Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykiatri on minua satuttaneen ihmisen puolella

Vierailija
14.08.2019 |

Hänen mielestään kertomatta jättäminen ei ole valehtelua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se olekaan valehtelua.

2/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää! Tuosta ei lukija vielä voi olla mitään mieltä kun on noin vähän tietoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis ongelmasi se, että näet, että sinua kohtaan on tehty vääryyttä ja koet nyt psykiatrin olevan myös vääryyttä tekemässä, koska yrittää osoittaa sinulle, että näet nyt vääryyttä siellä missä sitä ei ole?

Vierailija
4/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni "isoja" asioita ei pitäisi jättää kertomatta läheisissä ihmissuhteissa. Puolisoni jätti kertomatta toisen vanhemman skitsofreniasta. Kuulin asiasta kiertotietä kahdeksan vuoden seurustelun jälkeen. Olin hämmentynyt ja loukkaantunut. Puhuimme kumpikin vuorollaan omasta lapsuudesta....on kuitenkin sellainen sairaus, että vaikuttaa koko lähipiiriin.

Vierailija
5/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullun psykiatri nro x on tulossa samaan tulokseen kuin kaikki muutkin ihmiset? Löytyisikö jo tilaa sille ajatukselle että ehkä kaikilla muilla on sittenkin pointti etkä välttämättä olekaan oikeassa? Se olisi ihan oikeasti ensimmäinen aito paranemisen askel tielläsi.

Vierailija
6/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en mene psykiatrille.

Vierailija
7/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen jättää koko ajan kertomatta miljoonia asioita. Kukaan ei yksinkertaisesti ehdi kertoa asioita niin nopeasti, että kertoisi jokaiselle kohtaamalleen ihmiselle kaiken mitä tietää kaikesta. Logiikkasi mukaan siis jokainen kertoo joka hetki potentiaalisesti äärettömän määrän valheita.

Vierailija
8/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/4 koin, että minulle valehdeltiin. En tiedä sitten oliko näin....Ainakin otin salaamisen raskaasti.

Vierailija
9/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua satuttanut ihminen oli luvannut kertoa tärkeästä asiasta jos se tapahtuu, mutta jätti silti kertomatta. Tällöin se on valehtelua tai hänen olisi pitänyt laittaa minut ajan tasalle siitä, että sovitussa ei ole enää mukana. Olin tämän kertonut psykiatrille, mutta hän ei ymmärtänyt, tai kuunnellut, tai halusi hänkin minua loukata vähättelemällä. En voi kertoa asiasta kovin tarkasti. Oloni on ollut hirveä tänään tämän takia, jotenkin kuvottaa. Ap

Vierailija
10/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia - käsitykseni mukaan - perustuu siihen että ymmärrät vastapuolella olevan syynsä toimia kuten on toiminut.

Ei ole sinun syy tai ansio miksi homma hänen puoleltaan meni kuten meni.

Vierailija
11/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kokemukseni psykiatristani oli että systeemin yläpuolella olevat eivät voi olla pedofiilejä. Tähän tyssäsi uskottavuuteni suomalaiseen sairaalaan. Olen itse sairaala hoidossa ja nyt se on ihan hyvää. Tosin uskon että psykiatrille meneminen on vielläkin vähän turhaa.

Vierailija
12/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala 6/6 ja 11/11. Sensoroidaanko tämäkin eteenpäin viemä voima?

Vierailija
13/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni "isoja" asioita ei pitäisi jättää kertomatta läheisissä ihmissuhteissa. Puolisoni jätti kertomatta toisen vanhemman skitsofreniasta. Kuulin asiasta kiertotietä kahdeksan vuoden seurustelun jälkeen. Olin hämmentynyt ja loukkaantunut. Puhuimme kumpikin vuorollaan omasta lapsuudesta....on kuitenkin sellainen sairaus, että vaikuttaa koko lähipiiriin.

Olin 18-vuotias kun äitini kertoi eräissä juhlissa jotka eivät olleet oman suvun juhlat niin enoni sairastavan skitsofreniaa. Olin järkyttynyt ettei tuotakaan tietoa oltu voitu aikaisemmin minulle paljastaa. Tosin olin aina omassa mielessäni arvellut ettei eno ole ihan ns. "normaali". Ilmeisesti äitini halusi rankan lapsuuteni jälkeen suojella minua tuolta asialta mutta kyllä se kääntyi vähän itseään vastaan. Mutta onneksi kertoi edes tuolloin koska myöhemmin sattui tuon henkilön sairauteen jne liittyviä ikäviä asioita.

Vierailija
14/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea tarvitse kertoa, koska kaikille ei asiat kuulu ja jos ei vaikuta mitenkään toisen elämään niin mitä sitä kertomaan. Itse en ole kertonut vanhemmilleni että korjaan sukupuoleni. En minä kuitenkaan vanhempieni silmissä sukupuoleltani muutu. Ei kukaan ole minultakaan lupaa kysynyt saavatko lihoa valtavasti tai vanheta ja rumentua, minusta tämä ei ole sen kummallisempi asia. Ei tarvitse omia toisten asioita omikseen ja olla kaikesta jotain tunnetta tai mieltä.

Vierailija
15/15 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periytyvät sairaudet pitäisi kyllä kertoa, elleivät molemmat ole veloja.