Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elotähkät vko 30 (to-su)

24.07.2008 |

Mie jo näin aikasin täällä :) Oottelen neuvolan aukeamista tai kohta soitan synnärille, jos omat supparit alkaa...Heräsin tossa tunti sitten, ko mahasta kuulu lorinaa ja liekkö taas toistaa samaa kaavaa, että kalvoihin tullu reikä ja sitä kautta valun lapsivettä. Jaiks, ei nyt ois tarvinnut ihan vielä näillä viikoilla...Tuun kertomaan heti kuulumiset, ko oon viisaampi :)

AJ&Elli 35+4

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun noita vauvoja alkaa jo ilmestyä :) Mulla on tänään edellisen synnytyksen "eräpäivä" ja jotenkin olin odottanut, että tämä kolmonen syntyisi samaan aikaan tai jopa ennen sitä. Nyt kun tämä päivä koitti, olo onkin kumman leppeä ja sellainen, etten enää oikein jaksa odottaa - tulee kait se kun on tullakseen. Mies on ihan hermona, samoin lapset jo kovasti odottaa.

Vatsassa on ollut hiukan hiljaisempaa viime päivinä - yleensä ei ole tarvinnut mitään liikelaskentaa tehdä, nyt olen eilen ja toissapäivänä joutunut noita liikkeitä oikein kuulostelemaan ja hiukan kaveria tuuppimaan liikkeelle. Aina on liikkeet onneksi tuntuneet ja eilen neuvolassa oikein reippaat sydänäänet. Toiveikkaana tietty mietin, että olisko tuo hiljaisuuskin joku merkki kiinnittymisestä ja siten synnytyksestä...?

Olo on muuten hyvä, kauppareissulle pitäisi lähteä kun näin aamuisin vielä aina jotain jaksaa. Sisko on tulossa perheensä kanssa kylään, en yhtään jaksaisi nyt ainakaan passata enää ketään ylimääräisiä. Onneksi omalle siskolle tuon saattaa ihan suoraan sanoakin: tosi kohteiliaan tekstarin laitoin "saa tulla, mutta mitään tarjoiluja ei ole luvassa". Vanhemmiten sitä muuttuu tällaiseksi nuivaksi :)

mutta joo, tänään vois ainakin siivoilla ja saunoa, siitä viimeisestä ässästä en kyllä tiedä - olo on niin tukala ja kolottaa joka paikkaa.

anna ja rv 38+3

Vierailija
62/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaavelista vaaka ja kiitos vauva tervkuista violet!

Täällä yö meni hyvin, en herrännyt edes vessaan, jota aamulla ihmettelinkin..

Eilen ja toissapäivänä mahassa oli hiljaista niin nyt ei enää ole ja kipetä nuo potkut ovatkin.. Ja hieman pistäviä..

Todellakin nuo loppukuun odottajat jakautuvat jo nyt ja me alkukuun saamme odotella..

Pissimis ongelmia on hieman täälläkin, vaikka olisi miten hätä niin tule vain hieman liruttaen ja kun on pyyhkinyt niin lisää tulisi.. Rasittavaa..

Eilen olin tuon pentukoiran kanssa kävelyllä ja jotain siellä mahassa tapahtu, en vain tiedä varmaksi oliko ne harjotussuppareita vai mitä ne oli.. Kipeetä ei ainakaan tehnyt..

Tuskinpa pääsen tosihommiin vähään aikaan.. Musta tuntuu et oon viimonen elotähkä joka synnyttää, kun mitään oireilua ei synnytyksestä olisi, vaikka mitä tekisi.. Tuntuu että saisi vaikka miten rehkiä ja uurastaa niin ei tapahdu mitään.. Argh..

Mutta hyväisii lauantaita ja koittakaa jaksaa vielä kuumuutta, ens viikolle on luvattu jo viilenevää.. Huh..

Sisuliinni 37+6 (Tuskasen kauan LA:han)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Vaakalle ihan hurjasti. Hienosti olet synnytyksen taklannut ja se huuma... voi, se on varmasti parasta maailmassa.

