Millainen nainen päätyy sellaiseksi että katsotaan kyllä ja flirtataan mutta sitten - ei mitään?
Nytkin osaan sanoa kourallisen miehiä jotka esim. työpaikalla ovat tällaisia että ollaan kyllä selkeästi kiinnostuneen oloisia mutta eivät tee suhteen edistämiseksi mitään. Enkä itsekään halua (enää) olla aktiivinen osapuoli, kun joskus 10 vuotta sitten kun aloitteita teinkin, sain niihin vastakaikua ja suhteenpoikastakin mutta koko ajan oli jotenkin vääränlainen altavastaajan asema ja nuo miehet pyörittivät miten sitten halusivat kun tiesivät että itse olin kiinnostunut heistä. Voi kun joskus olisi päässyt sellaiseen romanttiseen valloitetuksi tulemisen kokemukseen. Ketään ei ole siis ollut enää nuoruusvuosien jälkeen kun en ole itse enää ketään lähestynyt eikä nämä selkeästi kiinnostuneet minuakaan. Mikähän minussa sitten ottaa vastaan etteivät muuta halua?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet pelkkää ajankulua eikä ulkonäössäsi ja luonteessasi ole mitään erityistä?
No ihan kun mietin tuttavapiirin rouvashenkilöitä, eivät he sen ihmeellisempiä ole kuin minäkään. Mikä oletus tämä on että vain kaunis ja salaperäinen pääsee naimisiin?
Sinähän sen vastasit. Olet 15 tusinassa naama. Syy miksi et ole suhteessa johtuu vain tuuristasi. Sinun kaltaista ei kukaan varsinaisesti metsästä eikä halua, mutta olet tilastollisesti juuri sitä tyyppiä jolla yleensä on puoliso ja pitkä liitto. Sinun pitää kohdata vain mies jonka tavoite on hankkia vaimo keinolla millä hyvänsä ja pelkkä naissukupuoli riittää suhteen perusteeksi.
Jos tosiaan näin on, on todella mahtavaa etten ole kelvannut kenellekään. En halua päätyä kenenkään sellaisen vaimoksi jolle riittää pelkkä naissukupuoli. Tämä antaakin uuttan näkövinkkeliä moniin ketjun vastauksiinkin.
Minä epäilen, että aapeen ongelma on hänen lähtökohtaisessa oletuksessaan siitä, että parisuhteeet ovat valloittamista ja valtataistelua. Hänen kokee jääneensä - on siis jättäytynyt - altavataajaksi sellaisissa suhteissa, joissa on tehnyt aloitteen ja toinen tietää hänen olevan kiinnostunut. Hän haluaisi saada parisuhteessa valtaa olemalla se, jonka valloittamiseksi nähdään vaivaa. Mutta ei parisuhteet oikeasti ole sellaisia. Niissä molemmat tietävät toisen olevan kiinnostunut ja molemmat näkevät toisen eteen vaivaa, eikä kumpikaan ole vallasta tai altavastaaja, vaan ne ovat tasa-arvoisia. Siis ainakin silloin kun suhde toimii.
Ja vanhemmalla iällä ihmiset alkavat valmiiksi hakea tämmöisiä suhteita, jo flirttivaiheessa, jottei sitä valtapeliä tarvi alkaa ollenkaan käymään. Aapeen säätäminen ja kuumaa-kyllmää flirttailu-salaperäisyys leikit saavat hänet vaikuttamaan hankalalta ja työläältä ja jossain määrin epäluotettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pitäisi nähdä sattumalta jossain ilman muita silmäpareja. Jos ei silloinkaan tapahdu mitään, niin unohda.
Mietin kans tätä. Jos näette aina vain tilanteissa, joissa muita ihmisiä on ympärillä, voi asian edistämiseen olla korkea kynnys.
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen, että aapeen ongelma on hänen lähtökohtaisessa oletuksessaan siitä, että parisuhteeet ovat valloittamista ja valtataistelua. Hänen kokee jääneensä - on siis jättäytynyt - altavataajaksi sellaisissa suhteissa, joissa on tehnyt aloitteen ja toinen tietää hänen olevan kiinnostunut. Hän haluaisi saada parisuhteessa valtaa olemalla se, jonka valloittamiseksi nähdään vaivaa. Mutta ei parisuhteet oikeasti ole sellaisia. Niissä molemmat tietävät toisen olevan kiinnostunut ja molemmat näkevät toisen eteen vaivaa, eikä kumpikaan ole vallasta tai altavastaaja, vaan ne ovat tasa-arvoisia. Siis ainakin silloin kun suhde toimii.
