Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuoleman jälkeen on?

Vierailija
15.08.2019 |

Mitä uskot kuoleman jälkeen tapahtuvan? Itse uskon että minulla on seuraava elämä ja kohtalo ohjaa ainakin jossain määrin elämääni. Todennäköisyys seuraavalle elämälle on sama kuin ennen syntymääni.

Kommentit (212)

Vierailija
61/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu on toimivien aivojen ominaisuus.

Miksi dementoituvien vanhusten, eteneviä aivosairauksia sairastavien, huumaavan lääkityksen tai päihteen vaikutuksen alaisen jne. sielullinen(käyttääkseni vanhahtavaa termiä) suorituskyky heikkenee?

Koska sielu on aivoissa, aivoissa pyörivä softa,

Kun aivot hyytyvät, hyytyy sielu.

Vierailija
62/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Miksi dementoituvien vanhusten, eteneviä aivosairauksia sairastavien, huumaavan lääkityksen tai päihteen vaikutuksen alaisen jne. sielullinen(käyttääkseni vanhahtavaa termiä) suorituskyky heikkenee?

Ei, meillä on henki ja keho. Sinä et voi tietää mitä dementoituvalla on hengessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä osan äärimmilleen päihtyneistä henkilöistä pystyvän käyttäytymään hyvinkin loogisesti ja tavallisesti. Taas ne känniääliöt ovat monesti ilman päihtymystäkin jonkinlaisia impulsiivia tai muuten erikoisia persoonia.

Vierailija
64/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valo siellä tunnelin päässä on äitisi synnytyskanavan aukeaminen. Synnyt aina uudelleen.

Vierailija
65/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman jälkeen elämäni on sellaista että saan makoilla sohvalla kalja kädessä ja samalla katson televisiosta jääkiekkoa, välillä kauniit naiset toisivat minulle ruokaa ja juomaa sohvalle. Minun ei tarvitse liikkua sohvalta minnekkään kun kauniit naiset palvelevat minua jatkuvasti. Toivon että tuollaista olisi taivaassa.

Olen "vasta" 28v mies...

Vierailija
66/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen uskoin, että kuoleman jälkeen ruumis hajoaa ja sielu menee odottamaan maailmanloppua. Sielulle se on ajallisesti kuin silmänräpäys, joten käytännössä kuoleman jälkeen koen maailmanlopun, jossa taivas laskeutuu maan päälle ja jumala tuomitsee pakanat helvetin tuleen ja uskovat paratiisiin. Ennen ajattelin ja pelkäsin paljon kuolemaa.

Nykyään uskon, että kuoleman hetkellä tietoisuus sammuu ja ruumis hajoaa. Siinäpä se. En enää pelkää kuolemaa.

Vierailija
67/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se valo siellä tunnelin päässä on äitisi synnytyskanavan aukeaminen. Synnyt aina uudelleen.

Rajakokemuksista on kirjoitettu useita kirjoja. Suosittelen lukemaan. Olen hyvin nuoresta asti ollut kiinnostunut tietämään tästä asiasta. Minulle on ollut selkeänä ajatus, että tämä elämä on vain yksi todellisuus muiden joukossa.

Vierailija
68/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Ei, meillä on henki ja keho. Sinä et voi tietää mitä dementoituvalla on hengessä.

Yksi ystäväni on sitä mieltä, että ihmisellä on henki, sielu ja keho.

Esim. aivokuolleelta sielu on jo karannut, mutta henki vielä majailee kropassa...

Ei vakuuta, kyllä olen päätynyt tässä asiassa materialistiseen selitykseen.

Kun kuolen, minua ei ole ja piste.

Voi väittää, että näistä asioista ei voi tietää.

Aivojen ja psyyken toiminnasta kuitenkin karttuu koko ajan uutta tietoa, kun taas

uskonnolliset ja esoteeriset selitykset kiertävät samoja kehiä, ihmisillä on niistä keskenään ristiriitaisia

"totuuksia".

Vierailija
69/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajakokemuksista on kirjoitettu useita kirjoja. Suosittelen lukemaan. Olen hyvin nuoresta asti ollut kiinnostunut tietämään tästä asiasta. Minulle on ollut selkeänä ajatus, että tämä elämä on vain yksi todellisuus muiden joukossa.

Niin myös on kirjoitettu kirjoja sisältäen henkilöiden kertomuksia, että he ovat olleet lentävällä lautasella ja mm. harrasteneet seksiä humanoidien kanssa.

Silti se ei tee näistä tarinoista totta.

Vierailija
70/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontojen myötä on keksitty taivaat ja helvetit ja sielut, jotta ihmislampaita voitaisiin uskolla hallita. Luvataan että kuoleman jälkeen on jotain ihanaa, jotta suostuvat kärsimään uskonnon ja elämän aiheuttamat kärsimykset hiljaa. On niin surullista, että uskovan elämä tähtää kuolemaan ja taivaaseen. 

