Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat perheet ostavat RUUAN netistä! Että ottaa päähän

Vierailija
13.08.2019 |

Niin että suoni meinaa katketa!!! 😠😠😠

https://yle.fi/uutiset/3-10919388

Onkos köyhällä tähän varaa???

Kommentit (289)

Vierailija
21/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluan itse valita ostokseni kaupassa. En halua, että kukaan muu valitsee tomaattini tai kinkkuleikkeeni. Eikä ole rahasta kiinni.

Vierailija
22/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa tarvitse edes mitenkään varakas olla että ruoan tilaaminen kotiin on kannattavaa. Mullakin ihan pienituloisena menee usein kauppaan ihan liikaa rahaa, kun tulee kaikenlaisia ylimääräistä ostettua. Ja rasittavaa kantaa kaupasta kaikkea painavaa ja isoa, kuten kissanhiekkaa ja vessapaperia. Paljon tehokkaammin pystyn käyttämään aikani, kun suurimman osan ruokaostoksista tilaan kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää on köyhien ulottumattomissa?

Sieltähän sitä sais tilattua kaalia ja papua kilotolkulla viikoiksi.

Itse olen nyt puolivuotta tilannut. Alkoholit kuitenkin pitää vielä hakea kaupasta ite. :(

Vierailija
24/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat valinnat kirjoitti:

Minä taas haluan itse valita ostokseni kaupassa. En halua, että kukaan muu valitsee tomaattini tai kinkkuleikkeeni. Eikä ole rahasta kiinni.

Meinaat, että sieltä tulee ihan randomina tavaraa, kunhan vaan ilmottaa, että tuokaa ruokaa? :D

Kyllähän sä itse ne vielä valitset. Toki tomaatit poimii joku toinen, mutta tuoretta ja hyvää on.

Vierailija
25/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varakas. Olen itseasiassa useamman lapsen yksinhuoltaja, joka kituuttelee opiskelun, pienen palkan ja toimeentulotuen varassa.

Ei kestäis aika, energia ja raha jos pitäis lähteä kauppaan. En omista autoa. Työpaikka onneksi on 1km päässä jonne kuljen pyörällä. Alepa on kyllä työmatkan varrella josta joskus haen jotain puuttuvaa, Prisma on 2km päässä, eli suht lähellä ja hyvä onkin.

Eron myötä siirryin tilaan ruoat kotiin. Helpotti elämää suunnattomasti.

+ ruokavalio koki suuren muutoksen, sillä nyt on selkeä suunniteltu lista mitä ostaa. Terveellistä. Herkut pysyy minimissä, laihtunu olen rutkasti.

+ rahaa säästyy. Ei poukkoilevia heräteostoksia sinne sun tänne.

+ ostokset voi tehdä vaikka sohvalla yksin. Ei lähteä kauppaan, etsiskellä, pakata, kuljettaa saati että pitäis lapsirevohka ottaa kauppaan jolloin kaikilka menee hermo.

+ säästyy aikaa muuhun. Lapsiperheen ruuhkavuosissa tämä näkyy selkänä plussana!!

Suosittelen lämpimästi, oli köyhä tai varakas. Se toimitusnaksu on pientä siihen mitä sillä saa.

Vierailija
26/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tossa tarvitse edes mitenkään varakas olla että ruoan tilaaminen kotiin on kannattavaa. Mullakin ihan pienituloisena menee usein kauppaan ihan liikaa rahaa, kun tulee kaikenlaisia ylimääräistä ostettua. Ja rasittavaa kantaa kaupasta kaikkea painavaa ja isoa, kuten kissanhiekkaa ja vessapaperia. Paljon tehokkaammin pystyn käyttämään aikani, kun suurimman osan ruokaostoksista tilaan kotiin. 

Kyllä mäkin pieni tuloisena tilaan netistä. Saan perunat, juurekset, kaalit, maidot kannettuna kotiin. Mulla olisi kauppareissu muutoin 2 kilsaa suuntaansa. Ei autoa ja julkiset ei tänne perille saakka tule. Kilsa ainakin kannettava olis.

Kuljetus maksaa sen 9.90 euroa kerta ja se on pieni hinta pari kertaa kuussa tuosta vaivasta.

Vierailija
27/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä tuokin pitäisi kieltää, ettei tule köyhälle paha mieli. Tai sossun pitäisi köyhälle kustantaa tämä palvelu, ettei vaan tule paha mieli kenellekään.

Sehän onnistuisi helposti. Korvataan osa toimeentulotuesta ruokatarvikkeilla ja lisätään leipäjonotuotteita. Pakataan laatikoihin ja jaetaan asiakkaille. Jakelusta tulisi kustannuksia, mutta muuten voisi tulla jopa säästöä. Rahat ei ainakaan menisi rahapeleihin, tupakkaan, alkoholiin eikä huvituksiin, mikä jossain tapauksissa olisi iso apu.

