Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada keski-iässä pömppävatsa pois? Kaikki rasva kertyy vyötärölle vararenkaaksi.

Vierailija
16.08.2019 |

Varmaankin kyse liiallisista hiilareista? Olen kuitenkin normaalipainoinen, toki normipainon ylärajalla. 5- 7 kiloa on liikaa siihen, mikä omasta mielestäni on oma ihannepaino (tai mitä se oli 30 vuotta sitten). Vyötäröllä on enemmän rasvaa mitä painoisellani keskimäärin on. Miten saan sen pois, epäilen, ettei pelkkä painonpudotus tuota riittävää hyötyä ja vaikka olisin tuon 5-7 kiloa kevyempi, vyötäröön jää vielä liikaa ylimääräistä. Auttaako liikunta? Pelkkä hiilareiden vähentäminen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoon. Jos et osaa pienentää rasvaprosenttiasi niin suosittelen rasvaimua.

Vierailija
2/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olitpas hauska ja naseva.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntotreeni kunnon painoilla. Niin kauan kuin rasvaprosenttisi on pielessä, sinulla tulee olemaan se pömppä. Aerobinen liikunta ei lisää lihasta. Syy muuten ei ole hiilarit tai ruoka ylipäänsä vaan hormonitoiminta ja vähäiset lihakset.

Vierailija
4/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma:

Rasva ei enää kasaudu "naisellisin paikkoihin", siksi peffa ja vatsa vaihtavat paikkaa. Lihasten katoaminen pahentaa tilannetta.

Ratkaisu:

Rasvaprosentti sen verran alas että vatsa tasoittuu.

Syvien vatsalihaksien treenaamista, ne pitävät vatsaa kasassa.

Ryhti kuntoon, se auttaa myös.

Sitten treenaamista raskailla painoilla siten että saat lihasta peffaan ja reisiin.

Vierailija
5/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut hiilareiden vähentäminen pömppövatsaan. Enää ei pömpötä!

Vierailija
6/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoxi-hoito

Vierailija
7/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toi sama ongelma. Jätin kaljat ostamatta ja korjailin safkojani. Aloin käydä uimassa 2 kertaa viikossa ja lenkillä olen aina käynyt. Ei kyllä kauaa mennyt, kun vatsa oli veke.

Vierailija
8/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs se hulahula? Itse en ole kokeillut.

Mutta se läski vähenee kyllä hiukan pömpästäkin normaalimenetelmillä eli ruokavalio + tarpeeksi liikuntaa lähes joka päivä.

Vierailija
9/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Oksutaudissa lähti maha kyllä pois hyvin 4 päivässä. Eli vastaan: syömättömyys auttaa.

Vierailija
10/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri minimiin, alkoholi samoin. Salitreeni kunnon painoilla, reippaita kävelylenkkejä.

Vierailija
11/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan urheilulla... Mutta kuka jaksaa..

Vierailija
12/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla ja aerobisella liikunnalla. Vatsalihasliikkeet eivät polta tietystä kohtaa, mutta ei ne pahaksi ole. Vatsaa ja selkää kannattaa treenata tasapuolisesti. Uinti on hyvä muoto, jos se sopii. 

Vierailija
13/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetämällä rasva% äärimmäisen alas laihduttamalla tosi hoikaksi + vielä lihaskuntotreeniä. Ei ole helppoa keski-iässä koska hormonit ohjaa sen rasvan kertymään nimenomaan vatsalle ja vyötärölle.

Itse en ole viitsinyt/jaksanut tuota vaivaa nähdä, olkoon pömppis ja makkarat, peitän vaatteilla.

Vierailija
14/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla oli ihan sama ongelma. Vatsalihastreenikään ei tuottanut tulosta.

Sitten onnistuin laihtumaan muutaman kilon, ja kas vain, vatsamakkara on enää muisto vain. Laihduin nimenomaan hiilihydraattejä vähentämällä, sillä ne muodostivat pääosan energiansaannistani!

Eli kyllä kannattaa laihduttaa!

Lisään vielä, että harrastan lähinnä vain kävelyä ja harvemmin käyn uimassa. Uskon, että uinti kiinteyttää koko kehoa, mutta yksinään se ei riitä makkaroiden sulamiseen.