Ja vanhemmalla iällä ihmiset alkavat valmiiksi hakea tämmöisiä suhteita, jo flirttivaiheessa, jottei sitä valtapeliä tarvi alkaa ollenkaan käymään. Aapeen säätäminen ja kuumaa-kyllmää flirttailu-salaperäisyys leikit saavat hänet vaikuttamaan hankalalta ja työläältä ja jossain määrin epäluotettavalta.
Mielenkiintoista pohdintaa varsinkin noista valtasuhteista. Mulla ei ole kokemusta muunlaisista suhteista kuin noista mistä sanoinkin, eli itse olen ollut aktiivinen ja sitten se mies on käyttäytynyt miten on käyttäytynytkin osoittaakseen olevansa suhtessa se vallankahva. Näitä oli parikymppisenä joku viitisen suhdetta ja kaikissa ihan sama kuvio.
Mut tota jälkimmäistä kappaletta vähän pohdin. En ainakaan suoralta kädeltä tunnista että mitenkään leikkisin kenenkään kanssa tai hakisin tällaista valta-asemaa uudestaan. Sanoin jo aikaisemmin että toive olisi tulla valloitetuksi sen sijaan että itse alkaisin ehdotella jotain. Sellaiseen kunnon vanhanaikaiseen harlekiiniromaanin tapaan. Flirttiin kyllä vastaan ja paikoin voin olla oma-aloitteinenkin esim. pelkässä sananvaihdossa (olen ihan hyvä keksimään vaikka hauskoja asiayhteyksiä ym vitsailua joka joskus voi mennä vähän navan allekin kun nopeasti ei aina ehdi miettimään loppuun asti) mutta muuhun musta ei omalla historiallani ole. Ja näihin olen siis saanut ihan vastakaikuakin, naurureaktion, silmäniskuja jne. Pyrin myös tarkoituksella antamaan jotain pientä mihin tarttua kiinni, jotain mistä kysellä enemmän mutta harvoin miehet tarttuvat kuitenkaan niihin.
Ja sitä jäin miettimään että jos olen niin hankalan oloinen luonne, miksi sitten tällaiset katselut/flirtit jatkuvat jopa vuosia? Yksikin mies on juuri tuollainen että ruokalassa/ohikulkiessa katselee kauempaa ja tätä on jatkunut jo 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ylitulkitset asioita. Minullakin on työpaikalla jokunenkin mies, joiden katseita ja tikusta asian tekemisiä suunnilleen juoksen karkuun.
Eivät ne oikeasti ole mitenkään kiinnostuneita (tai minä niistä), tuo on vain joku miesten kummallinen tapa olla olemassa.
Näitä miehiä on paljon ja heitä ei tule ajatellakaan kuin kaverina.
Vaikea sanoa. Olen itse nuori nainen joka saa paljon katseita mutta siihen se jääkin. Sinuna en miettisi miehiä kovin paljon koska miehet voivat aistia epätoivoisuutta ja käyttää hyväkseen. Itseään ei kannata muuttaa ellei jotain ole oikeasti pielessä.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan suoralta kädeltä tunnista että mitenkään leikkisin kenenkään kanssa tai hakisin tällaista valta-asemaa uudestaan. Sanoin jo aikaisemmin että toive olisi tulla valloitetuksi sen sijaan että itse alkaisin ehdotella jotain. Sellaiseen kunnon vanhanaikaiseen harlekiiniromaanin tapaan.
niin siis tämä on nimenomaan sitä, että sinä yrität tuottaa uudelleen sellaista suhdetta, jossa on valta-asema ja altavastaaja, mutta tällä kertaa toisin påin, niin että sinä olet vallassa ja toinen yrittää miellyttää.
Oikeasti parisuhteet eivät ole harlekiiniromaaneja, vaan sellaista arkea, jossa molempien on mukava pyrkiä omiin ja yhteisiin tavoitteisiin, eikä ne ole toistensa kanssa pahasti ristiriidassa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. Olen itse nuori nainen joka saa paljon katseita mutta siihen se jääkin. Sinuna en miettisi miehiä kovin paljon koska miehet voivat aistia epätoivoisuutta ja käyttää hyväkseen. Itseään ei kannata muuttaa ellei jotain ole oikeasti pielessä.
