Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 60 euroa/hlö liikaa polttariporukan budjetissa? Olisitko valmis itse sijoittamaan tuon summan ystäväsi polttareihin?

Vierailija
29.05.2006 |

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin edessä polttarit kesällä ja on tosi läheinen ihminen, mutta silti harkitsen kyllä osallistumista, jos summa on tuota luokkaa. Siihen päälle kun tulee tosiaan vielä matkakulut yms.

Vierailija
22/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin pitääkin sellaisista " saunotaan ja mökkeillään" -polttareista, mutta kun morsian viettää kesällä melkein jokaisen viikonloppunsa mökillä, ehkä polttarit voisivat olla vähän erilaiset. Ja tosiaan pitää vauhdista, joten siksi jotain autoilua -ja keilailu on just sopiva aktiviteetti pikkupäissään. Se hieronta tulee nytkin jo eräältä tuttavalta, ja savihoitoineen hinta on 40 euroa (ei paha mielestäni). Ja ruuat olen laskenut jokaiselle tuohon 60 euroon jo mukaan, koska syödäkin täytyy. Juomat on hoidossa, joten niihin ei tarvitse kenenkään laittaa rahaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan nyt toisenlainenkin kommentti kuin lähes kaikki muut: 60¿ on aika sopiva summa. Riippuu tietysti kaveriporukasta, onko liikaa vai ei. Jos kaikki ovat esim. opiskelijoita, niin kyllähän silloin 60¿ on aika paljon (kuten tältä palstalta huomaat). Jos taas suurin osa on työssäkäyviä tavallisia ihmisiä, niin eihän 60¿ nyt niin paljon ole. Jos vertaa vaikka ravintolassa käymiseen. Polttareissa voi sentään yleensä juoda omia juomia jne. joten välttämättä tuon 60¿:n lisäksi ei ihan kauheasti tule muita kustannuksia.

Sen sijaan tärkeämpi pointti on seuraava: Et ilmeisesti ole hirveästi vielä laskenut, mitä mikin maksaa vai saatteko asioita ilmaiseksi? Meinaan, että jos teitä on 6 henkilöä = 6x60¿= 360¿. Ei tuolla summalla mitenkään tehdä noita kaikkia luettelemisia asioita. Pelkästään mikroautoilu on nimittäin tosi kallista ja sitten vielä keilaus, savihoito jne....

Vierailija
24/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laittas 60e kun menee sit kuitenki viel rahaa syömisiin ja juomisiin päivän aikana ja nekin maksetaan yleensä morsiamen puolesta.

Vierailija
25/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan sarjaan menevät kun häät.. kaikkea mahdolista hienoa ja kallista...

Vierailija
26/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIPÄ TOLLA SUMMALLA KOVIN IHMEELLISIÄ JÄRJESTETÄ IKIMUISTOISEEN " VIIMEISEEN ILTAAN VAPAANA" !!!??? MIETTIKÄÄPÄ VÄHÄN! KÖYHÄNÄ OPISKELIJANAKIN OLEN VALMIS LAITTAMAAN SEN 60¿ + OMAT MENOT!

Vierailija
27/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu on, ja riittää mainiosti! :)

Mikroautoilu on tosiaan kallein hupi, siinä olet oikeassa.

Vierailija:

Sen sijaan tärkeämpi pointti on seuraava: Et ilmeisesti ole hirveästi vielä laskenut, mitä mikin maksaa vai saatteko asioita ilmaiseksi? Meinaan, että jos teitä on 6 henkilöä = 6x60¿= 360¿. Ei tuolla summalla mitenkään tehdä noita kaikkia luettelemisia asioita. Pelkästään mikroautoilu on nimittäin tosi kallista ja sitten vielä keilaus, savihoito jne....

Vierailija
28/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi jos kaverit joutuisi maksamaan mun polttareista 60 euroa. En pystyisi nauttimaan juhlasta. Eli kannattaa huomioida, että morsian kans tykkää sitten paljosta rahanmenosta eikä tunne oloa vaivaantuneeksi.

Vierailija
29/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ohjelmaa munkin mielestä vähän liikaa. Eiks polttareissa kuitenkin ole ihaninta se, että voi vielä tyttökavereiden kanssa olla yhden illan tyttö ja höpötellä kaikkia juttuja ennen rouvasihmiseksi siirtymistä. Siis mun mielestä ainakin oli kaikkein kivointa muistella menneitä ja miettiä tulevia ja jutella vaan. Ja siihen sopi mainiosti paikaksi mökki saunomisineen.

Vierailija
30/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

morsian ansaitsee limusiinit, kylpylät, mikroautoilut sun muut! Eihän ole tarkoitus viettää tavallista päivää kavereiden kanssa!?

Vierailija
31/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen oma mökki on noin 130km päässä kaikkien polttareihin osallistuvien vieraiden asuinpaikkakunnalta. Joten tuossa tulisi jo matkakustannuksiakin. (Niin ja olisipa tosi iso ylläri: polttarit omalla mökillä ;) Ja muilla seurueessa ei mökkiä ole, joten tuolloin se tulisi vuokrata. Hinnat näyttivät melko suolaisilta saunallisten mökkien osalta, jotenka siksi luovuimme tästä ideasta.

Vierailija
32/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin mennää, että saadaan pidettyä kunnon aikuisten pisrkeet, saadaan juuri niitä ja vain niitä lahjoja joita listaan on laitettu tai sitten rahaa. Polttaissa voi maksattaa ystävillä, jotain ekstaa jota ei muuten raaskisi tehdä. Sain kutsun polttareihin, jonka ohjelma numerona olisi ollut vikuttaminen kaasolle ja morsiammelle heidän lähtiessä kuumilmapallolennolle. Olen tietty kuiva tyyppi, mutta en osallistunut. Ja taas toiset " joutuivat " maksamaan enemmän kaaso valitteli.

