Kun puolison elämäntilanne estää omat unelmat
Sen enempää erittelemättä, kuinka olette pystyneet elämään sen kanssa, että omat unelmat täytyy uhrata parisuhteen vuoksi? Parisuhde kuitenkin on hyvä ja on perhe, lapset jne.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Miten miehen ja perheen elämä muuttuisi, jos unelmasi toteutat?
Turvattu elintaso (tai no missä määrin mikään on turvattua, mutta siis vakaa) muuttuisi epävarmaksi lähinnä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kryptista taas. Onko kyse sairaudesta, rahavaikeuksista, työtilanteesta, ahneudesta, kusipäisyydestä vai jostain muusta?
Perhe- ja työtilanne, joiden vuoksi itse joudun lähinnä olemaan taustatukena miehen valinnoille. Noin pääpiirteissään siis. Ap
Kun kerran se kuihduttaa, minkä ymmärrän hyvin, niin sinun on otettava se asia esiin.
Voitko opiskella nyt ja syventää ja laajentaa ja kun lapset isompia, niin sitten edetä?
Jos et, niin sitten vain on tehtävä muutoksia nyt. Sinä olet tärkeä. Teitä on kaksi aikuista siinä.
Kyllä asioita voi muuttaa ja tehdä uusia järjestelyjä.
Kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystynytkään. Lähdin muuten hyvästä parisuhteesta, koska jouduin jatkuvasti laittamaan oman elämäni tarpeet miehen työn takia syrjään.
Tämä on itsellänikin hetkittäin mielessä. Mies elää juuri sellaista elämää mistä on haaveillut ja itse kaipaan enemmän. Katkeruutta herättää. Ap
Tuo ei ole tervettä. Kannattaa todella yhdessä miehesi kanssa pohtia koko tilannetta.
Kuulostaa inhottavalta, ettei mies ole valmis joustamaan.
Riskejä on aina, kun pyrkii kohti unelmia. Taloudellinen varmuus ei tuo onnea. /12
Mikset vaan kirjoita suroaan "kun puolisolla ei ole tarpeeksi rahaa", kun sitä tällä kuitenkin tarkoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvattu elintaso (tai no missä määrin mikään on turvattua, mutta siis vakaa) muuttuisi epävarmaksi lähinnä. Ap
Siis miehesi toteuttaa nyt unelmiaan ja sinä elätät perhettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kryptista taas. Onko kyse sairaudesta, rahavaikeuksista, työtilanteesta, ahneudesta, kusipäisyydestä vai jostain muusta?
Perhe- ja työtilanne, joiden vuoksi itse joudun lähinnä olemaan taustatukena miehen valinnoille. Noin pääpiirteissään siis. Ap
Miksi? Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja silti toteuttanut unelmani niin työelämässä kuin muutenkin. En ymmärrä, miten mies voisi olla esteenä.
No yksinhuoltajana sitä ei tarvitse huomioida sen parisuhteen toisen osapuolen onnellisuutta. Eli jos lasten asiat ja talouden saa järjestymään voi tehdä valintoja vapaammin.
Lapsiparat. Olen kasvanut katkeran äidin lapsena joten tiedän, millaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miehesi toteuttaa nyt unelmiaan ja sinä elätät perhettä?
Ei, me molemmat elätämme. Yhdenkin palkalla pärjäisimme, mutta oma unelmani vaatisi lähtöä muualle ja molempien töiden jättämistä. Ap
Miksi ap ei ryhdy toteuttamaan omaa unelmaansa? Kun äiti voi hyvin, voi koko perhe hyvin, niinhän sitä sanotaan. Pitää vain varmistaa, että kantaa itse riskien seuraukset. Vaikuttaa siltä, että mies kykenee takaamaan hyvän elintason jne., ap:n unelma ei, joten miehen kieltäytyessä maksamasta vielä naisensa haihattelujakin syntyy tämä tilanne. Kun toinen (mies) saa kaiken ja minä (nainen) en, kun en saa miestä maksajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa inhottavalta, ettei mies ole valmis joustamaan.
Riskejä on aina, kun pyrkii kohti unelmia. Taloudellinen varmuus ei tuo onnea. /12
Sen minäkin olen tässä ehkä viimeisen vuoden aikana jotenkin selkeästi todennut. Kaikki on ihan hyvin ja mikään ei olekaan, tasapaksua huttua koko elämä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja silti toteuttanut unelmani niin työelämässä kuin muutenkin. En ymmärrä, miten mies voisi olla esteenä.
No yksinhuoltajana sitä ei tarvitse huomioida sen parisuhteen toisen osapuolen onnellisuutta. Eli jos lasten asiat ja talouden saa järjestymään voi tehdä valintoja vapaammin.
Mikä parisuhde se sellainen on, jossa toinen ensin saa toteuttaa omat unelmansa tullakseen onnelliseksi, mutta toisen alkaessa toteuttaa omiaan, se onnellinen muuttuukin onnettomaksi? Kerro nyt jotain konkreettisia esimerkkejä, mitä sinä haluaisit tehdä ja miten nämä asiat tekisivät miehesi onnettomaksi?
Sullahan jää elämä elämättä. Todella surullista millaisia kompromisseja ihmiset ovat pelon takia valmiita tekemään. Minne unohtui se "ei lapset mitään estä" -asenne mitä veloille aina toitotetaan? Miltä susta tuntuu kymmenen vuoden päästä jos et tee unelmiesi eteen mitään?
"Miksi? Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja silti toteuttanut unelmani niin työelämässä kuin muutenkin. En ymmärrä, miten mies voisi olla esteenä."
Miten oli vaikka semmoinen asetelma, että miehen työn vuoksi olet sidottu tiettyyn paikkakuntaan, jossa oman alasi töitä ei juurikaan ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystynytkään. Lähdin muuten hyvästä parisuhteesta, koska jouduin jatkuvasti laittamaan oman elämäni tarpeet miehen työn takia syrjään.
Tämä on itsellänikin hetkittäin mielessä. Mies elää juuri sellaista elämää mistä on haaveillut ja itse kaipaan enemmän. Katkeruutta herättää. Ap
Tuo ei ole tervettä. Kannattaa todella yhdessä miehesi kanssa pohtia koko tilannetta.
Niin, olet oikeassa. Pitäisi vaan ilmaista itseään sillä tapaa selkeämmin, että mieskin oikeasti tajuaa, että jatkuva kasvava katkeruus näivettää kaiken muunkin. Hän jotenkin ajattelee tämän olevan vain vaihe.. Ap
Ei kuulosta kovin vastuuntuntoiselta unelmalta. Pidä sitä päiväunena?
Voiko sen toteuttaa lasten lähdettyä kotoa?
Minulla on samankaltainen tilanne. Ollut oikeastaan koko suhteemme ajan.. Mutta pian lapsi on tarpeeksi iso hoitoon ja sitten alan järjestelemään asioits minun unelmien eduksi!
Oikeastaan nyt enemmän halusin tällä ketjulla kuulla teidän ajatuksia siitä voiko omia unelmiaan lykätä tai haudata ja mitä se tekee parisuhteelle. En sinänsä neuvoja omaani, koska en jaksa avata kaikkia syitä miksi muutos olisi meille hankalaa. Ap
Kommentti ei ollut sinulle, vaan sille, joka päätti lähteä suhteesta.
Hyvä parisuhde ei muuten ole sellainen, jossa vain toinen tukee ja toinen toteuttaa unelmiaan.
Omituista sekin, että jos se oli kyseiselle miehelle hyvä suhde, ei hän kuitenkaan tinkinyt omasta työstään parisuhteen hyväksi.