Niin en mä nyt oikeasti kaiket päivät näitä pohdikaan. Mutta tilanne on ollut tämä jo 10 vuotta niin kyllähän se aina silloin tällöin herättää miettimään mikä on vialla kun taas saa uuden samanlaisen kokemuksen. Kovaa flirttiä mutta ei mitään muuta näytä tapahtuvan. Näitä siis tällaisia miehiä on varsinkin työpaikalla tullut ja mennyt aika monta, nämä "tunnustelut" jatkuneet niin pitkään kun ovat vaihtaneet kokonaan muihin töihin. Onpa mulle muuten joku joskus tullut tilanteen jo ohituttua (vaikka juuri työpaikan vaihdoksen vuoksi) kertomaan myöhemmin esim. humalassa baarissa törmätessä, että oli aikoinaan ihastunut. No mutta et tehnyt asian eteen kuitenkaan mitään?
Vierailija kirjoitti:
Luulet itsestäsi liikoja.
No en mä kyllä niin harhainen ole että 10 vuoden yksinolon jälkeen luulisin itsestäni yhtään mitään. Juurihan koitan miettiä mikä mussa on vialla että mitä voisi parantaa. Vinkiksi sain mm. hankkia itselleni mukavia harrastuksia jonka olen tehnyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan suoralta kädeltä tunnista että mitenkään leikkisin kenenkään kanssa tai hakisin tällaista valta-asemaa uudestaan. Sanoin jo aikaisemmin että toive olisi tulla valloitetuksi sen sijaan että itse alkaisin ehdotella jotain. Sellaiseen kunnon vanhanaikaiseen harlekiiniromaanin tapaan.
niin siis tämä on nimenomaan sitä, että sinä yrität tuottaa uudelleen sellaista suhdetta, jossa on valta-asema ja altavastaaja, mutta tällä kertaa toisin påin, niin että sinä olet vallassa ja toinen yrittää miellyttää.
Oikeasti parisuhteet eivät ole harlekiiniromaaneja, vaan sellaista arkea, jossa molempien on mukava pyrkiä omiin ja yhteisiin tavoitteisiin, eikä ne ole toistensa kanssa pahasti ristiriidassa.
No auta, miten edetä flirtistä suhteeseen ilman tällaisia valtahommeleita? Jommankumman täytyy kuitenkin se eka liike tehdä ja omasta historiastani johtuen se en enää tule olemaan minä.
Joku vastasi kerran vastaavaan ketjuun fiksusti. Jitenkin niin, että jos on ujo ja menee hämilleen flirttailusta, se houkuttelee pelimiestyyppejä flirttailemaan. He kun haluavat vain nsisesta reaktiota, joka pönkittää heidän itsetuntoaan, haluavat nauttia ihailun säteilystä.
Ilmeisesti oikein hyväitsetuntoiset naiset menettävät kiinnostuksensa, jos huomaavat, ettei toinen ole tosissaan. Tai muuten toimivat tavalla, joka ei anna niille egonpönkittöjille sitä ihailunlähdettä. En tiedä miten, sillä kuulun tuohon vähän kynnysmattomaiseen.ekaan naisryhmään.
Tämä siis vastauksena, jos sama ilmiö toistuu aina omalla kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Joku vastasi kerran vastaavaan ketjuun fiksusti. Jitenkin niin, että jos on ujo ja menee hämilleen flirttailusta, se houkuttelee pelimiestyyppejä flirttailemaan. He kun haluavat vain nsisesta reaktiota, joka pönkittää heidän itsetuntoaan, haluavat nauttia ihailun säteilystä.
Ilmeisesti oikein hyväitsetuntoiset naiset menettävät kiinnostuksensa, jos huomaavat, ettei toinen ole tosissaan. Tai muuten toimivat tavalla, joka ei anna niille egonpönkittöjille sitä ihailunlähdettä. En tiedä miten, sillä kuulun tuohon vähän kynnysmattomaiseen.ekaan naisryhmään.
Tämäpä oli mielenkiintoinen ajatus ja voinen samaistua tuollaiseen kynnysmattomaiseen todennäköisesti itsekin vastaamalla flirttiin. Mitenköhän nämä hyväitsetuntoiset tuon perääntymisen hoitavat jos ovat ensin antaneet itsekin ymmärtää? Täytyy kyllä pistää korvan taakse tämä neuvo.
Mutta vaikkapa tuon ruokala-katselijamiehen kanssa en ole koskaan vaihtanut sanaakaan enkä kyllä ota katsekontaktia itse.
Työpaikalla pieni flirtti kuuluu asiaan, mutta itse miehenä en kyllä niiden seinien sisällä tule tekemään yhtään vakavaa aloitetta sillä tunteiden pitäisi olla molemminpuolisia tai tulee takkiin ja pahasti. Saa sitä nainenkin laittaa viestiä instaan tai faceen. Työpaikalla treffeille kysely on mielestäni vähän kyseenalaista.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla pieni flirtti kuuluu asiaan, mutta itse miehenä en kyllä niiden seinien sisällä tule tekemään yhtään vakavaa aloitetta sillä tunteiden pitäisi olla molemminpuolisia tai tulee takkiin ja pahasti. Saa sitä nainenkin laittaa viestiä instaan tai faceen. Työpaikalla treffeille kysely on mielestäni vähän kyseenalaista.
Eli sun ehdotus on että nainen on aloitteellinen. Tälle sanoin jo ei ja mielestäni perustelinkin jo pariinkin otteeseen. Kaikki nämä flirttaavat mutta aloitteettomat miehet joista nyt olen kertonut eivät suinkaan ole työpaikalla vaan ihan yleisissä ympyröissä missä nyt ihmsiä tavataan, harrastuksissa, kavereiden puolisojen ystäviä jne.
Korkeatasoinen, koulutettu ja fiksu nainen, jonka kohdalla miehet tietävät ettei heidän oma taso riittäisi tälle. Flirtailevat silti koska ovat kiinnostuneita naisesta ja minkä mies vieteilleen mahtaa? Ymmärtävät kuitenkin vetää jarrusta viimemetreillä, kun eivät halua että nainen joutuu pettymään heihin.
Vierailija kirjoitti:
Korkeatasoinen, koulutettu ja fiksu nainen, jonka kohdalla miehet tietävät ettei heidän oma taso riittäisi tälle. Flirtailevat silti koska ovat kiinnostuneita naisesta ja minkä mies vieteilleen mahtaa? Ymmärtävät kuitenkin vetää jarrusta viimemetreillä, kun eivät halua että nainen joutuu pettymään heihin.
Itse taas koen että en yllä noiden flirttimiesten tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta, pari kertaa duunissa ollut satavarma että toinenkin kiinnostunut ja olen yrittänyt vapaalla tehdä lähestymistä viestien muodossa, niin kylmää kyytiähän siinä tuli. Vielä enemmän pähkäilyä aiheutti, kun tällainen kylmä tyyppi sitten kuitenkin jatkoi sitä mukakiinnostunut-touhuaan siellä töissä, eikä käyttäytynyt niinkuin kylmästä viesteihin vastailuista olisi voinut olettaa. Oli ilmeisesti joku narsisti. Enpä siksi enää tee mitään sama miten kiinnostuneelta toinen vaikuttaisi, koska ovat tällaisia ihme pleijereitä tai sitten mulla häröilee tutkat aika pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos asiat eivät tunnu etenevän flirttitasolta mihinkään, kyllä se kiinnostus vähitellen alkaa vähentyä - varsinkin silloin, jos ei ole tiedossa onko toinen varattu vai ei. Tuosta päättelen heti että on tai sitten jotain muita esteitä, eikä flirttiin enää halua lähteä niin aktiivisesti mukaan.
Sinähän sen vastasit. Olet 15 tusinassa naama. Syy miksi et ole suhteessa johtuu vain tuuristasi. Sinun kaltaista ei kukaan varsinaisesti metsästä eikä halua, mutta olet tilastollisesti juuri sitä tyyppiä jolla yleensä on puoliso ja pitkä liitto. Sinun pitää kohdata vain mies jonka tavoite on hankkia vaimo keinolla millä hyvänsä ja pelkkä naissukupuoli riittää suhteen perusteeksi.