Elotähkät vko 30 (to-su)
Mie jo näin aikasin täällä :) Oottelen neuvolan aukeamista tai kohta soitan synnärille, jos omat supparit alkaa...Heräsin tossa tunti sitten, ko mahasta kuulu lorinaa ja liekkö taas toistaa samaa kaavaa, että kalvoihin tullu reikä ja sitä kautta valun lapsivettä. Jaiks, ei nyt ois tarvinnut ihan vielä näillä viikoilla...Tuun kertomaan heti kuulumiset, ko oon viisaampi :)
AJ&Elli 35+4
Kommentit (89)
Tänään on kyllä kiukkuinen olo, mä olen aivan kypsä omaa oloani ja jotenkin aivan varma että vauva ei synny ainakaan ennen ensi perjantaita, ja sekös ottaa päähän....mulla oli eilen niin vahva olo että lähtö tulee, mutta ei tullut niin ei....
Onneksi täällä hieman viileämpi päivä, niin pääsin vähän ulkoilemaan lasten kanssa, nyt pitäisi sitten keksiä jo lisää ohjelmaa kun ei huvittaisi kotona olla mutta ei tuolla auringossakaan kokoajan pysty oleilemaan....
Naapurin 4 päivää vanhan vauvan näin tänään, ai että oli pieni ja suloinen....kyllä taas omakin vauvakuume sai vauhtia, saisi tämäkin jo syntyä....
Mä muuten katsoin tuon linkin, raskauskalenterista....tämä kolmas menisi oikein, kaksi edellistä meni harakoille...mutta hauska tuota oli tutkia....
Mammeli 37+5 perjantaita odotellessa....
aurinkoista päivää täältäkin, vielä ei ole iskenyt mikään hirveä helle, ja tuossa oltiin tyttöjen kanssa jo tunti rannallakin aamusta, ja ihan kivaa oli.
Viimeyön nukuin ihan hyvin, heräsin pieniin suppareihin aina välillä, mutta onneksi sain aina unen päästä kiinni samantien.
Muuten supistukset on hävinnyt ja mieli on levollinen...
hieman kade olen niille joilla on käynnistyspäivät tiedossa, vaikka en käynistyksestä niin kovasti perustakkaan..mutta kyllä tämä minunki odotus aikanaan loppuu..jos en tietämättäni odota väinämöistä..:)
yritän vain suhtautua tähän loppuun illä tavalla, että olen tässä tilassa viimisen kerran enkä koskaan enään pysty tätä kokemaan, joten nautitaan nyt kun voidaan...:)
sf: ei se sinunkaan olotilasi herkkua ole, kun oko ajan jotain tapahtuu, mutta ei sitten kuiteskaan tarpeeksi...voimia..:)
ikävintä tässä raskaudessa on ollut 4kk järjetön oksentaminen ja häpyluun irtoaminen viikolla 20 ja itse väsyn ja tuskastun heti jos rupeaa supistelut junnaamaan paikallaan.(kammo nuorimmaisen jäljiltä, kun supparit oli 16 tuntia 2min välein ennenkuin tapahtu edes niin paljon että kalvot pystyttiin puhkasemaan)
Ihaninta koko raskaudessa on ollut se että on pystynyt jakamaan vauvan liikkeet lapsien kanssa, on ollut ihanaa kun tytöt on hieman tönäissy mahaa ja laulanut mahalle, niin sielä heti reagoidaan...:)
mulle tuo raskauskalenteri näytti ihan niin kun pitääkin, ja tuon mukaan kolmas tyttö..
palamisiin..
miijo 37+5
Oltiin sitten aurinkoa ottamassa ja ihme ja kumma,tää mamma on niin pirteä nyt:Dtuntuu kun voisin vaikka maratonin juosta...ja ihanaa,mulle iski pitkästä aikaa nälkä:Dtehään valkosipuliperunoita ja pihviejä,nam:D
Mulla tuo kiinalainen kalenteri ei pidä paikkansa mut huumorillahan tuon otin:)
*miijo*.kiitos kovasti nyt on onneks jo pirteämpi ja eloisamp olo josta pääsenkin seuraavaan asiaan:)
äsken plumsahti pikkareille kuuluisa *limatulppa*..nyt ei muuta kun odotellaan=)oli "geelimäinen" väriltään vaalea hajuton...yök:D
nyt meen hiet pesemään poies kun on niin ihanana kamalan kuuma:D
Täällä on kyllä kuuma. :( Täällä meillä sisälläkin on valitettavasti lämpö noussut jo 28 asteeseen eli kyllä meikäläinen taas läkähtyy. :( Viilenevää ovat kyllä onneksi luvanneet, sopii minulle oikein hyvin. Mies ja pojat tuossa lähtivät anoppilaan iltapäiväksi joten minä saan olla ihanassa rauhassa.
Vauvan sänky tuossa juuri kasattiin. :) Tuntuu taas vähän vauvaisammalta täällä kotona, vauva vaan enää puuttuu. Vielä puuttuvia asioita ovat tuttipullojen keittäminen valmiiksi, sairaalakassin pakkaaminen, pienet hankinnat kuten tuttelia valmiiksi kaappiin ja pullotutteja aventin pulloihin. Sitten pitäisi vielä pestä hoitoalusta ja kantokassi ja jonkun pehmolelun ajattelin myös valmiiksi vauvalle pesaista. Täytyy vaikka huomenna käydä ostamassa tarpeellisia juttuja sairaalakassiin. Niin ja kotiintulovaatteet on myös katsomatta. Se tuntuu hieman vaikealta kun ei tiedä onko silloin kauhea helle vai tosi kylmä kun tulemme kotiin. No, onhan tuolla miehelläkin onneksi järkeä päässä. :)
Galluppiin: Tämän raskauden inhottavinta on ollut 18 viikkoa jatkunut oksentelu joka lähti vasta kun aloin tuntemaan vauvan liikkeet. Ihaninta oli raskaustestin tekeminen, tein sen aamulla ennen töihin lähtöä, en kertonut miehelle ennen kuin pissasin tikkuun koska oli vielä tosi aikaiset viikot. Toki oltiin kovasti odotettu aikaa jolloin saisi testata. Sitten jätin tikun jossa oli kaksi viivaa keittiön pöydälle odottamaan että mies tuli aamupalalle. Tajusihan tuo ja oli onnellinen. :)
Tuo raskauskalenteri olikin hauska. Molempien poikien sukupuoli meni siinä kohtaa oikein ja kalenterin mukaan nyt olisi tulossa tyttö. Katsellaan. :)
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
Smaragdi ja rv 39+1
Nyt on kyllä niin ihana ilma kun vähän tulee, eilen kyllä oli paahtavan kuuma.Ja tietenkin eilen halusin lähteä perheen kanssa kävelemään lähellä olevaa mini golf radalle pelaamaan eikä takaisin matkasta oikein voi sanoa että olisi mennyt reippaasti kävellen, lyllersin kuin etana( olihan matkaa kuitenkin yhteensä 4km).Siitäpä sitten alkoi kunnon supistukset jotka varmaan tulivat säännöllisesti 20min ajan sekä menkkamaiset kivut lisääntyivät se jälkeen.Torstai ja perjantai vastaisena yönä en paljoa nukunut kun oli noita kovia menkkamaisia kipuja ja jatkuivat aina koko perjantai päivän.Nyt onkin sitten ollut tosi helppo päivä, ei mitään tota vihlontaan lukuunottamatta.Keskiviikkona tuli 37 viikko täyteen niin sitten taidankin alkaa kunnolla siivoamaan ja lenkkeilemään niin josko alkaisi sieltä tulemaan=))
