Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi moottoripyöräily on sallittua?

PoS
12.08.2019 |

Autoissa laki vaatii joka maassa turvavyöt, suojakorin, airbagit jne jne. Moottoripyörissä taas ei ole minkäänlaista suojaa, ei turvavöitä, ei airbageja ja kaiken lisäksi autoihin nähden aivan älytön teho. Miksi siis tehokkailla moottoripyörillä saa ajella ilman minkäänlaisia turvavarusteita, mutta tehottomammilla autoilla ei saa?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksei moottoripyöriä täydy katsastaa? Miksei ole kilpeä edessä? Nämä pitäisi myös laittaa TASAVERTAISIKSI autoihin nähden!

Olen kuullut sille sellaisen selityksen, että Suomessa ajokausi on niin lyhyt, että katsastusvaatimus tekisi ajamisesta kohtuuttoman kallista. Moottoripyörän etuosassa ei ole oikein sellaista paikkaa, johon sen kilven voisi turvallisesti kiinnittää.

Katsastustahan puuhattiin pari vuotta sitten, mutta siitä sitten luovuttiin.

Millä tavalla muutaman kympin katsastaminen tekisi ajamisesta kohtuuttoman kallista?

Vierailija
62/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksei moottoripyöriä täydy katsastaa? Miksei ole kilpeä edessä? Nämä pitäisi myös laittaa TASAVERTAISIKSI autoihin nähden!

Olen kuullut sille sellaisen selityksen, että Suomessa ajokausi on niin lyhyt, että katsastusvaatimus tekisi ajamisesta kohtuuttoman kallista. Moottoripyörän etuosassa ei ole oikein sellaista paikkaa, johon sen kilven voisi turvallisesti kiinnittää.

Voi ei ole kilvelle paikkaa...minä voin näyttää porakoneen ja parin ruuvin avulla kuinka sen saa mihin tahansa kiinni. Ja kyllähän valmistajat sen paikan siihen sitten tekevät, jos kerran laki niin vaatii.

Skippasit sanan "turvallisesti". Kyllähän siihen kilven voi laittaa, mutta kun se on siinä nokassa, joka on tehty halkomaan tuulta, niin miten todennäköisesti se pysyy siinä TURVALLISESTI?

Sinä skippasit puolestasi tuon, että kyllä valmistajat sen paikan kilvelle tekevät jos niin vaaditaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla muutaman kympin katsastaminen tekisi ajamisesta kohtuuttoman kallista?

No mitäpä jos googlailet asiaa? En mä ole mikään yleinen tietotoimisto, kerron vain, mitä olen itse aiheesta lukenut. 

Toinen iso syy taisi olla se, että katsastuskonttoreilla ei ole valmiuksia moottoripyörien katsastamiseen.

Mutta mitäpä mä tässä selitän, sen kun googlailemaan vain. 

Vierailija
64/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei mikäli sillä osaa ajaa?

Ei tainnut olla pointti. Pointti oli se, että miksi autoihin vaaditaan turvavarusteet, mutta moottoripyöriin ei? Autohan on moottoripyörää turvallisempi vaikka kaikki turvavarusteet otettaisiin pois.

Kyllä moottoripyörätkin ovat muuttuneet turvallisemmiksi ajan myötä. Ei ne tietenkään autoja ole siitä huolimatta.

Vierailija
65/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HD kirjoitti:

Ompa terve parisuhde jos pitää uhkailla jättävänsä jos toinen ajaa moottoripyörällä.

Taidan vaatia jatkossa filettä pöytään joka päivä tai ero tulee.

Sekö sitten on terve suhde, että kun toinen pelkää puolisonsa kuolevan moottoripyörällä niin tällä ei ole mitään merkitystä ja asia kuitataan vaan polttamalla kumia? En minä ainakaan halua harrastaa mitään sellaista, mikä puolison pelkäämään. Huhhuh näitä motoristeja ja heidän "parisuhteita".

Vierailija
66/66 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei ole kilvelle paikkaa...minä voin näyttää porakoneen ja parin ruuvin avulla kuinka sen saa mihin tahansa kiinni. Ja kyllähän valmistajat sen paikan siihen sitten tekevät, jos kerran laki niin vaatii.

Skippasit sanan "turvallisesti". Kyllähän siihen kilven voi laittaa, mutta kun se on siinä nokassa, joka on tehty halkomaan tuulta, niin miten todennäköisesti se pysyy siinä TURVALLISESTI?

Sinä skippasit puolestasi tuon, että kyllä valmistajat sen paikan kilvelle tekevät jos niin vaaditaan.

Kuten me molemmat tiedämme, moottoripyörissä on rekisterikilpi vain takana. Sille on syy, miksi se on vain siellä takana. Ja se syy ei ole se, että minä olen päättänyt niin. Mun syytäni ei ole myöskään se, että sua kiukuttaa joku asia. Kasva aikuiseksi, tai valita asiasta jollekin sellaiselle, joka voi vaikuttaa asiaan. Mä en ole se henkilö.