Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iskias ja synnytys

24.07.2006 |

Miten muilla joilla on ollut paha iskias raskauden aikana, niin miten on synnytyksessä käynyt? Tai itse asiassa sen jälkeen? Minulla oli tosi kipeä häpyluu ja sen lisäksi vasen jalka ei pitänyt kävellessä juurikaan ja jouduin käyttämään synnärillä rollaattoria. Nyt toisen synnytys edessä syksyllä ja mietin käykö taas saman lailla??

Muilla kokemusta täällaisesta? Tieoa kapailisin. :)

T.Rose74 ja masukki rv 32+jotain

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut kipuja?

Vierailija
2/5 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin sektio mm. selkävaivojen vuoksi. Noin viikolla 30 selkäni ja oikea jalkani jysähtivät niin, että en päässyt pariin päivään kävelemään (kuin kyynärsauvoilla). Olo oli aika hurja, kipu viiltävä. Osaksi vaiva oli varmaan iskiasta, minulla on myös skolioosia ja muuta vikaa selässä. Ortopedi suositteli sektiota - samoin magneettikuvauspaikka, jossa eivät kuitenkaan minua kuvanneet.

Sektion jälkeen vointi oli hyvä ja selkä kuin " parani" . Mutta nyt taas vajaan vuoden jälkeen vauvan syntymästä selkä on ollut pahana. Mietinkin, että miten käy mahdollisessa toisessa raskaudessa. Yritän liikkua ja jumpata kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on synnytystapa-arvio rv 36+jotain. Ja ollaan mietittykin tehdäänkö tällä kertaa sektio. Toisaalta sektio pelottaa minua enemmän... :(

Vierailija
4/5 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä vajaan parin vuoden päästä oli synnytys. Raskausaika meni niin ettei selkä oireillut kertaakaan, mutta ponnistusvaiheessa häntäluun viereltä oli JATKUVA tuska niin ettei enää tunnistanut koska on supistus kun kipu oli siis jatkuvaa. Kamalinta oli ettei kätilö uskonut, ajatteli tietenkin että ensisynnyttäjälle tuli kivut yllätyksenä. Onneksi kuitenkin kivut meni ohi heti kun paine loppui ja vauva siis syntyi. Jonkin verran jomotti toki jälkeenpäin mutta oli siedettävää ja seuraavana päivänä ei vaivannut enää ollenkaan.

Nyt on toinen tulossa ja toivon todellakin että selkä olisi jo niin vahvistunut ettei sitä järkyttävä vihlontaa tule synnytyksessä siinä vaiheessa kun paine osuu siihen tiettyyn kohtaan selässä. En kyllä vielä tiedä synnytänkö alakautta, riippuu kokoarvioista.

5/5 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös kamala iskiaskipu synnytyksessä. Tuntui eritoten jalassa ja esti keskittymisen synnytykseen. Sattui enemmän kuin supistus ja ei auttanut kipulääkkeet