Mä oon hikoillu koko yön ja aamun. Päätin, että lähdetään lasten kaa rantaan niin pääsen järveen pulahtamaan. Iltapäivällä mennään kavereiden luo grillijuhliin ja tuskailen ton mun vähäisen hellevaatetuksen kanssa.. Mitä sitä pistää ihmisten ilmoille päälle?

Mä kävin eilen ylimääräisessä neuvolassa tän mun huonovointisuuden vuoksi. Paineet oli hyvät, pissa puhdas, sf 35cm ja vauvan sykkeet vaihteli hienosti 120-150. Oli helpotus, että kaikki on hyvin. Siltikin itse voin huonosti, minkäs teet: päänsärkyä, kutinoita, heikotusta ja silleen.. Nyt voin kuitenkin rauhassa voida huonosti, sillä tiedän, että vaavi voi hyvin. Terkka sanoi, että tulokkaamme on jo niin alhaalla, että voisi pään tuntea. Joo, ajattelin siinä vaan, että niinpa niin, niinhän ne oli nuo isosisaruksetkin jo viikoilta 30+ ja tulivat 11 päivää yli. Ja niin, mullahan myös limatulppa lähti kolme vk ennen synnytystä esikoisen kanssa.. eli mä en omalla kohalla voi oikein mitään uskoa ennakoivaksi merkiksi.

Mun yks kaveri odotteli pari vuotta sitten toista lastaan näihin aikoihin. Hän sanoi mulle, että oli viimeisen kuukauden aivan puhki ja toimintakyvytön. SItä en just itselle haluais, koska päähän tähän möllöttelyyn hajoaa.. Ja toisaalta, minkäs fysiikalle teet.. Jos ei jaksa, ei jaksa...

Multa ei oo vielä kukaan kyselly, et "joko, joko".. Kuumuudesta on kyllä kommentoinut jokainen puhe-etäisyydelle yltänyt puoli tuttu ja naapuri ja labran terkka ja muut.. Hyvää jokainen ajattelee, mutta eipä sitä jaksais jokaisen kanssa narista lämmöstä. KEsä on kesä ja hyvä niin.. Lapset nauttii (ja minäkin, jos ei tätä mahaa olis jo näin runsaalti)

Nyt vettä kittaamaan ja rantakamppeet kokoon. Sitten menoksi!! Mä jo odottelen kuulla A-J:n kuulumiset. Toivottavasti kaikki on tosiaan hienosti

Lyle 35+6

Vierailija
64/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että on tukalan kuuma!ei auta tähän turvotukseen ja huonovointisuuteen...

*vaaka* onnea kovasti ja *violet* kiva kun kerkisit kuulumisia kertoa<3

olikos se *mammeli* kenellä tulppa ironnut?ei varmasti kauaan ole sulla synnytykseen jos kerta vertakin oli,kovasti zemppiä!!

*äippäpolilla* käyty ja ktg oli hyvä vauva liikkui ja sykkeet oli rauhalliset 120-130,pisu oli puhdas mutta verenpaineeni kohonnut 3 päivässä ...tiistaina on sitten lääkäri ja katellaan tarkemmin tilannetta(virtaukset,istukka,vauvan koko ja sisätutkimus)

itselläni on on tullut jojomaista limaa mutta ei ole muuttunut selkeäksi tulpaksi..mitä lie on..ja suppareita alkanut tulemaan useammin ja kivuliaammin:Sno ootellaan vaan..alkaa olla tuskaa kun ja jos joutuu rv 40 asti körvistelemään ja kivut jatkuu sinne asti:S mutta tiedän että yliaikaa kun ei mennä niin ei ainakaan 6 vko tarvii ootella...

jaahas jos sitä menis juomaan litra tolkulla vettä ja rantsuun ...

*vointeja kaikille,ja muistakaa juoda vettä paaljon!*

Vierailija
65/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on madamen mukaan se päivä kun meidän vauva syntyy....

Eilen illalla supisteli 2tuntia välein 5-15min mutta aika mietoja nuo ovat siihen nähden mitä synnyttäessä on ollut....mutta olipa edes jotain.

