Elotähkät vko 30 (to-su)
Mie jo näin aikasin täällä :) Oottelen neuvolan aukeamista tai kohta soitan synnärille, jos omat supparit alkaa...Heräsin tossa tunti sitten, ko mahasta kuulu lorinaa ja liekkö taas toistaa samaa kaavaa, että kalvoihin tullu reikä ja sitä kautta valun lapsivettä. Jaiks, ei nyt ois tarvinnut ihan vielä näillä viikoilla...Tuun kertomaan heti kuulumiset, ko oon viisaampi :)
AJ&Elli 35+4
Kommentit (89)
AJ: Tule kertomaan, kuinka kävi - parhain päin kaikki varmasti sujuu!
Mulla ei mitään oireita, lupasin lähteä viemään lapsia uimarannalle - iski vaan heti kaamea ahdistus, kun ihmiset tuijottaa niin kuin ei olisi koskaan ennen nähneet raskaana olevaa ihmistä. Oletteko muut vielä näin viime metreille käyneet uimassa? Olikos siinä jotain rajoitusta? Suonenvedot ym. tietty riskinä, mutta oliko joku tulehdusvaara?
anna ja rv 38+1
*Mammelille* jaksamista,varmasti huoli kalvaa mielessä:S toivottavasti kaikki kunnossa!
*Kohvelille* paljon onnea pienokaisesta!!!
*Elo* Katsoiko lääkäri kohdun tilannetta?
*A-E*: Hui!toivotaan että kaikki hyvin!mulla napsahti kans masus mut ei lorahtanu ulos asti mitään..eli mulla se tais olla suoli vain joka mekasti...
*Matuz*: varmasti jännittää,minua jännittää jo valmiiksi kun ei tiedä onko sektio vai käynnistys edessä..paljon voimia!!
Ihana ilma tänäänkin,mutta kuuma!Kaveri tulee poikansa kanssa kylään niin mennään puistoon leikkimään:)
*ON*: Ihme ja kumma nukuin kun tukki viime yön!!en edes pissalle herännyt vasta 7,30 heräsin pisulle ja sit ei enää edes väsyttänyt,mutta olo on vieläkin kun olisi krapula:S mullakin silmäkuopissa kipuilua ja suussa olo että hampaat tippuu:D huomenna onkin taas äippäpoli,pääsee taas vähän jyvälle asioista...
Sitten vielä *jomotuksiin* ja muihin..mullakin on lonkat toosi hellänä,selkää juilii ja menkkakivut jatkuu....illalla vauva puski illalla niin kovaa että ihan alapäähän teki kipeetä,ja siihen vielä viiltävät kivut alamasussa...pallean kohalla on ollut eilisestä lähtien sellanen tunne että joku painaisi sitä:S
Mutta nyt aamupalaa,nälkä iski taas yllättäen:D
Aurinkoista päivää ja viilentäviä suihkuja!!!koittakaahan jaksella!
AJ:llä jännät paikat, täytyy siis pitkin päivää kurkkia sun uutisia....
Matuz pääsemässä synnyttämään, eipä ole maanantaihin montaa päivää, meillä ilmeisesti sama edessä ensi perjantaina ja kyllä musta tuntuu että siihen on ikuisuus=)
Anna muistelisin että suositus on että jos kohdunsuu on auki niin ei tulisi uida enää, mutta mitään tuon tarkempaa rajaa ei minusta ole, joten mistäs sitä edes joka hetken tilannetta tietää jos ei viimeksi lääkärissä ole ollut kohdunsuu auki.
Täällä supisteli koko illan mutta rauhottui kun menin nukkumaan, nyt odottelen että jos aloittaisi tässä aamusta ne supparit uudelleen....jotenkin uskon että eiköhän nuo eilisetkin supparit jo jotain saaneet alakerrassa aikaan kun kohdunsuu oli kerta lähtenyt aukeamaan ilmankin suurempia supisteluja, ja eilen supisti lähes koko päivän epäsäännöllisen säännöllisesti....no jos vaikka koiran aamulenkki vähän taas auttaisi asiaa tänään....
Pojalla ilmeisesti kaikki hyvin ja todennäköisesti tulevat aamupäivästä kotiin, ei ole lähtenyt oireet leviämään joten joko oli hyönteinen tai sitten myrkytön käärmeen purema, puremakohta näyttää kuulemma siltä että yksi mahdollisuus on sekin että käärme on purrut kokonaan läpi jolloin myrkky on jäänyt ulkopuolelle....noh pääasia että kaikki hyvin ja pääsevät kotiin, on taas ollut jännä seikkailu meidän 4v pojalla, äidille soitteli eilen illalla ja kertoi ylpeänä kun hänen sängyssään on renkaat alla ja kuinka siellä on mittari joka mittaa onko lapsessa voimaa ja kun se huomaa että on voimaa niin se päästää irti (verenpaine) =)
Mammeli 37+2
*anna*: jos on paikat alkaneet aueta niin uimaan ei saa mennä tai kovia suppareita..itseltäni uiminen kiellettiin tiistaina juuri kun olen sormen verta auki...
Niin se vaan saapui tää 24.7. eikä mitään synnytykseen viittaavaa ole...:(
Todella huono yö takana: mulla oli taas järjetön hiki, poju melskasi mahassa useampaan otteeseen perusteellisesti ja pitkään, pieniä supistuksia, pissatti julmetun tiheästi, ajatukset pyöri päässä ja sitten mullakin tuo maha on alkanut kummasti "ääntelemään", eli sellaista lorinaa kuuluu...mutta olen olettanut sen kuuluvan suolistosta...ei mulla lorahtele mitään muuta kuin pissaa ja valkovuotoa...Tätä lorinaa on ollut jo 3 yönä...
Sitten kun hetkeksi nukahdin, näin unta että tää meidän palsta oli täynnä "synnyttänyt"-ilmoituksia ja minä yhä maha pystyssä tuskissani luin sitä -----> järjetön ahdistushan siinä keskellä yötä iski!!!
Eilen keittiönkaapit tuli uuteen järjestykseen ja samalla pyyhin puhtaaksi ne, illalla pesin saunan ja pesuhuoneen ja voinpa sanoa, ettei ole ollut niin hohtavan puhdas edes uutena...:=o Tästä ei siis kuitenkaan ollut toivottavaa vaikutusta....muutama pieni supistus. Jotakin pitää tänäänkin kehitellä...loppuu vaan kohta siivoilut kesken, eihän olla asuttu kuin 5 kk vasta eikä täällä ole niin paljon likaa missään....Sunnuntaina lähden sitten pesemään matot mummolan mökille....
Tuli tuossa mieleen, että mikäli olen vielä yhtenä kappaleena tuolloin laskettuna aikana 6.8. aion vaatia sitä käynnistystä ihan tosissani: jos poju nyt jo 3,4 kg niin sehän vaan lihoo nyt seuraavat 2 viikkoa ja on jo aika iso tuolloin... Toivottavasti Eila-lääkäri on palannut lomalta elokuussa.
Nyt täytyy lähtee aamupesulle ja laitteleen sängyt kondikseen...
Ai niin: * SUURENMOISET ONNITTELUT KOHVELILLE JA HERMANNALLE!*
*A-J*: et kyllä synnytä ennen mua!!!! ;)
TarjaMamma rv 38+1
tätä samaa jatkuu...
elikkä nyt reilu vuorokausi takana ja keskimäärin n.tunnin välein supistaa välillä jo tosi kipeästi ja tuo paine tuolla alapäässä saa multa älyn lähtemään..yöllä heräsin ja otin 2 panadolia,kovimmat supistukset ovat tulleet heti pissaamisen jälkeen?en tiiä miks..
.hieman on pelkoa, että tätäkö tää loppuaika on vai tapahtuuko jotain ratkaisevaa, mullakin kuuluu viimeyönä ihan ihme ääniä mahasta mutta en mä ees kuvitellut et voi kuulua muuta kuin suoliston mourimisia...
vauvanliikkeet tuntuu ihan hyvin ja ne aiheuttaa myös supistusmaisia kipuja, en vain tiedä lasketaanko niitä varsinaisiin suppareihin..?
tänään ois neuvola, mutta en tiiä onko siitä mitään hyötyä, vähän kyllä jänskättää lähteä ajamaan yksin 45km ees taas.Tytöt lähti yhdeksi yöksi porukoitteni kans mökille, joten nyt ois kyllä hyvä aika syntyä, muta eihän se kukko käskien laula...
jaksamisia kaikille...
mammeli: onneksi kaikki pojalla hyvin, on varmasti ikävää kun ei itse voi olla hänen kanssaan....
mutta palailen neuvolan jälkeen....
miijo 19 päivää
oli muuten melko tuskanen yö.Painajaisia ja sekavia unia.Vähän väliä heräämisiä yms.Vauva ei kyl valvottanu.Eilen kävin pitkän lenkin kävelyl,siivosin talon,leivoin pizzaa,imuroin auton-ei mitään vaikutusta!!!!! Muuan hullu supistus.Ja selkä vaan kipeyty.Tähänkö se tyssän.Olis äkkiä ens tiistai et pääsis sinne äippäpolille.
Nyt aurinko paistaa ja lämmintä jo 18.5.Jos lähtis tonne anopille muksujen kans niin ei tarvi täs keskenään nököttää.Se varmaan onnessaan ku mennään sinne pistämään talo "sekaisin".
Niin ja kauheesti onnee niille joilla jo vaavi syntynyt,Oispa jo mullakin...
Mut sitä odotellessa eikait se auta ku alkaa syömään...T:roosa 35+6
Jaksoin vasta tänään lukea viestiketjut läpi ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä!
Onnea tuoreille vanhemmille!
Mihinkä muuten siirrymmä jatkamaan keskustelua sitten kun aika joskus koittaa? Luulen itse, että tällaisesta jututstelusta tulee minulle ensi talvenä tärkeää kun ollaan kaksitaan vaavin kanssa kotona.
Noh, nämä yöt ovat mitä ovat. Sen verran kuitenkin sain nukuttua, että uskalsin lähteä töihin. Hellittiin miehen kanssa toisiamme eilen, ja ollaan nyt sovittu, ettei mies johonkin hetkeen tulisi sisälleni, kun spermassa on niitä luonnollisia prostaglandiineja (eli samoja aineita, joita on niissä käynnistyskapseleissakin).
Joku teistä kyseli vinkkejä varhaistaa synnytystä, noh sukuni, joka ei ole kovin kainoa luonnoltaan on kommentoinut seuraavaa :-). Eli herkät lopettakaa lukeminen tähän.
Isäni suusta: Rajua seksiä vain. Toimi tosi hyvin isosiskoni kohdalla syntyi viikolla 35.
Äitini suusta: Jos alkaa kyllästyttää niin rajua seksiä vain (70-luvulla gynekologi oli käyttänyt juuri näitä sanoja --ovat näköjään iskostuneet tiukkaan).
Siskoni vinkki on risiiniöljy kun supistaa tiheämmin.
Että tällaisia on ehdoteltu. Lähdetään testaamaan joskus viikolla 39.
Tsemppiä teille kaikille kolotuksiin ja odotuksiin!
ELO rv 35+
Neuvolassa käyty, terkka oli sitä mieltä että vielä me kerran tavataan, jos nyt ei äkkilähtöä tule. =) Siispä ens viikon äippäpolin käynnin jälkeen sovitaan vielä "treffit" Tällä kierroksella kaikki oli ok, paineet 124/71 eli matalammat kuin eka käynnillä, pissa puhdas kaikin puolin, mikä vähän yllätti, koska muuten on aina ollut sokeria, turvotusta löytyy =) raivotarjonta, sf 32 sykkeet 140-160, painon nousu 500 g/vk eli kiitettävästi muttei liikaa ja turvotuksen piikkiin menee ainaskin kilo =)
AJ:lle onnea matkaan taitaa tulla synnytyskeikka!!
Mammeli: Hyvä ettei pahemmin poijallesi käynyt, oli varmasti kurja odotella kotona!
Hyviä ohjeita Elon vanhemmat antaneet =) Viikon päästä mie alan kokeilla kaikkea poppakonsteja =) Toisaalta terkka sanoi kyllä että ei enää kyllä rueta toppuuttelemaan jos nyt päättää syntyä.
Sairaalakassiinkin sain eilen laitettua pesuaineet yms hygieniatarvikkeet ja vauvan kotiintulo vaatteet. Vauvan tavaroiden laittoon kotona en ole vielä panostanut lainkaan, ne nyt ehtii vaikka kotiin tultuakin ja isäntä osaa ostaa kauppalistan avulla vaipat, tutit yms..
Sitä lammasrasvaa täytyy muistaa apteekista hakea ja liivinsuojia..hmm täytyys vähän kaivella pinoja eikös joku pistänyt linkkiä kestoliivinsuojiin.. Niin ne täytyy vielä laukkuun pakata!
Jepulis mutta nyt päivän hommiin, suursiivous eikun jatkuu ja tänään on pitkästä aikaa poutaa, joten voisi jopa petivaatteita vähän tuulettaa...
Aurinkoa päivään
-E- 34+
A-J, ilmoittele kuulumisia, hui! toivottavasti kaikki ok!
mammelix2, multa tainnu mennä ohi.. oletko siis saanut käynnistyspvän ens vkon pe? mikä on syynä? mulla kans mahdollisesti ens pe käynnistyspvä, mutta itse olen hyvin epäilevällä kannalla.. jos kaikki ok, eikä juuri mitään ole kohdunsuulla tapahtanut, joudun kasseineni kotiin... saa nähdä!?!
itse pohdin, että käynnisteteäänkö synnytyksiä pe, kun vkonloppu edessä... että jos vaan sanoi mulle.. mutta mulle ei kyllä ole mitään käynnistystä luvattu varmaks... oli vaan puhe, että EHKÄ, tilanteesta riippuen... stressaavaa siis...
oli niistä vaaleista laikuista joskus puhe... taas niitä mulle tullu, häviävät kyllä aina välillä... auttaako niihin joku? ja oliko niin, että johtuivat nesteen kerääntymisestä ettei tarviis olla huolissaan...
nyt täytyy mennä, mutta palaillaan taas!
aurinkoista päivää kaikille!
nallekas 37+1
Minäkin eilen innostuin tekemään kaikkea.. Ja sanotaan ettei täälläkään muuta kuin muutama kivuton supistus ja häpyluu kipeeksi.. Yö oli tuskaa kun vauva potki tosi kipeesti ja aina kun vaihto asentoa niin sattu..
Tarjamamma meillä on muuten sama laskettuaika.. Neuvolakortissa tosin on 10.8 mutta ultran mukaan se on 6.8. ja mieheni on jääräpäisesti päättänyt että laskettuaika on 6.8. kun se kätilö silloin sanoi niin..
Ulkosalla olin jo reilun tunnin ja sanonpa että on puhti pois.. Vaikka en oikeastaan mitään tehnytkään.. On vaan niin kuuma.. Itsekkin mietin uimaan lähtöä, kun oli viime viikolla ainakin paikat kiinni, mutta yksin en viitsi mennä..
