Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan toisen lapsen, mutta olemme köyhiä :(

Vierailija
12.08.2019 |

Olemme miehen kanssa molemmat töissä kyllä, mutta elämääni varjostaa teininä tehdyt velat (pikavipit yms), mitä nyt ulosottoon makselen. Palkastani jää noin 900e, josta vielä maksan autolainaa,opintolainaa ja vakuutukset+tarhamaksut jne. Mies on myös pienipalkkaisessa työssä ja maksaa vuokramme n. 650e (asumme vielä kaksiossa) ja vielä lisäksi muita laskuja. Olemme jossain elämän vaiheessa eläneet yli varojen, joten luottokorttivelkaa on myös jonkin verran. Tilanne on se, että meille jää laskujen jälkeen noin 800e elämiseen, josta pitäisi maksaa vielä työmatkoihin bensat. Elämme tosi tiukasti ja haaveilemme pääsevämme edes isompaan asuntoon, että olisi tilaa enemmän, mutta ei ole varaa maksaa isompaa vuokraakaan tällä hetkellä. Mitään tukia emme saa, koska olemme töissä ja tottakai tiedostamme, että on ollut ihan omaa syytä velkaantuminen. Ikää meillä on 30+ joten alkaisi olla viimeisiä hetkiä tehdä se toinen lapsi, mutta ei ole tosiaan varaa. Mielipiteitä/neuvoja asiaan. Tilanteemme varmaan selviäisi n. 5-6vuoden sisällä, mutta ikä alkaa meillä olemaan sitten jo 40 puolella.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jää 800e menojen jälkeen rahaa niin miksi se ei riittäisi?? Mulla on nettopalkka 800e ja 2 lasta.

Et lukenut ketjua kokonaan. Lapsen jääkiekkoharrastus vie vielä tosta ison osan. Toisen lapsen vastaavaan harrastukseen ei olisi mitenkään varaa. Ensimmäisen lapsen olisi luovuttava rakkaasta harrastuksestaan vanhempien itsekkyyden takia.

Vauva tuskin heti aloittaa jääkiekkoharrastusta.

Mutta 3-vuotias voi jo. Ap:n suunnitelmien mukaan kolmessa vuodessa ei ole vielä maksettu kaikkea ulosottoa pois.

Ihan sama koska voi hyvin odottaa vielä kuusi vuotta tai ylikin ennen toisen lapsen hankintaa. 40+ on vielä hyvä ikä saada lapsi.

Vierailija
82/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhistä oloista ja minulla on neljä sisarusta. Nuorin sisaruksistani käyttää vaatteita, jotka ovat olleet käytössä jokaisella sukupuolesta riippumatta. Harrastuksia olivat kansalaisopiston kurssit, joiden lukukausimaksu oli 40-50€ luokkaa. Vanhemmat ovat eläneet koko elämänsä kädestä suuhun. Olen kuitenkin saanut ihanan lapsuuden, jossa on ollut paljon rakkautta. Siinä ei paljoa paina se, että on asuttu siarusten kanssa teiniksi asti samassa huoneessa.

Hanki lapsi, jos siltä tuntuu. Kyllä ratkaisuja löytyy aina. Nykyaikaista materialismin huumaa sellaiset puheet, että lapsia ei voi hankia koska ei olisi varaa. Teidän lapsella on kuitenkin vaatteet ja lelutkin jo. Miksei uusi tulokas voisi myös käyttää niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä miksi viime hetket? Jos ap on 34? Ensin kannattaa hoitaa talousasioita paremmalle mallille ja siirtää lapsentekoa kunnes on vakaampi tilanne ja ainakin se opintolaina maksettu!

Jos halua on niin kyllä 5-8 vuodessa ne asiat kuntoon saa.

Vierailija
84/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa toista lasta. Ilmastomuutos nääs.

Itse suojelen maapalloa ja olen lapseton.

M49

itsehän nakkaan paskat ja vitut maapallosta, mutta suojelen omaa lompakkoani ja selkänahkaani. Ei ole riesoja vaivoina, eikä toivottavasti tulekaan.

Mulla ei ole lompakkoa mutta lihaksikas tatuoitu selkä löytyy ja isä opetti ennen vankilaan menoa tappelemaan lähiössä.

Osaan kyllä suojella lapsiani. 

Just äsken pamautin nyrkillä autotallin nyrkkeilysäkkiin ja toisen kerran tiiliseinään. Eikä tuntunut yhtään missään. Sellainen isukki mä oon JU MA LAU TA.

Me ollaa sukulaissieluja jumalauta!

Vierailija
85/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapsen niin muuttakaa yksiöön, mahd mukaan käyttäkää vain toista autoa ja maksakaa velat nopeutetusti pois. Mitään takeita siitä että raskaaksi tulee vielä vajaa nelikymppisenä ei ole. Käykää velkaneuvonnassa. Toinen työ? Paremmin palkattu työ?

Vierailija
86/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö lapsia toisten elätettäviksi.

Vierailija
87/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat lapsen niin muuttakaa yksiöön, mahd mukaan käyttäkää vain toista autoa ja maksakaa velat nopeutetusti pois. Mitään takeita siitä että raskaaksi tulee vielä vajaa nelikymppisenä ei ole. Käykää velkaneuvonnassa. Toinen työ? Paremmin palkattu työ?

Kun on jo saanut yhden lapsen ja pitää terveelliset elintavat on hyvin todennäköistä saada lapsi nelikymppisenäkin tai yli. Eihän ”mitään takeita” nyt ole koskaan. Ehdottomasti asiat kuntoon ja sitten vasta toinen lapsi

Vierailija
88/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhistä oloista ja minulla on neljä sisarusta. Nuorin sisaruksistani käyttää vaatteita, jotka ovat olleet käytössä jokaisella sukupuolesta riippumatta. Harrastuksia olivat kansalaisopiston kurssit, joiden lukukausimaksu oli 40-50€ luokkaa. Vanhemmat ovat eläneet koko elämänsä kädestä suuhun. Olen kuitenkin saanut ihanan lapsuuden, jossa on ollut paljon rakkautta. Siinä ei paljoa paina se, että on asuttu siarusten kanssa teiniksi asti samassa huoneessa.

Hanki lapsi, jos siltä tuntuu. Kyllä ratkaisuja löytyy aina. Nykyaikaista materialismin huumaa sellaiset puheet, että lapsia ei voi hankia koska ei olisi varaa. Teidän lapsella on kuitenkin vaatteet ja lelutkin jo. Miksei uusi tulokas voisi myös käyttää niitä.

Ei kyse ole pelkästään materialismista, vaan että lapselle ei voi ihan täysköyhät yksinkertaisesti antaa samoja mahdollisuuksia esim opiskeluun, kuten ne joiden raha-asiat on kunnossa. Eikä tarvitse edes olla mikään "rikas" vaan että raha-asiat on kunnossa.

Vierailija
89/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa mahdollisimman halpaan lähiöön vuokralle ja teette niitä lapsia niin paljon kuin haluatte.

Problem solved.

Näin me teimme kun ei löytynytkään opettajalle töitä. Eikä korkeastikoulutettu miehenikään työllistynyt mihinkään. Biologinen kello tikitti ja nyt elämme perhe-elämää lähiössä tukien varassa.

Jos yhteiskunta ei mahdollista muuta, niin olemme tyytyväisiä tähänkin :)

Pelko pois ja karsikaa muista haaveista, jos lapset on suurin haaveenne<3

Vierailija
90/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa toista lasta. Ilmastomuutos nääs.

Itse suojelen maapalloa ja olen lapseton.

M49

itsehän nakkaan paskat ja vitut maapallosta, mutta suojelen omaa lompakkoani ja selkänahkaani. Ei ole riesoja vaivoina, eikä toivottavasti tulekaan.

Mulla ei ole lompakkoa mutta lihaksikas tatuoitu selkä löytyy ja isä opetti ennen vankilaan menoa tappelemaan lähiössä.

Osaan kyllä suojella lapsiani. 

Just äsken pamautin nyrkillä autotallin nyrkkeilysäkkiin ja toisen kerran tiiliseinään. Eikä tuntunut yhtään missään. Sellainen isukki mä oon JU MA LAU TA.

Me ollaa sukulaissieluja jumalauta!

Olisipa muutkin isät tuollaisia. Isän perustehtävä on suojella lapsiaan, eikä miettiä lompakkonsa paksuutta .

Vierailija
91/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäinen ihminen voi kokea, ettei köyhä lapsuus ole vaikuttanut elämänvalintoihin, mutta kyllähän tilastot kertovat täysin päinvastaista. Ap on vielä ns. huono köyhä, joka on pikavippailut itsensä ahdinkoon. Tilanne ois ihan eri, jos hän ois esim. väitöskirjaa vääntävä pienituloinen, jonka luovuus vaan kasvaa resurssien vähetessä.

Vierailija
92/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on jo saanut yhden lapsen ja pitää terveelliset elintavat on hyvin todennäköistä saada lapsi nelikymppisenäkin tai yli. Eihän ”mitään takeita” nyt ole koskaan. Ehdottomasti asiat kuntoon ja sitten vasta toinen lapsi

Naisen hedelmällisyys laskee voimakkaasti jo ennen 40 vuotta. Riski saada down-lapsi on 1/60 yli 37-vuotiaalla, 20-vuotiaalla häviävän pieni.Alle 1% yli 40-vuotiaista naisista saa lapsia, raskauden mahdollisuus 5%

https://www.terve.fi/artikkelit/raskaus-nelikymppisena-edut-ja-riskit

Vierailija
93/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa. Nyt tarvitaan lisää lapsia. Yhteiskunta auttaa.