Vähän jo jännittää miten se itse synnytys sitten sujuu jos tällaiset pienet supistelut tekee jo paljon muutosta aikaan, kun siis supisteluja ei oikeastaan ole ollut kun keskiviikkona ja sitten eilen illalla, ja keskiviikon supparit ovat saaneet tilanteen jo sellaiseksi että limatulppa lähti....noh voinhan mä jännittää turhaankin mutta kun aiemmin ei ole ennakoivasti supistellut ja silti viimeksi oltiin 6cm auki kun laitokselle päästiin 3h supistelujen jälkeen....

No vielä ainakin yhdessä palassa, yöllä nukuin hämmästyttävän hyvin kun näitä helteitä miettii, lapset valvotti pari tuntia ja vauva piti järkyttävät jumpat keskellä yötä, mutta onneksi tänään on lauantai niin sain nukkua aamusta ja mies nousi lasten kanssa.

No nyt miettimään mitäs sitä tänään tehtäisiin, mä kun koitan pakoilla tuota hellettä parhaani mukaan....

Mammeli 37+4

Vierailija
66/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi onnitteluja kaikille, jotka ovat saaneet vauvan jo kainaloon :). Voi kun pian saisi jo omansa :)

Vähään aikaan en ole näillä sivuilla käynnyt lukemassa kirjoituksianne. Täytyy ryhdistäytyä..

Tekstiäkin näyttää tulevan tosi paljon päivittäin, joten olen ihan pudonnut kärryiltä että mitä te olette täällä keskustelleet.

ON:

Keskiviikkoiltana, klo 22 maissa aloin vuotamaan kirkasta verta. Soito synnärille ja käskivät tulla heti näytille.

Matkalla sinne, alkoi alaselkä polttamaan ja aavistelin niitten olevan alkavia supistuksia. Käyrille kun laittoivat, niin supisteluja piirtyi, mutta olivat aika laimeita vielä. Gyne teki siätutkimuksen, pakat olivat pehmenneet ja löllöt, sormi olisi kuulemma mennyt läpi jos olisi halunnut laittaa.. mutta kanavaa oli vielä jäljellä 2cm. Tehtiin ultra, vauva ja virtaukset sekä istukka kaikki olivat ok. Epäilivät että vuodan kohdunsuulta.

Yön vietin synnärillä käyrillä, supistusten väli oli 2-3 min, mutteivat olleet tarpeeksi kivuliaita että synnytys olisi lähtenyt käyntiin. To päivällä siirsivät osastolle vuodon ja supistusten seurantaan. Keskiviikosta to iltaan asti supisteli ja sitten loppui. Ja vuotokin loppui onneksi pe aamuun mennessä. Eilen pääsin kotiin.

Nyt sitten täällä kotona mulla on tullut 3 kertaa sellaista venyvää limaa..2 ensim. kertaa oli verensekaista ja viimetteeks eilen illallla oli kellertävää..epäilen et varmaan on limatulppa kyseessä?!

Supisteluja tuli eilen ennen nukkumaan menoa, mutteivat olleet niin kipeitä. Tänään ei ole vielä supistellut.

Kauhiasti toi ke pelästytti ja jotenki kokoajan on sellanen pelko persuksen alla että jos taas alan vuotamaan verta..onneks esikoinen (3v.) on mun vanhemmilla hoidossa huomiseen asti. Mies on nyt töissä, joten saan levätä ihan itekseen.

Nyt on vauvan vaatteetkin järjestetty lipastoon ja sairaalakassi sitten pakattu kun ke mennessä en ollu viel mitään laittanu. No pinnasänky haetaan vielä ens viikolla.

:D

Nyt aurinkoa ottamaan :)

mama ja rv 36+1

Vierailija
67/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näemmä jo minäkin notkun päivittäin. Kun ei nyt muut aihepiirit jaksa kiinnostaa kuin tämä tuleva synnytys. :D

Ensinnäkin paljon onnea Vaaka pienestä tyttövauvasta!

Huh hellettä sanon minäkin!!! Tänään on ohjelmassa lähteä koko perheen voimin Caribiaan uimaan. Saa nyt nähdä tuntuuko se vesi tällä ilmalla liian kuumalta. Eilen käytiin meressä uimassa, se helpotti hetkellisesti.

Uteluista on ollut juttua. Minähän tein tällä kertaa sen ratkaisun että olen kertonut kaikille tutuille lasketuksi ajaksi päivämäärän joka on kaksi viikkoa oikean lasketun ajan jälkeen. Näin ollen "joko, joko" kyselyjä ei ole vielä tullut. Omille vanhemmilleni olen kertonut oikean päivän koska he ovat poikien hoitajia sitten kun aika koittaa. He osaavat olla kyselemättä koska me kaikki 4 sisarusta olemme syntyneet rv 42 käynnistettyinä. Miehen olen myös "käskenyt" olla kertomatta oikeaa päivää, mutta luulen että hänkin on kertonut vanhemmilleen koska eilen kuulin kun puhelimessa äitinsä kanssa sanoi että "ei vielä mitään, mutta ilmoitellaan kyllä kun jotain alkaa tapahtumaan". Tästä suutahdin vähän mutta pidin suuni kiinni, onhan hänelläkin oikeus tietenkin kertoa vanhemmilleen mitä haluaa. Kaikki hyvin kunhan eivät minulta kysy mitään suoraan! Mieheni ja hänen veljensä ovat syntyneet rv 38 spontaanisti joten ei siellä suunnalla ymmärretä tätä yliaikaisuuden tuskaa. Eikä minun mieheni muutenkaan ole täysin ymmärtänyt etten halua niitä uteluja kuulla koska muutama päivä sitten puhui jollekulle puhelimessa (en edes tiedä kenelle) että "lähiviikkoina syntyy, varmaankin sitten viimeistään elokuun puolivälissä käynnistetään jos ei itsestään sitä ennen synny". ARGH, kun piti sanoa että elokuun puolessa välissä on se laskettu aika eikä yliaikaiskäynnistys. MIEHET!!

Mutta mutta. Olo siis näihin viikkoihin nähden "hyvä" eli ei mitään ihmeellistä mistä pitäisi olla huolissaan. Eilen yritin sitä liikelaskentaa kun terkka niin ehdotti, laitoin kuopuksen sänkyyn ja esikoiselle videon pyörimään. No, 40 minuutin päästä olin noussut jo kolme kertaa sängystä jossa laskin niitä liikkeitä koska villivekarat pitivät melskettä. Kuitenkin 40 minuutin päästä oli se 10 liikettä tullut mikä tuntiin piti tullakin. Sitten lopetin laskemisen koska vauva heräsi ja alkoi ihan hirvittävän pyörimisen mahassa. :D Sitten oli jo kuopus nukahtanut ja esikoinenkin rauhoittunut. Vauva melskasi ja minä nukahdin. :D Totesin tuosta että hyvin se liikkuu, hyvä niin. Kyllä nyt on taas mukavasti niitä liikkeitä tullut vaikka en ole sen kummemmin laskeskellutkaan.

Hyviä vointeja ja viilentäviä suihkuja kaikille

toivottelee smaragdi jolla täynnä jo rv 39 ja edessä kolme tuskaista viikkoa...

Vierailija
68/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vaan ollaan eikä muuta voida.

ajattelin ensin, että en tule käymään täällä sivustollakaan, että saan unohdettua koko vauva homman, että mieleni rauhoittuisi, mutta enhän minä maltan, utelias kun olen..:)

Onnea vaaka oikein paljon...:)

kaikille joilla jotakin limatulppaa vastaavaa irtoo, niin oon kateellinen, ite niin tuskallisena näitten supistuksien kanssa, ja koko ajan toivoen, että vaikka karvat irtois vessakäynnillä, että edes jotakin tapahtus, mutta ei..:(no supistelukin on nyt rauhoittunut, joten siinä mielessä tilanne voi palata ihan ennalleen...eik'ä siis tarvii ees oottaa mitään...

