Miksei kierukan laitossa käytetä puudutusta?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lääkärit ovat sadisteja.
sehän on nopee toimitus ellet oo neiti umpi lampi. ellet oo synnyttänyt niin ei kierukkaa laiteta. Kokeilepa ilman niin kato mitä tulee.
Mikä on umpilampi?
Paljon laitetaan synnyttämättömille.
Nopeus ei tarkoita kivuttomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan ihan kaikkea kivunlievitystä ihan kaikessa. Miksei tähän voisi ostaa kivunlievitystä.
Mutta tuo ei minusta edes sattunut yhtään. Ei siis edes kirpaissut
Onkohan merkitystä, että olen synnyttänyt kolme lasta ja kaikki todella nopeasti?
Toisaalta minusta papa sattui viime vuonna enemmän kuin kierukan laitto ja on aina sattunut .
Mulla kaks lasta, synnytysten kestot noin 6h, ponnistusvaiheet 10min ja 1min. Silti se pikkukierukan laitto sattui. Niin sattui synnytyksetkin, joskin kierukan laitossa kipu kesti vain hyvin pienen hetken.
Papa taasen ei ole sattunut ikinä. Näytteenottaja sanoi, ettei sen kuulukaan sattua. Vain osaamaton tai huolimaton saa aikaan kipua.
Puudutuksen suunnattomat riskit ja komplikaatiot tähän kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen te naiset suostutte :D
Et sitten tajua mikä pakko naisten on hoitaa ehkäisy ettå ei joudu tahtomattaan äidiksi? Ja että sen varjolla naista voidaan kohdella kuin roskaa ja jättåä puuduttamatta kun tämä nyt sattuu hetken vain ja jos vaadit puudutusta niin syyllistetåän että kyllä muut naiset on kestäneet! Miten olet noin yliherkkä kun miten se nyt sattuisi kun työnnetåän vaginan kautta kohdun yläosaan asti tikkuja.
Sama synnytyksesså. Kipu tiedetåån aivan karmeaksi mutta niin vaan pantataan ihan oikeasti turvallisia puudutteita kun ainahan naiset on synnyttäneet ja eihän se kestå kauan ja revennyt ja leikelty alapääkin ommellaan kasaan ilman puudutusta kun eihän tämä nyt ole mitään synnytyakipuun verrattuna. Kuka auttaisi meitä naisia? Meidän sanamme kun eivät ole minkään arvoisia. Naiset.....
Se laitetaan naiselle. Mies nukutettaisiin.
Yksikään mies ei suostuisi tähän naisensa takia.
Mulla ei kierukan laitto sattunu yhtään, en ees huomannu koska on paikallaan..synnytyksiä kylläkin 4.
Kertokaahan te, joilla kierukan laitto on sattunut, että onko se poistaminen sattunut myös? Itsellä oli taju lähteä kierukkaa laittaessa, en osannut mitenkään ennustaa että sellaista kipua voisi tuntea. Poisto olisi edessä tänä syksynä, ja pelkkä ajatuskin pyörryttää :(
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole koskaan suostuneet alistamaan itseään ja kehoaan ehkäisylle.
Vierailija kirjoitti:
Oho, mä luulin olevani ainoa, joka oksensi. Tosin oksensin vasta kun kierukka oli asennettu. Se sattui ihan hirveästi! Itkin kivusta. En ole synnyttänyt. Saa olla nyt sen 5 v mitä kestää, sitten otatan ulos nukutuksessa eikä enää ikinä uutta!
Ulos se tulee yleensä kai helpommin. Mulla on kolmas kierukka menossa, kaikkien laitto on sattunu reippaasti, ulos tulleet kivutta.
Ps. Kierukan teho kestää yleensä pitempään kun ton viis vuotta, kokeneet gynet on näin kertoneet. Mullakin oli toi toinen kahdeksan vuotta.
Minkälaista puudutusta ajattelitte? Epiduraali-vaiko spinaalipuudutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole koskaan suostuneet alistamaan itseään ja kehoaan ehkäisylle.