Vierailija
28/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin pieni tuloisena tilaan netistä. Saan perunat, juurekset, kaalit, maidot kannettuna kotiin. Mulla olisi kauppareissu muutoin 2 kilsaa suuntaansa. Ei autoa ja julkiset ei tänne perille saakka tule. Kilsa ainakin kannettava olis.

Kuljetus maksaa sen 9.90 euroa kerta ja se on pieni hinta pari kertaa kuussa tuosta vaivasta.

240 e vuodessa. Sillä saisit jo polkupyörän. 2 km ei ole matka eikä mikään!

Vierailija
29/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat valinnat kirjoitti:

Meinaat, että sieltä tulee ihan randomina tavaraa, kunhan vaan ilmottaa, että tuokaa ruokaa? :D

Kyllähän sä itse ne vielä valitset. Toki tomaatit poimii joku toinen, mutta tuoretta ja hyvää on.

Ai meinaat että kauppa ei pyrkisi minimoimaan hävikkiään? Ei tasan ole sitä tuoreinta ja uusinta tavaraa mitä kantavat kotia.

Vierailija
30/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vuosi sitten vain kerran viikossa kaupassa käyvä perhe oli tällä palstalla halveksittu: kuka voi muka syödä vanhaa ruokaa, joka päivä kaupassa pitää käydä, että saa tuoretta. Nyt hehkutetaan, miten aikaa säästyy, ollaan suunnitelmallisia jne., kun ruoka tilataan netistä.

Vierailija
31/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään kaupassa käymisestä joten mieluummin käyn kaupassa kuin tilaan netistä. Tykkään kyllä myös ruoan laitosta. Se on ollut onni, aika paljon saanut vuosien varrella kokkailla tässä lapsiperheessä.

Vierailija
32/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mä toista tarviin? Kyllä ne pitää kuitenkin fillarillakin roudata himaan ja useita kiloja stongassa en tykkää liikkua.

Vierailija
33/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat valinnat kirjoitti:

Ai meinaat että kauppa ei pyrkisi minimoimaan hävikkiään? Ei tasan ole sitä tuoreinta ja uusinta tavaraa mitä kantavat kotia.

Tasan on ollut tähän mennessä. :D

Vierailija
34/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut ruuan kotiin helmikuusta lähtien, ruokakulut tippuneet n. 35%. Kuljetusmaksu on laskettu mukaan. Hintojen vertailu ja edullisimman ostaminen on siinä prisman sovelluksessa aivan mielettömän helppoa, kun tuotteet voi järjestää hinnan mukaan.

Vierailija
35/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakkaavat aina tuotteet saman päivän kuormasta, eli saa tuoreempaa tavaraa kuin mitä marketin puolella myydään!

Vierailija
36/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuljetusmaksu nyt niin paljon ole. Mä olen tilannut päivittäistavarat kerran viikossa kotiin jo yli vuoden. Edestakainen bussimatka Cittariin (AB lippu ) maksaa 8 € ja kuljetus kotiin 9,90 €.

Aivan! Lisäksi säästyy aikaa ja saa hyödynnettyä Citymarketin tarjoukseet, joita ei läheisestä kivijalka K marketista saa.

Alepa kauppakassin kuljetusmaksu on vielä alhaisempi, ajankohdasta riippuen alkaen 5,90

Vierailija
37/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut ruuan kotiin helmikuusta lähtien, ruokakulut tippuneet n. 35%. Kuljetusmaksu on laskettu mukaan. Hintojen vertailu ja edullisimman ostaminen on siinä prisman sovelluksessa aivan mielettömän helppoa, kun tuotteet voi järjestää hinnan mukaan.

No, mä kyllä vertailen hintoja ihan kaupassakin. En usko että ruokakulut laskisi omalla kohdallani senttiäkään.

Vierailija
38/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat valinnat kirjoitti:

Itseasiassa ainakin K-ryhmällä on määritelty vähimmäisaika, joka päivämäärällisissä tuotteissa täytyy olla jäljellä, että niitä tilausasiakkaille kerätään, samoin tuoretuotteet otetaan varastoon tuoduista tuoreimmista rullakoista. Vanhempaa kamaa kannat myymälästä kotiisi.

Vierailija
39/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liikuntarajoitteinen. Läheiseen kauppaan parin sadan metrin päähän pystyn menemään jotain kevytt ostamaan juurikin pyörään matkat ja kaupassa kättyyn nojaten. Suurempi valikoima ja tarjoukset avautuvat Citymarketista tilatessa. Enkä ole varakas.

Vierailija
40/289 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee edullisemmaksi tilata ruoka kotiin. Ei tule heräteostoja ja kevyesti opit vertailemaan hintoja ja ostamaan edullisempia tuotteita. Esim foodie sivuilla , kirjoitat rasva ja eteen levahtaa kaikki rasvat kilohinnat näkyvissä ja samoin on kaikkien muiden ruoka-aineiden kohdalla. Aivan loistavaa ja helppoa netin käyttäjälle. Taatusti tulee tuoretta hyvää tavaraa. Tiedän sen kokemuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi