Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi moottoripyöräily on sallittua?

PoS
12.08.2019 |

Autoissa laki vaatii joka maassa turvavyöt, suojakorin, airbagit jne jne. Moottoripyörissä taas ei ole minkäänlaista suojaa, ei turvavöitä, ei airbageja ja kaiken lisäksi autoihin nähden aivan älytön teho. Miksi siis tehokkailla moottoripyörillä saa ajella ilman minkäänlaisia turvavarusteita, mutta tehottomammilla autoilla ei saa?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira, tatuoinnit, tupakointi, moottoripyörä. Siitä on WT tehty.

Vierailija
42/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan toisten haukkuminen netissä on varma todiste ihmisen korkeasta sivistyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä kysymys.

Sen lisäksi kaikki tietää että moottoripyöräilijöistä valtaosa pyrkii ajamaan ylinpeutta puikkelehtien autojen seassa.

Toisaalta, moottoripyöräilijä on kuitenkin vaaraksi lähinnä itselleen, en tiedä voiko moottoripyörällä mitenkään aiheuttaa edes kolarissa autoilijan kuolemaa? Ehkä jos moottoripyörä menee tuulilasista sisään?

Kamala ääni niistä ainakin lähtee, tosin ei yhtä ärsyttävä kuin viritetyistä mopoista.

Vierailija
44/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin moottoripyörä oli todellista liikkumista varten. Mentiin paikasta A paikkaan B. Nykyään se on pelkkä huvisaastuttamista ja kaahaamista.

Vierailija
45/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys.

Sen lisäksi kaikki tietää että moottoripyöräilijöistä valtaosa pyrkii ajamaan ylinpeutta puikkelehtien autojen seassa.

Toisaalta, moottoripyöräilijä on kuitenkin vaaraksi lähinnä itselleen, en tiedä voiko moottoripyörällä mitenkään aiheuttaa edes kolarissa autoilijan kuolemaa? Ehkä jos moottoripyörä menee tuulilasista sisään?

Kamala ääni niistä ainakin lähtee, tosin ei yhtä ärsyttävä kuin viritetyistä mopoista.

Kyllä voi 100 km/h auton kylkeen osuva pyörä upota aika pahasti sisään. Kannattaa toivoa, ettei ole vauva turvaistuimessa sillä kohdalla.

Vierailija
46/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan toisten haukkuminen netissä on varma todiste ihmisen korkeasta sivistyksestä.

Eiköhän tuo ollut pelkkää faktaa.

Vierailija
47/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostakin syystä myös moottoripyörissä laki sallii kovemmat äänet kuin autoissa. Miksi?

Eiköhän nuo asiat ole ihan EU.n tasolla määrättyjä asioita? Täällä nillittäminen ei auta vähääkään asiaan.

Eiköhän noista asioista valittamisen oikeus ole ihan EU:n tasolla määrätty? Täällä nillittäminen ei auta vähääkään asiaan.

Vierailija
48/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys.

Ai tietävät vai? Mä en ole ainakaan havainnut, että valtaosa puikkelehtii autojen välissä. Se ei ole Suomessa ollenkaan yleistä. Esim. Ranskassa on, siellä autoilijat odottavat, että moottoripyörät tekevät noin ja antavat tietä. 

Jos puhutaan ylinopeuden ajamisesta, niin aika jännä syyttää siitä pelkästään moottoripyöriä... Mä ajan autolla vakionopeudensäätimellä, tasaista nopeutta siis. Silti mua ohitellaan jatkuvasti, ja kyllä ne ohittelijat ovat enimmäkseen autoja. Moottoripyörälläkin ajan nopeusrajoitusten mukaan, ja suurin osa ohittajista on autoja.

Vierailija
49/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes tutkapöntöt vaikuta motoristeihin mitenkään, kun eihän niillä ole rekkaria keulassa. Voivat tehdä mitä huvittaa. Jos poliisiauto sattuu kohdalle, niin moottoripyöräkulkee nopeammin ja ketterämmin, ongelma on vain se, jos poliisi pääsee tarpeeksi lähelle että näkee sen rekkarin.

Vierailija
50/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ollut pelkkää faktaa.

Niin sekö, että toisten haukkuminen netissä kertoo jotain ihmisen sivistystasosta. No, jos multa kysytään, niin on se.

