Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kierukan laitossa käytetä puudutusta?

Vierailija
15.08.2019 |

Sanotaan vaan, että ota pari buranaa nassuun.

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään kyllä, jos haluaa. Minulle laitettiin puudutus, mutta sattui paljon siitä huolimatta. Asennus kesti puoli tuntia.

Vierailija
62/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on  laitettu kolmesti ja aina on puudutettu kohdunsuu, kahdesti laitettu yksityisellä ja kerran polilla. Viimeksi vaihdossa oli eri gyne ja pyysin puudutteen ja sain. Hänkin kyllä sanoi ettei puudutetta juurikaan käytetä. Olen kokenut huomattavasti kivuliaampiakin puudutuksia kuin kohdunsuun puudutus. Sattuuhan se silti sen hetken kun kohtu mitataan ja kierukka laitetaan, mutta ei ainakaan tule kipua kohdunsuulle.

Suomessa on kyllä tyyli, että kipua vähätellään olipa kyse millaisesta kivusta hyvänsä. Valehdellaan päin naamaa ettei kivun lievitys ole mahdollinen ja sitten kun itket pelosta ja kieltäydyt jostain toimenpiteestä niin alkaa löytyä apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on joko provo, tai yritys lisätä anestesia-palveluita. Mikä tekee aloituksesta täysin moraalittoman.

Kierukan asetus ei normaalisti satu ollenkaan. Jos joku on kipuherkkä, hän on poikkeus, joka voi keskustella kivunlievityksestä erikoistapauksessa.

Rokotuksiakin otetaan, siitä huolimatta, että ne sattuvat - ja ne sattuvat oikeasti!

Vierailija
64/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelkopotilaat huomioidaan Suomessa ihan hyvin, joten älkää marisko.

Vierailija
65/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä pyynnöstä saanut aina puudutuksen. Avatkaa suunne ennen housujen riisumista.

Maksamaan toki joutuu siitä puudutuksesta.

Vierailija
66/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toistat samaa?

Taidat olla puolueellinen ja manipuloiva - et hyväksy sitä, että on olemassa niin järkevä ehkäisymuoto, kuin kuparikierukka.

Vierailija
67/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kierukan laitto edes satu. Nopea toimenpide, joka ei oikein tunnu miltään. En ymmärrä, mihin siihen tarvittaisiin puudutus.

Vierailija
68/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on joko provo, tai yritys lisätä anestesia-palveluita. Mikä tekee aloituksesta täysin moraalittoman.

Kierukan asetus ei normaalisti satu ollenkaan. Jos joku on kipuherkkä, hän on poikkeus, joka voi keskustella kivunlievityksestä erikoistapauksessa.

Rokotuksiakin otetaan, siitä huolimatta, että ne sattuvat - ja ne sattuvat oikeasti!

Hah, sinun kommentti on provo. Rokotukset eivät satu, ne korkeintaan nipistää hetken. Jälkeenpäin voi rokotettu kohta hieman jomotella, mutta sen kyllä kestää. Kierukanlaittamista ei voi verratakaan rokottamiseen.

Vierailija
69/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua nyt en kyllä uskalla ottaa kierukkaa.. Toivottavasti saisin ehkäisylaastarin

Äitini kertoi, että kierukan laitto oli sattunut niin paljon, ettei hän ole vieläkään käynyt poistattamassa sitä, vaikka on jo varmaan 10v yliajalla.

Päädyin itse kapseliin, en ole synnyttänyt, enkä kestä edes papaa purematta käteeni.

Vierailija
70/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin itse mietin välillä, miten heikkoja ihmiset ovat. Ulistaan ja huudetaan dramaattisesti hetken kestävästä kivusta, niin kuin tässäkin ketjussa on kerrottu. Eikö teillä ollenkaan mitään kykyä kestää hetkellisesti mitään? Itse kun olen, en toki Suomessa, joutunut katsomaan vierestä ja vielä itsekin kokemaan valtavia kipuja alueilla, joissa ei saada edes Buranaa, jotenkin ihmettelen tätä dramaattista hetken kestävän kivun aivan äärimittoihin menevää dramatisointia. 

Vierailija
71/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyse on naisista ja ”synnytys sattuu kuule vielä enemmän.” Jos se tehtäisiin miehille niin nukutettausiin, koska ei miehen tarvi synnytystäkään kestää. Miksi otatte noita kierukoita tai lykkäätte itseenne hormoneja?? Itse en ikinä pistäisi kehooni mitään ylimääräistä miehen nautinnon takia. Mies käyttää kumia tai on ilman, yksinkertaista.

Vierailija
72/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tehdään loophoidotkin ilman puudutusta. Elo leikataan kohdonsuulta solumuutokset. Opiaattipohjaisia kipulääkkeitä käytetään vähiten pohjoismaista. Mitähän sellaista suomalaiset osaavat kivunhoidossa millä tämä perustellaan. Kuin rikkaammat ja kaikessa edellä olevat ruotsalaiset?

Vierailija
73/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin itse mietin välillä, miten heikkoja ihmiset ovat. Ulistaan ja huudetaan dramaattisesti hetken kestävästä kivusta, niin kuin tässäkin ketjussa on kerrottu. Eikö teillä ollenkaan mitään kykyä kestää hetkellisesti mitään? Itse kun olen, en toki Suomessa, joutunut katsomaan vierestä ja vielä itsekin kokemaan valtavia kipuja alueilla, joissa ei saada edes Buranaa, jotenkin ihmettelen tätä dramaattista hetken kestävän kivun aivan äärimittoihin menevää dramatisointia. 

Miksi pitäisi kestää kipua? Emme elä kehitysmaassa. Jos tehdään joku kivulias toimenpide jossa puydutusta ei voida tehdä tai se ei onnistu. Asiakkaalle pitäisi antaa morfiinia tai jotain muuta vahvaa kipulääkettä joka vie kivun. Se yksi annos ei tee yhtään kenestäkään narkomaania. Mutta estäisi kärsimysnäytelmän.

Vierailija
74/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten sukupuolielimiä ei kunnioiteta, ne on himojen, vitsien, pilkan ja vihan kohteena. Uskovaisten ainkin pitäisi ajatella, että ne on Jumala luonut tarkasti suunnitellen eikä häpeästä punastellen.

Vierailija
75/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ylsityiselle niin saatte nukutuksessa.maksaa toki

Vierailija
76/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paikoilleen laitto tunnu ollenkaan, mutta poistaminen! Langat olivat menneet piiloon ja lääkäri sörkki ja sörkki! Toisella kertaa sama juttu. Ulvoin tuskasta mutta toimenpidettä ei kuulemma voinut keskeyttää.

Minulla on vahva epäilys että lääkäri ja hoitajat ottavat omman viihdekäyttöön potilaille tarkoitetut kipulääkkeet.

Vierailija
77/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annetaan kipulääkkeitä tai sedaatio niin täytyy jäädä tarkkailuun muutamaksi tunniksi

Vierailija
78/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hoitaja sanoi ettei siihen edes ole mitään puudutusta. Taisi valehdella 😂

Vierailija
79/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan puuduttaa ja jopa nukuttaa mikäli kyseessä sairauden hoito tai muut ehkäisymenetelmät eivät sovi.

Alapeukut on aivan turhia, näin tehdään viikoittain ison yliopistosairaalan naistentautien polilla.

Laitoin alapeukun siksi, että tuohon ikäänkuin sisältyy ajatus, että ei voida puuduttaa "vain" kivun takia.

Vierailija
80/160 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, sinun kommentti on provo. Rokotukset eivät satu, ne korkeintaan nipistää hetken. Jälkeenpäin voi rokotettu kohta hieman jomotella, mutta sen kyllä kestää. Kierukanlaittamista ei voi verratakaan rokottamiseen.

Ainakin omalla kohdallani kierukan laitto ”kivultaan” vastasi juurikin rokottamista. Olen vielä synnyttämätön ja alle 20-vuotias. Omalla kohdallani todennäköisesti puudutus olisi tehnyt kipeämpää, eli olen aika tyytyväinen etten sitä loppupeleissä ottanutkaan vaikka ennen laittoa sitä mietinkin.