Millainen nainen päätyy sellaiseksi että katsotaan kyllä ja flirtataan mutta sitten - ei mitään?
Nytkin osaan sanoa kourallisen miehiä jotka esim. työpaikalla ovat tällaisia että ollaan kyllä selkeästi kiinnostuneen oloisia mutta eivät tee suhteen edistämiseksi mitään. Enkä itsekään halua (enää) olla aktiivinen osapuoli, kun joskus 10 vuotta sitten kun aloitteita teinkin, sain niihin vastakaikua ja suhteenpoikastakin mutta koko ajan oli jotenkin vääränlainen altavastaajan asema ja nuo miehet pyörittivät miten sitten halusivat kun tiesivät että itse olin kiinnostunut heistä. Voi kun joskus olisi päässyt sellaiseen romanttiseen valloitetuksi tulemisen kokemukseen. Ketään ei ole siis ollut enää nuoruusvuosien jälkeen kun en ole itse enää ketään lähestynyt eikä nämä selkeästi kiinnostuneet minuakaan. Mikähän minussa sitten ottaa vastaan etteivät muuta halua?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. Olen itse nuori nainen joka saa paljon katseita mutta siihen se jääkin. Sinuna en miettisi miehiä kovin paljon koska miehet voivat aistia epätoivoisuutta ja käyttää hyväkseen. Itseään ei kannata muuttaa ellei jotain ole oikeasti pielessä.
Niin en mä nyt oikeasti kaiket päivät näitä pohdikaan. Mutta tilanne on ollut tämä jo 10 vuotta niin kyllähän se aina silloin tällöin herättää miettimään mikä on vialla kun taas saa uuden samanlaisen kokemuksen. Kovaa flirttiä mutta ei mitään muuta näytä tapahtuvan. Näitä siis tällaisia miehiä on varsinkin työpaikalla tullut ja mennyt aika monta, nämä "tunnustelut" jatkuneet niin pitkään kun ovat vaihtaneet kokonaan muihin töihin. Onpa mulle muuten joku joskus tullut tilanteen jo ohituttua (vaikka juuri työpaikan vaihdoksen vuoksi) kertomaan myöhemmin esim. humalassa baarissa törmätessä, että oli aikoinaan ihastunut. No mutta et tehnyt asian eteen kuitenkaan mitään?
Syynä voi olla niinkin ihmeellinen asia, että tuo ko. mies ei vain ole uskaltautunut "lämmittelemään" sinua enempää. Ei kaikki miehet ole niitä luontevia supliikkimiehiä. Minäkin olen jättänyt lukuisia aloitteita tekemättä, vaikka olen ollut kiinnostunut jostain naisesta.
No harmi jos syy on joku tällainen. Siis ihan nyt itsekkäästikin ajateltuna että olen ollut näin kauan yksin sen takia etteivät ole uskaltaneet tehdä mitään. Vaikka olen tullut flirtissä vastaan, antanut siimaa, antanut asioita itsestäni joista voisivat vaikka kysellä lisää tikusta asiaa jne. Ehkä mun kohtalo sitten on vaan jäädä yksin. En mä nyt oikein enempää voi antaakaan etten ole liian tyrkkykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä oli mielenkiintoinen ajatus ja voinen samaistua tuollaiseen kynnysmattomaiseen todennäköisesti itsekin vastaamalla flirttiin. Mitenköhän nämä hyväitsetuntoiset tuon perääntymisen hoitavat jos ovat ensin antaneet itsekin ymmärtää? Täytyy kyllä pistää korvan taakse tämä neuvo.
Mutta vaikkapa tuon ruokala-katselijamiehen kanssa en ole koskaan vaihtanut sanaakaan enkä kyllä ota katsekontaktia itse.
Ne hyväitsetuntoiset kuulemma menettävät pikkuhiljaa omankin kiinnostuksen, jos toinen ei vaikuta oikeasti kiinnostuneelta. He ajattelevat ansaitsevansa hyvää.
Huonoitsetuntoiset jäävät roikkumaan ja ajattelevat, että se toinen on paljon parempi kuin itse on ja miettivät, miten voisivat tulla paremmiksi, jotta kelpaisivat sille toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla pieni flirtti kuuluu asiaan, mutta itse miehenä en kyllä niiden seinien sisällä tule tekemään yhtään vakavaa aloitetta sillä tunteiden pitäisi olla molemminpuolisia tai tulee takkiin ja pahasti. Saa sitä nainenkin laittaa viestiä instaan tai faceen. Työpaikalla treffeille kysely on mielestäni vähän kyseenalaista.
Eli sun ehdotus on että nainen on aloitteellinen. Tälle sanoin jo ei ja mielestäni perustelinkin jo pariinkin otteeseen. Kaikki nämä flirttaavat mutta aloitteettomat miehet joista nyt olen kertonut eivät suinkaan ole työpaikalla vaan ihan yleisissä ympyröissä missä nyt ihmsiä tavataan, harrastuksissa, kavereiden puolisojen ystäviä jne.
Eihän sitä aloitetta ole pakko tehdä, mutta olla nyt jotenkin edes aktiivinen. Aika harva(mies/nainen) jaksaa pelailla viikkotolkulle että edes sinne ensimmäisille treffeille päästään. Mitään Pretty Woman tarinaa tuskin kannattaa jäädä odottamaan.
