Mikä on nettopalkkasi?
Tätä on varmasti ennenkin kysytty, mutta kysytään nyt uudelleen. Eli paljonko nettotulosi ovat kuukaudessa?
Itselläni nettotulot ovat n. 2250€ kuukaudessa. Olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon ja olen koulutusta vastaavissa töissä yksityisessä yrityksessä.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
2200e. Olen keittiötyöntekijä. Työ ei ole erityisen raskasta, mutta vähän tylsää se välillä on. Teen pelkkää aamua.
Asumiseen 500e, ruokaan 300e. 1000e jää kuukaudessa säästöön.
Siis ilmeisesti brutto tämä 2200e ja netto 1800e?
Perusnetto 3100, kuukaudesta riippuen tuohon päälle 0-1000e lisää. IT-ala, päällikkö.
Turha kysyä mikä on netto palkka kun moni ihmisistä ei sitä ymmärrä ja sitten vastaillaan mitä sattuu.
1960e ja huono on (veroprosentti 17.5) . Onneksi lähden kohta pois.
Saan nettona 2670 euroa ja toimin psykologina. Bruttoni on 3760. Työn vaativuuteen ja koulutukseen nähden palkka on aika alhainen, mutta kyllä tällä toimeen tulee erittäin hyvin ja palkasta jää aina n. 500-800 euroa ylimääräistäkin, jonka yleensä säästän tai sijoitan.
Siinä mielessä kyse on enemmän siitä, mihin palkan käyttää. Tiedän paljon esim. päiväkodin työntekijöitä, jotka ihan kevyesti elävät tavallista perhe-elämää ja matkustelevat, vaikka palkka peruspalkka onkin esim. 1900-2100 ja käteen jää n. 1650 euroa.
2300e ja veronpalautuksia tonni tuolla veroprosentilla. Ei mitään ylitöitä ja tyypillinen työpäivä 6-7h.
Netto normaalitilistä vähän vajaa 2900€. AMK insinööri.
2000€/kk sairaanhoitaja päivätyössä. Lisiä ei tule ja tuo sisältää lomakorvauksen, koska työ on jaettu kahden yksikön välille, jonka vuoksi lomakorvaus maksetaan aina tilissä ulos, joten minulla ei myöskään kerry palkallista vuosilomaa.
Vierailija kirjoitti:
4450e, maksetaan 14 kertaa vuodessa. Teknisen alan asiantuntijatöissä keskieuroopassa, koulutus kaksi maisterintutkintoa. Kun tätä listaa lukee, ei muutu kyllä ainakaan mieli siitä että takaisin ei tulla 😅.
No ei kai se mikään yllätys ole että Suomessa on sekä huonot palkat että korkea palkan verotus.
Työnantajapuoli Suomessa kyllä muistaa puhua lomalisistä ja mainostaa niiden olevan ainutlaatuisia maailmassa. Joo niin on, mutta monessa muussa maassa on tosiaan ihan normaalia että vuodessa saa 13 tai 14 kuukausipalkkaa ja firmat maksaa joululahjarahoja yms., joita Suomessa ei saa.
Vierailija kirjoitti:
2000€ ahtaaja. 20€ tunti palkka. Ei meillä todellakaan ole hyvät palkat ja silti meitä väitetään ahneiksi.
Jokin tuossa ei nyt täsmää. Minun tuntipalkkani on 11,93 euroa ja minulle siitä jää noin 1600 euroa kuukaudessa.
Insinööri 2200e + etuudet = ~2600e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000€ ahtaaja. 20€ tunti palkka. Ei meillä todellakaan ole hyvät palkat ja silti meitä väitetään ahneiksi.
Jokin tuossa ei nyt täsmää. Minun tuntipalkkani on 11,93 euroa ja minulle siitä jää noin 1600 euroa kuukaudessa.
Olisko eroa tuntimäärissä ja/tai verotuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaudessa on keskimäärin 176 työtuntia.
Jos palkka on 11,93€/h, niin se tekee bruttona 2100€. Jos tuosta jää käteen 1600, niin veroihin menee 500€.
Jos palkkasi nousee niin että se on 20€, niin brutto olisi 3120€. Palkka nousi siis noin tonilla ja nyrkkisääntö on se että palkan noustessa 1000€, siitä jää nettona noin 500€ enemmän käteen, joten uusi netto olisi luokkaa 2100€.
Tuo pieni ero mikä ilmoittamienne lukujen välille selittyy asuinpaikalla ja sillä että miten hyvin ennakkoveroprosentti on osunut kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko eroa tuntimäärissä ja/tai verotuksessa?
Syyhän on progressiivisessa verotuksessa. Paremmasta palkasta menee enemmän veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei täsmää? Palkkojen netothan mene aika tavalla tuolla suhteella. Kokeile huviksesi verottajan laskurilla, jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
2200e. Olen keittiötyöntekijä. Työ ei ole erityisen raskasta, mutta vähän tylsää se välillä on. Teen pelkkää aamua.
Asumiseen 500e, ruokaan 300e. 1000e jää kuukaudessa säästöön.
Ei paha jos tosta palkasta jää säästöön tonni kuussa. Eli sulla menee elämiseen vain 400€/kk ruoan ja asumisen jälkeen. Ei taida olla paljon matkakuluja, lehtitilauksia, leffailtoja, teatteria, puhelinlaskuja, lemmikkieläimiä, lääke- tai sairauskuluja, vakuutuksia, vaatteiden- tai lahjojen ostoa, ravintolassa käyntejä, sähkölaskuja, autoa tms.? Kiinnostaa vielä tietää että mikä sun brutto on?
Aika hyvä netto keittiötyöstä. Pitänee varmaan vaihtaa alaa.
- se erikoissairaanhoitaja netto alle 2000