Vierailija
51/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksei moottoripyöriä täydy katsastaa? Miksei ole kilpeä edessä? Nämä pitäisi myös laittaa TASAVERTAISIKSI autoihin nähden!

Vierailija
52/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys.

Ai tietävät vai? Mä en ole ainakaan havainnut, että valtaosa puikkelehtii autojen välissä. Se ei ole Suomessa ollenkaan yleistä. Esim. Ranskassa on, siellä autoilijat odottavat, että moottoripyörät tekevät noin ja antavat tietä. 

Jos puhutaan ylinopeuden ajamisesta, niin aika jännä syyttää siitä pelkästään moottoripyöriä... Mä ajan autolla vakionopeudensäätimellä, tasaista nopeutta siis. Silti mua ohitellaan jatkuvasti, ja kyllä ne ohittelijat ovat enimmäkseen autoja. Moottoripyörälläkin ajan nopeusrajoitusten mukaan, ja suurin osa ohittajista on autoja.

Oletkin poikkeus säännössä. Kyllä se ihan yleistä on, ihan on motoristit itse näin jutelleet.

Vierailija
53/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siksi sallittua että pienet genitaalit omistavat ihmisetkin saavat tuntea olonsa joskus mahtavaksi.

Vierailija
54/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksei moottoripyöriä täydy katsastaa? Miksei ole kilpeä edessä? Nämä pitäisi myös laittaa TASAVERTAISIKSI autoihin nähden!

+1

Vierailija
55/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa terve parisuhde jos pitää uhkailla jättävänsä jos toinen ajaa moottoripyörällä.

Taidan vaatia jatkossa filettä pöytään joka päivä tai ero tulee.

Vierailija
56/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut sille sellaisen selityksen, että Suomessa ajokausi on niin lyhyt, että katsastusvaatimus tekisi ajamisesta kohtuuttoman kallista. Moottoripyörän etuosassa ei ole oikein sellaista paikkaa, johon sen kilven voisi turvallisesti kiinnittää.

Katsastustahan puuhattiin pari vuotta sitten, mutta siitä sitten luovuttiin.

Vierailija
57/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HD kirjoitti:

Ompa terve parisuhde jos pitää uhkailla jättävänsä jos toinen ajaa moottoripyörällä.

Taidan vaatia jatkossa filettä pöytään joka päivä tai ero tulee.

En kyllä tiedä millä logiikalla tuo on sama asia. Moottoripyörällä kaahaaminen on oikeasti hengenvaarallista ja lisäksi täysin turhaa.

Vierailija
58/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut sille sellaisen selityksen, että Suomessa ajokausi on niin lyhyt, että katsastusvaatimus tekisi ajamisesta kohtuuttoman kallista. Moottoripyörän etuosassa ei ole oikein sellaista paikkaa, johon sen kilven voisi turvallisesti kiinnittää.

Voi ei ole kilvelle paikkaa...minä voin näyttää porakoneen ja parin ruuvin avulla kuinka sen saa mihin tahansa kiinni. Ja kyllähän valmistajat sen paikan siihen sitten tekevät, jos kerran laki niin vaatii.

Vierailija
59/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys.

Oletkin poikkeus säännössä. Kyllä se ihan yleistä on, ihan on motoristit itse näin jutelleet.

Voiskohan nyt kuitenkin olla niin, että mä tunnen motoristina enemmän motoristeja kuin sinä, ja olen ehkä nähnytkin enemmän moottoripyörällä ajamista kuin sinä? Splittailua, eli kaistapujottelua en ole montaa kertaa elämässäni Suomessa nähnyt. Ne, jotka kaahaavat moottoripyörillä, kaahaavat myös autoilla. 

Vierailija
60/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei ole kilvelle paikkaa...minä voin näyttää porakoneen ja parin ruuvin avulla kuinka sen saa mihin tahansa kiinni. Ja kyllähän valmistajat sen paikan siihen sitten tekevät, jos kerran laki niin vaatii.

Skippasit sanan "turvallisesti". Kyllähän siihen kilven voi laittaa, mutta kun se on siinä nokassa, joka on tehty halkomaan tuulta, niin miten todennäköisesti se pysyy siinä TURVALLISESTI?