Kukas sitä puhukaan että ihmiset tuijottaa niin kuin ei olis koskaan raskaana olevaa nähnyt.. Täällä sama juttu.. Ärsyttävää.. Ihmiset osaa olla sitten raivostuttavia.. Kerran meinasin yhelle mummolle sanoa että et kö muka koskaan ole nähnyt että nainen odottaa vauvaa..
Mutta jatketaan harjotuksia=).. Olisi kamalasti tekemistä mutta tunnun olevan ihan poikki.. Katsotaan mitä aikaseksi saa=)..
Sisuliini
Neuvollaan kohta pitäis lähteä, pitää vain tuota äitiä ootella että tulee vahtiin tuota pojua, en haluu ottaa mukaan sitä kun siitä ei tuu yhtään mitään, on sen verran villi poika mulla ;)
A-J jokohan oot lähteny ;) Kyllä on monella suppareita ja lorinaa ja korinaa mahassa =)
Jaaha nyt pitää lähteä vielä syömään ennen neuvolaa tuunpa sitten myöhemmin lukemaan kuulumisia ;)
A-J ja Tarja-Mamma yritetään nyt vain olla samaan aikaa siellä synnärillä kaikki ;)
*Kohveli* Onnittelut pienestä pojasta!
*A-J* Tsemppiä matkaan jos nyt on "tosi kyseessä"
Harmi, että monella alkaa jo yöt mennä ihan plörinäks. Mullakin yöt monesti yhtä tuskaa mut viime yönä sain onneks nukuttua keskimäärästä paremmin. Supisteluja tuli eilen ja yön aikana jonkin verran mut ei sit mitään sen kummempaa...
Nii..siirrytäänkös sitä tuonne vauvat puolelle sitten jutustelemaan kun kaikki on pienokaisensa maailmaan saattanut? Jokuhan tuota taisi kysellä...
Tänään ajattelin jos pitäis ihan kunnon löhöpäivän...saas nähdä malttaako sitä kuitenkaan=) Olishan tuota hommaa tehtävänä...
Jaksamista kaikille! Yritetään nyt edes pikkusen nauttia kesästä ja olostamme...
S 37+5
Liityn seuraan! Olen 25-v ensisynnyttyäjä Savosta laskettu aika on 9.8 eli aika pitkällä ollaan. Oon seurannu viestiketjua jo jonkin aikaa, mutta sain aikaseks liittyä mukaan vasta nyt. Raskaus on ollu tosi helppo, nyt alkaa vaan maha painaa... :D On ollu mukavaa lueskella teidän kokemuksia ja huomata ettei ole yksin vaivojensa kanssa :D
Mukavaa kesä päivää kaikille!
Saska 37+5
Onnea vauvan jo saaneille ja tsemppiä kaikille kohta sen saaville!
Mulla päätä jomottaa, pitäisi taas tutustua parasetamoliin...
Kiitos Sannami infosta istukka-asiaa koskien! Oli hyvä kuulla, että asiaan vaikuttaa noin moni syy. Epäilen vaan sitä, että mistä sitä itse kuitenkaan voisi tietää ihan varmasti, koska ei kuitenkaan itse voi kovin hyvin. Miten sf-mitta asiaan vaikuttaa? Siis jos se ei kasva normaaliin tapaan? En tupakoi, joten se ei ainakaan vaikuttanut viimeksi asiaan. Ehkäpä sitten jos liikkeet alkaa vähenemään tms. osaisi huolestua. Tosin liikelaskentaa jos harrastaa, ei niitä aina tule tuntiin se vaadittava määrä todellakaan, mutta pidän sitä ihan normaalina kun eihän vauva voi koko ajan liikkeessä olla.
Eilen illalla jo pelästyin, että alkaako synnytys kun tuntui että yhtäkkiä lorahti alushousut ihan märiksi. Valkovuotoa se vaan oli. Samalla sitten vauva koitti päätään liikutella ja kun se pää on tosi alhaalla niin tuntuu kyllä, että puskee läpi kalvojen...