N60 168/60

Vierailija
15/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaskuntotreeni kunnon painoilla. Niin kauan kuin rasvaprosenttisi on pielessä, sinulla tulee olemaan se pömppä. Aerobinen liikunta ei lisää lihasta. Syy muuten ei ole hiilarit tai ruoka ylipäänsä vaan hormonitoiminta ja vähäiset lihakset.

Ruoka vaikuttaa hormonitoimintaan.

Vierailija
16/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N U S S I M A L L A kuin apina raivoissaan se lähtee. Ja nopeasti lähteekin. Hulavanteet saa vääntää paskaksi ja nakata lepikkoon. Siinä saa lantio tarvittavaa liikettä kun panee niin perkeleesti, se järvi ei soutamalla kulu !

Pöljää touhua nykyään, kun pitää vänkäämällä vängätä ja keksimällä keksiä pyörää uusiksi o_O ?????

Vierailija
17/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetämällä rasva% äärimmäisen alas laihduttamalla tosi hoikaksi + vielä lihaskuntotreeniä. Ei ole helppoa keski-iässä koska hormonit ohjaa sen rasvan kertymään nimenomaan vatsalle ja vyötärölle.

Itse en ole viitsinyt/jaksanut tuota vaivaa nähdä, olkoon pömppis ja makkarat, peitän vaatteilla.

Sama, olen laihduttanut 15 kg ja olen nyt normaalipainon rajoissa, aion vielä pudottaa 6-7 kiloajä ja suurin osa siitä on vyötäröllä.. MUTTA usko että elämänlaatuni olisi jotenkin parempi jos vatsani olisi litteämpi, olkoot, jos ei lähde tällä viimeisellä rutistuksella niin ei lähde.

Vierailija
18/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee laihtua lisää ja tehdä lisää elämäntapamuutoksia siis. Olen jo saanut 7 kiloa pois ja painon normaaliksi, nyt sitten olisi vielä toinen mokoma painoa pudotettavana. Olen jo viilannut syömisten laatua ja määrää mutta niin, että muutokset olisivat mahdollisimman pysyviä, ei mitään hetken tsemppauksia ja sitten palaisi toisenlaisiin tottumuksiin. Liikuntaa pitäisi varmastikin lisätä, liikun paljon tavallisissa arkiaskareissa, fillarilla ja kävellen, mutta jotain ihan "kunnon" liikuntaakin - vaikka uintia - pitänee mahduttaa kalenteriin. Hulahulavanne olisi kuulemma tehokas, mutta ei ehkä minulle sopiva. Kuntosalia vähän vierastan, kun en ole koskaan sellaisella käynyt, niitä ei ollut vielä nuoruudessani.  Riittäisiköhän uinnin lisäksi jonkinlainen jumppa ja kuntopyörällä ajo (kotona)?  Ap

Vierailija
19/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänee laihtua lisää ja tehdä lisää elämäntapamuutoksia siis. Olen jo saanut 7 kiloa pois ja painon normaaliksi, nyt sitten olisi vielä toinen mokoma painoa pudotettavana. Olen jo viilannut syömisten laatua ja määrää mutta niin, että muutokset olisivat mahdollisimman pysyviä, ei mitään hetken tsemppauksia ja sitten palaisi toisenlaisiin tottumuksiin. Liikuntaa pitäisi varmastikin lisätä, liikun paljon tavallisissa arkiaskareissa, fillarilla ja kävellen, mutta jotain ihan "kunnon" liikuntaakin - vaikka uintia - pitänee mahduttaa kalenteriin. Hulahulavanne olisi kuulemma tehokas, mutta ei ehkä minulle sopiva. Kuntosalia vähän vierastan, kun en ole koskaan sellaisella käynyt, niitä ei ollut vielä nuoruudessani.  Riittäisiköhän uinnin lisäksi jonkinlainen jumppa ja kuntopyörällä ajo (kotona)?  Ap

Riippuu siitä mikä on tavoitteena.

Jos haluat polttaa kaloreja, aerobinen riittää.

Jos halut kroppaa paremman näköiseksi muuten, se ei riitä vaan tarvitset lihaskuntoharjoitteita kovemmalla vastuksella. Eli niillä raskailla painoilla. Jos pystyt tekemään 15 toistoa, menee cardion puolelle.

Osta kotiin painosetti?

Lihaskuntoharjoittelu on muutenkin hyödyllistä, vahvistaa luustoa jne.

Vierailija
20/33 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kaloreita.

Ei tosin ole helppoa, tiedän koska itsekin avaan juuri kohta 150g sipsipussin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan