Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua luultiin puhelimessa mieheksi :( Puhuin asiakkaan kanssa englanniksi ja se sanoi koko ajan 'Yes, sir', 'I understand, sir'.

Vierailija
13.08.2019 |

Onko mitään mahdollisuutta, että tämä olisi joku murrejuttu jossain päin maailmaa? Ettei oikeasti joku luule mun puheääntä mieheksi? On kyllä naiseksi matala, mutta eipä ole ennen sanottu, että kuulostaisin mieheltä :(

Tosi naisellinen olo. Blaah.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan monesti naiseksi puhelimessa, olen mies. Viimeksi huoltomiehelle piti soittaa niin kysyi et sirkkako sä olit? xD

Vierailija
22/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos taas jonkun nuttura tiukassa?

Sir on ihan yleinen ja sopiva kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luultiin kerran ilmeisesti vanhaksi mummoksi, kun soitin Yhdysvaltoihin. Tavasin nimeäni (V-I-L-L-E) varmaan kymmenen minuuttia ja silti langan päässä oleva asiakaspalvelija merkitsi minut Virginia Virtaseksi.

Olen 30-vuotias mies.

Vierailija
24/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osannut kohteliaasti oikaista asiakkaan virhettä?

En, kun en ensin edes oikein saanut selvää koko miehen puheesta. Sitten huomasin, että se päättää lauseitaan jatkuvasti 'sir' ja tajusin, että sehän siis viittaa minuun.

No en nyt lähtenyt asiakasta nolaamaan kesken puhelun!

ap

Ei intialaisesta aksentista tahdo selvää saadakaan. 😂

Ehkä hän tosiaan luuli, että sir on kohtelias termi joka pätee sekä miehiin että naisiin, mutta vaikka hän olisikin luullut sinua mieheksi, niin onko sillä loppujen lopuksi niin väliä, jos et ikinä tule tapaamaan häntä kasvokkain? En minäkään olisi kesken puhelun lähtenyt nolaamaan asiakasta eli ihan oikein toimit, kun annoit asian vain olla. 

Vierailija
25/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopoilla naisilla useasti viinan polttama ääni, helposti puhelimessa voi luulla miehen ääneksi.

Vierailija
26/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olin nuorena tyttönä vanhainkodissa kesätöissä ja yksi mummo piti minua miehenä koko kesän. Juu, hiukset oli lyhyet ja housuissahan siellä kuljettiin, mutta jossain kohtaa alkoi jo ärsyttää.

Vierailija
27/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ma'am on vastaava naiselle.

Vierailija
28/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisnaiset puhuvat varsin matalilla äänenpainoilla, mutta siitä ei tarvitse harmistua! Ulkkikset kohtelevat asiakaspalvelumiehiä paremmin, selostavat asiansa heille selkeämmin ja ovat muutenkin korrektimpia. Minäkin olen ihan normaaliääninen nainen, mutta äänensävyni on hiukan tummempi ja syvempi ja ulkkiskontaktit sujuvat tosi mutkattomasti. Meillä eniten jaskaa niskaan saavat ne heleä-äänisemmät/tyttömäisemmät naiset, vaikka heidän ammattitaitonsa on vähintään yhtä hyvä. Minä vältyn paljolta kiukuttelulta ulkkisten pikku väärinymmärryksen takia :) 

Vierailija
29/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole. Nuorelle naiselle sanotaan Miss ja rouvalle Mrs. Sir tarkoittaa vain mieshenkilöitä.

Sama kuin suomalaisessa ravintolassa tarjoilija kysyisi naisasiakkaalta "Saako herralle olla muuta?"

Vierailija
30/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vastannut että "yes, sir, I can boogie, but I need a certain song"

Jatkokysymykseen olisi vastauksena ollut "sorry, I'm a lady"

Vierailija
31/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole. Nuorelle naiselle sanotaan Miss ja rouvalle Mrs. Sir tarkoittaa vain mieshenkilöitä.

Sama kuin suomalaisessa ravintolassa tarjoilija kysyisi naisasiakkaalta "Saako herralle olla muuta?"

Jos puhelimessa ollaan, naisia puhutellaan kyllä madameina ja miehiä sireinä

Vierailija
32/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös yhdellä naispuolisella työkaverilla on tosi matala ääni. Tosin on muutenkin isokokoinen. Käyttää ukkonsa kanssa samoja kenkiä.

Vierailija
33/33 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu lapseksi. Oon sellainen heleä ääninen, epätyypillinen ääni suomalaiseksi naiseksi