Jospa flirttaillut mies jää odottamaan, että tulee vastakaikua ja lähentymistä vastapuolelta ja kun ei tule, niin ei sitten jatka yrittämistä koska luulee ettei hänestä olla kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Jospa flirttaillut mies jää odottamaan, että tulee vastakaikua ja lähentymistä vastapuolelta ja kun ei tule, niin ei sitten jatka yrittämistä koska luulee ettei hänestä olla kiinnostuneita.
Kerroin kyllä oma-aloitteisestikin flirttailleeni. Ja siis nämä miehet pörräävät vuosikausia ympärillä, ei niin että aikansa flirttaisi ja sitten lopettaisivat tuon pilkkeen silmäkulmassa.
Miksi nainen ei voi tutustua mieheen normaalisti, ilman että mies on valloittaja ja nainen saalis?
Siksi toisekseen:
"Enkä itsekään halua (enää) olla aktiivinen osapuoli, kun joskus 10 vuotta sitten kun aloitteita teinkin, sain niihin vastakaikua ja suhteenpoikastakin mutta koko ajan oli jotenkin vääränlainen altavastaajan asema ja nuo miehet pyörittivät miten sitten halusivat kun tiesivät että itse olin kiinnostunut heistä."
Tämä ei johtunut aloitteellisuudesta vaan siitä että olit aloitteellinen suosituille miehille joille oli tarjolla parempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla pieni flirtti kuuluu asiaan, mutta itse miehenä en kyllä niiden seinien sisällä tule tekemään yhtään vakavaa aloitetta sillä tunteiden pitäisi olla molemminpuolisia tai tulee takkiin ja pahasti. Saa sitä nainenkin laittaa viestiä instaan tai faceen. Työpaikalla treffeille kysely on mielestäni vähän kyseenalaista.
Eli sun ehdotus on että nainen on aloitteellinen. Tälle sanoin jo ei ja mielestäni perustelinkin jo pariinkin otteeseen. Kaikki nämä flirttaavat mutta aloitteettomat miehet joista nyt olen kertonut eivät suinkaan ole työpaikalla vaan ihan yleisissä ympyröissä missä nyt ihmsiä tavataan, harrastuksissa, kavereiden puolisojen ystäviä jne.
Eihän sitä aloitetta ole pakko tehdä, mutta olla nyt jotenkin edes aktiivinen. Aika harva(mies/nainen) jaksaa pelailla viikkotolkulle että edes sinne ensimmäisille treffeille päästään. Mitään Pretty Woman tarinaa tuskin kannattaa jäädä odottamaan.
Olen aktiivinen ihan siinä flirttitilanteessa ihan missä se toinenkin mutta en aloitteellinen sen enemmästä. Perustelin tämän mielestäni tarpeeksi selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen ei voi tutustua mieheen normaalisti, ilman että mies on valloittaja ja nainen saalis?
Siksi toisekseen:
"Enkä itsekään halua (enää) olla aktiivinen osapuoli, kun joskus 10 vuotta sitten kun aloitteita teinkin, sain niihin vastakaikua ja suhteenpoikastakin mutta koko ajan oli jotenkin vääränlainen altavastaajan asema ja nuo miehet pyörittivät miten sitten halusivat kun tiesivät että itse olin kiinnostunut heistä."
Tämä ei johtunut aloitteellisuudesta vaan siitä että olit aloitteellinen suosituille miehille joille oli tarjolla parempaakin.
Mistä sä noin päättelet? En ole kyllä kovinkaan samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi toisekseen:
Mistä sä noin päättelet? En ole kyllä kovinkaan samaa mieltä.
Siitä että jäit kynnysmatoksi.
Ja siitä että juuri ne suositut pelimiestyyppiset miehet haluavat valloittaa - ei tosin sinua. Kun sitten olet aloitteellinen, saat heitä joksikin aikaa mutta et pysyvästi. Muutkin naiset haluavat aloitteellisia miehiä joiden kanssa voi vain kokea ja nauttia kun mies on valloittaja/tekijä ja nainen saalis/objekti. Kaikille ei kuitenkaan riitä näitä miehiä.
Suurin osa miehistä ei halua valloittaa. Jos et vastaa aloitteellisuuteen aloitteellisuudella, homma ei etene.
Kysymys: kun teit 10 vuotta sitten aloitteita, teitkö niitä näille kiinnostuneille tuijottelijamiehille, vai miehille jotka eivät tuijotelleet mutta joista itse kiinnostuit?
Flirtissä on kylläkin tarkoitus pönkittää sen vastapuolen itsetuntoa, ei omaa. Flirtillä sanon: "olet mukava ja viehättävä tyyppi". Siinä se. En ymmärrä, miten jotkut tästäkin vetävät herneen nenukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on täysin normaalia, että töissä heitetään flirttiä ja likaista läppää sukupuolten kesken. Toki ne hiljaiset hissukat jätetään rauhaan, kun niistä ei saa mitään irti.
Itse olen tällainen hiljainen hissukka. Miehet flirttailevat töissä, mutta parisuhdetta en löydä. Kukaan ei koskaan oikeasti pyydä ulos tai osoita aidosti olevansa kiinnostunut. En flirttaile töissä takaisin. Töissä flirttaileva mies on kyllästynyt töihinsä, tämän olen oppinut.
Syynä voi olla niinkin ihmeellinen asia, että tuo ko. mies ei vain ole uskaltautunut "lämmittelemään" sinua enempää. Ei kaikki miehet ole niitä luontevia supliikkimiehiä. Minäkin olen jättänyt lukuisia aloitteita tekemättä, vaikka olen ollut kiinnostunut jostain naisesta.