Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako kela hammasimplantin toimeentulotukiasiakkaalle?

Vierailija
13.08.2019 |

Menetin toisen yläetuhampaistani, ja asia masentaa minua toden teolla...2 tonnin implanttiin ei ole varaa. Ainut puuttuva hammas ja ikää 33 vuotta.

Voiko tähän saada harkinnanvaraista toimeentulotukea?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on trolleja täys tämäkin lanka, mutta kyllä joissain tapauksissa maksaa. Esim. jos on synnynnäinen puutos, hyvin näkyvällä paikalla puutos tai jos se vaikuttaa purennan kautta muuhun terveyteen. Tosin jos on normaaleja palkkatuloja, niin täytynee olla todella erikoinen tapaus että maksaisivat.

Sen sijaan voit saada implantin kaupungin hammashoidon tekemänä, mutta maksat itse materiaalit täysimääräisesti, itse työn osalta saat kuitenkin halvemmalla. Tätäkin kautta todella harva niitä saa. Pieni mahdollisuus on päästä hammaslääkiksen opetuspotilaaksi jolloin saat selkeästi halvemmalla.

Hyvin näkyvällähän paikalla tuo on...minulla vielä on ollut hyvin iso tuo etuhammas, joten iso on rakokin.

En minä mitään töitäkään kehtaa hakea tällä suulla, ja sosiaalinen elämä on kutistunut olemattomiin...

Ap

No soittelehan sinne hammashoitolaan niin asia selviää. Jos ei muuta, niin pyydä pankista lainaa tai kaupungilta sosiaalista luototusta. Täytyyhän tuo hoitaa.

Vierailija
22/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasproteesit on halpoja. Niitä voi käyttää vuosia, ostat sitten implantin kun on varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle maksettiin implantti. Halusin kultaisen, mutta tyydyin neuvottelun jälkeen hopeiseen.

Samanlainen siis kuin siinä yksinkotona elokuvan roistolla. Rouheen näkönen kun hymyilee.

Ei toki niin hieno kuin kultanen.

Ohos mutta mun serkulle on pari kultahammasta . On alle 60v. En tajuu.

Vierailija
24/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on julkisen hammashoidon kautta hankittu, niin maksetaan

Vierailija
25/25 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viivakooditukka kirjoitti:

Minua masentaa kaljuuntuminen, mutta Kela ei suostu maksamaan minulle hiussiirteitä. Ei edes peruukkia, koska olen mies. Masentaa ihan helvetisti.

I feel you :/ Mulla on kirkkovenevagina, eikä pienennysleikkausta kuulemma saa. Kyllä on mieli maassa täälläkin.

Pää on näkyvillä lähes koko ajan. Näin täällä vaan naureskellaan miesten ulkonäköongelmille. HÄPEÄ!