Helppohan se miehen osa on kun nainen kärsii raskauden synnytyksen ja lapsen hoidon jos ei ehkäisyä ole. Mies vain vapaamatkustaa ja jättåä monesti koko vastuun omasta jälkeläisestään naiselle ja katoaa kuviosta.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä Perussuomalaisia niin tämäkin asia korjaantuisi
:D :D :D :D :D :D :D Yritätkö olla vitsikäs? :D :D :D
Persut ovat pahimpia naisvihaajia mitä maa päällään kantaa!
Keväällä mediassa puhuttiin synnytysväkivallasta, silloinkin nimenomaan persut olivat sitä mieltä, ettei synnytykseen liittyvistä ongelmista, kivuista ja vammautumisista pitäisi puhua mitään, koska siitä on haittaa Suomelle. Persuille nainen on vain pelkkä synnytyskone, koiraakin alempi. Persujen mielestä naiset valittavat turhasta.
Persujen mielestä naisten omalla elämällä ei ole mitään väliä. Persut vihaavat ja halveksivat naisia.
Voi puuduttaa Citanestilla ja pitkällä neulalla, ei tartte pcp neulaa 😁sitä en tiiä, voisko noita em. neuvoloihin hankkia??
Jatkuu...tai Lidocain käy myös, sitä kai ainakin ihan perus Tk:n valikoimista löytyy?
Ai tyyliin PCB puudutus? Ottaa paljon kipeempää, kuin kierukan laitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeen te naiset suostutte :D
Et sitten tajua mikä pakko naisten on hoitaa ehkäisy ettå ei joudu tahtomattaan äidiksi? Ja että sen varjolla naista voidaan kohdella kuin roskaa ja jättåä puuduttamatta kun tämä nyt sattuu hetken vain ja jos vaadit puudutusta niin syyllistetåän että kyllä muut naiset on kestäneet! Miten olet noin yliherkkä kun miten se nyt sattuisi kun työnnetåän vaginan kautta kohdun yläosaan asti tikkuja.
Sama synnytyksesså. Kipu tiedetåån aivan karmeaksi mutta niin vaan pantataan ihan oikeasti turvallisia puudutteita kun ainahan naiset on synnyttäneet ja eihän se kestå kauan ja revennyt ja leikelty alapääkin ommellaan kasaan ilman puudutusta kun eihän tämä nyt ole mitään synnytyakipuun verrattuna. Kuka auttaisi meitä naisia? Meidän sanamme kun eivät ole minkään arvoisia. Naiset.....Ei tarvitse mielistellä miehiä ja nussuttaa kuin minkki. Sanot vaan miehelle, että seksiä ei tipu mikäli mies ei hoida ehkäisyä kuntoon :)
Entä jos tykkää itse seksistä, eikä harrasta sitä miehen mieliksi? Minulla ainakin on kovat seksihalut. Miesten mieliksi en ole koskaan harrastanut seksiä. Harrastan seksiä vain ja ainoastaan itseni takia.
Sehän käy tosi nopeaa se kierukan laitto. Sekunnin kirpaisee.
Vierailija kirjoitti:
Muhun sattui niin, että oksensin sen "asentajan" päälle :D Varoitin kyllä, että ihan just oksennan, mutta hän vaan pyöritteli silmiään ja sanoi että kyllä sä nyt hetken vielä kestät. En kestänyt :D Jäi kierukka asentamatta... Ei kyllä hävettänyt yhtään eikä hävetä vieläkään, oli se lekuri sen verran tyly. Ja kovakourainen.
Mulla sattui kans enenmmän kuin synnyttäminen. Toidella kertaa en edes huomannut. Johtui lääkäristä joka oli kuuluisa kovakouraisuudestaan.
Ei kyllä muillakaan aloilla valitettavasti saa välttämättä kipulääkkeitä. Itselleni tehtiin vasta suoliston tähystystutkimus, mikä oli käsittämättömän kivulias. Minulle oltiin luvattu esilääkitys mutta tätä lupausta ei pidetty. Kun huusin kivusta, lääkäri sähisi minulle "älä v**tu huuda ja peloittele muita potilaita". Olisi pitänyt potkaista arvoisaa herra tohtoria.