Kohtuukäyttäjämiehen kiirastuli
Alkoholin riskirajat on määritelty miehillä maksimissaan 7 annokseen ja naisilla enintään 5 annokseen päivässä, mutta tällä määrällä kolkutellaan jo terveysriskejä. Myös se, kuinka tiuhaan lasit tyhjenevät, vaikuttaa toki promillejen kohoamiseen. Viikkotasolla miesten alkoholinkäytön korkeaksi riskitasoksi on määritelty 24 annosta ja naisilla 16 annosta. Kohtalaisen riskin raja on miehillä 14 ja naisilla 7 annosta viikossa. (Käypä hoito -suositus).
Luen ylläolevan ja päätän: alan tilastoida juomistani. Siemaisen illan viimeisen oluen (heh heh) ja teen päätöksen: Tästedes minäkin olisin kohtuukäyttäjä!
Myöhemmin samalla viikolla. Aurinko paistaa. Lasken katseeni kalenteriin ja katson keskiviikkoon, tähän päivään.
Nielaisen ja kostuketta huutavaan kuivaan kurkkuuni juuttuu pala. Huomioita viikosta 12.8 - 18.8: maanantain iltakaljani nostivat koko viikon tilastot tappiin (15 annosta olutta 4.7%-5.5%) Jo tämä ylittää sallitun seitsemän annosta päivässä reippaasti.
Loput viisi annosta olutta 4.7% tiistaina oli kiva vetää sen kunniaksi että mentiin jo oranssille:D Mutta pian suuni muodostaa äänettömät kiroamisen sanat kun tajuan mihin olen ryhtynyt.
Minun pitää elää viisi vuorokautta ilman alkoholia!
Viisi päivää, ajattelen. Sydämeni syke kasvaa. Punainen lihas tuntuu purskahtavan rinnastani. Olen kuin kahlittu orja jonka vapaus on viety. Ja kiirastulen ensimmäinen päivä on vasta vaihtumassa iltapäivään!
Voiko kohtuukäyttäjän elämä olla näin rankkaa?
-kohtuukäyttäjämies.
Kommentit (3)
Itse annan piut paut tuollaisille rajoille ja juon niin paljon kuin mieli tekee. Kesäisin enemmän kuin talvella. Lomalla meni semmoiset 70 annosta viikossa, vähän naisten suositusrajojen yli :D Eikä kaduta, hauskaa oli.
Juu.
Eihän tästä kohtuukäytöstäni mitään tullut. 40 annosta menee tänään rikki. Ensi viikolla uusi yritys sitten.
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä alkoholin käytön pitämiseksi kurissa?
Kuule, minulle alkoholi on mitäänsanomattoman tylsä huume, jota ei tee edes mieli. Siitä tulee inhottava olo. Kasvot punottavat ja kehonhallinta heikkenee. Siitä ei tule yhtään miellyttävää oloa. Hetken voin olla seurallisempi, mutta pian jo vihaisempi sen sivuvaikutuksista, joten mieluiten olen kokonaan ilman tai en ainakaan yritä tulla edes pieneen hiprakkaan. Ihmissuhteet ja seksi sekä oman vartalo miellyttävät enemmän ilman alkoholia.
nainen