Joko vetovoiman laki meni pois muodista?
Ei kuule enää edes entisten tosiuskovien suusta vetovoima-asioita. :(
Kommentit (540)
Mitä joku kvanttimaakari ajattelee ihmisestä, jolla elämä on mennyt päin per:settä?
Ps: kiva että on kollegoita av-palstalla!
Jep, vielä aika harvinaisia tällaiset näkemykset joten aina kiva löytää muita kvanttikentän tutkijoita ja hyödyntäjiä!
Itse olen pääasiassa kaaosmagian lähestymistavalla asiaa tutkinut, mutta vuosien myötä mennyt myös yleiseksi kiinnostukseksi asiaan muutenkin kuin sen kannalta miten voin manifestoida rajattomista potentiaaleista haluamani asian ihmisten todellisuuteen. Esim. juuri nuo rinnakkaistodellisuudet kiinnostaa.
Itse aikanaan ajattelin, että ne on pelkkiä potentiaaleja, mutta minulla on kokemuksia että ne kaikki on myös ilmentyneitä ja niissä tosiaan voi piipahtaa. Mielenkiintoisissa tietoisuuden tiloissa olen aistinut sen, miten kun valitsen yhden arkisen valinnan, olen taas ikään kuin luonut uusia haaraumia loputtomien todellisuuksien puuhun, sekä sen mitä valitisin että kaikki ne mitä en valinnut siinä tietoisuuden haarassa mitä seuraan parhaillani. Tosin en minä niitä oikeastaan edes luonut, ne oli jo olemassa, minä jotenkin poimin valmiita lankoja tarkasteltavaksi. En ole vielä päässyt kovinkaan perille siitä, mikä on totuus tuosta kuviosta koska ajan piintymys ajattelu- ja kokemustapoihin häiritsee niin paljon. Jokin intuitio sanoo vaan että vaikka koen että syntyy uusia todellisuuksia jne niin ehkä ne perimmältään ovat aina kaikki olleet. Siihen viittaa myös kokemus siitä, että kääntämällä tietoisuutta tietyllä tapaa ikään kuin katsomalla "taaksepäin" kaikki palaa yhdeksi kvanttikentäksi joka on kaikki, mutta katsomalla "eteenpäin" syntyy kaikki maailmat ja todellisuudet, kaikki tietoinen kokemus siitä mikä on.
Ei kyllä käy tylsäksi elämä kun näitä asioita tutkii, varsinkaan jos sitä tekee (myös) kokemusperäisesti :)
Vierailija kirjoitti:
Haluan tuon loppuvan. Olen liian laiska meditoimaan tai hankkiutumaan terapiaan työstämään alitajuntaa tai opettelemaan kaaosmagiaa. Olen ärsyttävässä jumissa asian kanssa.
Tekisi mieli sanoa, että et oikein kovasti halua sen loppuvan, jos se halu ei laita voittamaan luontaista laiskuutta. Jokin menetelmä millä pääsee kosketuksiin alitajunnan kanssa todennäköisesti olisi välttämätön. Hypnoosi on yksi mahdollisuus, jossa itse ei tarvitse nähdä asian eteen vaivaa, mutta hypnotisoijan täytyisi tietää tarkkaan tämä kuvio joka sinulla on, jotta osaisi antaa oikeanlaiset suggestiot.
Voit myös pyytää apua joltakin toiselta, mutta jos alitajunnassasi edelleen on se kielteinen perususkomus, niin luultavasti se alkaa versoa uusia harmeja vaikka tilapäisesti esim. maagi, rukoilija, tms. pystyisi auttamaan.
Miten te ihmiset keksitte, mitä haluatte manifestoida? Minun ongelmani on, että en oikeastaan halua mitään muuta kuin olla rauhassa ja onnellinen.
Olen pitkään sairastetun masennuksen takia joutunut tekemään paljon töitä mieleni kanssa ja lopulta päässyt siihen tilaan että käsittääkseni "uudelleenohjelmoin" alitajuntaani. Olen turvassa, olen rakastettu, olen arvokas jne.
Nyt elämäni olisi aika mennä eteenpäin, mutta en oikein tiedä mihin suuntaan. Elämäni on jo lähtenyt liikkeelle, mutta tällä hetkellä vain surffaan aallolla ja toivon parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan tuon loppuvan. Olen liian laiska meditoimaan tai hankkiutumaan terapiaan työstämään alitajuntaa tai opettelemaan kaaosmagiaa. Olen ärsyttävässä jumissa asian kanssa.
Tekisi mieli sanoa, että et oikein kovasti halua sen loppuvan, jos se halu ei laita voittamaan luontaista laiskuutta. Jokin menetelmä millä pääsee kosketuksiin alitajunnan kanssa todennäköisesti olisi välttämätön. Hypnoosi on yksi mahdollisuus, jossa itse ei tarvitse nähdä asian eteen vaivaa, mutta hypnotisoijan täytyisi tietää tarkkaan tämä kuvio joka sinulla on, jotta osaisi antaa oikeanlaiset suggestiot.
Voit myös pyytää apua joltakin toiselta, mutta jos alitajunnassasi edelleen on se kielteinen perususkomus, niin luultavasti se alkaa versoa uusia harmeja vaikka tilapäisesti esim. maagi, rukoilija, tms. pystyisi auttamaan.
Tää on just tyypillistä secret-skeidaa. Jos ei taiat toimi, niin alitajunta on kumminkin ristiriidassa ja siksi se ei voi toimia. Jos taika onnistuu, niin se on todiste että systeemi toimii.
...
Vierailija kirjoitti:
Miten te ihmiset keksitte, mitä haluatte manifestoida? Minun ongelmani on, että en oikeastaan halua mitään muuta kuin olla rauhassa ja onnellinen.
Olen pitkään sairastetun masennuksen takia joutunut tekemään paljon töitä mieleni kanssa ja lopulta päässyt siihen tilaan että käsittääkseni "uudelleenohjelmoin" alitajuntaani. Olen turvassa, olen rakastettu, olen arvokas jne.
Nyt elämäni olisi aika mennä eteenpäin, mutta en oikein tiedä mihin suuntaan. Elämäni on jo lähtenyt liikkeelle, mutta tällä hetkellä vain surffaan aallolla ja toivon parasta.
Ei toki tarvitse itsetarkoituksellisesti pyrkiä koko ajan manifestoimaan jotain erityistä, ellei kaipaa mihinkään muutosta. Itse kyllä löydän ihan tavallisesta arjestakin tilanteita joissa helpotan elämääni sillä. Esim. hankala ihminen töissä, parkkipaikan löytäminen,. liikennejumin ratkeaminen. Ei aina tarvi olla kyse mistään isoista pitkän tähtäimen unelmista.
Toisaalta tuollaisia asioita voi harrastaa puhtaasti tutkiakseen todellisuuden perustaa ja luonnetta, sitä mitä on olemassaolo, mitä on aine ja mieli ja henki jne. En itsekään nykyisin enää niin paljon kaipaa mitään isoja asioita koska elämäni on jo perushyvin. On hyvä ammatti ja työ ja auto ja talo ja ihmissuhteita mukavasti jne. Se on minun vuosikausia "perattu" tietoisuuteni manifestoituneena ilman tietoista vaivaa enää sen eteen. Mutta tykkään tutkia tietoisuudentiloja, ihmisen kokemisen rajoja, ja ajoittain todella kummallisia manifestaatioita yksin ollessani, totaalisen hyödyttömiä mutta sellaisia jotka koettelee kykyjeni rajoja jollain tapaa, esim. aiheutttavat nopealla muutoksella jonkin erittäin epätodennäköisen fyysisen todellisuuden muutoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on just tyypillistä secret-skeidaa. Jos ei taiat toimi, niin alitajunta on kumminkin ristiriidassa ja siksi se ei voi toimia. Jos taika onnistuu, niin se on todiste että systeemi toimii.
...
Tässä ketjussahan on juuri keskusteltu opeista ja menetelmistä, jolla tuon alitajunnan vastustuksen ohi voi päästä ja kritisoitu sitä Byrnen kirjojen touhua jossa alitajunnan rooli jätetään huomioimatta. Ei kukaan tosi harjoittaja vaan totea lamaantuneena että plääh, alitajunta vastustaa, ei voi mitään vaan tekee jotain sen eteen että voi ohittaa vastustuksen tai eliminoida sen vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. En ole tuota hypnoosia tullutkaan ajatelleeksi, hyvä vinkki. Tavallaan ongelma on se että haluan jotain oikein kovasti aika harvoin, ja kun en ole yhtään kiinnostunut miettimään näitä juttuja, ehdin jo unohtaa koko jutun ja sitten keskitän oikein innoissani kaiken energiani johonkin asiaan ja - padabum. Ja sitten olen ihan että EI VOI OLLA TOTTA TAAS TÄTÄ. Tosin nykyään osaan jo vähitellen varoa, eli en päästä enää itseäni innostumaan, mikä on sekin kyllä aika kurjaa. Miettikää jos teidän pitäisi vaikka opetella taitoluistelu päästäksenne tällaisesta eroon, eikä luistelu kiinnosta yhtään.... Olen sitä paitsi nuorempana meditoinut ja siitä tuli yhtä violetin pilven metsästystä. Vaikka joogatraditioissa sanotaan ettei nuo "lieveilmiöt" on toissijaisia eikä niihin pitäisi kiinnittää erityistä huomiota, niin en pystynyt olemaan kiinnittämättä ja lopulta meditoinnista tuli sellaista turhauttavaa jokojoko-odottelua. Koska vaikka meditointi oli kivaa, niin sitten se vasta kivaa ja euforista oli kun rupes ne pinkinvioletit pilvet ilmestymään ja siitä tuli ikään kuin itsetarkoitus. Eikä mitään apua tuosta ollut nähtävästi uskomusten kanssa koska ne eivät ole hävinneet mihinkään, joten pitäisi osata meditoida jotenkin eri lailla tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. En ole tuota hypnoosia tullutkaan ajatelleeksi, hyvä vinkki. Tavallaan ongelma on se että haluan jotain oikein kovasti aika harvoin, ja kun en ole yhtään kiinnostunut miettimään näitä juttuja, ehdin jo unohtaa koko jutun ja sitten keskitän oikein innoissani kaiken energiani johonkin asiaan ja - padabum. Ja sitten olen ihan että EI VOI OLLA TOTTA TAAS TÄTÄ. Tosin nykyään osaan jo vähitellen varoa, eli en päästä enää itseäni innostumaan, mikä on sekin kyllä aika kurjaa. Miettikää jos teidän pitäisi vaikka opetella taitoluistelu päästäksenne tällaisesta eroon, eikä luistelu kiinnosta yhtään.... Olen sitä paitsi nuorempana meditoinut ja siitä tuli yhtä violetin pilven metsästystä. Vaikka joogatraditioissa sanotaan ettei nuo "lieveilmiöt" on toissijaisia eikä niihin pitäisi kiinnittää erityistä huomiota, niin en pystynyt olemaan kiinnittämättä ja lopulta meditoinnista tuli sellaista turhauttavaa jokojoko-odottelua. Koska vaikka meditointi oli kivaa, niin sitten se vasta kivaa ja euforista oli kun rupes ne pinkinvioletit pilvet ilmestymään ja siitä tuli ikään kuin itsetarkoitus. Eikä mitään apua tuosta ollut nähtävästi uskomusten kanssa koska ne eivät ole hävinneet mihinkään, joten pitäisi osata meditoida jotenkin eri lailla tms.
Meditoida voi montaa tarkoitusta varten. Useimmiten nykyään keskustelussa korostetaan mindfulness tyyppistä läsnäolomeditaatiota, jolle tarkoitukset on pääosin sillä tasolla että olisi vähemmän stressaantunut ja kireä olo. Senkin moni tietää että meditaatiolla voi pyrkiä pintaminän (egon) rajojen hälvenemiseen ja sen havaitsemaan mitä itse todella on. Mutta harvempi tietää, että meditoida voi myös tietyllä tarkoituksella, esimerkiksi muuntaakseen tietoisuuden tilaansa tutkiakseen muita todellisuuden tasoja tai rinnakkaistodellisuuksia, tai: saattaakseen aivonsa sellaiseen tilaan, jossa ovet alitajuntaan on auki. Tällaista tilaa voi käyttää hyväksi esim. istuttamaan alitajuntaan parempia perususkomuksia kärsimystä aiheuttavien tilalle. Se Joe Dispenzan oppien asiapuoli koskee juuri tätä, että miten saadaan (aivoaalloilla mitattavasti) muunnettua tietoisuudentilaa sen verran, että alitajunnan uudelleenohjelmointi on mahdollista.
En palkkaisi ketään ketjun höpöttäjistä työpaikkaani. En ostaisi ketjun höpöttäjiltä käytettyä autoa. Uskomatonta pitkäpiimäistä roskaa, missä kaaokselle, kvanteille ja vetovoimalle on annettu täysin järjettömät merkitykset antamaan uskottavuutta mielipuolisille teorioille.
"Alitajunta" on länsimaisen psykologian keinotekoinen ja virheellinen konsepti.
Päivätajunta on sisäisen dialogin synnyttämä illuusio tietoisuudesta ja osa tajunnan kokonaisuutta kuten sormi on osa kehoa. Mielen kokonaisuus ei muodostu sanoista. Mielen kokonaisuuden kutsuminen alitajunnaksi on kuin kehon kutsumista "alisormeksi".
Kaaosmagia on päivätajunnan kommunikointia mielen kokonaisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En palkkaisi ketään ketjun höpöttäjistä työpaikkaani. En ostaisi ketjun höpöttäjiltä käytettyä autoa. Uskomatonta pitkäpiimäistä roskaa, missä kaaokselle, kvanteille ja vetovoimalle on annettu täysin järjettömät merkitykset antamaan uskottavuutta mielipuolisille teorioille.
Et tiedä vaikka joku meistä olisi jo työpaikallasi. Tai jos olisit jo ostanut auton joltain meistä. Esoteeristen asioiden harrastaminen ei tarkoita että on omituinen ja höpöttää niitä asioita sopimattomissa tilanteissa kuten työpaikalla jolla pitäisi myydä autoja.
Näiden asioiden harrastajissa on muuten myös fyysikoita, joiden alaa kvanttifysiikka on ja jotka hyvin tietävät nykyisen luonnontieteen käsitykset. Toki vähemmistönä, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä vaikka joku meistä olisi jo työpaikallasi. Tai jos olisit jo ostanut auton joltain meistä. Esoteeristen asioiden harrastaminen ei tarkoita että on omituinen ja höpöttää niitä asioita sopimattomissa tilanteissa kuten työpaikalla jolla pitäisi myydä autoja.
Näiden asioiden harrastajissa on muuten myös fyysikoita, joiden alaa kvanttifysiikka on ja jotka hyvin tietävät nykyisen luonnontieteen käsitykset. Toki vähemmistönä, mutta kuitenkin.
On maailman huonoin fyysikko, jos tuo teidän tauhka menee läpi. Todennäköisesti entinen fyysikko. :D :D :D
Olen aivan vakuuttunut etta oppini sielusta ja mita sielu voi ottaa vastaan, menee yli kaikista vetovoiman laeista.
Seuraava on pyramiditekstista:
P T R Nakee (Merkissa molemmat silmat)
B A Sielu (lintu, Ba-lintu)
J K H T Hengen (myos lintu "spirit soul", Merkissa myos siivila jolla erotellaan)
N
T H Joka on (Merkissa koysi, jolla mm. sidotaan, mita varten sidotaankin)
B-S Tuli (Sanalla myos toinen merkitys: "ikoni, patsas, amuletti, vastaava asia. Siis lopulta mika tahansa: Esine tavara, kuva, jolla merkitys, ja niilla on)
Mita kaulassasi kannat tai kukkarossasi? Omistat?
Minulla juuri nyt ei ole kaulassa yhtaan mitaan. Toisaalta viittaus Tuleen (elamaan kaiken alustakin) vahintaan yhta merkityksellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetovoiman lain toimivuudesta kertoo se ettei kukaan maailman älyköistä, keksijöistä, suurista humanisteista, hyväntekijöistä, poliitikoista tai työllään oikeasti rikastuneista nakkaa p a s k a a k a a n tästä humpuukista.
Niinkö meinaat? Todennäköisesti iso osa maailman huipuista, menestyjistä ja rikkaista ihmisistä harrastaa (tai elää) nimenomaan tällaista "humpuukia" ja magiaa, mutta fiksuina eivät tietenkään kerro siitä julkisesti. Köyhä ja katkera valtaväestö taas saadaan pysymään ruodussa ja lauhkeina ja voimattomina antamalla ymmärtää, ettei ihminen pysty vaikuttamaan omaan elämäänsä mitenkään, etenkin jos on sattunut saamaan ns. huonot lähtökohdat ja kortit elämään.
Kabbalaa harjoitetaan nykyään yhä enenevästi. Uskonnollisten juutalaisten lisäksi monet amerikkalaiset menestyjät ovat kabbalisteja. Tunnettu edustaja on Madonna.
Tuli mieleen myös, että Mikael Jungner parani fataalista syövästä ruokasoodan avulla. Oliskohan jotain muutakin taustalla...
Mitä sanotte tästä. Olen haksahtanut höpsismiin, ja joka kerta kun päätöksenteko on minulle vaikeaa, kysyn neuvoa arpoen kahdesta vaihtoehdosta. En muista, että tilaamani ohje olisi kertaakaan ollut väärässä. Silloin kun olen toiminut neuvon mukaan, asiat ovat ok, mutta sitten kun olen "vastustanut"sitä ajatellen, että en voi tehdä oikeita päätöksiä tuolla tavalla, hommat menee ihan mönkään.
Kaaosmaagi kirjoitti:
"Alitajunta" on länsimaisen psykologian keinotekoinen ja virheellinen konsepti.
Päivätajunta on sisäisen dialogin synnyttämä illuusio tietoisuudesta ja osa tajunnan kokonaisuutta kuten sormi on osa kehoa. Mielen kokonaisuus ei muodostu sanoista. Mielen kokonaisuuden kutsuminen alitajunnaksi on kuin kehon kutsumista "alisormeksi".
Hyvä pointti, vaikka itse käytänkin myös termiä alitajunta koska se on yleisesti käytössä, johtuen juuri siitä että samaistutaan sisäisen dialogin synnyttämään illusoriseen minään. Sen näkökulmasta se muu kokonaisuus kuin mitä sisäisessä dialogissa parhaillaan tai yleisesti pyörii on suurimmalta osin uhkaavaa, tiedostamatonta alitajuntaa, jonka aikeista ei koskaan tiedä. Jos pintaminä päättää vaikka laihduttaa, niin sieltä voi tulla haluja syödä levy suklaata kertaistumalta. Tai jos pintaminä haluaisi olla rationaalinen ja luopua ahdistavista uskonnollisista uskomuksista, niin jostain vaan hyökkää ne vanhat pelot vaikka sisäinen dialogi sanoisi että minä en usko koko ylöstempauksiin tai helvetteihin tai vaaniviin sielunvihollisiin tai vastaaviin enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanotte tästä. Olen haksahtanut höpsismiin, ja joka kerta kun päätöksenteko on minulle vaikeaa, kysyn neuvoa arpoen kahdesta vaihtoehdosta. En muista, että tilaamani ohje olisi kertaakaan ollut väärässä. Silloin kun olen toiminut neuvon mukaan, asiat ovat ok, mutta sitten kun olen "vastustanut"sitä ajatellen, että en voi tehdä oikeita päätöksiä tuolla tavalla, hommat menee ihan mönkään.
Miksipä ei? Divinaatiomenetelmät on yksi tapa olla yhteydessä yksilölliseen ja kollektiiviseen pintatietoisuutta syvempään tietoisuuteen joka yleensä tietää asiat paremmin kuin pinnallinen arkitietoisuus.
En ole itse kaaosmaagi vaan se ”kvanttimaakari” mutta termi kaaos varmaan ymmärretään usein väärin. Ikäänkuin se tarkoittaisi yhteiskunnan kaaosta tai anarkiaa. Oikeasti kaaos on eräänlainen kvanttitodellisuuden mahdollisuuksisn kenttä, vähän kuin ”pöllyävä pilvi miljardeja eri vaihtoehtoja”, jotka ovat olemassa odottaen ilmentymistä. Kaaosmaagi tai taitava kvanttineuroverkon käyttäjä (puhun nyt KOSMISESTA neuroverkosta) pystyy ikäänkuin poimimaan tai pulpauttamaan toiveidensa mukaisen ilmentymän tästä kaoottisesta vaihtoehtojen ”myrskypilvestä”.
Tähän liittyy sitten vielä laajemmassa kontekstissa multiversumi, valinnoista risteävät rinnakkaistodellisuudet ja vaihtoehtoisissa tapahtumalinjoissa ”matkustaminen” (tietoisuutta muuttaen).
Olen opiskellut ja tutkinut asiaa n. 15vuotta. Mitä enemmän tutkin ja opin, sitä enemmän tajuan ja näen miten VÄHÄN me ihmiset vielä nykytietämyksen valossa ymmärrmme. Ja että esim kouluissa opetettava Newtonilainen fysiikka on itse asiassa... noh, väärin opetettu :)
Sen vaan sanon että maailma ja koko universumi on aivan jotain muuta mitä ihminen on tähän asti luullut. Ja kun lähdet tutkimaan ja opettelemaan - voin sanoa että sen jälkeen sinulla ei ole koskaan tylsää!
Ps: kiva että on kollegoita av-palstalla!