Gyne onko totta koko käsi..mikä tutkimus?
Siis luin täältä ketjua gynekologista, että työnnetäänkö jossain tutkimuksessa koko käsi sisään ?
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Sisätutkimuksessa todettiin, että olen todella kapea. Lääkäri totesi, että mennään kokeilemaan, josko lapsi mahtuisi syntymään. Lopulta päädyttiin hätäsektioon. Leikkaussalissa lääkäri ei saanut kättä vietyä sisälle niin paljon, että olisi voinut työntää vauvan päätä pois lantioluiden välistä. Pienikätisen hoitajan piti tehdä se.
Kannattaako edes mainita, että synnytys ei mennyt parhaalla mahdollisella tavalla.
Olen muuten aika leveälanteinen.
Voihan sen nyrkin koittaa sinne tunkea, mutta ei mee kyllä ilman murtumia.
Vierailija kirjoitti:
Sisätutkimuksessa todettiin, että olen todella kapea. Lääkäri totesi, että mennään kokeilemaan, josko lapsi mahtuisi syntymään. Lopulta päädyttiin hätäsektioon. Leikkaussalissa lääkäri ei saanut kättä vietyä sisälle niin paljon, että olisi voinut työntää vauvan päätä pois lantioluiden välistä. Pienikätisen hoitajan piti tehdä se.
Kannattaako edes mainita, että synnytys ei mennyt parhaalla mahdollisella tavalla.
Ymmärrän, että sektio on kallis ja siitä toipuminen vie pitkään. Mutta silti on vastuutonta ”mennä kokeilemaan” synnytystä alakautta, vaikka selkeät merkit on, että ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten aika leveälanteinen.Voihan sen nyrkin koittaa sinne tunkea, mutta ei mee kyllä ilman murtumia.
Mikä ihme sinulla murtuu kun emättimessä ei ole luita.
Jokaiseen terveeseen emättimeen mahtuu voideltu käsi kivuttomasti sisälle ja nyrkissä oleva käsikään ei todellakaan ole liian suuri emättimen aukolla kun käsi vedetään ulos.
Miten te olette ajatelleet synnyttää?
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin hoitajalta, että oliko siellä koko käsi ja hän vastasi, että kyllä ja kun se tutkimus tehdään oikein eivät kaikki sitä edes huomaa.
Aikamoinen messuhalli sulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten aika leveälanteinen.Ymmärrän, että sektio on kallis ja siitä toipuminen vie pitkään. Mutta silti on vastuutonta ”mennä kokeilemaan” synnytystä alakautta, vaikka selkeät merkit on, että ei onnistu.
Tämä on yksi varmasti suurimmista syistä miksi synnytyskanavan koko tarkastetaan työntämällä käsi emättimeen jolloin voidaan todeta mahdollinen ahtaus. Käsi vedetään yleensä nyrkissä ulos jolloin saadaan tuntuma emättimen aukosta, jos se on kovin ahdas annetaan kotiin mukaan ohjeet venyttelystä.
Älä viitsi provota. Pehmytkudokset repeävät, jos eivät jousta tarpeeksi ja naiselle voidaan tarpeen vaatiessa tehdä episiotomia. Synnytystapa-arviossa tarkistetaan lantioluiden koko ja se selviää ihan painamalla nyrkillä ulkoapäin. Suututtaa nuo palstapervot, jotka pistävät tänne fantasioitaan.
Millainen vaalijärjestelmä meillä on? Eikai Dominion:)
Ajatelkaa äänestättekö poliitikkoa joka ajaa rajoitustoimia vai sellaista poliitikkoa joka haluaisi tieteen ratkaista asiat, eikä valtamedialla manipuloiden ihmiset pelkotilaan. Lukekaa The Great Barrington Declaration. Taitaa olla jo kymmenet tuhannet lääkärit sen allekirjoittaneet ympäri maailman. Tuli vain mieleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten aika leveälanteinen.Ymmärrän, että sektio on kallis ja siitä toipuminen vie pitkään. Mutta silti on vastuutonta ”mennä kokeilemaan” synnytystä alakautta, vaikka selkeät merkit on, että ei onnistu.
Tämä on yksi varmasti suurimmista syistä miksi synnytyskanavan koko tarkastetaan työntämällä käsi emättimeen jolloin voidaan todeta mahdollinen ahtaus. Käsi vedetään yleensä nyrkissä ulos jolloin saadaan tuntuma emättimen aukosta, jos se on kovin ahdas annetaan kotiin mukaan ohjeet venyttelystä.