P 35+3
juups, mä kävin eilen kokoarviossa ja vauva arvioitiin isoksi, oli nyt rv.37+1 3.7kg ja lääkäri kyllä mittaili ja mittaili varmaan miljoonaan kertaan...tuntui kuulemma käsin saman kokoiselta mitä ultra näytti eli aika vähän varaa jäi siihen että olisi mennyt yläkanttiin....
Mulla edellinenkin vauva oli syntyessään 4.4kg joten ensi perjantain ajan sain nimellä käynnistysharkinta...kohdunsuu oli nyt 1cm auki ja lääkäri pääsi ärsyttämään kalvoja jonka ansiosta supistelikin koko eilisen päivän. Kai se sitten perjantaina on aika paljon siitä kiinni millainen tuo kohdunsuun tilanne on ja mitä saadaan vauvan kooksi (toivottavasti on silloin sama lääkäri)...vähän ite mietin kanssa että käynnistävätkö viikonloppua vasten mutta mulla onneksi historiassa aika nopeita synnytyksiä joten en käynnistyksestäkään kuvittele mitään monen päivän projektia...
Jännä nähdä miten meidän sitten ensi perjantaina käy, mikäs sulla on syynä käynnistykseen tai mahdolliseen käynnistykseen?
Sitten muita juttuja....
Järkyttävää tämä helle, aika koville otti tuo aamupäivä ulkona lasten kanssa, poikakin kotiutui sopivasti ennen lounasta, joka sitten aiheutti sen että tyttö rupesi purkamaan eroahdistustaan ja vain parkui isille ja halusi syliin....nyt ovat tosin päiväunilla ja isi meni nukuttamaan joten tuli rauha maahan....
jalat turpoaa ja on hirveä hiki, supistuksia edelleen odottelen, tänään kun ei ole kovin aktiivista ollut sillä saralla, kai mun täytyy illalla vielä saunoa tämän helteen päälle =P
Tai vikitellä tuota miestä, mutta jotenkin tuntuu halpamaiselta käyttää seksiä käynnistykseen kun muuten on ollut aika hiljaista tuolla makkarissa lähiaikoina, en mä kuitenkaan miehestä halua mitään objektia tehdä....
Mammeli näin hellepäivää paossa sisällä....37+2
Kyllä se viikonloppu sieltä pikku hiljaa tulee, ja nämä meidän vauvat myös. :)
Onnea Kohvelille ja Hermannalle vauvojen syntymästä. :x
Käynnistyksiin oli muutama menossa. Minulla takana yksi spontaanisti alkanut ja yksi käynnistetty. Itse koin käynnistetyn helpompana, ainut mikä jäi vaivaamaan oli että sain käynnistyspäivän ja silti passitettiin kotiin kun mitään ei tapahtunut. :( Uuden käynnistyspäivän sain sitten vasta 1,5 viikon päähän. Hätää ei siis ollut mutta oli tuo kyllä hirveän masentavaa. Tällä kertaa odottelen itsekseen käynnistyvää synnytystä jos nyt ei mitään ihmeellistä tapahdu tai viikolle 42 asti mene.
Täällä myös kaikki suhteellisen ok. Vauva on hiljentynyt selvästi mutta luulen sen vaan olevan tällaista loppuajan hiljentymistä. Olo on siis sellainen kuin se näillä viikoilla onkin, kurja mutta ei mitään mistä täytyisi olla huolissaan. Verenpainekin on laskenut kotona mitattuna normaalilukemiin. Huomenna on taas neuvola mutta tuskinpa siellä mitään ihmeellistä tapahtuu.
Nyt menen lukemaan vauvalehtiä kun niitä lainasin ison kasan kirjastosta. Kun ei mikään muukaan enää jaksa kiinnostaa kuin nämä vauvajutut. :x
Smaragdi ja rv 38+5
Ihan ekana *Kohvelille ja Hermannalle* onnittelut pienokaisten johdosta ja tsemppiä tulevaan. Ihanaa kun sinappikoneet on lähteneet tulemaan maailmaan...
