Yrittäjän rouvan arkea
Aamuseiskalta mies sanoi, että tänään ei tee niin pitkää päivää.
Äsken tuli viesti, että menee yhdeksään.
Muita yrittäjän rouvia paikalla?
Kommentit (18)
Eipähän häiritse yrittäjän rouvan viinikännejä. Hik!
Joo, noin se menee. Meillä mies lähti 7.30 kotoa ja tulee ehkä n kello 18. Sitten kello 19-20.30 on harrastus.
Siihen tottuu. Ja lopulta toivoo, että ne työmatkat kestäisi vielä hiukkasen pidempään. Hik ;-)
Tosi tuttua. Oon tottunut viihtymään yksikseni. Muunlaisesta avioliitosta ei kokemusta.
Jaa no ikävää. Noinhan se menee jos firma ei oikein menesty.
Hep! Täällä. Mies lähtee klo 6.00 töihin (tai klo 6.20, jos vien itse lapsen päiväkotiin) ja pääsääntöisesti tulee joka ilta klo 20-21 kotiin. Jos oikein hyvä tuuri käy, niin saattaa olla kotona jo hieman ennen klo 18, mutta ne päivät ovat hyvin harvinaisia. Ja puhelin söi "vähän koko ajan".
Teen itse osa-aikatöitä, muuten arkemme ei sujuisi ollenkaan. Välilä koen olevani äärettömän yksinäinen, toisinaan nautin yksinolosta (esim. saadessani lapsen nukkuun).
Ihan sama meneekö firmalla hyvin vai huonosti. Työaika ei siitä juuri muutu.
Minä teen lähemmäs 10 tuntisen työpäivän ja kun tulen kaupan kautta kotiin alan tehdä lapsille ruokaa samalla kun tuo valittaa miksi en ole pessyt pyykkiä koko viikkoon ja ilmoittaa että hänellä on nyt paperihommia linnoittautuen omaan tilaansa. Pleikkari on yhä lämmin kun sitä pelannut päivän kotona.
Taidan pistää maksuun sijoittumani rahat ja jättää tuon yrittämään/pelaamaan yksin.
Yrittäjänä itsekin kuulostaa aika kauhealta. Pitkällä tähtäimellä ei tule onnistumaan. Tai ainakin suurella todennäköisyydellä palaa loppuun tai sairastuu. Tekeekö työtä tehottomasti, eikö kannata vai tykkääkö tehdystä kiireen tunteesta ja tykkää pinnata velvollisuuksista kotona?
Hengailee työpaikalla, ei huvita tulla kotiin. Pomoni (yrittäjä) harrastaa ainakin tätä. Kotona vaimo ja pienet lapset.
En ole koskaan mieltänyt olevani yrittäjän rouva, minulla on oma ammatti ja omat rahat. Mies rakastaa työtään, joten miksi asettaisin reunaehtoja ja sanoisin, että älä ihmeessä tee töitä.
Tai oikeastaan noin oli vielä 3 vuotta sitten. 2016 mies tuli toisiin ajatuksiin ja myi firman (kavereitten kanssa yhteinen) vähän yli 6 milj. eurolla. Nyt hän tekee samaan puljuun konsulttina max 15 tuntia viikossa ja on muun ajan lasten kanssa tai harrastaa. "Ongelmana" on vain se, että hän elää ihan yhtä intensiivisesti kuin yrittäjänä, ei meillä pihakeinussa kiikuta maailmaa ihmettelemässä.
Yrittäjämies voi yrittää myös muita juttuja siinä rinnalla, ainakin se vaihtoehto tulee ensimmäisenä mieleen. Kannattaa hieman miettiä jo nyt varmuuden vuoksi miten lusikoita jaetaan, se on hyvä olla aina varautunut.
Täällä. Olen kotiäitinä / rouvana ja tuolla toisessa ketjussa kerrottiin miten minun tulisi mennä töihin ja silti hoitaa kotona kaikki kun yksinhuoltajatkin pystyy siihen :)
On erilaisia yrittäjiä. Ei kaikki yrittäjät liiku pukuhousuissa istu firmassa, tai ole kauppiaita.
Jotkut yrittäjät kulkevat duunissaan haalarit päällä, tekevät duunia silloin kun sitä on.
Joskus on duunia 18 tuntia päivässä, usein kesäaikaan
Saattaa olla aikoja ettei duunia ole kuukauteen, kun urakkatarjous ei pelitä.
Tulosta tehdään lujaa lyhyellä ajalla, se tulos kuitenkin jakautuu pitemmälle ajalle käytössä.
Kotonakin vielä hommia riittää, kun on vastuu työntekijöistä.
Yrittäjä tarvitsee todella ymmärtäväisen vaimon, muuten ei onnistu.
Mun yrittäjämies tekee pitkää päivää ma-ke, mutta torstaina lopettaa siinä kolmen aikoihin ja pitää loppuviikon vapaata.
Ihan loistava systeemi.🤗
Oma isäni oli yrittäjä ja menestynyt mies. Hänellä oli suunnitelma ja rahaa tuli niin maan perkeleesti.
Ehkä ei kannattaisi olla yrittäjä jos uhraa elämänsä noin hukkaan.
Isä aloitti työpäivän klo 8 ja lopetti klo 17.
Kannattaisi suunnitella sitä yrittämistä vähän ja jos tosiaan noin kauan pitää tehdä töitä, niin voi miettiä onko yrittäminen kannattavaa.
Oma isäni tosiaan oli menestynyt yrittäjä ja aloitti ihan pohjalta.
Mielestäni kaikista ei ole yrittäjiksi juuri sen takia että normi duunari se ei vaan osaa olla yrittäjä ja yrittää väärin. Sitten ne työpäivät on noin absurdeja kuin teidän miehillä on
Minusta tuollaiset miehet on ihan hölmöläisiä. Sanokaapa miehillenne tuo niin ehkä ymmärtävät lopettaa tuollaisen. Ei elämää kannata haaskata hukkaan tuollaiseen.
On. Valitettavasti juuri samanlaista, ollut jo 20v. :/