Vierailija
94/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen hedelmällisyys laskee voimakkaasti jo ennen 40 vuotta. Riski saada down-lapsi on 1/60 yli 37-vuotiaalla, 20-vuotiaalla häviävän pieni.Alle 1% yli 40-vuotiaista naisista saa lapsia, raskauden mahdollisuus 5%

Itse sain yli 40 v terveen lapsen.

Vierailija
95/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Alle 1% yli 40-vuotiaista naisista saa lapsia, raskauden mahdollisuus 5%

40-vuotiaalla on vielä yli 50 % mahdollisuus saada lapsi. Tuo yksi prosentti tarkoittaa sitä, ettei suurin osa yli nelikymppisistä edes pyri tulemaan raskaaksi. Jolloin luonnollisesti sitä ei kovin usein tapahdu. Niin monella on jo lapset tehtynä siinä vaiheessa.

lähde:

https://academic.oup.com/humrep/article/30/9/2215/621769

-

Vierailija
96/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun siihen vähemmistöön joka silti tekisi lapsen, jos oikeasti palavasti sitä haluaa. Kyllä elämä kantaa. Hienoa että mietit talousasioita jo etukäteen, se kertoo siitä että olet oppinut menneisyyden virheistä. Ehkä odottaisin pari vuotta että velkataakka vähän pienenisi ja jos sinne velkaneuvontaankin siinä ajassa pääsisi, mutta en sen kauempaa.

Vierailija
97/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä et osaa tulkita tilastoja ollenkaan. Ilkeetä lietsoa pelkoa noin!

Nykyään seulonnoissa selviää paljon.

Tunnen monia noin 40v lapsen saaneita. Isot riskit on oikeasti vasta 43 jälkeen

Vierailija
98/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin +30 eli oletko 32 vai 39? Jos lähempänä 30 kun 40 niin ehdit hyvin maksaa lainan pois ennen yritystä. Itse sain toisen lapsen 42vuotiaana.

En ymmärrä näitä +30 jotka sanoo viime hetket, 40 täytettyä vasta on viimehetket saada lapsi

Hyvänen aika, ethän sinä voi toisen ihmisen puolesta tietää milloin hänellä on viimeiset hetket saada lapsi. Joillakin kolmekymppisillä on kiire, toisilla ei ja kolmansilla on jo liian myöhäistä. Mihin ryhmään itse kuuluu, sitä ei voi yrittämättä tietää.

Vierailija
99/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon faija ja kovajätkä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaan ainoa jonka mielestä aloittaja voi hankkia toisen lapsen. Onhan työttömilläkin lapsia. Itse olen työtön ja mies yrittäjä ja silti olis varaa hankkia monta lasta.

Hyvään elämänhallintaan ei kuulu hankkia lapsia yhteiskunnan elätettäväksi tukien muodossa.

heh eipä ne lapset sulta kysele että haluaako ne noudattaa tuota sun ihannettas.

Ne vaan syntyy jos haluaa tulla maailmaan. Ei siinä mikään muu elämänhallinta tule kysymykseen.

Revippä siitä :D

En revi. Sori siitä.

Kiitti vastauksesta. Kun vastaat mulle niin kauppaan kuuluu että revit siittä. 

Eli repäsit vastatessas kiltisti kuitin ikään kuin. Tajuatko?

Lapsia vähän nauratti tämä luterilaiskonservatiivinen ilmapiiri, siittä että pitää olla tuloja että on lapsia.

Heitä nauratti ajatus että ette haluaisi että he eläisivät täällä planeetalla.

Haistattivat sitten pitkät teikäläisille.

T: 41v isukki

Mietin että täällä on niin talous edellä oleva ilmapiiri että tänne vastaajat varmasti r11täisivät rahvailta ja köyhiltä lapset pois h€ngiltä, jos saisivat siitä päättää, ettei heidän tarvitsisi kustantaa veroistaan näiden parkojen lasten elämää.

Tuli vain mieleen että melko koskettavasti kirjoitit ja näpäytit näitä kylmiä oikeistolaisia arvoja omaaville ihmisille ansaitusti. 

Kiitos vilpittömästi.

Vierailija
100/104 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan sinisilmäistä ajatella, että koska naapurin Pirkko sai lapsen päälle nelikymppisenä niin kyllä ap:kin saa. Totta, että jotkut (monet?) saavatkin mutta eivät läheskään kaikki. Terveellisillä elämäntavoilla voi auttaa asiaa, mutta ei se lopulta ole siitä kiinni. Kukaan ei voi sanoa milloin on kenelläkin viimeinen aika lisääntyä, mutta ehdoin tahdoin ei kannata elää riskillä ja odottaa nelikymppiseksi, jos ei ole pakko.

En osaa tuohon raha-asiaan ottaa kantaa, se teidän pitää itse päättää. Itse halusin lapselleni sisaruksen ja sisaruksen hän viimein sai. Uskon ja toivon, että sisarus on tärkeämpää lapselle kuin korkea elintaso, mutta toki peruselämään täytyy olla varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä