Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hassuja asioita luulit pienenä?

Vierailija
19.03.2008 |

itse luulin että ruokakaupat on koko kesän kiinni koska aina kun mentiin mökille, niin käytiin ostamassa hirveästi ruokaa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi luulin,että läänin" raja" näkyi järvessämme mökillä ja että kiukaan tulipesässä oli hiirros,eikä hiillos..siihen aikaan oli jääkiekkoilija nimeltään hiirros...

tästä kyllä joku mut tunnistaa...

Vierailija
22/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosissaan, ku väitti että oli ostanu " turbonappulat" meiän volvoon, joilla saadaan auto lentämään (niin ku se KIT)...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen syö, niin kaupan takapihalla joku ottaa tavarat vastaan ja kantaa ne kauppaan sisään. Kun kaupasta myydään tavaraa pois, niin silloin ihmisellä on vessahätä. Mä luulin ihan oikeasti näin.

Vierailija
24/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ei saanut mennä liian syvälle uimaan.

Luulin, että " ennenvanhaan" oli mustavalkoista, koska vanhat elokuvat olivat mustavalkoisia.

Kerran isompi serkkuni kertoi minulle kummitustarinan miehestä joka joutui tapaturmaan ja pää tippui pois. Ja minä tietysti otin sen jutun todesta, ja pelotti ihan hirveästi koko talven kun iltaisin mietin sitä päätöntä miestä.

Minäkin luulin, että pilvet tulee tehtaista, ja salaojat ovat kiellettyjä ojia.

Vierailija
25/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että apteekki on apteikki ja sälekaihtimet on sädekaihtimet.

Vierailija
26/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, et ne loistaa sen takii, ku siel on kans ilta/yö ja kaikki katuvalot on päällä. Sit niiltä tähdiltä joku kattoo maapalloo samal ajatuksel.

Vierailija
27/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. yritin kerran keittää riisiä ja kahvinpuruja, ja laitoin vähän sinappia kostukkeeksi.

Yllätykseni oli suuri kun se ei ollutkaan namia.

Vierailija
28/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin, että vieraat kielet toimii koodiavaimella ja olin hyvin pettynyt kun mulle selvisi, että jokainen sana pitää opetella erikseen!

Vierailija
29/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin, kuten ao. että ennen oli jotenkin kurjempaa, kun kaikki oli niin harmaata ja synkkää.

Ja isompien oppilaiden kertomat kummitusjutut saivat aikaan monivuotisen nukkumaanmenopelon. En uskaltanut nukkua pää hautuumaalle päin.

Luulin, että " ennenvanhaan" oli mustavalkoista, koska vanhat elokuvat olivat mustavalkoisia.

Kerran isompi serkkuni kertoi minulle kummitustarinan miehestä joka joutui tapaturmaan ja pää tippui pois. Ja minä tietysti otin sen jutun todesta, ja pelotti ihan hirveästi koko talven kun iltaisin mietin sitä päätöntä miestä.

[/quote]

Vierailija
30/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita rahoja en tiennyt olevan kuin markkoja.

Vierailija
31/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se naapurimaassa venäjällä näin olekin ;). Kissat on feminiinejä ja koirat ihan maskuliinisia heppuja.

Vierailija
32/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 1980-luvun alussa oli artikkeleita, joissa oltiin huolestuneita aviottominen lasten määrän kasvusta. Todettiin, että heillä on elämässä usein enemmän vaikeuksia kuin muilla lapsilla. Luin sanan avioton väärin, kai mieleni käänsi sen toisin, kun en tajunnut, mitä avioton tarkoittaa.

Mietin sitten huolestuneena, mistähän sen tietää, ettei sitä itsekin ole sellainen aivoton lapsi.

Vierailija
33/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun minua komennettiin, ajattelin suutuspäissäni ja haikeasti että vielä minäkin kasvan isoksi ja teen omia lapsia, joita sitten kovasti komentelen!

Vierailija
34/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina keksitty yksi sana kerrallaan, esim. pää, ja sitten siä on hoettu koko päivä. Seuraavana päivänä on keksitty taas uusi sana, esim. keppi.

Luulin että se päivän sana-juttu on sellainen, että joka päivä kerrotaan yksi sana, esim. porkkana, ja sitten koko viikon sanoista muodostuu lause.

Vierailija
35/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iho kuvioidaan (ihmisen ihossa olevat juonteet ym).

Vierailija
36/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 8 vuotta vanhempi isoveli, jonka suurinta huvia oli kertoa mulle mitä omituisimpia totuuksia, jotka minä tietysti uskoin. :)

Yksi näistä jutuista, minkä uskoin toooosi pitkään oli sellainen, että jokaisen ihmisen mahassa asuu sellainen hikkamörkö, joka painelaa jotain nappia silloin kun sitä huvittaa ja sitten tulee hikka. Ja sen hikan saa loppumaan sillä tavalla, että juo tosi paljon vettä (hikkamörkö lopettaa napin painelun, ettei hukkuisi) tai sitten pidättää kauan aikaa henkeä (hikkamörkö pökertyy hetkeksi kun ei saa ilmaa).

Toinen juttu on vielä nolompi, se selvis mulle vasta kun olin ekan kerran raskaana. Siihen asti luulin aina, että napanuora on vaan sellainen pikkuinen pätkä, jonka toinen puoli on omassa navassa (sisäpuolella) kiinni ja toinen pää sitten vauvan navassa. Rupesi sitten jossain vaiheessa mietityttään, kun olin raskaana, että miten ihmeessä se vauva voi muka saada siitä mun navan kautta ilmaa ja ravintoa, ja sitten tajusin etteihän se niin voikkaan olla.

Vierailija
37/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... katsomaan mennessä pukeuduin aina hyvin, enkä kaivanut nenää.

Samaa muuten luulin kuuluttajista :-)

Vierailija
38/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä sukulaisia Australiassa ja he tietenkin puhuivat suomea aussi korostuksella.

Oletin kun matkasimme Australiaan, että heitä (heidän korostustaan) matkimalla australialaiset ymmärtävät minua..

Nooh.. asian oikea laita selkisi melko pian ;)

Vierailija
39/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku pelotteli minulle monen vuoden pelot kummitusjutuilla. Luulin, että missikisoissa Satu Östring pääsee joka vuosi missiksi. Vauvat tilataan sairaalasta, näin vielä -60 -luvulla minulle uskoteltiin...

Vierailija
40/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi pohdin pitkään, kasvaako makkara maassa, puussa vai pensassa.