kokemuksia korvatipoista kellään?
Korvassani todettiin välikorvatulehduksen lisäksi korvakäytävän tulehdus ja sain jälkimmäiseen korvatippoja. Lääkkeen selosteessa lukee ettei korvatippoja saa laittaa jos tärykalvossa reikä (?).
MIstä voin itse tietää onko siellä joku pieni reikä? Tai jos korva tuntuu välillä kostealta niin mistä se johtuu ylipäätään. Enhän itse ole lääkäri mutta koska korvakäytävä on turvonnut ei lääkärikään nähnyt kunnolla tärykalvon tilaa. Miksi ihmeessä ei ole korville turvallisia korvatippoja? Mitä haittaa voi olla esim. kuulolle?
Toivon asiallisia vastauksia samassa tilanteessa joskus olleilta, ammattilaisilta tai muilta asiasta oikeasti tietäviltä.
Kommentit (5)
Jatkan vielä kun löysin taas yhden ihmetyksen aiheen "Suomen lääkemarkkinoilta puuttuvat
käytännössä ja tutkimuksissa parhaiksi osoitetut korvatippalääkkeet kuten laajakirjoinen mutta turvallinen mikrobilääketippa, jossa olisi mukana tehokas anti-inflammatorinen kortikosteroidi." Siis miksi näin? Samassa artikkelissa todettiin monien meillä käytettävien lääkkeiden olevan ototoksisia eli korvalle haitallisia. Siis mitä? Korvatipat joita lääkäri määrää voivatkin siis vahingoittaa kuuloani tai jotain?
Asia ei näköjään ole kellekään ajankohtainen tai tuttu?
Osaisko joku kuitenkin neuvoa että miten ne tipat saa yksin laitettua? En ainakaan pysty samalla pötköttämään kyljelläni vaan laitan seisaaltaan peilin edessä mutta menevät kyllä vähän miten sattuu sitten tai valuvat pois. Ja ei ole siis ketään joka ne voisi laittaa, lapsia ei voi sellaiseen vastuuttaa.
Oonko tosiaan ainoa jolla korvakäytävätulehdus?
Apteekki neuvoo myös lääkkeiden kanssa, ja sinne saa helpommin yhteyden kuin lääkäriin. Soita tai käy apteekissa, josta ostit tipat ja kysyt. Se on niiden työtä ja saat ammattilaisen vastauksen.
Ei kai lääkäri olisi tippoja määrännyt, jos tärykalvossa olisi reikä?
Mulle tuli ennen aina elokuussa korvatulehdus, kun uin paljon ulkona. Tämä kesänä en uinut, eikä ole tulehdusta. Otin myös omakustanteisesti pneumokokkirokotteen, liekö se auttanut.
Tippoja oppii laittamaan itse kyljellä maaten. Vanutupon voi etsiä valmiiksi.
Eikö kellekään muulle ole määrätty? Hankalaa myös yksin laittaa kun ei näe montako tippa sinne korvaan lopusessaan joutuu.