Älä viitsi provota. Pehmytkudokset repeävät, jos eivät jousta tarpeeksi ja naiselle voidaan tarpeen vaatiessa tehdä episiotomia. Synnytystapa-arviossa tarkistetaan lantioluiden koko ja se selviää ihan painamalla nyrkillä ulkoapäin. Suututtaa nuo palstapervot, jotka pistävät tänne fantasioitaan.
Tässä tutkimuksessa pyritään nimenomaan löytämään myös sellaiset, joilla on mahdollisuus massiiviseen repeämään koska emättimen aukko on ahdas.
Synnytyskanavaa on mahdotonta tutkia käsin emättimen ulkopuolelta painelemalla.
Miten ootte noin löysiä?ei mulla mahdu sinne kuin yksi sormi.
Vierailija kirjoitti:
Huomaat kyllä aikanaan mitä sinne mahtuu sisään ja ulos.
Jokaiseen normaaliin emättimeen mahtuu käsi aivan helposti.
Kolme kertaa suurempi lapsi ei aina olekaan yhtä helppo juttu mutta varmasti mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaat kyllä aikanaan mitä sinne mahtuu sisään ja ulos.
Jokaiseen normaaliin emättimeen mahtuu käsi aivan helposti.
Kolme kertaa suurempi lapsi ei aina olekaan yhtä helppo juttu mutta varmasti mahtuu.
Sitten mä en oo normaali. Ja ihan aikuinen olen.
Minulle fistaus on yksi parhaista jutuista seksissä ja miestänikin se kiihottaa paljon, on sanonut.
En aio suostua ventovieraan fistattavaksi oli sitten miten tärkeä tutkimus hyvänsä.
N. 27
Vierailija kirjoitti:
Minulle fistaus on yksi parhaista jutuista seksissä ja miestänikin se kiihottaa paljon, on sanonut.
En aio suostua ventovieraan fistattavaksi oli sitten miten tärkeä tutkimus hyvänsä.
N. 27
👍
Kaikesta voi kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
N. 27
Meillä fistaus kuuluu seksiin miltei joka kerta yhtä luonnollinen juttu kuin suuseksi.
Ei siihen mitään fyysistä estettä kenelläkään normaalilla naisella ole.
Siksi ventovieraan fistattavana olo tuntuu henkisesti vastenmieliseltä kuin vieraissa kävisi, vaikka kuinka olisikin lääkäri.
Kerran tutkittu tällä tavalla ja kahden terveen pojan äiti vm.90.
Pään sisällä teillä vikaa on jos tälläistä jaksatte jauhaa.
Itselleni on ihan yksi lysti pyöräytetäänkö kättä hetken pillussani jos sillä on terveydelle hyvä tarkoitus.
Minulla mieslääkäri kerran pumppasi koko nyrkillä edestakaisin ja runkkasi raivokkaasti itseään toisella. Pidin sitä hieman kummallisena.
Tutkimus tehdään, jos neuvolakäyntien ja mittausten perusteella on syytä epäillä, ettei lapsi mahdu alateitse ulos.
Tutkimuksessa lääkäri työntää käden emättimeen ja tutkii synnytyskanavan sekä emättimen aukon soveltuvuuden alatiesynnytykselle.
Usein lääkäri tutkii lantion luita myös peräsuolen kautta.
Mikäli lapsi on kohdussa perätilassa, käytetään myös luiden magneettikuvausta hyväksi.
OYS (2021)
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus tehdään, jos neuvolakäyntien ja mittausten perusteella on syytä epäillä, ettei lapsi mahdu alateitse ulos.
Tutkimuksessa lääkäri työntää käden emättimeen ja tutkii synnytyskanavan sekä emättimen aukon soveltuvuuden alatiesynnytykselle.
Usein lääkäri tutkii lantion luita myös peräsuolen kautta.
Mikäli lapsi on kohdussa perätilassa, käytetään myös luiden magneettikuvausta hyväksi.
OYS (2021)
Niin varmaan jos magneettikuvaus on saatavilla, täällä maaseudulla ei ole ja tutkimus tehdään pelkästään kädellä jokaiselle ja epävarmat tapaukset lähetetään Kuopioon sairaalaan.
Jos ei kestä kättä muutamaa minuuttia emättimessä miten aikoo kestää muutaman tunnin synnytyksen 🤔.
Ihmettelevä kirjoitti:
Jos ei kestä kättä muutamaa minuuttia emättimessä miten aikoo kestää muutaman tunnin synnytyksen 🤔.
No ei se vauva siellä emättimessä ole muutamaa tuntia, hyvä tavaton...