Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä miehen edesottamuksista naispuoliseen ystäväänsä liittyen?

Vierailija
14.08.2019 |

Mieheni ja tämä nainen ovat olleet kavereita ala-asteelta saakka. Mies on ennenkin puhunut miten arvostaa tätä naista ihmisenä ja miten on luovinut hankalien elämänvaiheiden läpi yms. Eräänä päivänä mies taas otti asian puheeksi ja kertoi naiseen liittyen tapahtuman, miten nainen oli toiminut pyyteettömästi ja hienosti lapsenlastaan kohtaan. Nainen on saanut itse aikanaan lapsen hyvin nuorena ja on isoäiti jo (olemme hieman päälle 4-kymppisiä). Kertoi naiseen liittyen muutakin ns. ”hehkutusta”, mitä vähän ihmettelin. Asia tuli puheeksi vähän yllättäen ja mies jatkoi asiasta keskustelua edelleen.

Mies on ennenkin puhunut kyseisestä naisesta hieman glamour-tyyliin mielestäni. Mies pitää ko. naista jotenkin erityisen upeana selviytyjänä. On saanut nuorena lapset, eronnut erittäin hankalasta suhteesta, kantaa vastuun lapsenlapsestaan jotenkin erityisesti mieheni mielestä jne. Toki itsekin ajattelen naisen selviytyneen hienosti ja olevan varmasti aika ”täyspäinen”, kun on niinkin hyvin pärjännyt hankaluuksista huolimatta.

Olen tavannut tämän naisen pariin otteeseen ja luotan aikalailla siihen, millaisen ensivaikutelman ihmiset tekevät ensimmäisissä kohtaamisissa. Itse tervehdin aina iloisesti uusia ihmisiä ja esittelen itseni, kuuluu mielestäni hyviin käytöstapoihin. Nainen kuitenkin molemmilla kerroilla on jättänyt täysin noteeraamatta minut, ei ole katsonut päin, ei tervehtinyt saati esittäytynyt, jutellut vain miehelleni ja olen ollut vieressä kuin ilmaa. Tämän vuoksi en nyt ihan täydellisesti pysty mieheni hehkutukseen yhtymään. Jotenkin se kuva, mitä mies tuo esille ja ”todellisuus” ei täsmää. Omat ystäväni, niin mies-kuin naispuolisetkin tervehtivät kyllä miestäni, esittelen heidät tai esittelevät itse itsensä. Toin sitten vain tämän näkökulmani esille miehelleni näkökulmana. Kerroin toki, että hyvin on pärjännyt vaikeuksista huolimatta, mutta että hieman ihmettelen tätä puolta käytöksessä.

Mies suuttui tästä minulle ja sanoi, että naiset on aina kateellisia miesten naispuolisista ystävistä eivätkä näe heissä mitään hyviä puolia. Miehen reaktio ampui täysin yli, koska en todella ollut esittänyt näkökulmaani niin. Miehellä on muistakin naispuolisia ystäviä, joihin olen näiden kolmen yhteiseen seurusteluvuoden aikana tutustunut ja kaikki heistä ovat tervehtineet, esitelleet itsensä sekä myös huomioineet keskustelussa. Toin tämänkin näkökulman esiin etenkin yhdestä naispuolisesta ystävästä, jonka kanssa olemme paljonkin tekemisissä. Ja miksi en olekaan miehen mielestä hänestä kateellinen ja toisaalta, miten näiden kahden naisen käytös myös ovat kuin yö ja päivä toistensa kanssa.

Kysyinkin mieheltä, että onko hänellä ollut tai onko nykyäänkin vielä jotain erityisiä tunteita tätä naista kohtaan, kun asia sai hänessä niin voimakkaan reaktion aikaiseksi. Tämän mies kielsi. Kuitenkin myöhemmin huomasin, että juuri kyseisenä iltana mieheni oli käynyt kyseisen naisen fb-päivitykseen kommentoimassa, miten arvostaa häntä ja että nainen on ”super mummo”. Tuli tunne, että mies koki kuin itseään olisi oikein henkilökohtaisesti loukattu, kun sanoin mielipiteeni ja hänen on pitänyt käydä ”puolustamassa tätä naista oikein erityisesti.

Mitäpä mieltä tässä sitten pitäisi asiasta olla...?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi

Vierailija
2/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on sisarelliset välit. Ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja kun on taas aikuisilla ihmisillä ongelmat. Olette kuin jotain epävarmoja teinejä, jotka kyttää toisten facebook-päivityksiä (tai oikeastaan nykyajan nuoret sentään tajuavat kiertää sen kusetusfirman kaukaa). Ei voi kuin olla taas kerran onnellinen, että omassa lähipiirissäni ei ole tuollaisia ihmisiä, vaan aikuisia ja täysijärkisiä.

4/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuosta sellainen aavistus tulee, että mies on jollain tavalla ihastunut naiseen.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
5/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja kun on taas aikuisilla ihmisillä ongelmat. Olette kuin jotain epävarmoja teinejä, jotka kyttää toisten facebook-päivityksiä (tai oikeastaan nykyajan nuoret sentään tajuavat kiertää sen kusetusfirman kaukaa). Ei voi kuin olla taas kerran onnellinen, että omassa lähipiirissäni ei ole tuollaisia ihmisiä, vaan aikuisia ja täysijärkisiä.

Sinäkö olet sellainen ihminen, joka ei ”kyttäisi” asiassa, jossa tuntisit epävarmuutta ihmisiin liittyen ja sinulla olisi siihen mahdollisuus? Ei tuo nyt minustakaan ihan normaali reaktio mieheltä ole, että on sattumoisin juuri samana päivänä on käynyt kyseisen naisen seinälle kirjoittamassa tuon tyylistä tekstiä. Ehkä syytäkin vähän stalkkailla?

Vierailija
6/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on ollut raskas elämä. Sellainen tekee varautuneeksi uusien ihmisten suhteen.

Vierailija
7/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ajatus tuosta tulee, että mies on varmaan aina ollut tähän naiseen vähän ihastunut saamatta vastakaikua. Huonoa käytöstä sekä naiselta että mieheltäsi sinua kohtaan koko tämä asia.

Vierailija
8/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö olet sellainen ihminen, joka ei ”kyttäisi” asiassa, jossa tuntisit epävarmuutta ihmisiin liittyen ja sinulla olisi siihen mahdollisuus? Ei tuo nyt minustakaan ihan normaali reaktio mieheltä ole, että on sattumoisin juuri samana päivänä on käynyt kyseisen naisen seinälle kirjoittamassa tuon tyylistä tekstiä. Ehkä syytäkin vähän stalkkailla?

Ensinnäkään en tuntisi AP:n kuvailemaa epävarmuutta. Toiseksi en stalkkaisi.

Mutta minä kuulunkin siihen normaalijärkiseen 90%:in väestöstä, joka tällä foorumilla on pieni vähemmistö.

Vierailija
9/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään en tuntisi AP:n kuvailemaa epävarmuutta. Toiseksi en stalkkaisi.

Mutta minä kuulunkin siihen normaalijärkiseen 90%:in väestöstä, joka tällä foorumilla on pieni vähemmistö.

Miksi reaktiosi olisi normaali tällaisessa tilanteessa? Et tuntisi epävarmuutta, tuntisitko mitään ylipäänsä?

Vierailija
10/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kritisoisi sen naisen käytöstä. Kertoisin vain että minusta on tuntunut ikävältä ja siltä etten ole tervetullut siihen tilanteeseen. Jos tavallaan "hyökkäät" miehen ihailemaa ihmistä vastaan niin mies joutuu heti puolustuskannalle. Parempi siis puhua vain omista tunteista

Vierailija
11/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä toisten päivityksiä tarvitse kytätä kun ne lävähtää siihen omalle seinälle automaattisesti, mikäli ei ole erityisesti estänyt. Ja harvemmassa n kukaan kumppaniaan somessa estää.

Vierailija
12/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei sitten olisi sen naisen kanssa? Ihme juttuja teillä

Vierailija
13/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei sitten olisi sen naisen kanssa? Ihme juttuja teillä

Niinhän se elämä menee, että kaikki ovat haluamansa ihmisen kanssa yhdessä. Aika naiivi kommentti...

Ehkäpä miehellä on yksipuolisia tunteita tuota naista kohtaan?

Vierailija
14/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tunne, että nainen on miehellesi rakas, vioistaan huolimatta. Ei kuitenkaan välttämättä edes sillä tavoin, että olisi ikinä fantasioinut naisesta omana kumppaninaan.

Itse rakastuin lapsena (joo, voitte sanoa, ettei voinut olla ensirakkaus, ei seurusteltu jne. Kuitenkin koin rakastuneeni tähän ihmiseen, vähintään mielikuvaan hänestä) todella ihanaan, pari vuotta vanhempaan kaverini isoveljeen. Mutta eipä meistä koskaan tullut pari. Tämä mies on kuitenkin todella fantastinen ihminen ja vieläkin näen hänet vaalenpunaisten linssien läpi. Hän on ollut minua ja muita ihmisiä kohtaan aina tosi upea ja vaikkei tulisi toimeen kaikkien kanssa ja hänellä olisi oikkunsa niin pidän sitä lähinnä jokaisen oikeutena.

Ja ärsyttäisi kyllä jos tuosta voimakkaasta ihastumisesta/muinaisesta rakastumisesta mieheni olisi mustasukkainen tai ei luottaisi. Olen kuitenkin rakastunut aikuisena mieheeni ja minä rakastan häntä. Silti pidän tuosta ihmisestä todella paljon ja kun suhteemme on edelleen 100% viaton, en koe sen olevan keneltäkään pois. Sitä paitsi tiedän, että kuvani hänestä on osittain epätosi, en haaveile suhteesta sillä en halua paljastaa hänen vikojaan. Kiva kun ihmiskuvaa tukee edes yksi "täydellinen" ihminen.

Sinänsä ymmärrän aloittajaakin ja miehesi osoittaa sillä jotain, ettei ota sinun huoltasi tosissaan. Jutelkaa.

Vierailija
15/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kritisoisi sen naisen käytöstä. Kertoisin vain että minusta on tuntunut ikävältä ja siltä etten ole tervetullut siihen tilanteeseen. Jos tavallaan "hyökkäät" miehen ihailemaa ihmistä vastaan niin mies joutuu heti puolustuskannalle. Parempi siis puhua vain omista tunteista

Totta. Tavallaan kerroinkin, että tilanteet in olleet epämiellyttäviä, koska olen ollut niin vahvasti ”ulkopuolinen” niissä. Ehkä tuo on itselleni erityisesti huomionarvoinen tilanne, koska pyrin itse ottamaan muut ihmiset huomion ja etenkin uudet ihmiset vastaan hyvin. En ns. osaisi käyttäytyä kohtaamisessa niin, että jättäisin toiset noteeraamatta kaikin tavoin.

Toisaalta edelleen koen miehen ylireagoineen tilanteessa, koska en tuonut asiaa mitenkään ilkeästi esille. Sanoin kuten olin tuntenut. Miehen reaktio oli muutenkin hieman lapsekas ja hän sanoikin, että eipä hänkään välttämättä kaikista ystävistäni pidä. Vaikka kyse en ollut mitään tuon tapaista henkilökohtaista sanonut naisesta, etten pitäisi tms.

Vierailija
16/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi = aviomies/ avopuoliso/ miesystävä/ x?

Tietääkö tuo nainen teidän suhteen tason vai luuliko sinua joksikin random-naiseksi?

Vierailija
17/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut samanlaisia ongelmia. Miehillä ei ole tuollaista tunneälyä, vaikka muuten voisikin olla fiksu. Parasta vaan yrittää minimoida tilanteet ja pitää suu kiinni ellei ole ihan pakko ja silloinkin voi olla, että tulee vaan riitaa. 

Vierailija
18/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi = aviomies/ avopuoliso/ miesystävä/ x?

Tietääkö tuo nainen teidän suhteen tason vai luuliko sinua joksikin random-naiseksi?

Tietää kyllä.

Vierailija
19/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen mies ei ole kiinnostunut naisesta jota kehuu supermummoksi. 

Vierailija
20/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tulee ihan mieleen, kun miehelläni oli nuoruudessa naispuolisia ystäviä, joilla oli ollut niin kova elämä ja rikkinäinen lapsuus ja nämä tytöt olivat niin herkkiä ties sun mitä.

Yksi näistä oli minut nähtyään sanonut miehelleni, että olen sellainen ihminen, jonka kanssa hän ei halua olla tekemisissä. Olimme nähneet noin 3 minuuttia. Varsin herkkä oli. Myöhemmin soitti miehelleni itkuisia puheluita, kun hänellä ei ole ketään ihmisiä.