Varakkaat perheet ostavat RUUAN netistä! Että ottaa päähän
Niin että suoni meinaa katketa!!! 😠😠😠
https://yle.fi/uutiset/3-10919388
Onkos köyhällä tähän varaa???
Kommentit (289)
En kyllä yhtään tajua, että miten tällainen täysin vapaaehtoinen palvelu on pois ap:ltä?
Omat valinnat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat valinnat kirjoitti:
Minä taas haluan itse valita ostokseni kaupassa. En halua, että kukaan muu valitsee tomaattini tai kinkkuleikkeeni. Eikä ole rahasta kiinni.
Meinaat, että sieltä tulee ihan randomina tavaraa, kunhan vaan ilmottaa, että tuokaa ruokaa? :D
Kyllähän sä itse ne vielä valitset. Toki tomaatit poimii joku toinen, mutta tuoretta ja hyvää on.
Tuota juuri tarkoitin: Minä haluan poimia itse omani sopivan kokoisina ja kypsinä. Katsoa, että kinkussa on tarpeeksi päiväystä jäljellä jne. Sitä paitsi minusta on mukavaa käydä kaupassa, eikä matkaakaan ole kui parisataa metriä.
No silloin sinä et käytä kauppakassipalvelua. Voi hyvä tavaton! Pitääkö tämäkin sinulle netissä kertoa ja lupa myöntää? Vai mitä sinä haluat meidän sanovan? Pitääkö paijata?
Vierailija kirjoitti:
minä en ole valmis maksamaan tuollaisia summia kotiinkuljetuksesta, enkä luota että kasvikset ovat hyviä. Kauppa on työmatkan varrella, ja töistä tullessa käyn siellä. Ajan säästö on siis triviaalia. Varaa olisi.
Niin. Kaupan työntekijät varmasti pakkaavat ne huonoimmat kasvikset, jotta saavat asiakkaat lopettamaan palvelun käytön ja rahan tulon kauppaan.
Missä olet itse töissä?
Vierailija kirjoitti:
Tulee edullisemmaksi tilata ruoka kotiin. Ei tule heräteostoja ja kevyesti opit vertailemaan hintoja ja ostamaan edullisempia tuotteita. Esim foodie sivuilla , kirjoitat rasva ja eteen levahtaa kaikki rasvat kilohinnat näkyvissä ja samoin on kaikkien muiden ruoka-aineiden kohdalla. Aivan loistavaa ja helppoa netin käyttäjälle. Taatusti tulee tuoretta hyvää tavaraa. Tiedän sen kokemuksesta.
Ei tule heräteostoja muutenkaan enkä maksa kuljetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Tulee edullisemmaksi tilata ruoka kotiin. Ei tule heräteostoja ja kevyesti opit vertailemaan hintoja ja ostamaan edullisempia tuotteita. Esim foodie sivuilla , kirjoitat rasva ja eteen levahtaa kaikki rasvat kilohinnat näkyvissä ja samoin on kaikkien muiden ruoka-aineiden kohdalla. Aivan loistavaa ja helppoa netin käyttäjälle. Taatusti tulee tuoretta hyvää tavaraa. Tiedän sen kokemuksesta.
Et osaa muuten vertailla hintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat valinnat kirjoitti:
Minä taas haluan itse valita ostokseni kaupassa. En halua, että kukaan muu valitsee tomaattini tai kinkkuleikkeeni. Eikä ole rahasta kiinni.
Meinaat, että sieltä tulee ihan randomina tavaraa, kunhan vaan ilmottaa, että tuokaa ruokaa? :D
Kyllähän sä itse ne vielä valitset. Toki tomaatit poimii joku toinen, mutta tuoretta ja hyvää on.
Ai meinaat että kauppa ei pyrkisi minimoimaan hävikkiään? Ei tasan ole sitä tuoreinta ja uusinta tavaraa mitä kantavat kotia.
Olet täysin väärässä. Et usko, kuinka tarkkana ovat, että tuotteissa on viim. päiväykset ja vihannekset valkataan todella tarkkaan. Mikään yritys ei halua pilata mainettaan.
Ihme ulinaa taas. Eihän tuon käyttö ole mitenkään pakollista. Jos haluaa itse käydä kaupassa, niin sitten käy. Itse käytän aina, kun on tulossa esim. vieraita ja täytyy ostaa isompia ruokasettejä tai kaapeissa on enemmän tilaa, joten tankkaan vaikka kuiva-aineita. Aivan mahtavaa, kun esim. pääsisäisen tai jopa joulun ruokaostokset voi vaan hakea valmiina kasseissa :). Ikinä en ole saanut mitään huonoa tai lähellä viimeistä käyttöpäivää. (Käytän Prisman foodieta ja noudan itse, koska kauppa on ihan työmatkan varrella. Voin siis jopa käydä kaupassa ennen kuin haen lapsen päiväkodista, koska siihen tosiaan menee se huimat 5 min :).
Minä olen työtön ja voisin käyttää tuota palvelua. Harmi vaan kun meidän kaupoissa tuo ei ole mahdollista.
Meillä ruokakulut pienenivät, kun alettiin tilata ostokset kotiinkuljetuksena. Jää heräteostokset pois, ja tilataan vain just sitä mitä tarvitaan.
