Onko teidän aineenvaihdunta hidastunut?
Olen nyt 27 ja samanikäinen kaverini puuskahti ettei voi syödä enää spontaania jätskiä tai ottaa joka kahvipullaa kun kaikki on alkanut kertyyn vatsaan. En tajua koska olemme kumpikin todi hoikkia ja itse voi syödä ihan huoletta niinkuin hänkin aina aiemmin. Missä iässä kroppa alkaa maagisesti kerään vararavintoa??
Kommentit (3)
Olen 45, ei ole vielä hidastunut. Jossain 30 paikkeilla tuntui että olisi hidastunut mutta oikeasti se johtui vain siitä, että tuli liikuttua vähemmän, mm. kuljettua autolla kauppareissut, työreissut tms niin siksi kulutus oli paljon pienempää kuin ennen, ja ei voinut niin paljon herkutella lihomatta.
Tuntuu, että nyt yli nelikymppisenä on vähän hidastunut. Tai ainakaan ei lähde heti pois, jos tulee 1-2 kg lisää, niin kuin kesän aikana monesti tulee ! Ennen lähti heti pois, kun kesä oli ohi ja vähän säännöllisti ruokarytimiä. Edelleen olen hoikka, painoindeksi jotain 19.
Olen samanikäinen, eikä mun aineenvaihdunta ainakaan ole hidastunut yhtään.
En tosin ole enää aivan yhtä energinen kuin vielä muutama vuosi sitten, joten tulee sen vuoksi liikuttua huomaamatta hieman aikaisempaa vähemmän, mikä voi näkyä vähän vartalossa.