Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ollut 4 kuukautta puhumatta minulle

Vierailija
14.08.2019 |

Mitä tehdä? Muille perheenjäsenille kyllä puhuu.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostoksi et puhu teinille enää, etkä huomio häntä lainkaan ja jätät lautasen kantamatta kun syötte muun perheen kanssa, tämä toimi nopeasti meillä reppana itkua vääntäen pyysi kahden viikon päästä ruokaa.

Vierailija
2/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-sana pitäisi lailla kieltää. Kovin epäinformatiivinen: voi olla 12-20 -vuotias tai mitä tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen äiti kostaa lapselleen?

Vierailija
4/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku syy puhumattomuudelle?

Vierailija
5/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löin pullolla humalassa ja heitin tämän läppärin ikkunasta. Siitä lähtien on vain katsonut minua kuin halpaa makkaraa!

Vierailija
6/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, jopas on hyvähermoinen teini. Älä tee numeroa puhumattomuudesta, älä tee numeroa äläkä varsinkaan ilku kun hän sitten jonain kauniina päivänä löytää puhekykynsä uudelleen. Taustalla epäilemättä on joku konflikti joka teidän pitää rauhassa selvittää kun sen aika on.

Vierailija
7/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on tuo syy ettei teini puhu sinulle?Tuskin nyt ihan huvin vuoksi on mykkäkoulussa. Kai olet yrittänyt keskustella lapsesi kanssa asiasta?

Vierailija
9/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin noin kymmenen vuotta puhumatta isälleni. Sitten se kuoli.

10/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kuukautta on jo huolestuttavan pitkä aika. Onko taustalla jokin suuri ristiriita? Puhutko itse hänelle, mutta hän ei vastaa? Itse varmaan ehdottaisin vakavaa keskustelua, ja että puoliso voisi olla sovittelijana. Jos se ei auta, ehdottaisin perheterapeutilla käymistä.

Vierailija
11/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostoksi et puhu teinille enää, etkä huomio häntä lainkaan ja jätät lautasen kantamatta kun syötte muun perheen kanssa, tämä toimi nopeasti meillä reppana itkua vääntäen pyysi kahden viikon päästä ruokaa.

Tässä on malliesimerkki pahasta vanhemmasta.

Vierailija
12/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme teiniä ja pisin aika, mitä joku heistä on ollut minulle vihainen, on ehkä 1,5 päivää. Silloin tilanne on päässyt jo todella pahaksi ja asiaa on tarvinnut miettiä molemmin puolin huolellisesti.

En voisi olla ikimaailmassa puhumatta lapsilleni noin pitkää aikaa ja tuo puhumattomuus kertoo sen, että vanhemmalla ei ole minkäänlaista osaamista ja yritystä hoitaa asiaa kuntoon. Nuori ei ehkä itse siihen enää kykene, kun huomaa, että vanhempi ei yksinkertaisesti halua tehdä mitään, vanhempaa ei kiinnosta ja vanhemmalle nuori on ihan se ja sama. Vanhemmalla tässä on se isoin ongelma, ei nuorella.

Vierailija
13/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, jopas on hyvähermoinen teini. Älä tee numeroa puhumattomuudesta, älä tee numeroa äläkä varsinkaan ilku kun hän sitten jonain kauniina päivänä löytää puhekykynsä uudelleen. Taustalla epäilemättä on joku konflikti joka teidän pitää rauhassa selvittää kun sen aika on.

Ap on idiooteista idiootein ja hänellä ei pitäisi olla lapsia ollenkaan. Jos perheessä on toinen vanhempi, niin hänkin on lähes yhtä typerys, kun antaa tilanteen pysyä tuollaisena ja ei edes yritä tehdä mitään.

Valitettavasti tuollaisia tampioita on vanhemmissa, onneksi he eivät enää lisäänny. Toivottavasti teini ei jatka mykkäkouluperiaatetta enää omille lapsilleen, mutta todennäköisesti hän jatkaa.

Vierailija
14/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löin pullolla humalassa ja heitin tämän läppärin ikkunasta. Siitä lähtien on vain katsonut minua kuin halpaa makkaraa!

Okei. Tämä selvensi. Sympatiani ovat teinin puolella.

Vierailija
15/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk ja nyt vasta mietit että jotain pitäisi ehkä tehdä asialle?

Vai oletko tehnyt? Mitä?

Vierailija
16/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen kun ei puhuisi. Meillä huutaa ja haukkuu, eikä halua olla tekemisissä kanssani. Seuraavassa hetkessä taas purkaa huoliaan ja vaatii tsemppaamista. 

Kohta en enää pidä yhteyttä, ja sanon että hae niitä tsemppejäsi sitten toiselta vanhemmalta ja tämän suvulta, kun kerran ovat niin paljon parempia ihmisiä, eivät ole hulluja ja ties mitä, miksi minua haukkuu.

Vierailija
17/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tyytyväinen kun ei puhuisi. Meillä huutaa ja haukkuu, eikä halua olla tekemisissä kanssani. Seuraavassa hetkessä taas purkaa huoliaan ja vaatii tsemppaamista. 

Kohta en enää pidä yhteyttä, ja sanon että hae niitä tsemppejäsi sitten toiselta vanhemmalta ja tämän suvulta, kun kerran ovat niin paljon parempia ihmisiä, eivät ole hulluja ja ties mitä, miksi minua haukkuu.

Toivottavasti lapsesi pääsee sinusta eroon tavalla tai toisella.

Vierailija
18/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut itse teini koskaan? Oletko itse tarvinnut tsemppausta vanhemmiltasi vaikka oletkin käyttäytynyt hieman ikävästi? Oletko aina yhtä pitkävihainen kaikkia lähimmäisiäsi kohtaan?

Asenteesi on sairas ja tuhoava. Lapsellasi on edessään kaikki, mutta SINÄ olet hänen elämänsä edessä huonon itsetuntosi ja vihasi kanssa.

Vierailija
19/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut itse teini koskaan? Oletko itse tarvinnut tsemppausta vanhemmiltasi vaikka oletkin käyttäytynyt hieman ikävästi? Oletko aina yhtä pitkävihainen kaikkia lähimmäisiäsi kohtaan?

Asenteesi on sairas ja tuhoava. Lapsellasi on edessään kaikki, mutta SINÄ olet hänen elämänsä edessä huonon itsetuntosi ja vihasi kanssa.

Olen kuunnellut haukkuja ja huutoja vuosikaudet ja kestänyt ja niellyt kaiken. On jo täysi-ikäinen, nyt riittää.

Vierailija
20/30 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapsesi pääsee sinusta eroon tavalla tai toisella.

Pääsee toki, nyt kun luovutan. Uhkasi kyllä jo lyödä pääni vasaralla halki jollen häivy, toivoi kuolemaani jne., mutta pääsee helpommallakin ihan kohta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme