Haluan toisen lapsen, mutta olemme köyhiä :(
Olemme miehen kanssa molemmat töissä kyllä, mutta elämääni varjostaa teininä tehdyt velat (pikavipit yms), mitä nyt ulosottoon makselen. Palkastani jää noin 900e, josta vielä maksan autolainaa,opintolainaa ja vakuutukset+tarhamaksut jne. Mies on myös pienipalkkaisessa työssä ja maksaa vuokramme n. 650e (asumme vielä kaksiossa) ja vielä lisäksi muita laskuja. Olemme jossain elämän vaiheessa eläneet yli varojen, joten luottokorttivelkaa on myös jonkin verran. Tilanne on se, että meille jää laskujen jälkeen noin 800e elämiseen, josta pitäisi maksaa vielä työmatkoihin bensat. Elämme tosi tiukasti ja haaveilemme pääsevämme edes isompaan asuntoon, että olisi tilaa enemmän, mutta ei ole varaa maksaa isompaa vuokraakaan tällä hetkellä. Mitään tukia emme saa, koska olemme töissä ja tottakai tiedostamme, että on ollut ihan omaa syytä velkaantuminen. Ikää meillä on 30+ joten alkaisi olla viimeisiä hetkiä tehdä se toinen lapsi, mutta ei ole tosiaan varaa. Mielipiteitä/neuvoja asiaan. Tilanteemme varmaan selviäisi n. 5-6vuoden sisällä, mutta ikä alkaa meillä olemaan sitten jo 40 puolella.
Kommentit (104)
Jos olisin sinä, tekisin lapsen jos sitä palavasti haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jää 800e menojen jälkeen rahaa niin miksi se ei riittäisi?? Mulla on nettopalkka 800e ja 2 lasta.
Et lukenut ketjua kokonaan. Lapsen jääkiekkoharrastus vie vielä tosta ison osan. Toisen lapsen vastaavaan harrastukseen ei olisi mitenkään varaa. Ensimmäisen lapsen olisi luovuttava rakkaasta harrastuksestaan vanhempien itsekkyyden takia.
Vauva tuskin heti aloittaa jääkiekkoharrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jää 800e menojen jälkeen rahaa niin miksi se ei riittäisi?? Mulla on nettopalkka 800e ja 2 lasta.
Et lukenut ketjua kokonaan. Lapsen jääkiekkoharrastus vie vielä tosta ison osan. Toisen lapsen vastaavaan harrastukseen ei olisi mitenkään varaa. Ensimmäisen lapsen olisi luovuttava rakkaasta harrastuksestaan vanhempien itsekkyyden takia.
Vauva tuskin heti aloittaa jääkiekkoharrastusta.
Mutta 3-vuotias voi jo. Ap:n suunnitelmien mukaan kolmessa vuodessa ei ole vielä maksettu kaikkea ulosottoa pois.
Fiilaan sua tässä että nuorena on hutiloinut raha-asiansa. Muuhun en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta meitä on muitaki! Itse uskon siihen että elämä kantaa. Alapeukuttakaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan ainoa jonka mielestä aloittaja voi hankkia toisen lapsen. Onhan työttömilläkin lapsia. Itse olen työtön ja mies yrittäjä ja silti olis varaa hankkia monta lasta.
Hyvään elämänhallintaan ei kuulu hankkia lapsia yhteiskunnan elätettäväksi tukien muodossa.
heh eipä ne lapset sulta kysele että haluaako ne noudattaa tuota sun ihannettas.
Ne vaan syntyy jos haluaa tulla maailmaan. Ei siinä mikään muu elämänhallinta tule kysymykseen.
Revippä siitä :D
En revi. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin päätin että raskautan vaimoni vaikka en ole työnteosta kiinnostunutkaan. En ole koskaan ollut mikään orja tai luterilainen jonka suurin kiihoitus on kärsiä läpi elämän ja lopulta päästä taivaaseen.
En myöskään ole mikään kommunisti vaan olen nykyaikainen markkinahenkinen länsimainen yksilönvapaudet tiedostava henkilö. Minusta on ihan ok että suuryrityksiä verotetaan niin kovaa että minä saan kohtuullisen elämän ja tuet. Palkinnoksi siitän pari kakaraa ja nautin vapaan kansalaisen elämää ja kaikkea kultuuria mitä esi-isäni eivät päässeet nauttimaan, kun raatoivat kuin orjat ja eivät koskaan saaneet korvausta kovasta työstään.
Minä olen se veijari joka ottaa esi-iseille kuuluvat korvaukset tähän "vereen".
Myös isäni ja hänen isänsä maksoivat melkoisesti veroja. Sen verran ettei minnun tarvitse tehdä koskaan duunia ja kumarrella ketään.
Jos jotain luterilaista vituttaa lukea tätä totuuttani, niin totean että ei tartte tykätä lukemastaan. Mitäs luit.
Kolme lasta ja ei yhtään duunia takana ja harkitsen että pitäiskö mennä ehkä iltalukioon viihdyttämään itseä, kun vanhin lapsista lähtee kohta myös. Ei ne lapset hirveästi maksa, jos vähän tinkii kaikesta.
Ei tarvi autoa, ei tarvitse välttämättä pesukonetta yms.
Elämä on valintoja rakkaat lukijat.
T: moderni isukki 41v
tääl toinen mut lähiön kasvatti ja aattelen asioita just noin. Oon elävä todiste ettei tartte mitää tuloja jos haluaa olla isä ja ei mun vaimokaa ole mikää ökymiljönääri.
T. 33v neljän lapsen ihana isä
Kannattaa myös miettiä asiaa niin, että koskaan ei tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Nyt voi kuvitella, että vaikka 4v ajassa saisi kyseisillä tuloilla maksettua lainat ja ulosotot, mutta entä jos jotain tapahtuu? Entä jos toinen jää työttömäksi, tai muuten tapahtuu asioita. Autot voi hajota tai muita uusia menoja voi tulla. Ei kannata koskaan tehdä sen varaan tulevaisuuden suunnitelmia, että kaikki menisi juuri niin kuin ne menevät nyt. Itse olen ainakin oppinut siihen, että yleisemmin jotain huonoa tapahtuu silloin, jos laskee sen varaan että kaikki menee ok.
Onko teillä siis jo yksi lapsi? Koska puhe on toisesta lapsesta. Parempi olisi, jos keskitytte tämänhetkiseen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan ainoa jonka mielestä aloittaja voi hankkia toisen lapsen. Onhan työttömilläkin lapsia. Itse olen työtön ja mies yrittäjä ja silti olis varaa hankkia monta lasta.
Hyvään elämänhallintaan ei kuulu hankkia lapsia yhteiskunnan elätettäväksi tukien muodossa.
heh eipä ne lapset sulta kysele että haluaako ne noudattaa tuota sun ihannettas.
Ne vaan syntyy jos haluaa tulla maailmaan. Ei siinä mikään muu elämänhallinta tule kysymykseen.
En revi. Sori siitä.
Kiitti vastauksesta. Kun vastaat mulle niin kauppaan kuuluu että revit siittä.
Eli repäsit vastatessas kiltisti kuitin ikään kuin. Tajuatko?
Lapsia vähän nauratti tämä luterilaiskonservatiivinen ilmapiiri, siittä että pitää olla tuloja että on lapsia.
Heitä nauratti ajatus että ette haluaisi että he eläisivät täällä planeetalla.
Haistattivat sitten pitkät teikäläisille.
T: 41v isukki
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinä, tekisin lapsen jos sitä palavasti haluaisin.
Samasta syystä aloittaja joutui nuorempana hirvittäviin velkoihin. Halusi palavasti kaikenlaista ja toteutti unelmiaan miettimättä tekojensa seurauksia. Miettiä voi nyt jälkeenpäin kannattiko vai olisiko sittenkin pitänyt harjoittaa hieman itsehillintää.
Se nyt vain on typerä elämänohje neuvoa tekemään ja toteuttamaan kaikki mielihalunsa piittaamatta niiden seuraamuksista tai kustannuksista.
Oon faija ja kovajätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En revi. Sori siitä.
Lapsia vähän nauratti tämä luterilaiskonservatiivinen ilmapiiri, siittä että pitää olla tuloja että on lapsia.
Älkää nyt vastatko tälle trollille.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös miettiä asiaa niin, että koskaan ei tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Nyt voi kuvitella, että vaikka 4v ajassa saisi kyseisillä tuloilla maksettua lainat ja ulosotot, mutta entä jos jotain tapahtuu? Entä jos toinen jää työttömäksi, tai muuten tapahtuu asioita. Autot voi hajota tai muita uusia menoja voi tulla. Ei kannata koskaan tehdä sen varaan tulevaisuuden suunnitelmia, että kaikki menisi juuri niin kuin ne menevät nyt. Itse olen ainakin oppinut siihen, että yleisemmin jotain huonoa tapahtuu silloin, jos laskee sen varaan että kaikki menee ok.
Onko teillä siis jo yksi lapsi? Koska puhe on toisesta lapsesta. Parempi olisi, jos keskitytte tämänhetkiseen lapseen.
Kyllä minä suosittelisin hankkimaan kaksoset.
Lapsia tämä maa tarvitsee. Enemmän vaan elättejä että kykenevät tuplaamaan takaisin kaikki ne veroeurot moninkertaisella voitolla.
Ei missään tapauksessa toista lasta. Ilmastomuutos nääs.
Itse suojelen maapalloa ja olen lapseton.
M49
Hankitte lapsen. Eipä ensimmäisinä vuosina lapseen uppoa rahaa kamalasti. Lisäksi ei toinen lapsi välttämättä valitse itselleen yhtä kallista harrastusta kuib mitä jääkiekko on. Myös taloudellinen tilanne voi muuttua nopeasti ja yllättäen - myös positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oon faija ja kovajätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En revi. Sori siitä.
Älkää nyt vastatko tälle trollille.
Kerrankin joku normaali ihminen, joka ei pidä kirjaa elämänsä ulosteiden kuitumäärästä tai laskelmoi kaikkea anaalisesti.
Huvittaa että kutsut normaalia ihmistä trolliksi.
Minun silmissä te konservatiiviset kahjot olette niitä trolleja.
Kyllä on ankea maailmankatsomus kun pitää tiliä katsoa, että saa lapsen tuoda tähän maailmaan :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Hankitte lapsen. Eipä ensimmäisinä vuosina lapseen uppoa rahaa kamalasti. Lisäksi ei toinen lapsi välttämättä valitse itselleen yhtä kallista harrastusta kuib mitä jääkiekko on. Myös taloudellinen tilanne voi muuttua nopeasti ja yllättäen - myös positiivisesti.
Positiivisesti se harvoin muuttuu, varsinkaan kyseisessä tilanteessa. Itseasiassa muuttuisi huonommaksi, kun toinen joutuisi äitiysvapaalle jne. Ja entä jos lapsi onkin kehitysvammainen?
Ajatelkaa lasten parasta! Säälittää, jos noissa nykyisissä oloissa lapsi joutuu elämään, vai onko hänet huostaanotettu?
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin päätin että raskautan vaimoni vaikka en ole työnteosta kiinnostunutkaan. En ole koskaan ollut mikään orja tai luterilainen jonka suurin kiihoitus on kärsiä läpi elämän ja lopulta päästä taivaaseen.
En myöskään ole mikään kommunisti vaan olen nykyaikainen markkinahenkinen länsimainen yksilönvapaudet tiedostava henkilö. Minusta on ihan ok että suuryrityksiä verotetaan niin kovaa että minä saan kohtuullisen elämän ja tuet. Palkinnoksi siitän pari kakaraa ja nautin vapaan kansalaisen elämää ja kaikkea kultuuria mitä esi-isäni eivät päässeet nauttimaan, kun raatoivat kuin orjat ja eivät koskaan saaneet korvausta kovasta työstään.
Minä olen se veijari joka ottaa esi-iseille kuuluvat korvaukset tähän "vereen".
Myös isäni ja hänen isänsä maksoivat melkoisesti veroja. Sen verran ettei minnun tarvitse tehdä koskaan duunia ja kumarrella ketään.
Jos jotain luterilaista vituttaa lukea tätä totuuttani, niin totean että ei tartte tykätä lukemastaan. Mitäs luit.
Kolme lasta ja ei yhtään duunia takana ja harkitsen että pitäiskö mennä ehkä iltalukioon viihdyttämään itseä, kun vanhin lapsista lähtee kohta myös. Ei ne lapset hirveästi maksa, jos vähän tinkii kaikesta.
Ei tarvi autoa, ei tarvitse välttämättä pesukonetta yms.
Elämä on valintoja rakkaat lukijat.
T: moderni isukki 41v
20 luterilaista alapeukutti. Minä olin yksi viidestä yläfemmasta
Vierailija kirjoitti:
M49
Meni vähän ohi aiheen.
Käy silti duunissa ja maksele korkeita veroja että muut voivat hankkia lapsia, jos haluavat.
Ei se sinulta ole pois.
Vierailija kirjoitti:
M49
itsehän nakkaan paskat ja vitut maapallosta, mutta suojelen omaa lompakkoani ja selkänahkaani. Ei ole riesoja vaivoina, eikä toivottavasti tulekaan.