*A-J* tsemppiä ja paljon voimia, jos synnytys on nyt tosissaan kännistynyt. Hengessä eletään täällä masuasukin kanssa mukana :D
Eilen uskaltauduin lähtemään kesäteatteriin ja täytyy sanoa, että oli varmaan elämäni pisimmät näytökset. Pikkukaveri melskasi niin että kunnon asentoa ei löytänyt millään ja seurauksena tietenkin armoton selkäsärky ja lonkkien jomotus. Yö menikin sitten valvoessa, kun melske masussa vain jatkui... Outoa on kuitenkin että kunnon supistuksia tai oikeastaan minkäänlaisia ei kuitenkaan tule. Ei sillä, sektiopäivään on kuitenkin vielä sen verran aikaa että ei suurempia supistuksia tarvitsisi tullakaan vielä.
Viimeisen parin päivän aikana on tullut sellainen hirveä tylsistyminen tähän odotteluun, tuntuu että ei viitsisi tehdä mitään ylimääräistä. Nytkin mansikkalaatikko odottaisi tuolla perkausta ja pakastusta mutta kun ei vaan viitsisi... Eilen kävin kampaajalla ja se piristi kummasti päivää, mutta tänään depis iski taas, no ei kai se auta kun ottaa itseään niskasta kiinni ja painua hommiin.
E-A ja rv 37+2
mulla siis nuo maksa-arvot ollu koholla.. mutta välillä normaalit, joten varmaan sitte ens vkon pe myös normaalit, joten kotiin vaan... etenkin jos kohdun suun tilanne epäkypsä..
pakko yrittää ajatella että kotiin tullaan takas, niin ei olis niin suuri pettymys..
(edellinen rask käynnistettiin 37+4 näiden arvojen takia)
kuuma on täälläkin.. sisällä vilpoista, joten aurinkoa paossa täälläkin.. =)
täytynee tästä pian lähteä hiusten leikkuuseen...
joten heippa taas! =)
nallekas 37+1
Tulipa pyöriskeltyä viime yö,kun nyt vaan pyörii mielessä tuo maanantainen käynnistys.
Nallekas: Mulla siis siikot maanantaina tasan 39. Sokereitten takiahan ne epäilee isoa vauvaa, vaikka kotimittauksessa arvot on ollut hyviä ja sain lopettaa mittauksetkin jo pari viikkoo sitten. Mutta pissaan sitä sokuria vaan tihkuu koko ajan. Kiitos vain lohdutuksesta, että ei se välttämättä ole mikään kauhukokemus. Niinhän sitä sanotaan, että ei kannata murehtia etukäteen, koska jos kaikki menee hyvin, on murehtnut turhaan ja jos kaikki menee huonosti, joutuu murehtimaan saman asian kahteen kertaan. Että luottavaisin mielin vaan eteenpäin :)
Mullakin on vattanahka kutissut tässä, mutta luulenpa, että on vain sitä kun iho venyy ja paukkuu, kun ei muut paikat kutise, eikä muita oireita mistään hepatooseista ole. Mutta yks aika erikoinen "oire" mulla on nyt viime aikoina ollut. Nimittäin ikenet on tosi hellänä ja tuntuu, että hampaat tipahtaa suusta, jesh. Sanoivat että johtuu paikkojen yleisestä pehmenemisestä. Että mulla pehmenee jo yläpääkin ;)
Itse asiassa olen kyllä kokenut kalvojen puhkaisun ja oksitosiinitipan jo esikoiselta, vaikka omien supistusten takia sairaalaan silloin lähdettiinkin. Omat vaan oli niin lösöjä, ettei oikein tapahtunut ja sitten pantiin se tippa.
Mutta nyt lähden tästä aamutoimille ja koitan saada tämänkin päivän kulumaan. Enpä ole koskaan odottanut maanantaita näin kiihkeästi...
matuz