Kova siivous ja järjestely vietti on taas alkanut, jotenkin en osaa olla paikalla hetkeäkään, eilen illalla sulatin ja pesin pakkasen ja tänään steriloin tutit ja pullot ja siivosin siivouskomeron.Ensi viikolla taidan käydä saunan kimppuun=))
G: kamalinta oli alussa viikolle 14 asti kestävä oksentaminen ja jäätiin verinäytteestä kiinni ja mentiin istukkanäytteeseen ja sen tuloksen odottaminen.Sen jälkeen kaikki on ollut ihanaa kun saatiin tietää että terveen pojan saamme niin en ole murehtinut sen jälkeen mistään vaan olen ollut positiivisella kannalla.tietenkin on ollut ihanaa kun vauva liikkuu, hikkaa ja vatsa kasvaa ja kertoa esikoiselle tulevasta pikkuveljestä sekä valmistella tulevaa isosiskoa.Meille tämä lapsi taitaa jäädä viimeiseksi niin olen yrittänyt ottaa tästä raskaudesta kaiken irti=))
Nyt leikkimään neitin kanssa, on tehnyt meille pannukakkua kuulemma=))
Nelli rv 36+4
Jopas ootte ollu ahkeria jutustelemaan viikonloppuna...nyt kun muistais vielä kaiken mitä äsken tuli luettua=)
Viikonloppu tuli vietettyä mökillä...olipa kiva olla välillä muualla kuin kotona. Muutkin on ilmeisesti kärsiny helteestä...täällä oli eilen ihan tuskasen kuuma. Ei oikeesti enää naurattanu yhtään...tänään onneks edes pikkusen viileämpi. Jalat on kyllä meikälaisellä turvoksissa ku ilmapallot....jalkaterät on ihan pyöreät ja niitä pakottaa..
Galluppia: inhottavinta on ollu järkyttävät nivuskivut, jotka oli viedä multa kävelykyvyn hetkellisesti. Alkoi joskus ennen rv 20 mut nyt jo helpottanu...ihaninta oli nähdä vauvan sydämen sykkivän ultrassa ja jokapäiväset potkut, jotka kertoo kaiken olevan hyvin.
Kenelläs se olikaan limatulppa menny? Toivotaan että pääset kohta tositoimiin eikä tarviis viikko tolkulla odotella. A-J on kyl varmasti pyöräyttänyt jälkikasvun maailmaan...pidetään peukkuja että kaikki on hyvin molemmilla!
Niin ja vaaka onnittelut pienokaisesta!
Mitäköhän vielä oli...hitsi kun päästä on tullu ihan laho..No, palaan heti kun muistuu mieleen..
Jakselkaa!!
Sismus 38+1
onnistuin polttamaan itseni tänään auringossa. olin lasten kanssa rannalla, enkä arvannut että näin kävisi.. nyt olo sitte vieläkin kamalampi.. tämän turvotuksen ja kuumuuden keskellä..
kateellisena luen muiden limatulpista yms.. ja jollain oli huomenna se käynnistys, nyt en äkkiä muista kellä joku m.. no, tsemppiä joka tapauksessa! =) tiedätkö etukäteen miten käynnistetään siis tippa, tabletti yms tai sehän varmaan varmistuu aamulla, kun selviää mikä sun tilanne on..
nyt pakko mennä suihkuun vähän viilennystä hakemaan.
huomenna sitten paremmalla aikaa.. =)
nallekas 37+4
ai juu, ja TOSI PALJON onnea jo vauvansa saaneille..
perästä tullaan, toivon mukaan pian... =)
nallekas
otin viel niin sanotut jatko tirsat tossa:Deli nyt on vointi toosi hyvä:)vauva on ollu tosi vilkkaalla päällä ,leikin masukin kanssa kanssa paljon ja tuntuu kyl et kyllä tälle pikkuselle on painoa tullu ,sen verta puskee jaloilla yms...<3
niin tosissaan huomenna oli jollain se käynnistys!!jännittää hänen puolestaan ja zemppiä paljon!!
nyt meen aurinkoon hetkeks ja syömään jätskiä!täällä mittari näyttää 27!!!