Vierailija
33/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä joku 30 - 35 euroa/hlö on aika maksimi. Tollainen hinta voi karsia tosi paljon morsiammen kavereita pois... ...mieluummin yksinkertaiset polttarit niin että kaikki pääsee paikalle kuin niin että tehdään hienoja, kalliita aktiviteetteja parin ihmisen porukalla.

Vierailija
34/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tietysti vähän siitä minkä ikäinen morsian on mutta kun ikää tulee näkee ystäviä harvoin ja useimmille meille taitaa olla harvinaista herkkua se että kaikki hyvät ystävät ovat paikkalla yhtäaikaa. 40e savihoidosta ja hieronnasta on edukas hinta ja morsiammen hemmoittelu kuuluu polttarien ideaan. tosin kannattaa miettiä sitä että oikea savi hoito on todella väsyttävä hoito eikä sitä suositella esim sydänsairaille lainkaan joten jaksaako morsian olla hoidon jälkeen kovin vauhdikas? Keilaus on kivaa ja siihen kaikki pääsevät osallistumaan. Mielestäni nuo kaksi numeroa riittäisivät vallan hyvin maksullisista ohjelmista ja lisäksi mukavaa yhdessä oloa.

Vierailija
35/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistani veikkaan, että selvisivät 60 markalla ja hauskempaa ei olis voinut olla. Ja tuosta että olisi tosi tylsää nähdä vaan kavereiden kesken ilman mitään extremeä, niin mun kokemuksen mukaan polttareissa on mukana semmosiakin kavereita, joita näkee harvemmin ja kaikki kaverit ei suinkaan ole entuudestaan toisilleen tuttuja. Mutta jos jonkun kaveripiiri on niin rajoittunut että on vaan ne samat naamat aina joita tapaa niin ei ihme jos pitää keksiä jotain piristystä.

Vierailija
36/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kaukaisempia ystäviä. Joihinkin polttareihin kutsutaan myös sulhasen kavereiden puolisoita jne. Silloin on minusta kohtuutonta, jos polttarimaksu on niin iso, että se karkottaa pois ne " vähemmän läheiset" kaverit, jotka kuitenkin olisi kiva saada mukaan... Asiaa kannattaa tosiaan ajatella morsiamen kannalta: Onko hänelle tärkeämpää mukava yhdessäolo ja se, että kaikki halukkaat pääsevät mukaan -vai onko tärkeämpää, että on mahdollisimman erikoista ja kallista ohjelmaa..! Itse morsiamena olisin todella pahoillani, jos joku joutuisi jäämään polttareista pois maksun takia :( Mielestäni 60 e on paljon paitsi opiskelijoille, myös hoitovapaalla oleville ja sellaisille sinkuille, joilla on vähän pienempi palkka ja elämiskustannukset yksin maksettavina... Eli siis aika monelle. Itse toivoin kaasoiltani, että polttarimaksu olisi aika pieni ja sanoin, että tärkeintä on viettää aikaa ystävien kanssa seurustellen. Sain aivan ihanat polttarit, ja todennäköisesti kulut per naama ovat olleet 20-30 e luokkaa. Esim. illanviettoon lainattiin yhden ystävättären vanhempien koti, jossa iso piha ja grillauspaikka + takkatilat + sauna jne. Ruuat tehtiin paikan päällä jne. Päivällä oli ollut " hurvittelu ja hemmottelu" ohjelmaakin.

Niin, siis tärkein pointti tässä oli se, että gallup ystäväpiirissäkin on osoittanut, että useimmat morsiamet toivovat mahdollisimman paljon ystäviä paikalle, eikä niin ylenpalttista ohjelmaa, että siitä tulee kynnys osallistumiselle!

Vierailija
37/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tuon ei kyllä ainakaan pk-seudulla järjestä yhtään mitään. Jääkööt tulematta ne, jotka eivät ystävänsä polttareista suostu tuollaista summaa maksamaan; niitä polttareitahan onkin joka päivä..Huoh.

Vierailija
38/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen polttareihin pääsi paikalle vain 3 henkeä mutta hauskaa oli (kuulemma:)). Suurin juttu oli ensinnäkin se että mies haettiin kesken päivän töistä etenkin kun kaverit asuvat 200km päässä. Toinen juttu oli nuuksioon tehty suunnitusrata jossa rastin löytymisestä palkittiin kaljapullolla ( 3 rastia riitti hyvään tunnelmaan;))

Omissa polttareissani pääsin oikealle ennustajalle ja se oli mahtava kokemus etenkin kun kaikki ennustukset ovat pitäneet paikkaansa. Lisäksi kaason tuttu maskeeraaja kävi tekemässä minulle mahtavan bile meikin. Koko päivän oli ihan hirmu hauskaa enkä usko että polttarin tulivat kellekään kovin kalliiksi. Ihaninta oli viettää aikaa ystävien kanssa.

Vierailija
39/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on aivan liikaa!!! riinaVierailija:

Vierailija
40/63 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaverit. Minua suorastaan vähän " harmitti" , kun morsiamena minulle oli järkätty sellaista ohjelmaa, jossa " jouduin" oleman pois muusta porukasta (hierontaa, lentoliitoa, " rastisuunnistusta" jne.) koska muilla tuntui olevan tosi hauskaa koko ajan! Tuli vähän ulkopuolinen olo, kun itse oli välillä toisaalla ja sitten välillä pääsi mukaan porukkaan. Tämä kuulostaa ehkä hassulta, enkä ole kiittämätön -tosi hienoa ohjelmaa oli järkätty. Mutta minulle olisi riittänyt vähempikin action ja sen sijaan olisin ottanut lisää aikaa ystävien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi