Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko metallimusiikkia kuuntelevat ihan tosissaan?

Vierailija
16.08.2019 |

Kuuntelevatko metallimusiikin ystävät näitä lauluja Saatanasta ja kuolemasta ihan tosissaan, vai suhtautuvatko musiikkiin, örinään ja sanoituksiin huumorilla?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, yhtään väheksymättä tai paheksumatta. Onko täällä hevareita tai hevareiden puolisoja, jotka tietäisivät enemmän heidän sielunmaisemasta?

Kommentit (332)

Vierailija
21/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sir Vivaldi kirjoitti:

Hyvin matala ja negatiivisen energian omaavaa musiikkia kuten heidän kuuntelijakuntansakkin. Harvoin näkee hevaria kulkemassa selkäsuorana rintarottingilla ja leukapystyssä.

Klassisen musiikin kuuntelijat ovat yleensä snobeja pikkurilli pystyssä konjakkia juovia "parempia" ihmisiä.

Kyllä ja ovat ainakin kovia arvostelemaan muiden musikkia kovin sanoin. Rajoittunut musiikkimaku.

Vierailija
22/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändien filosofia on moninaista. Gorgoroth pitää satanismia vain metaforana kristillisen ajan ali-ihmisen vastustamiselle. Emperorille ja Mayhemille se on konkreettisempaa.

Sitten on jotain Impaled Nazarenea joka mielestäni ei ole tosissaan, haluaa vain järkyttää ihmisiä.

Itse olen entinen black metal-muusikko, tulin uskoon 25-vuotiaana. Tosin olen salaa käynyt soittamassa ja laulamassa kun siitä saa rahaa.

Mutta todellinen yllätys on ollut se, että olen havainnut että todellista satanan musiikkia ei ole bm tai hevi muutenkaan, vaan bilehilepop, se on niin satanista että sanat loppuu kun yritää kuvata sitä, ja uskovaisille menee läpi kun vettä vaan heidän vastustaessaan jotain rokkia:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä aiheita metallimusiikissa käsitellään erityisen paljon? Varmasti aika monella on mielikuva saatan anpalvontamusiikista, nyt on tilaisuus avartaa tätä käsitystä :)

Ihan tavallista elämää, menetettyä rakkautta, yhteiskunnan epäkohtia, ryyppäämistä, mytologiaa, historiaa, evoluutiota, jne. Olen kuunnellut metallia melkein 20 vuotta, eikä oikeasti tule mieleen mitään saatanasta kertovia biisejä. Nekin liittyy yleensä death/blackmetallin genreen, joka on metallimusiikista puhuttaessa aika marginaaligenre.

Vierailija
24/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändeissäkin jo ukotkin jo kuuskymppisiä ja metalli jo hiukan setämiesten nuoruuden haikailua.

Vierailija
25/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ollaan ihan tosissaan.

"Pirjo on buffannut näitä flooreja kakskyt v itun vuotta, Eikä suotta, koska kohta Pirjo saa h elvetillistä puolaa.

Ei oma Matti huomiota anna, Istanbulin mies kyllä jaksaa panna.

Pitkään on vaivannut miestä tummaa Pirjon p erse tuo, kutsuva, pyöreä, mehevä, siitoserhe.

Ei haittaa miestä Pirjon hammasproteesi, kohta koristaa suupieltä miesmajoneesi, Tumma poika turkin yön, kohta antaa taikaa, alle vyön."

:D

Vierailija
26/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bändeissäkin jo ukotkin jo kuuskymppisiä ja metalli jo hiukan setämiesten nuoruuden haikailua.

Niin missä? Elätkö siinä käsityksessä, ettei uusia metallibändejä enää tule, vaan kaikki metalli tehtiin 80-luvulla? Esim. Beast in Black on kovasti kasvattanut suosiotaan ja kyseessä ei todellakaan ole mitkään vanhat patut.

Vierailija
27/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M36. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aiheita metallimusiikissa käsitellään erityisen paljon? Varmasti aika monella on mielikuva saatan anpalvontamusiikista, nyt on tilaisuus avartaa tätä käsitystä :)

Ihan tavallista elämää, menetettyä rakkautta, yhteiskunnan epäkohtia, ryyppäämistä, mytologiaa, historiaa, evoluutiota, jne. Olen kuunnellut metallia melkein 20 vuotta, eikä oikeasti tule mieleen mitään saatanasta kertovia biisejä. Nekin liittyy yleensä death/blackmetallin genreen, joka on metallimusiikista puhuttaessa aika marginaaligenre.

Ahh, niin tietysti. Itse ajattelin jotenkin että metalli = deathmetal.

Vierailija
28/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti taannoin metallimies. Sain kuitenkin höristyä sisälle päin. Kuuntelen myös metallia. En kyllä enää, jotenkin se raakuus ja hirmuinen aggressio herättää sellaista kevyttä myötähäpeää

Tosin saa siitä kitarasta ja rummusta vähän lisää energiaa

Kaunis on ilma

Vierailija
29/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein vastata otanko huumorilla vai tosissaan lyriikat, joissa puhutaan saatanasta. En edusta mitään uskontoa ja jos keskityn kuuntelemaan lyriikoita,  on virret yhtä väkivaltaisia, psykedeelisiä ja harhaisia kuin saatana-sanoituksetkin.

