Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hassuja asioita luulit pienenä?

Vierailija
19.03.2008 |

itse luulin että ruokakaupat on koko kesän kiinni koska aina kun mentiin mökille, niin käytiin ostamassa hirveästi ruokaa.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pienenä olin äidin kanssa kaupassa/kiskalla niin äidillä oli aina kolikkolompakko,jos ostokset maksoi vaikka 13.40 niin hän kaivoi AINA sen 40 penniä kassatädille,että sai tasan takaisin.

Ja sitten kun minä isompana menin itse ostoksille niin annoin minäkin aina kolikoita, jos maksoi vaikka 13.40 niin minä annoin mitä lienee " tässä on 10 penniä" Ja täti ihmetteli että mitä se sillä tekee?

En oikein ymmärtänyt.... Kun äitikin antoi kolikoita niin minäkin :-)

Vierailija
2/66 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jää vanhaksi piiaksi, jos ei saa kuorittua omenaa yhtenäisenä suikerona. (Kiitos mummoni)

Että auto kulkee niin kovaa kuin sen mittariston suurin lukema näyttää. Mikä harmi, että meidän Volvossa oli pienempi luku kuin serkkujen Ladassa, joka siis todistettavasti oli parempi kuin meidän auto.

Mikä pahinta: sänkyni alla asui ihan oikeasti mörkö, joka tarttui jalkaan, jos liikkui pimeässä. Oli kauhea työ hypätä kauas pois sängystä lattialle, mutta vielä hankalampaa oli hypätä kaukaa lattialta sänkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..veljeni ei etenkään syönyt niitä koskaan.

Ukki uskotteli että kahvia juomalla tulee musta tukka.

Mieheni taas luuli että jauheliha on jauhen lihaa ja oli pähkinyt pitkään pitkään millainen eläin jauhe on..

Serkku opetti ruotsia:

Ett två tre fyra fem sex sju åtta nio tio elva tolva luppa korva

Ja ihan täydestä meni!

Vierailija
4/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin miten aavalla voi olla raskasta polkea pyörällä kun eihän siellä oo puitakaan :)

Ja varmaan tää hyvin yleinen.. ennen kaikki on ollut mustavalkoista.

Vierailija
5/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanoo Fazer - saa jotain hyvää (se mainos). Isä Jumala on saman näköinen kuin oma isäni.

Oma lapseni vaikuttaa huomattavasti fiksummalta ;)

Vierailija
6/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin todistaa väitettäni todeksi ottamalla karttapallon ja nuken. Nukke pysyi vielä karttapallon päällä jotenkin, mutta laitettuani sen pallon alapuolelle nukke tietysti putosi maahan. Joka mielestäni todisti, ettei maapallon toisella puolella voi elää. :D

Vierailija
7/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdisti kauheasti, kun isä aikoi kaivaa pihalle salaojan...:( Kun en osannut vielä lukea, luulin, että jokainen sana pitää erikseen opetella lukemaan ja kirjoittamaan. Ihmettelin, että miten opettajat kehtaavat opetttaa lapsia lukemaan ja kirjoittamaan kirosanat ja esim. " paska" . Sellainen käsitys minulla oli, että noitakin sanoja kirjoitetaan.

Vierailija
8/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että vieraita kieliä opetellaan kuin salakirjoitusta. Siis, että heidän joku aakkosensa vastaa suomen sitä ja sitä aakkosta ja pikku hiljaa viesti aukeaa, kun koodiavaimella vähän sitä räknää.

-5

Vierailija
9/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tivasin kaksi vuotta vanhemmalta serkultani, mikä nimeni on englanniksi vaikka kuinka kauan.

Luulin myös 7 Uppia pitkään Zupiksi. Siis että se 7 on Z ;D

Vierailija
10/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uskaltavat jutella keskenään.

Vierailija
11/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ahdisti kauheasti, kun isä aikoi kaivaa pihalle salaojan....

Tulin Suomeen aikuisiällä enkä aluksi tiennyt ihan kaikkien sanojen merkitystä.

Kun kuulin ekaa kertaa sanan salaoja, luulin kanssa että appiukkoni kaivaa mökille salaojaa niin että jotenkin jätevedet menee naapurilta salaa naapurin tontille tms.

Kunnes tajusin että se on sen ojan ihan virallinen nimi. :-DD

Vierailija
12/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli sanottu näin ja niinhän minä sitten kaivoin päivät pitkät syvää monttua pihalle ja pettymys kasvoi, kun ei niitä kiinalaisia sitte näkynytkään.

-Ja minäkin luulin, että televisiossa on pieniä mini-ihmisiä, niinkuin joku aikaisemmin sanoi luulleensa. Minä yritin kuikkia TV:n sisälle jostain rakosesta, enkä nähnyt kuin johtoja lamppuja, olin tosi pettynyt.

-Luulin myös, että kaivossa asuu näkki (mulle oli sanottu näin, etten menisi kuikkimaan kaivoon) ja sekös minua kiinnosti ihan hirveesti, joten yritin kuikkia kaula pitkällä kaivoon, mutten nähnyt mitään näkkiä siellä, pelkkää mustaa vettä vain. No onneks en tippunut sinne!

Vierailija
13/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset siis haluavat kuunnella lastenlauluja, teinit rokkia ja sitten kun tulee vanhemmaksi alkaa oikeasti haluta kuunnella vain humppaa ja tangoja. Nyt olen jo yli 40-vuotias ja onneksi tuo rokki tuntuu vielä maistuvan. Pelolla yhä odotan, että jonain aamuna herään pakottavaan tarpeeseen saada korviini humpan säveliä ;-)

Vierailija
14/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin aina kun äiti harmitteli, että onpas taas pilvinen sää, että eikös niitä tehtaita vois sulkea aina välillä niin saatais aurinkoinen ilma:D

Vierailija
15/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan älyttömän yleinen: luulin että vanhempani ovat harrastaneet seksiä yhtä monta kertaa kuin heillä on lapsia. No, eiköhän sitä ole tehneet useammin :)

Vierailija
16/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulin, että eläimillä on lääkäreitä: että jos kalastaja päästää kalan takaisin veteen, se kala menee kalalääkärin luo ja paranee.

Vierailija
17/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkia aikuisia pitää kuunnella ja kaikki aikuiset ovat fiksuja eivätkä koskaan käyttäydy tyhmästi. *LOL* onneksi en enää luule niin=)

Vierailija
18/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvaa kasvi ja siihen kuolee. Mummo kuoli syöpään, kun olin 3,5v. Vanhat ihmiset puhuivat, että mummolle tuli " kasvi" mahaan. Hän sairasti munasarjasyöpää, joka oli levinnyt pahasti.

Vierailija
19/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pikkuserkuiksi sanotaan serkkuja jotka ovat oikeasti vanhempia kuin itse..?!

Vierailija
20/66 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitin innoissani vaarilleni, joka oikeasti oli veteraani, taivaallisista sotaveteraaneista.