Nainen: jos olet ylipainoinen ja parisuhteessa miehesi vinkkaa aeorobiciin tai yhteiseen liikuntaharrastukseen, otatko tämän miten?
Otatko miehesi vinkin loukkauksena vai aitona huolenpitona?
Kommentit (47)
Pyydän häneltä myös aikakonetta, jotta pääsen 1980-luvulle aerobic-tunneille.
Tee sitä, tee tätä. Se on ihan eri asia, kuin "tehdään tätä".
Parempi vinkki olisi että katsoo mitä syö. Oikea ruokavalio on ainoa tapa saada rasvaa poltettua. Yhtään siis vähättelemättä aerobisen harjoittelun etuja.
Mies voisi sen sijaan hoitaa ruokaostokset ja ruuanlaiton. Syön mielelläni terveellistä, hyvää ja halpaa ruokaa, mutta oma mielikuvitus ei siihen riitä. Miestä ei saa millään ilveellä aerobiciin tai ryhmäliikuntatunneille ja tylsiä ne on minustakin.
Aikuinen ihminen osaa varmasti tehdä omat päätöksensä omien harrasteidensa ja kehonsa suhteen. Ei ole asiaan miehen tai muiden syytä asiaan puuttua. Jos naisella on ylipainoa, on hän tästä itse tietoinen. Haluatko kertoa, että myös sinä olet tietoinen asiasta - ikään kuin hän ei tiedostaisi sinun tai muun ympäristön olevan tästä tietoinen?
Suosittelen pitämään lusikan omassa sopassa.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen osaa varmasti tehdä omat päätöksensä omien harrasteidensa ja kehonsa suhteen. Ei ole asiaan miehen tai muiden syytä asiaan puuttua. Jos naisella on ylipainoa, on hän tästä itse tietoinen. Haluatko kertoa, että myös sinä olet tietoinen asiasta - ikään kuin hän ei tiedostaisi sinun tai muun ympäristön olevan tästä tietoinen?
No minua ainakin häiritsee liiallinen lihavuus sekä itselläni ettö naisella ja sillä on suora vaikutus potenssiin eli kyllä soppa on yhteinen.
Miehen kanssa yhdessä aerobickiin... pakkohan tuo olisi nähdä.
Mutta siis vapaaehtoista tämä suhteessa oleminen on, joten jos ei ulkomuoto miellytä, niin laittakoon akan vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minua ainakin häiritsee liiallinen lihavuus sekä itselläni ettö naisella ja sillä on suora vaikutus potenssiin eli kyllä soppa on yhteinen.
Ei ole yhteinen soppa, ihan on omasi. Jos potenssisi ja parisuhteesi on riippuvainen naisen painosta suosittelen etsimään suhdetta samanlaiset arvot omaavan ihmisen kanssa.
Se, että nainen on elämänkumppanisi, puolisosi tms ei tarkoita sitä, että hänen tulisi pyrkiä miellyttämään sinua ja pitämään potenssiasi yllä.
Ongelma on sinun, ei naisen.
Loukkaa tietenkin kun on sen syy että oon läski
Jos mies vinkkaisi aerobicciin, ihmettelisin onko hän tullut aikakoneella jostain 80/90-l. vaihteesta
Mittaan mieheltä kuumeen, jos houkuttelee mukaansa airobiciin. Mutta kävelylenkillä käydään kyllä yhdessä useinkin.
Tietysti mieheni saa mennä aerobickiin niin halutessaan!
Tuo on hyvään tarkoitukseen verhottua tahallista loukkaamista. Parisuhteessa voi sanoa ihan suoraan, mutta ystävällisesti, ja jos ei siihen pysty, niin ei ainakaan keksiä tuollaisia läpinäkyviä loukkauksia.
Tiedäthän, että liikunnalla on hyvin pieni merkitys painonpudotuksessa? En ymmärrä, miksi mieheni vinkkaisi yhteiseen harrastukseen, kun hän voi yhtä hyvin kysyä, kiinnostaisiko minua alkaa harrastaa hänen kanssaan jotain.
Onko mies itse hoikka, norm, tukeva? Millaiset miehen ja naiset välit ovat olleet ennen sanomista, arvostaako mies naistaan, mista syystä nainen on tukevoitunut?
En ole ylipainoinen, mutta huonokuntoinen, löysä "laiha läski". Olen pyytänyt miestäni houkuttamaan/pakottamaan minua liikkumaan. Eli toivon, että hän sanoo että nyt lenkille. Itseltäni kun ei tahdonvoimaa löydy.
Huolenpitona. Mies tietää että rakastan liikkumista mutta arki ja krooniset kivut lannistaa.
Meilla on tavallaan tuo tilanne nyt. Muutettiin muutama kuukausi sitten yhteen ja lopetettiin kumpikin tupakanpoltto ja sen myota lisaantynyt massaily nakyy jo (mun oman) vatsan kasvamisena, semminkin kun yhteenmuuton jalkeen on tullut herkuteltua yhdessa aikaisempaa useammin.
Lisataan kesa, ihanat ilmat ja terassitissuttelu, niin arvioisin etta kiloja on tullut (mulle) ehka viisi lisaa n. puolen vuoden sisalla. Olin jo hieman ylipainoinen alunperinkin, eli tarttis tehra jotain.
Mainitsin sitten tasta miehelle, han suhtautui mun mielesta ihanasti. Sanoi etta ensinnakaan ei ole huomannut, eika asia hanta haittaisi muutenkaan. Sen jalkeen taputteli omaa vatsaansa (mies on hoikka) ja totesi etta jaa, ehka tassakin on vahan lisaantynytta kumpua.
Sovittiin etta vaihdetaan herkut terveellisempiin ja ollaan itseasiassa menossa tanaan tutustumaan paikalliseen kuntosaliin. Aloitetaan siis siella kayminen yhdessa. :) Mies on myos alkanut laittaa ruokia, joissa on vahemman hiilareita ja paapaino kasviksilla.
Samalla lailla pystyttiin lopettamaan tupakanpolttokin; toisiamme tsempaten, yhdessa. <3
Hän tietää, että olen huono lähtemään liikkumaan yksin ja tarvitsisin enemmän liikuntaa eli hän tuntisi minut hyvin, kun tarjoutuisi seuraksi. Ja hänkin on huono harrastamaan yksin ja tarvitsisi myös enemmän liikuntaa (ihan ite sanonut), niin siinähän tulisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Lähden mielelläni kokeilemaan uutta yhteistä harrastusta.