Ei ole varaa? Maksaako se nyt 6e peräti. Sillä hintaa et saa edes tuoppia lähibaarissa.
Vierailija kirjoitti:
minä en ole valmis maksamaan tuollaisia summia kotiinkuljetuksesta, enkä luota että kasvikset ovat hyviä. Kauppa on työmatkan varrella, ja töistä tullessa käyn siellä. Ajan säästö on siis triviaalia. Varaa olisi.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että kasvikset nimenomaan on erittäin tuoreita ja hedelmät sopivan kypsiä. Meillä ei maksa mitään kotiinkuljetus.
Verkkokaupoista ostaminen on nykyaikaa. Mä ostan lähes kaiken netistä. Lääkkeetkin.
Mun on kauhean vaikea keksiä, et miten tuo säästäisi aikaa, että klikkailisin netistä sen kärryllisen tuotteita. Ei siinä mitään, kiva palvelu ja hyvä jos joku kokee hyötyvänsä. Itse en ole kokeillut, enkä tuomitse, mutta en myöskään itselleni ole kokenut tarpeelliseksi.
Onhan tuokin jälleen yksi kiva tapa eristäytyä täysin yhteiskunnasta, kun ei tarvitse jalkaansa ulos asunnosta laittaa edes käydäkseen kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä varakkaat?
Mä en oo mikään varakas, mut tilaan useinkin ruuat kotiin, en omista/enkä tarvi autoa muutoin ja se on hieman turha ostos ajatellen pelkkiä kaupassakäyntejä, ruuan kotiintoimitus maksaa 5,90€, itseasiassa siinä jopa säästää, koska näet koko ajan summan ja tulee oikeasti pohdittua mitä ostetaan, ei tule edes turhia mielitekoja niin kuin tavallisilla kauppakäynneillä, et josko mä nyt tuon ja tuon otan vielä meille....
Olet oikeasti tyhmä. Satasen ostoksissa maksat huikeissa hinnoissa ainakin 6x5,90eur eli n. 30% ekstraa kauppaan verrattuna. Siis vaikka olisi varaa repiä seteleitä, tyhymä ei pidä olla.
Taidan ruveta kauppiaaksi jos ihmisiä on näin helppo huijata.
Minun kaupassani kotiinkuljetuksesta maksetaan asiakkaalle 5,90 eur!
Kuittaan summan kymmenkertaisena takaisin hinnoittelemalla tavarat 2-4 kertaisiksi liidiin verrattuna ;-)
Vierailija kirjoitti:
Mun on kauhean vaikea keksiä, et miten tuo säästäisi aikaa, että klikkailisin netistä sen kärryllisen tuotteita. Ei siinä mitään, kiva palvelu ja hyvä jos joku kokee hyötyvänsä. Itse en ole kokeillut, enkä tuomitse, mutta en myöskään itselleni ole kokenut tarpeelliseksi.
Onhan tuokin jälleen yksi kiva tapa eristäytyä täysin yhteiskunnasta, kun ei tarvitse jalkaansa ulos asunnosta laittaa edes käydäkseen kaupassa.
No vaikkapa niin ettei tarvitse ajaa sinne kauppaan, etsiä sieltä niitä tuotteita, jonotella jonossa, ajaa takaisin kotiin.. kovin vaikea on keksiä totta tosiaan.
Meillä on 6 (3 pientä lasta) henkinen perhe ja vuoden ajan on tilattu viikon ruoat aina kotiin. Säästyy todella paljon aikaa muuhun kuin ostoksien tekoon ja ei todellakaan olla rikkaita. Tuota palvelua tullaan kyllä käyttämään jatkossakin. Minusta 9.90e tuosta ajan säästöstä on halpa hinta, että joku kerää ja tuo ostokset kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mieleen miksi pikkulapsiperheessä ei huvita lähteä väsyneiden lasten kanssa lykkäämään jotain kauppakärryä :)? Sen sijaan, että istahtaa koneen ääreen, kun lapset on jo nukkumassa ja napsuttelee ostokset sieltä kärryyn. Seuravaana päivänä tavarat tulee ovelle ja me lähdetään kaupan sijasta vaikka uimahalliin. Ihmettelen kyllä tätä ihmisten putkinäköä. Joku sinkkumummu ostaa pari tavaraa kaupasta vaikka päivittäin ja ihmettelee miten ihmeessä kaikki ei tee samalla tavalla... Ja kuvitteletteko te, että ne Prisman hinnat on jotenkin eri siellä netissä versus kaupassa? Toki LIdl on varmaan halvempi (tosin ero ei taida enää olla kovinkaan suuri), mutta valikoimaltaan meille liian suppea, joten sinne Prismaan suunnataan joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Verkkokaupoista ostaminen on nykyaikaa. Mä ostan lähes kaiken netistä. Lääkkeetkin.
Muut mutta ei ruokaa.
Tuota juuri tarkoitin: Minä haluan poimia itse omani sopivan kokoisina ja kypsinä. Katsoa, että kinkussa on tarpeeksi päiväystä jäljellä jne. Sitä paitsi minusta on mukavaa käydä kaupassa, eikä matkaakaan ole kui parisataa metriä.