Minun näkökulmasta asia on vähän samanlainen kuin lastenlauluissa. Jos päiväkodissa mietitään, että soitetaan Peppi Pitkätossu-marssi, kun se ei pelota ketään ja jätetään Mörkö-laulu soittamatta, ettei kukaan säikähdä. TÄstä saatan miettiä, että Peppi Pitkätossu-marssista kannattaisi ahdistua, koska onhan se huolestuttavaa, että pieni lapsi saa yksin asua talonmörskässä kenenkään välittämättä. Että mikä tästä tekee sovinnaisemman kuin Mörkölaulu. Mutta toisaalta, jos kysymys on kuitenkin satuolennoista, ja lapsille muistetaan se kertoa, niin koen että molemmat biisit on turvallisia.

Vierailija
30/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen lähes kaikenlaista metallimusiikkia ja minusta lyriikat ovat monesti paljon syvällisempiä kuin niissä "listahiteissä" ja pari biisiä on muutenkin ollut todellakin sellaisia, joista olen ottanut ihan sanoituksiltaan lempibiisini. Kuuntelen kyllä myös muunlaista musiikkia, mutta juuri ne suositut "listahitit", joissa toistuvat monesti samat teemat kuten seksi, alastomuus yms eivät ole suosikkejani. Pahoittelut nyt. kun on varmaan termit hukassa ja en todellakaan ole mikään asiantuntija. Klassista kuuntelen myös joskus, kun osaan soittaa paria soitinta. 

Vierailija
31/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä yksi hyvä esimerkki ns. "huumorimetallista", mikä on kuitenkin erittäin tarttuva ja ammattitaidolla tehty kappale. Ei sanoitusten tarvitse olla aina vakavia.

Vierailija
32/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatananpalvoja ovat mielestäni yhtä hihhuleita kuin muutkin uskovat. Kristinuskon vastaisuuden ymmärrän ja muidenkin uskontojen missä pyritään hallitsemaan ihmisiä ja asettamaan itsensä muiden yläpuolelle.

Metallia kuuntelen, kun se vaan on paskimmillaankin parasta. Black metal lähimpänä sydäntä.

Vierailija
33/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luulet, että metallimusiikki on vain örinää ja sanoituksia Saatanasta et oo kyllä ihan perillä musiikista.

Valaise meitä tyhmiä, laita vaikka esimerkkibiisin sanat tähän? Itse olen joidenkin biisien sanoja katsonut, ja kyllä yllättävän monessa puhutaan ihan saa tanasta tai jostain muista örvelöistä.

Ja örinää se kyllä valitettavasti on, ainakin kaikille muille paitsi niille, joiden korva on ehkä tottunut kuuleemaan ne sanat sieltä seasta.

Oli kyllä Turmion Kätilötkin aluksi örinää enkä tykännyt yhtään, sitten korva tottui ja tykästyinkin. (vaikka ei tähän aiheeseen kuulukkaan niin kuitenkin, ymmärrän jos tietyn genren harrastaja kuulee laulun eri tavalla kuin muut).

No siinä tapauksessa olet todellakin kuullut vain tietyntyyppistä metallia jos käsityksesi on, että kaikki biisit kertovat Stanasta ja ovat pelkkää örinää. :D Metallimusiikkia on niin paljon erilaista ja yllätykseksesi voin kertoa, että suuri osa lyriikoista on aivan kaikkea muuta kuin paholaisesta kerrontaa. Paljon löytyy sanoituksia elämästä ja syvällisistä, vaikeista asioista. Paljon on myös kappaleita rakkaudesta, sellaisista arjen asioista joista laulavat kaikenlaiset muusikot. Uskon, että olet ehkä kuullut vain metallia sieltä synkemmästä päästä kuten death/blackmetal ja sen pohjalta olet päätellyt kaiken metallimusiikin olevan sellaista. 

Vierailija
34/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratti taannoin metallimies. Sain kuitenkin höristyä sisälle päin. Kuuntelen myös metallia. En kyllä enää, jotenkin se raakuus ja hirmuinen aggressio herättää sellaista kevyttä myötähäpeää

Tosin saa siitä kitarasta ja rummusta vähän lisää energiaa

Kaunis on ilma

Se kato, kun testot on tasoa eunukki on parempi pysyä klassisessa

Vierailija
35/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tämä nauratti vähän, kun olen melko nuori nainen ja lempibändini nyt on Iron Maiden "vanhoine ukkoineen". Kun kuuntelen sitä musiikkia niin oikeasti mietin vaan kuinka upeaa se on.

Vierailija
36/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-------------------------------------

Vierailija

klo 11:38 | 16.8.2019

Kuuntelevatko metallimusiikin ystävät näitä lauluja Saatanasta ja kuolemasta ihan tosissaan, vai suhtautuvatko musiikkiin, ”örinään” ja sanoituksiin huumorilla?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, yhtään väheksymättä tai paheksumatta. Onko täällä ”hevareita” tai ”hevareiden” puolisoja, jotka tietäisivät enemmän heidän sielunmaisemasta?

----------------------------------------

80- luku soitti ja halusi sinut takaisin. Roolipeli tai sarjakuvatkin on syntiä vai.

Anna ap jokin esimerkki sanoituksista mitä tarkoitat niin sitä voidaan kommentoida.

Vierailija
37/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. JVG

Vierailija
38/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta AP, millaista musiikkia itse kuuntelet? 

Vierailija
39/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kuuntelee vaikka kantria?

Vierailija
40/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä 1.aallon bm on aika yksitoikkoista satan, satan-toistelua, kuten Venom. Vaikka musiikillisesti tavallista rokkia.