Itse ajattelen kuoleman olevan ihana nukahdus ja unohdus olemattomaan. Suurimmalla osalla. Osa kyllä jää lyhyemmäksi tai pidemmäksi ajaksi haahuilemaan näkyinä, sitä ei vielä osata selittää mutta ehkä joskus.

Vierailija
71/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi että ollaan maassa jossa 70% on kristittyjä.

Vierailija
72/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Yksi ystäväni on sitä mieltä, että ihmisellä on henki, sielu ja keho.

Esim. aivokuolleelta sielu on jo karannut, mutta henki vielä majailee kropassa...

Ei vakuuta, kyllä olen päätynyt tässä asiassa materialistiseen selitykseen.

Kun kuolen, minua ei ole ja piste.

Voi väittää, että näistä asioista ei voi tietää.

Aivojen ja psyyken toiminnasta kuitenkin karttuu koko ajan uutta tietoa, kun taas

uskonnolliset ja esoteeriset selitykset kiertävät samoja kehiä, ihmisillä on niistä keskenään ristiriitaisia

"totuuksia".

Koen että henki/sielu.

Uskonnollisissa opeissa aina opastetaan hengen puhtauteen. Kehomme puhtaus: ei irtsailua, ylensyöntiä yms. Hengellinen puhtaus samaa, emme saisi kolhia omaa eikä toisten henkeä, emmekä toisen kehoa.

Sen takia sanoja joita päästää ulos itsestään täytyisi vahtia.

Vierailija
73/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän elämäni takana olevan jokin korkeampi voima. Jo se että vanhempani tapasivat ja synnyin on ERITTÄIN epätodennäköistä. Puhumattakaan että synnyin maailman parhaimpaan maahan maailman parhaimpana ajanjaksona, ei ole sattumaa.

Vierailija
74/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei koskaan voi tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, eikä ihminen voi koskaan tietää sitä mitä ennen syntymää on ollut.

Jokainen meistä kuolee joskus eli jokainen meistä kokee kuoleman jossakin vaiheessa.

Itse uskon että kuoleman jälkeen minä vain katoan olemasta ikuisuuden ajan tai että sitten olen vain ikuisessa unessa kuoleman jälkeen. En usko mihinkään uudelleen syntymiseen.

Rajakokemukset missä ihminen näkee tunnelin päässä valoa johtuu siitä että ihminen ei ole täysin kuollut vielä silloin.

Mutta tosiaan kaikki on mahdollista koska kukaan ei voi tietää varmuudella mitä kuoleman jälkeen on.

Vierailija
75/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sama asia kun kysyisi että mitä olit ennen kuin synnyit? Mitä siis olit ennen syntymääsi miljardien vuosien ajan?

Vierailija
76/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä elämä on meillä siksi, että oppisimme tuntemaan J..suksen ja siellä t.ivaassa nimemme löytyisi elämän kirjasta.  Ota esiin r..mattu ja aloita lekiminen uu.esta testamantista. Pyydä Jees.sta tulemaan sydämeesi ja antamaan anteeksi sy.tisi.  Tämä on sinulle mahdollisuus päästä paratiisiin kuo.eman jälkeen ja välttää h.lvetti.

Vierailija
77/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan olemassaolo on ilmeistä.  Kun seuraamme luontoa ja avaruutta tiedämme jumalan olevan olemassa.  On suurta petosta uskoa johonkin alkupoksahdukseen.  Nykyisen oikean tieteen avulla on selvitetty, kuinka vanha ihminen ja eläinkunta on. Se on noin 6 tuhatta vuotta.  Tämän elämän jälkeen saavumme jumalan luokse ja siellä meidät tuomitaan tekojemme mukaan.  Jos nimemme löytyy elämän kirjasta saamme jatkaa elämäämme paratiisissa, mutta jos nimeämme ei sieltä löydy, on tilanne huono, suorastaan kauhistuttava.

Vierailija
78/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta yli 10 vuotta sitten. Koskaan en lapsenakaan satuihin uskonut.

Vierailija
79/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että olen elänyt ennenkin. Olen ns. vanha sielu. Kaukausia muistoja jostain antiikin ajoilta ja idästä.

Jotkut väittävät, että tietyt paikat herättävät muistoja aikaisemmasta. 

On olemassa henkimaailma.  Henget eivät mene ihmisen mukana hautaan. Sinussa voi asua henki joka on asunut aikaisemmin jossakin toisessa ihmisessä antiikin ajassa idässä.

Sinä olet kuitenkin ainutlaatuinen ihminen, et ole koskaan aikaisemmin elänyt missään.  Et myöskään kuolemasi jälkeen elä muualla, kuin paratiisissa tai helvetissä.  Sinulla on mahdollisuus valita tämän elämän aikana.

Vierailija
80/212 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinoita vaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin kirkosta yli 10 vuotta sitten. Koskaan en lapsenakaan satuihin uskonut.[/quote

Kirkossa saatetaan kertoa satuja, mutta Raamattu on jumalan sana.  Siihen sinun kannattaa tutustua ja uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän