Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muka "vanhapiika" vanhahtava ilmaisu?

Vierailija
14.08.2019 |

Mikäli se on, niin mitä ihmeen sanaa sen tilalla on soveliasta käyttää? Jos esimerkiksi vielä 45-vuotiaana olen naimaton, olenko sitten "vanhasinkku", vai mikä?:D

N23

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi sanoa vain sinkku? Miksi pitää puhua piioista kun ei niitä ole aikoihin ollut edes olemassa?

Siksi kun se on akkojen rooli maailmassa. Piikoa.

Vierailija
42/46 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä käytän termiä yksineläjä tai jos joku kyselee suoraan/epäsuorasti siviilisäätyä niin sanon että "yksin elelen". Ei mielestäni leimaa mitenkään, ei suoraan sano että sinkku/vanhapoika tai -piika, ovathan monet vanhuksetkin yksineläjiä eikä heiltä udella tai oleteta että on suhteessa vielä/edelleen joten miksi minulta pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/46 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se

Vierailija
44/46 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piika, palvelija, renki, vähempiarvoinen kuin toinen ihminen. Näin nykyaikana, kuka kehtaa edes miettiä käyttävänsä toisesta ihmisestä vastaavaa nimitystä, miettien yhteyttä menneeseen brutaaliin aikaan?

Vierailija
45/46 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä termi on todella vanhanaikainen.

Aikaisemmin oletettiin, että naimattomat naiset ilman lapsia olivat myös neitsyitä.
Nykyään todelliset vanhat neidot ovat harvinaisuus.
Siksi on naurettavaa kutsua naimatonta, mutta seksuaalisesti kokenutta naista vanhaksi neidoksi.

Hän on sinkku.
Ja se, miltä hänen yksityiselämänsä todellisuudessa näyttää, elääkö hän aseksuaalisesti, onko hänellä kumppani tai vaihtuvia kumppaneita, ei kuulu kenellekään.

Vierailija
46/46 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ja kuvaava termi.