Kyllä mä saan kuulla jatkuvasti noita joko nyt, vai nyt? ihan raivostumiseen asti...vielä kurjempaa on se päivittely, kun joku kysyy, niin milloinkas se la on? ja kun sanon, niin -"voi kauheeta siihenhän on vielä niin pitkä aika."..just ja tuonhan minä just halusin kuulla...

mun ois kans pitänyt älytä laittaa toi kaksviikkoa eteen tohon la.haan, tosi hyvin ajateltu...

Näin tossa yhden kaverini, joka itse sai tuossa 6kk, sitten vauvan, kaverini on erittäin urheillullinen ja hyvä vartalollinen ja hänelle tuli 8kg odotusaikana ja laitokselle jäi 10kg, ja on siitä vain vielä hoikistunut.eli oikein hyvässä kunnossa.itse olen aina ollut normaali tai normaalia vähän isompi, ja sitten kun mulla on taipumus raskausaikana muuttua valtavaksi..no sitähän tämä kaverini sit on jaksanut päivittää ihan oman kyllästymiseen asti, kuinka iso minä olen..

tokaisin sitten sille vitsinä tänään, kun taas sattui huomauttamaan siitä, että kun moni muu on puolet pienenempi kuin minä vaikka odottaa samoilla viikoilla-".niin , oota vaan pariviikkoo niin oon sit samoissa mitoissa kuin sinä." niin kaverini kattoi minua minua tosi halveksuvasti ja sit itteensä ja tokas, vain että heh, niinkö tosiaan luulet...

voi vitsi että se loukkas....tuli hiukan tyhmä olo..juu niinhän minä tosissani...

no nyt oon kotona, ja taas tunne,että mä en poistu täältä vasta kun synnärille...

mut näin...täällä...

miijo 37+4

Vierailija
69/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tympäsee tämä oleminen....

Koko päivän olen odottanut että joko supistukset alkaisivat, mulla oli jotenkin niin vahva tunne että tänään....mutta onhan noita tullut kokonaiset 3kpl...eikä mitenkään peräkkäin....joten ei nyt ihan mene putkeen tunteet ja todellisuus.

Miijo musta toi on kanssa tosi kurjaa kun ihmiset päivittelee kuinka iso olen, ja mulla vielä piristyksenä se on sitten oma äitini joka näitä kiloja päivittelee kunhan tästä mahasta pääsen eroon....on jo monesti udellut että paljonkos se paino on noussut jne.

Ja samainen ihana äitini kyllä raivostuttaa taas, on tällä viikolla joka päivä soittanut että "supisteleeko jo?", tämä alkoi siitä kun kuuli että ensi viikolla mahdollisesti käynnistetään...Kuvittelisin että äitini ymmärtäisi olla utelematta kun hän on kuitenkin se joka tulee lapsenvahdiksi jos jotain tapahtuu....mä olen niin raivoissani noista kyselyistä että vaikka eilenkin supisteli niin en tosiaan hänelle sitä kerro....hän kuulee sitten siitä että pitää lähteä laitokselle, muuten ei tosiaan kuulu kenellekään muulle kun mulle ja niille joille itse haluan asiaa kertoa....

täällä on ulkona 26.5 astetta, eli aika jumissa kotona ollaan....tylsää on varsinkin kun koko ajan vain odottaa että jotain tapahtuisi tuon mahan osalta....taitaa tulla pitkä viikko jos joka hetken odottelen....

Mammeli 37+4

Vierailija
70/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja-Mamma: Kokoarvio oli rv37+5 2,9kg ettei mikään järin suuri vauva, poika mulla painoi 2,7kg että taas siihen nähen isompi tulossa..

Oishan tuo kiva kohdata, mutta on tosiaan melkoista arpapeliä sattua yht àikaa laitokselle =) musta kyllä tuntuu että mä oottelen sen 3 viikkoa vielä kiltisti tätä vaavelia, ei tunnu missään mikään ;) Seksikään ei saanu kuin yhden vaivaisen pikku harjoitussupistuksen aikaiseksi ja oli muutenkin yhenlaista ähellystä vain, sanoinkin ukolle että taitaa meän sessit olla tässä nyt niin kauan kuin mulla tämä maha on..

Uimassa olisi tarkoitus lähteä käymään, pitää pyörällä mennä josko tuosta liikunnasta ois jotain apua, ainakin se kuntoa kohottaa ;)

Maanantaina ois ultra tai joku en tiedä itsekkään mikä aika mulla äippäpolille..no se selviää maanantaina sitten.

Niin siinä on tainu käydä että A-J on jakautunut, oishan hän muuten varmaan ilmoitellu itestään, toivottavasti kaikki on hyvin, tosiaankin loppukuun odottajat jakautuu jo heinäkuussa ja me alkukuun odottajat taidetaan odotella vielä elokuun lopussa ;)

Pitääpä lähteä vähän siivoileen ennen rannalle menoa, palailen taas =)

Sanna ja nassikka tasan 39

Vierailija
71/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en ole saanut osakseni suurempia kyselyitä siitä milloin meinaat synnyttämään lähteä, johtunee siitä että enpä ole juuri ihmisiä nähnyt =) Siskoni kysäisi päivällä, mutta sen vielä menetteli, ovat tulossa tänne päin ja kysyi näkeekö vauvan tällä reissulla, tiedä tuosta, on onnistunnut olemaan aina täällä päin kun mie olen synnyttämään lähtenyt =) Liekkö enne...

Äsken lypsyllä tuli pari sellaista henkeä salpaavaa supistusta, ei tarvinnut pysähtyä puuskuttamaan eli ei silleen kipeitä mutta henkeä salpasivat kyllä. Hassuja, uudenlaisia mulle. Toisaalta toivoisi supistuksia ja synnytystä, toisaalta vielä passais masussa kasvella tovi, tosin epäilen että vaikka tänään syntyis ei kolmen kilon vaaka olisi tarpeeksi meidän jätkälle.

Pöh jäi lyhyeen, kuopus heräsi, täytyy mennä pelastaa ennen kuin tulee yli laidan rattaista

-E- 35+

Vierailija
72/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksanu paljoa paistatella tuossa helteessä kun pisti supistelemaan ja sitten sainkin kovan siivous innon TAAS::D

No nyt on kämppä puunattu ja lähettiin 4 ween kanssa 500 metrin päähän kauppaan limua ostamaan niin kesti tunnin vähän yli se matka,koska täälläkin henkeä salpaavia suppareita mahtu matkaa 5kpl ja kotia kun päästiin niin oli tunninverran menkkajomoa ja nyt ei mtn...heti kun oon pystyssä niin valtaa alapäässä paineen tunne ja alamasussa....mutta ei mtn kipua tai kiristelyä=o

*Mama05ja08* : hui,varmasti pelästytti..onneksi kaikki oli kuiteskin kunnossa<3

*miijo*:sait mut nauramaan vaikka tilanteesi onkin varmasti äryttävä kun ei limoja heru:Dmutta kun sanoit että tulis ees karvoja vai miten se meni:Dmä voin lähettää virtuaali limoja ja suppareita sulle:D

jaksellaan ja voimia!!!niin ja mulla on la .25.8 ,saas nähä onko edes ens viikolla enää masussa...

laitanpa tähän masupäivityksen samalla kun tuntuu että muutamassa päivässä putoo enemmän ja enemmän..
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e3470c9d-5b23-11dd-b6d2-…!

Vierailija
73/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis poika kävi, minähän en tarkene tuonne veteen ees varpaita laittaa hyrr..oli se niin kylmää ja supistus määrä pyöreät 0 heh tietty jos ois käyny pulahtaa hyisessä joessa niin ois voinu jotain tullakkin mutta ei tarennu ja vasta olen toipumassa tuosta nuhasta niin ei kiitos heti perään tätä samaa tautia..

