 1989
Vierailija kirjoitti:
Tuo tutkimus missä käsi viedään varovasti sormet supussa emättimeen tunnustellaan sisämitat .ja vedetään nyrkissä ulos on aivan normaali rutiini.
Uskon, että pelasti esikoisemme kun päädyttiin sektioon kapean lantion takia.
Terveisin Kiitollinen äiti
Vuosimalli 1989
Eikö tuo todellakaan satu?
Ei ole tehty mulle, kolme lasta, eikä kenellekkään ketä tunnen. Yks kaveri röntgattu lantion mitta.
Tosin asun ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tehty mulle, kolme lasta, eikä kenellekkään ketä tunnen. Yks kaveri röntgattu lantion mitta.
Tosin asun ruotsissa.
Suomessa ainakin rutiini lieneekö syynä muukin jälkeenjääneisyys verrattuna esim. Ruotsiin.
Meillä Jyväskylässä kuului ihan selvästi emätinpierun ääniä edellistä tutkittaessa kun odotin vuoroani tuohon tutkimukseen paperiseinän takana.
N. 38
Jkylä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin asun ruotsissa.Suomessa ainakin rutiini lieneekö syynä muukin jälkeenjääneisyys verrattuna esim. Ruotsiin.
Meillä Jyväskylässä kuului ihan selvästi emätinpierun ääniä edellistä tutkittaessa kun odotin vuoroani tuohon tutkimukseen paperiseinän takana.N. 38
Jkylä
Tämä oli tilanne Jyväskylässä vielä toukokuussa.
Nykyisin odotustilat ovat kaukana tutkimushuoneesta ja potilasta kohden varattu aika on kolmanneksen pidempi.
Sairaanhoitaja Jkylä
Ei hitto oon nauranut itseni ihan tärviölle tästä keskustelusta 😂
Minulle tehtiin tuo Salossa kolme vuotta sitten ja käsi oli kokonaan sisällä pitkään kun luita paineltiin, inhottava tutkimus.
Nyt en löydä omakannasta enkä mistään muualtakaan mainintaa, että tuo on tehty ja lantio sekä emättimen aukko ok.
Tehdäänkö tuo homma nyt uudestaan, vai mitä.
Tämähän tehdään normaalisti vain kerran.
Nainen 29 v
Toista harkitseva.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tehtiin tuo Salossa kolme vuotta sitten ja käsi oli kokonaan sisällä pitkään kun luita paineltiin, inhottava tutkimus.
Nyt en löydä omakannasta enkä mistään muualtakaan mainintaa, että tuo on tehty ja lantio sekä emättimen aukko ok.Tehdäänkö tuo homma nyt uudestaan, vai mitä.
Tämähän tehdään normaalisti vain kerran.Nainen 29 v
Toista harkitseva.
Paikkakunta nykyään Tampere
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en löydä omakannasta enkä mistään muualtakaan mainintaa, että tuo on tehty ja lantio sekä emättimen aukko ok.Tehdäänkö tuo homma nyt uudestaan, vai mitä.
Tämähän tehdään normaalisti vain kerran.Nainen 29 v
Toista harkitseva.Paikkakunta nykyään Tampere
Soitat vaan sinne Saloon yksikköön missä tutkimus tehtiin, pyydät merkinnän kanta.fiin
Silloin ei tehdä toista kertaa.
Kun te menette gynekologille niin ottakaa huomioon että sukuelimenne tutkitaan.
vrt. hammaslääkäri, suu, ikenet ja hampaat tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun te menette gynekologille niin ottakaa huomioon että sukuelimenne tutkitaan.
vrt. hammaslääkäri, suu, ikenet ja hampaat tutkitaan.
Totta, eikä tuo nyrkin liikuttelu emättimessä ole oikein yhteen mitään synnytykseen verrattuna.
Ei nykyaikana tarvitse pelätä hammaslääkäriä tai gynekologia
eletään vuotta 2020.
Minä olen ihan normaali mittainen ja kokoinen, enkä edes huomannut koska käsi oli sisällä.
Ulosvedettäessä ilmeisesti käsi oli nyrkissä, tunsin lähinnä painetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyaikana tarvitse pelätä hammaslääkäriä tai gynekologia
eletään vuotta 2020.Minä olen ihan normaali mittainen ja kokoinen, enkä edes huomannut koska käsi oli sisällä.
Ulosvedettäessä ilmeisesti käsi oli nyrkissä, tunsin lähinnä painetta.
Minä olen normaalia tiukempi ja olen siitä varma, sanottu lääkärissäkin.
Nyt pelottaa 😟
On se ihme ettei tuohon tutkimukseen ole keksitty mitään naista kunnioittavampaa tapaa :(