Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elotähkät vko 30 (to-su)

24.07.2008 |

Mie jo näin aikasin täällä :) Oottelen neuvolan aukeamista tai kohta soitan synnärille, jos omat supparit alkaa...Heräsin tossa tunti sitten, ko mahasta kuulu lorinaa ja liekkö taas toistaa samaa kaavaa, että kalvoihin tullu reikä ja sitä kautta valun lapsivettä. Jaiks, ei nyt ois tarvinnut ihan vielä näillä viikoilla...Tuun kertomaan heti kuulumiset, ko oon viisaampi :)

AJ&Elli 35+4

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseks viimonen kerta neuvolassa takana...ens viikolla vielä yks käynti ennen leikkausta. Neuvolassa kaikki hyvin...painoa tullu mukavat 1,3 kg viikossa!! Ups! Mut osahan tuosta on ihan selvää turvotusta..tai ainakin mä uskottelen itelleni niin=)

*Sannami* Just tuon utelun takia ei olla kerrottu kellekään sektio päivää...oon vaan sanonu että kyllä ilmotetaan kun pienokainen on maailmassa. En jaksais yhtään utelua enää...niitä tuli ihan riittävästi synnytystapa-arvion jälkeen. Auttaisko jos sanot vaan napakasti että lupaat ilmottaa kun aika on? Tuo utelu on niiiiin ärsyttävää...yritä kestää!=)

Viikonlopuks lähetään mökille...rentoutumaan luonnon ääreen. Joten palailen palstoille vasta maanantaina. Nyt siis kamoja pakkaamaan...

Ainiin, sain vihdoin ja viimein sen sairaalakassinki pakattua...Jes!=)

Sismus 37+6

Vierailija
42/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuu samaa rataa jo yli 2vrk, supistuksia tulee säännöllisen epäsäännöllisesti välillä jopa 4 krt/tunnissa mutta sitten voi mennä parikin tuntia että ei mitään muuta kuin kivuttomia suppareita.mutta keskimäärin n.1krt/tunnissa supistaa kivuliaasti ja supistuksen kestokin jopa minuutin.painetta on alamahassa ja peräpäässä.vessassa käynti tuskaa kun supistelee samalla, ei tiedä miten päin pöntöllä istuisi.

housuihin tulee valkovuotoa ja hiukkasen on tullut limaakin.

Mahantyhjennys alkoi eilen ja niin on persuus hellänä, kun ihan verta tulee .

Ruoka ei maita, mutta juoda voisin useita litroja...

Tää on välillä raskasta kun odottaa että jotain tradikaalia tapahtus, että pääsis tositoimiin, ja itkukaan ei kovin kaukana ole...3 yötä huonosti nukuttu...:(

Eilen oli neuvola.neuvolantäti oli sitä mieltä , että syntyy ihan kohta, mutta en uskalla liikaa toivoa, ettei tule liian pitkä loppuodotus.mahanmuodon, vauvansykkeitten ja mun verenpaineen takia on kuulemma selvät merkit että vauva haluu pian pois.

sanoi, että jos tälläinen junnaaminen jatkuu pitäs jo ehkä tänään mennä äitipolille tarkistuttaan tilanne, mutta ajattelin odottaa tän viikonlopun ja yrittää keskittyy muihin asioihin ja jos sitten ei tapahdu puoleen tai toiseen mitään muutosta niin sit käväsen näytillä, ja tiistaina kyllä on jo seur.neuvola....

neuvola arvot: paino:-300g/vko, ei turvotusta, rr 145/89, pissa puhdas, sf sama kuin viikko sitten eli 33cm,rt(vauva hyvin alhaalla)vauvan syke +170, liikkeet ++

Että näin...nyt vain toivon, jonkunlaista muutosta...puoleen tai toiseen..:)

ei muuta kuin hyviä oloja kaikille, helteiden keskellä..:)

itse jatkan kärvistelyä täällä....ja yritän rauhoitella mieltäni...:)

hyvää viikonloppua...:)

miijo 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jota olen odotellut jo tiistaista lähtien. :D Kuuma on ja hermot ihan kireällä täälläkin. :( Lupailin kyllä pojille että tänään mennään uimarannalle kunhan isi tulee kotiin, yksin en kahden villivekaran kanssa uskalla tällä hetkellä lähteä.

Tänään oli neuvolapäivä taas, eikä taaskaan mitään ihmeellistä. Liikkeitä kehotti nyt laskeskelemaan kun on viikkoja jo näin paljon kasassa. Täytynee kohta mennä pötköttämään ja laskemaan niitä. Vähän on hiljaista masussa ollut viime päivät mutta kyllä nyt ainakin sydänäänet hyviltä kuulosti neuvolassa joten varmastikin vaan sellaista "lopun hiljaisuutta". Minulle ei kyllä sanonut mitään etten ehkä tulisi neuvolaan enää, joten hip hei vaan joulukuuta odotellessa. SF-mitta on ollut nyt jo pari viikkoa tasan 30 mikä on nyt jo alakäyrän alla, mutta terkka oli sitä mieltä että johtuu vaan laskeutumisesta. Seuraavan kerran sitten taas tiistaina nähdään näissä merkeissä.

Nyt en kyllä keksi enää yhtään mitään, taidan mennä sinne sängylle pötköttelemään kun kuopus nukkuu ja esikoinen alkoi videota katsomaan. (Olen minäkin äiti, kauniina päivänä vaan sisällä kökitään...)

Nyt muualle valittamaan.

Smaragdi ja rv 38+6

Vierailija
44/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on masussa ollut eilisestä hiljaista.. Ajattelin vielä tänään kuulostella ja huomenna soitella äippäpolille jos ei ala potkuja tulemaan.. Kuitenkin jotain se siellä myllertää.. Ja keskiviikkona sydänäänet olivat 150..

Kuumaa on ehkä hieman liiankin.. Taisin poltta jo itseäni tänään kun iho tuntuu hieman aralta.. Kavimaakin on kitkemättä.. Huoh..

Mua on alkanut ärsyttämään mieheni ns uusavuttomuus.. Ihan kuin ei itse osaisi tehdä mitään.. Rasittavaa.. Kerran jo olen hänelle kunnolla avautunut mutta ei mitään tehoa.. No toivo elää että vauvan synnyttyä, voi kyllä olla toiveajattelua luulen että miehet on parantumattomia.. Tuo ainakin.. No sitten mä räjähdän ja kunnolla..

Joku puheli niistä utelijoista.. niin meilläkin on niitä ollut jo ja rasittavaa se on.. Juuri aamulla anoppi soitti kun on ollut viikon reissussa että jokos ootte sairaalassa.. Ei ilmeisesti luota sen vertaa että ilmotettaisiin.. Äiti on kysynyt oikeastaan jo kaksi viikkoa että vieläkö ollaan kokonaisia.. Eiköhän ne saa tietää kyllä sitten kun ei enää olla yksissä kappaleissa.. Puuh

Jaaha, sais kyllä jo ukkokin tulla kotiin, lupasi tulla vasta neljän-viide aikaan.. Kivat yksin halusinkin olla.. No valitukset sikseen ja ulkoilemaan..

Koittakaa muutkin jaksaa vaikka kuumuus vie voimat ja mehut..

Sisuliini 37+5

Vierailija
45/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää vaan kaikille, kovin ottaa tämä helle voinnin päälle, yö kyllä meni ihan hyvin, lapset tosin heräili moneen kertaan mutta itse sain kuitenkin nukuttua ihan kohtuu hyvin kun heitin peitot lattialle.

Mulla ei ole ongelmaa pissan kanssa, enemmänkin käynyt niin että rakko vetää taas paljon enemmän kun pari viikkoa sitten ja on tuo vessassa ravaaminen vähentynyt huomattavasti.

oireilua synnytyksen suuntaan ei ole, toivo on kuitenkin yllä että josko kohta pääsisi hommiin, kun eipä nuo edellisetkään synnytykset ole itsestään etukäteen varoitelleet.... taidan mä kuitenkin vielä ainakin viikon yhdessä palassa pyöriä ja helteitä tuskastella....

noista uteluista, ovat kyllä erittäin ärsyttäviä, meillä ei anoppia ole ikinä ennen kiinnostanut miten olen voinut mutta nyt kun kuuli että kävin lääkärillä niin oikein useaan otteeseen koitti udella miksi ja mitäs se lääkäri sanoi....ei kyllä tietoja tippunut sinne suuntaan, perus kontrolliksi nimesin tuon äippäpolin synnytystapa-arvion...=P

Mun on kyllä pakko pyrkiä sisällä pysyttelemään tällä kelillä, lastenhuoneeseen pakenen kun oikein tukala olo tulee sillä siellä on viilennin jolla saadaan edes muutama aste lämpöjä alas, eli siellä noin 22 astetta kun muualla 26....viileä suihku on sitten toinen missä tulee vietettyä paljon aikaa, ihan siis menen suihkun alle istumaan kun tuntuu ettei kroppa enää jaksa...

nyt hakemaan juotavaa ja johonkin tuulettimen viereen istumaan....palaillaan taas.

Mammeli 37+3

Vierailija
46/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä irtosi limatulppa, ihan iso punainen limaklöntti tuli paperiin kun kävin vessassa, muita oireita synnytyksen lähestymiseen ei kyllä vielä näy, mutta herättihän tuo toiveita...

Aikaisemmin en ole koko limatulppaa nähnytkään, silloin ilmeisesti vasta synnytyksessä irronnut....

Mammeli 37+3

Vierailija
47/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa olo. Toissayön nukuin kuin tukki kun olin aiemmasta supistelusta niin puhki. Viimeyönä sitten taas heräilin. Kipuihin, vessaan, syömään yöpalaa, ja aamuyön ajatukset vain pyörivät kaikessa. Oltiin aamupäivä paisteessa uimastadikalla ja tulin nyt vähän koittamaan kirjoittamista. Mutta päätä särkee aivan vietävästi eikä täällä työhuoneella ole helpotusta.

Seuraavan lapsen kanssa kyllä järjestän 1½kk loman ennen laskettua aikaa. En todella osannut ennakoida kuinka huonosti nukun tämän lopun. Mutta, jotenkin en nyt pysty jättämään näitä keskeneräisiä töitä käsistäni. Pitäisi saada johonkin pakettiin niin olisi hyvä mieli mammalomailla.

Mulla ei ole tosiaan alkuviikon jälkeen ollut enää synnytysoloa. Kuukautiskipukin jäi sen siliän tien. Tuolla joku puhui vauvan sykkeestä. Sitäkin ihmettelin silloin kun normaalit neuvolsykkeet ovat olleet n.140, mutta supistelupäivänä KTG:ssa vauva naputti tasaista 170-180.

Ihana kuitenkin kuulla, että olot taitavat olla aika yhtenäiset tässä ryhmässä. Tsemppiä kaikille!

elo08 rv 35+4

Vierailija
48/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt on tämän omakotitalon joka ikinen ikkuna pesty sekä ulkoa että sisältä...ja arvatkaapa mitä? ei supistele muuten kun noita jo tutuksi tulleita harjoitus/kovettumissuppareita....voi räkä...

Vielä imuroida ajattelin ja sitten kait luovutan jos ei mitkään keinot auta....

*Mammeli*: olen tooooosi kateellinen sulle....limatulppa yleensä lähtee korkeintaan 3 päivää ennen synnytystä, mulla esikoiselta lähti kotosalla limatulppa edellisenä iltana ja aamulla alkoi supistelut säännöllisesti...WAU!

Yksi ystävä kävi yllätysvierailulla lastensa kanssa ja olihan tuo ihan mukavaa saada hetkeksi seuraa...vaikka muuten onkin sellainen todella EPÄSOSIAALINEN olo...haluttaisi kaivautua sänkyyn peiton alle ja odotella synnytystä siellä. Kuten suunnilleen teitä kaikkia muitakin, niin muakin ottaa tosi paljon aivoon kaikki puhelut yms utelut synnytyksestä. Kaiken lisäksi keskiviikkona lääkäri totesi mulle näin: " älähän huolehdi, kyllä tuo vauva ennen joulua syntyy..." Arvatkaapa, tekikö mieli lättästä nokkaan sitä lekuria? Miehet on just tuollaisia...

Apua, mitä mä keksin? On kai joku raja miten paljon painetta alapääkin kestää ennen kuin poksahtaa...?

Epätoivoon vaipuva TarjaMamma ja vielä 12 helvetillisen pitkää päivää ( ainaskin...)

Vierailija
49/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin on lämmintä. Nautiskeltiin tänään olostamme merenrannalla, missä tuuli ihanasti joten olo ei ollut ollenkaan tukala. . Retkiä sinne rantaan tehdään varmasti tulevinakin päivinä ni on kaikkien helpompi olla..

Kun lueskelee teidän oireistanne, ni alan olemaan aika vakuuttunu siitä, et olen varmaan yks niistä harvoista elokuisista joka on kasassa vielä elokuussakin. Teistä kun aika moni kuulostaa siltä, et lähtö tulee ihan hetkenä minä hyvänsä. Vaikka voihan se lähtö tulla ihan yllättäenkin tietenkin, mut enpä usko, et itte täältä ainakaan viikkoon vielä minnekkään katoan.. Pitäähän se tämä loppuraskauskin kerran kokeilla, kun viimeks se jäi kokonaan väliin..

Ja noista kyselijöistä... Siis miks ihmiset ei voi hillitä uteliaisuuttaan ja oottaa ihan rauhassa niitä vauvauutisia? Ilmotettiinhan me sillon esikon syntymästäkin, ni miks ei ilmotettas tästä toisesta? Muutama kysely vasta tullu, mut silti jo inhottaa. Vielä kun vois kattoa vähän et mihin aikaan aamusta niitä kyselyjä sitte lähetteleevät!

Mulla kans edellinen synnytys käynnisty tosi nopeesti limatulpan irtoamisen jälkeen, mut olenpa kuullu, et toisilla menee siitäkin vielä pari viikkoa ennen ku mitään tapahtuu. Sori Mammeli, ei ollu tarkotus kuitenkaan sua masentaa..

Monet teistä toivoo siellä et lähtö tulis mahd pian ja mä taas täällä kovasti toivon, ettei lähtö tulis ainakaan kolmen seuraavan yön aikana, kun isäntä töissä. Ja viikonloppuna pitäs käydä viel yhdet juhlatkin (missä varmaan jokainen vuorollaan käy ihmettelemässä mun mahaa ja kyselemässä et kuinka pitkään vielä. Plus sitte nää voivottelut, et on varmaan tukalaa kun on näin kuumaa. HUOH!!!!) Mutta teille ketkä kärvistelette siellä kipeitten supistusten kanssa toivon lähtöä nopeasti. Tiedän et se ei oo mitään mukavaa... Vie vaan turhaan voimia. Viimeks mulla supisteli kolme päivää ennen ku mitään oikeesti tapahtu..

Mutta nyt muihin hommiin! Jännityksellä seurailen kuka ilmottelee seuraavana vauvasta! :)

Puh-karhu rv 37+6

Vierailija
50/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tuossa kävelemässä, melko tuskaa sekin homma jo on, ei oikein tiedä supisteliko vai painaako se vauvan pää vain niin ilkeästi tuonne alas,äsh..Nyt on tullu sellanen laiskuus, mitään en jaksa tehdä enkä mihinkään lähteä enkä jaksa ees jutella miehenkään kanssa..Tekisi todellakin mieli vain painua tuonne sänkyyn ja herätä vasta kun vauva on ulkona =) Oon asennoitunut jo siihen etä menee se 3viikkoa vielä, ehkä se on helpompi näin kuin joka päivä supistuksen tullessa miettiä kävikö se kipeämpää kuin aikasempi supistus tai onko olo jotenkin erilainen..

No niin oiskohan Emma sitten se seuraava lähtijä =) lupaavalta kuulostaa..Mulla irtosi limatulppa muutamaa tuntia ennen ponnistusvaihetta, supisteli jo säännöllisesti kun tuli.

Kylläpäs Tarja-Mamma olit lohduttavia sanoja kuullut lääkäriltä =) Oliko sulla Tarja-Mamma vielä se ultra aika?

Vierailija
51/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painovirhe paholainen tuli,,Mammeliltahan se limatulppa oli irronnut heh..tätä tämä raskaus teettää..Anteeksi :)

Vierailija
52/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmintä täälläkin, meillä onneksi ilmalämpöpumppu, jolla saadaan sisälämpötilaa vähän alemmaksi - on tuolla yläkerrassa makkarissa silti ihan riittävän kuuma, tuo laite ei oo ihan riittävän tehokas...

pihalla ei viiti istua, kun siinä ei ole oikein mitään varjoa ja on niin hyvin tuulensuojassa, ettää tuntuu kuin olis 40astetta tai jotain.

käytiin tuossa merenrannalla kahvilassa, ja siellä olis kyllä ollut mukava istua pitempäänkin, kun aurinko paistoi ja mereltä kävi ihanan vilpoinen tuuli. Mutta mies alkoi näyttää niin kärsivältä (oli väsynyt) että pakkohan mun oli sanoa, että lähetään vaan kotiin, niin pääset nukkumaan. Välillä tuo miehen uhrautuvaisuuskin ottaa pattiin, tai kun se ensin sanoo että tehään ihan mitä vaimo tahtoo ja sitten hetken päästä se alkaa jurottamaan (kun ei sitä oikeesti olis huvittanutkaan) - yritä nyt siinä itse sitten nauttia...

Monet on kirjoitellu, ettei yhtään jaksais olla sosiaalisia. Mulla ehkä päinvastoin, tahtoisin koko ajan olla jossain ihmisten ilmoilla - valitettavasti nyt kesäloma-aikaan kaverit on perheittensä kanssa mökillä tai matkoilla tms. Ehkä se on tätä, kun on esikko tulossa, niin sitä jotenkin haluais vielä viime hetkistä nauttia, kun pääsee helpommin menemään ja tulemaan.

Huomenna täytyy yrittää raahata taas ukko rannalle, jos meikä pääsis ekaa kertaa tänä kesänä uimaan - katotaan minkälaisia katseita mun maha kerää rannalla...;)

Nyt taas nestetankkaukselle.

pömppä rv 34+6

Vierailija
53/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä liikkeellä ja alkaa poika painaa alapäähän :) Mieluummin sais syntyä vaikka hieman etuajassa kuin myöhässä... Vaikkakin ensisynnyttäjällä taitaa yleensä mennä yli lasketun ajan... :(

Neuvolassa sanoivat keskiviikkona että on jo laskeutunut ja viimeisen kahden päivän aikana on alkanu maha toimia.

Huomenna rakennetaan aitaa!

saska 37+6

Vierailija
54/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellepäivä täälläkin takana. olin lasten kans rannalla, joten oli ihan mukavaa ja muuten sitten sisätiloissa. meilläkin tuo ilmalämpöpumppu, on ihanaa, kun saa lämpötilaa viileämmäksi.

kateellisena minäkin täällä vatsoineni.. kaikki olis jo valmiina sairaalakassia myöten, mutta antaa vaan odottaa.. kyllä aika menee sitten hitaasti.. ja saa nähdä, kuinka kauan tässä vielä joutuu odottamaan.. plääh..

pitäis keksiä jotain jonka avulla sais unohdettua tän ajan hitauden.. olo alkaa olla jo niin kömpelö ettei oikein mitään jaksa..

oletteko muuten meinanneet muistaa/kiitää/antaa jotain äitiysneuvolan terveydenhoitajalle esim kun menette jälkitarkastuskeen tai jos tietää etukäteen, että "Näissä" merkeissä tavataan viimeistä kertaa?

taidan mennä suihkuun..

tsemppiä kaikille! =)

nallekas 37+2

Vierailija
55/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tuohon jutusteluun tulla omansa lisäämään =) mä OLISIN kiittänyt mun terkkaa mutta se päätti jäädä eläkkeelle aikaisemmin kuin oli kertonut, sain häneltä sen käsityksen että olisi kerennyt vielä kotikäynnillekkin, meille mutta karu totuus tuli ilmi. Ja täytyy kyllä myöntää etten oikein tule juttuun tämän terkan kanssa vaikka hänelläkin on vahva ammattitaito su muuta, mutta silti mun terkka oli jopa mun äitillä terkkana kun äiti ootti mun siskoa ja olin hällä työharjoittelussakin niin jotenkin on vaikea enää tässä vaiheessa asennoitua uuteen ja hän ei tiedä musta mitään eikä miten mun raskaus on mennyt tai edellinen, inhottaa alkaa tässä vaiheessa enää kertoo "elämäntarinaa"

No pakko kestää ja toivottavasti ei tarvitse enää mennä neuvolaan, vaikka uusi aika on varattuna jo!!

Illan jatkoja kaikille =)

Sanna ja nassikka huomenna taas täydet viikot ;)

Vierailija
56/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Vaaka80 esikos tytöstä =) Sulla hienosti meni synnytyskin ;) Tuuhan kuulumisia kertoon ja tavataan vauva puolella sitten kun me muutkin jakaannutaan ;)

Vierailija
57/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vauvantuoksuiset terveiset täältä! Eli meille sitten syntyi viime lauantaina rv 38+1 klo.9.26 pikkuinen esikois-tyttö! Strategiset mitat olivat 3810g ja 50cm. Pää on ollut sen verran pyörällä etten aikaisemmin päässyt kirjoittamaan!

Ja näin se sitten meni.. Eli viimeksi kun kirjoittelin niin olin huolissani vauvan koosta kun eivät sitä arviota neuvolassa tehneet. Sanoivat vaan ettei se sieltä ole hetkeen tulossa! Kävin siis viimeksi neuvolassa torstaina, vauva ei vielä ollut yhtään laskeutunut ja paikat kiinni... ja perjantaina illalla sitten alkoikin jo tapahtua. Kymmenen aikaan alkoi vettä tulemaan pienissä erissä, mutta suppareista ei tietoakaan. Pari tuntia odoteltiin ja sit tulikin jo ihan verta ja lähdettiin kiireellä sairaalaan. Siellä sit käyrillä jonkin aikaa ja kaikki kunnossa, muutamia supistuksia mut ei sen ihmeempää. Mies lähetettiin yöllä ennen kolmea kotiin nukkumaan ja itse jäin tarkkailuun kun ei lääkäri ehtinyt katsomaan. Yritin sit mennä nukkumaan kun kiukkuinen kätilö käski, jolloin tajusin ettei siitä mitään tule kun supistuksia alkoi tulla tiuhaan. Takaisin sit käyrille jolloin kätilö viitsi ensimmäistä kertaa kurkata kohdunsuun tilanteen.. Se olikin jo kolme senttiä auki.. Käski soittaa miehen takaisin joka siis oli ehtinyt olla kotona tunnin verran, ja lähetti mut jo edeltä synnytyssaliin. Mies tuli onneks pian ja siitä sitten 5 tunnin "taistelun" jälkeen pienokainen näki päivänvalon! Kaikki meni todella hyvin ja kivunlevitykset onnistui jotakuinkin hyvin! Ilokaasulla ja epiduraalilla mentiin. Synnytyksen kestoksi saatiin 9 ½ tuntia eli aika sopiva ensikertalaiselle. Sairaalassa oltiin kaksi yötä ja sit päästiin kotiin omasta toivomuksesta kun kaikki oli molemmilla hyvin.

Nyt siis kolme yötä kotona takana ja hurmiossa mennään edelleen. Neiti on kovin rauhallinen joskin myös osaa ruokansa pyytää. ;) Neuvolasta käytiin tänään kotikäynnillä ja kaikki oikein hyvin myös terkan mielestä. Paino noussut jne.

Mut nyt pitää rientää syöttöpuuhiin! Oikein paljon onnea kaikille jo synnyttäneille ja mielettömästi voimia vielä sitä odottaville! Tutkailen täällä päivittäin teidän vointejanne ja olen hengessä mukana. Kirjoittelen myös aina kun aikaa on! Tsemppiä!

Vaaka ja "Helmi" 6vrk

Vierailija
58/89 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon vaaka!

Kiva huomata, että muutkin täällä jo vauvoja saaneet! Kohtahan se elokuu onkin, et eipä tuo ihme ole. :) Tsemppiä vaan kaikille jotka vielä kasassa ovat.

Mein ukkeli saanut jo hyvin painoa, noin 3,5kg vissiin tällä hetkellä ja pituutta 50cm.

Ens keskiviikkona olis kontrolli, kun tulee kuukaus kotiutuksesta. Labrassa ollaan kyllä viikottain juostu, kun hemppa turhan alhainen. Pahimmillaan soli 82, mutta siitä jo noussut, että tuskin verensiirtoa tarvii tehdä (thank god). Poju ollut tosi helppo, syö noin kolmen tunnin välein, eikä turhia huutele. Mä kauhulla ajattelin koliikkeja yms vielä kaiken muun päälle, muttei onneks niin käynytkään. Huomenna on 2kk täynnä, hurjan nopsaan aika menee.

Mutta, nyt vaipanvaihto hommiin ja sit tisulle. Hyvät yöt kaikille ja voikaa hyvin! ;)

Violet ja jamppa humen 2kk tai rv 39+0

Vierailija
59/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei oo tullut pitkään aikaan kirjoiteltua, ollaan urakoitu raksaa valmiiksi ja mökkeilty.

Viikkoja nyt 38+5, kaikki on mennyt hyvin, viimeiset pari viikkoa on supistellut välillä enempi välillä vähempi.. Tänään ajattelin pakata sairaalakassit valmiiksi ja vielä pitäis testata toi turvakaukalo autoon kun on erilainen kuin viimeksi ton jalustan kanssa.. Ja parit villahousut on vieläkin lanoliinittamatta, ja pakkaseenkin vois ostaa jotain herkkuja valmiiksi..

Neuvolassa on tullut käytyä aika harvakseltaan kun ei mitään kremppaa ole ja sinne on meiltä 20km matka, verenpainetta olen mittaillu kotona.

Nyt on tullu jalkoihin turvotusta ja myös jonkunlaista huimausta, ja paineet on vähän nousussa. Esikoinen syntyi 40+1 joten luulen ettei tämä enää kauaa kyydissä pysy. Reilu viikko sitten olin lääkärissä silloin paikat pehmeät ja sormelle auki eikä kanavaa enää jäljellä, ja vauvan pää tuntui sisätutkimusta tehdessä eli alhaalla on. Silti vaan närästää ja ahdistaa..

Torstaina tulee mun äiti meille kesälomansa viimeiseksi viikoksi ja toivon että synnytys käynnistyy sen viikon aikana, muuten ei esikoiselle ole hoitajaa ihan lähellä. Olis niin ihana lähteä synnyttämään kun mamma olis kotona eikä tarvis tyttöä alkaa, mahdollisesti vielä yöaikaan, kuskaamaan mihinkään.

Nazuli 38+5

Vierailija
60/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea *Vaaka80* ja ensimmäiselle Elotähkien *tyttövauvalle* tervetuloa maailmaan!

Eilen oli kaikki S:t käytössä ahkerasti ja yön saldo oli hurjat 1 x selkäpoltto!!! Ei tämä enää ole edes totta, jokin huono vitsi tai jotain...toivottavasti herään pian ja kaikki on vaan unta ja olenkin jo synnyttämässä...:)

*Sannami*, mulla ei ole enää mitään ultraa, keskiviikona Taskila teki ylimääräisenä sen mun ultran, jossa todettiin vauvalla olevan kaikki hyvin ja painoa 3,4 kg. Vikkoja tuolloin tasan 38+0. Mikä se sun vauvan painoarvio olikaan? Onnea sulle tasaviikkojen puolesta...olisi ollut kiva tavata synnärillä livenä, mutta uskon, että voi mennä juuri ohitse...kun meidän lasketuissa ajoissa on se 4 päivää eroa...ehdit kotiutua ennenkuin tämä "superkohtu" pääsee edes avautumaan...

*Amalia-Joel* on takuuvarmasti itse hommissa tai siis jo jakautunut, muutenhan se olisi käynyt palstalla useasti...toivottavasti kaikki siellä hyvin, kuukautta aiemminhan hänenkin pienokainen on tullut....

Edelleen totean, että aikas erikoista, että nuo loppukuun odottajat jakautuvat niin innolla jo nyt...

Täytyy vaan siis yrittää lepäillä laakereilla vielä tovin, kun kerta poika ei pois halua...huomenna on Ennustaja-Ellin antama syntymäpäivä...mutta ei se taida osua kohdalle sekään....

TarjaMamma rv 38+3 ja vielä 11 ikuisuuden pituista päivää LA:han ( aion vaatia käynnistystä silloin, kun kerta vauva on jo nuinkin iso jo nyt)