SF: Nyt sulla on kyllä paljon selkeemmin laskeutunu maha mitä muistelen nuita sun aikaisempia kuvia ;) Paljon selkeemmin tullu "ulos" päinkin. =) Mikä sulla on sf-mitta??

Mulla ei oo enää sf- mitta kasvanu juuri mitään viimeisestä kuukaudesta. 2cm mutta maha ei siltikkään ole laskeutunu, henki ei onneksi ole ahtaalla, mutta tämä närästys vieläkin, tästä voisin jo luopua johan tästä olen kärsinyt yli puolet raskaus ajasta. Apteekkiin menny pieni omaisuus kun olen raahannut sieltä närästyslääkkeitä.

Pieni gallup näin loppuvaiheeseen vielä: Mikä oli koko raskaus ajan INHOTTAVIN oire/asia ja mikä oli IHANIN hetki/oire raskaudessa??

Itselläni inhottavinta ollut ylivoimaisesti tämä närästys kaikki muu on pientä tähän verrattuna, Ihanin hetki on eka ultra missä näkyi pienen pieni vauvan alku =)

Telkkarin ääreen =)

Vierailija
75/89 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*sannami*:mulla sf mitta ei oo kuukautee muuttunut oli 30cm

*galluppi*:inhottavin oli hematooma ja selkä ongelmat ,ihaninta ekat liikkeet ja ultra jossa pienen sydän sykki vimmatusti:)

*ON*:niin tosissaan täällä selkää jomottaa ja menkka kivut jatkuu,unikaan ei tule:S vaikka ei vielä ole niin kipeitä ettäkö lähtis synnärille...varmana tämä kuumuus vähän auttaa noita supistuksia lisääntyvän..vauva liikku tosi vilkkaasti joten ei tänäyönä lähtöä tule:)

raitaa kuumuus nostatella verenpainetta koska tänään oon nähny tähtiä pirusti:D

Vierailija
76/89 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän aamuvirkku kaksivuotias heräsi jo ennen seiskaa, nyt tylsänä tyyppinä istutuin sen potalle tuijottamaan videoita - ajattelin antaa kuitenkin miehelle edes yhden aamun että sekin saisi nukkua pidempään. Täällä tuo ukko alkaa olla enemmän raskaana kuin minä, kiukuttelee ja hermoilee minkä ennättää. Itellä olo taas yhtäkkiä rauhoittui tän odotuksen kanssa - en enää hermoile, koska tämä syntyy, eiköhän se sieltä tule. Luettiin esikoisen kanssa lasten Kalevalaa ja siinä kerrottiin, kuinka Väinämöinen oli 30 vuotta äitinsä kohdussa: esikko sanoi, että "kohtahan me voitais antaa sen vauvan nimeksi vaikka Väinämöinen". Että tällasta, toivottavasti ei kuitenkaan ihan 30 vuotta...

Galluppi: Inhottavin oire on ehdottomasti suonikohjut ja ihaninta oli varmaan kun tein raskaustestin enkä kertonut asiasta koko päivänä kenellekään: sain hymyillä hiljaa itsekseni ja ihmetellä, kuinka helposti kaikki tällä kertaa kävi (edellisiä kun toivottiin ja yritettiin puolesta vuodesta yli vuoteen).

Ihan niin kuin snowflakekin illalla valitteli, kuumuus on niin tuskallista - en millään meinaisi jaksaa. Juuri suunnittelin, että pitää varmaan lähteä tänään jonnekin citymarketiin maleksimaan kun siellä on niin ihanan viileä. Tai vaan istumaan autoon, kun siellä on edes ilmastointi :)

anna ja rv 38+4

Vierailija
77/89 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt se vaihe menossa kun kaikki asiat kypsyttää ja raivostuttaa...Lapset tuntuu kiukkuavan kaikesta tänä aamuna ja minä tiuskin takaisin....

Oireen oiretta ei synnytyksen suuntaan ole, ja sekös ärsyttää, ei tainnut täällä limatulpat merkitä yhtään mitään.

Täytynee lähteä lasten kanssa pihalle nyt aamulla kun lämmöt on vain 20 asteessa, iltapäivällä on varmaan taas niin kuuma ettei oma vointi kestä ulkoilua, noin 23 astetta tänne vain on luvattu mutta uskon että sekin paahtavassa auringossa on liikaa....

G: inhottavinta asiaa on vaikea päättää, aika tasoissa menee väsymys joka vaikuttaa mielialoihin sekä häpyalueen suonikohjut....ihaninta vauvan ensimmäiset liikeet.

Mammeli 37+5

Vierailija
78/89 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö takana...supisteli 6min välein tunnin ajan ja koveni vimeset puol tuntia=o ja sit ei oo ollu mitään.paitsi et selkää edelleen juilii aaltoilevasti..toivottavasti sai ees jotain noi kivut aikaan etten turhaan kukkunut kellokaulassa kipujen kans...

täällä kans ollaa aika ärripurreja:Dtoi kuumuus ei auta asiaa yhtään ja huonosti nukuttu yö..pakko tänään mennä rannalle tai kaupan pakastealtaille oleskelemaan:D

täällä toi uhmis herätti mut aamupalaa tekemään ja sit kun olin tehny niin ei halunnutkaan!!että kiukutti:D

vauva on ollu tosi virkeä eilisestä asti:)<3

nyt aamupalaa !!aurinkoista päivää kaikille!!

Vierailija
79/89 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat kipeenä: hartiat jumissa ja sisäreidet kuin tiukan treenin jälkeen. Nukkuminenkin on tässä vaiheessa raskautta siis kelpo urheilusuoritus.

Me oltiin eilen koko perheen voimin grillijuhlissa ja hauskaa oli. Mä tulin lasten kaa aikasemmin ja mies sai nauttia illasta ystävien kanssa, vikaa kertaa with alcohol ennen synnytystä. Mieheni on itse asettanut nämä aikataulut päivystykselle ja hyvä niin... Eihän sitä koskaan tiedä.

Galluppiin: musta epämiellyttävintä on ollut tässä raskaudessa alun ja lopun väsymys, sellainen toimintakyvyn vievä voimattomuus. Ehkä ainutkertaisinta ja ihaninta on ollut selkeä kommunikointi vauvan kanssa. Kun meidän Untamo oikein jyllää mahassa, hän rauhoittuu, kun puhelen jotain tai laulan. Se on jotenkin liikkistä - äitin ja vauvan yhteys.

Saas nähdä mitä saadaan tänään aikaiseksi. Jotenkin on aika laiskan pulskea olo, että ehkä ihan tässä kotimaisemissa hengaillaan. Ens viikolla mieheni ja appiukkoni aloittavat terassin rakentamisen, joten olen enemmän vastuussa lapsista (uimakouluun viennit ja muut). Mutta eiköhän sitä jaksa. Ja ihanaa, kun keskiviikkona on neuvolalääkäri ja ultra ja muut...

Lyle (vasta) 36 tasan

Vierailija
80/89 |
27.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt on alkanut sujumaan ihanasti, unta riittäisi vaikka kuinka ja uni tulee kyllä melkein heti kun vessa/juomis reissun jälkeen sinne takaisin menee. Ihanaa =)

Vessaan kun heräsin koko kohtu oli todella kipeä kyyryssä piti kävellä kun sattui mutta ei ollut sellaista supistus kipua vaan ihan erilaista kipua..Vaikea selittää =) Noh aamulla sitä kipua ei enää ilmennyt sen koommin, oisiko ollut vaikka huono nukkumis asento.

Tänään voisi vähän siivoilla, on niin kylmä ilmakin, loppu taas todella lyhyeen tuo kesä täällä pohjoisessa.

Kelläs se oli huomenna käynnistykseen meno? Hiukan pätkii tää muisti taas ;)

Löysinpä hauskan linkin kun surffailin tuolla toisissa keskusteluissa =) Käykäähän kattomassa =)

http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Mulla ainakin näyttäis pitävän paikkansa ja samoin esikoisen kohdalla olisi pitänyt paikkansa ;)

Sanna ja nassikka 39+1