IS: Kahden tähden all inclusive -hotelli Bulgariassa oli pettymys kuusihenkiselle suomalaisperheelle
"Tiesimme lähtevämme edulliselle pakettimatkalle, mutta ajattelimme, että tässä olisi edes jonkinlainen taso."
Perheen äiti Senja sanoo, että perhe aikoo yrittää saada hyvitystä matkastaan.
Millaista luksusta sinä olisit odottanut kahden tähden halvalta pakettimatkalta Bulgariassa?
Kommentit (291)
Tällä kertaa on kyllä sympatiat matkustavan perheen puolella. Myötähäpeä näiden "mitä odotit, oma vika" - huutelijoiden puolella.
Kyllä suomalaisen matkatoimiston tarjonnan voi odottaa olevan perustasoa halvemmissakin kohteissa. Tai pitäisi voida. Kokonaan oma juttunsa on sitten, että "ilmainen" ruoka AI:ssa saa kyllä ihmisten eläimelliset piirteet esiin ja monesti nuo ravintolat ovat aika kaameita paikkoja paremmissakin kohteissa.
Köyhillä on köyhien murheet. Varasin itse just New Yourkista 4 tähden hotellin, 1000e hotellilasku 4 yöstä mutta taso on sen mukainen ja loistavat näkymät, mm Empire State Building hotellihuoneen ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Joo kerran olen käynyt Bulgariassa ja se riitti. Ei ikinä enää. Kyseessä oli Finnmatkojen neljän tähden all inclu- hotelli, ja meno aivan samanlaista kuin tämän jutun hotellissa. Koko reissu oli fiasko, koko maa on fiasko. Yök. Kannattaa pysyä pois!
Kun on kerran käynyt Sunny Beachilla tms. lomapaikassa niin sen perusteella kannattaakin yleistää koko maa hirveäksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni sanoo että matkustaa paljon ja katsoo hotelliarvostelut ym ym. Aivan, uskon sen. Mutta kun näitä matkatoimistoja käyttää ne ihmiset jotka matkustaa vähän, jotka eivät tiedä mistään tripadvisoreista, vaan luottavat että tunnettu matkatoimisto on tehnyt sen tarkistustyön heidän puolestaan _koska itse eivät sitä osaa_. Matkatoimistojen palvelut on tätä varten, ei mitään muuta. Siksi ne ylipäätään on vielä pystyssä eikä kaikki varaa suoraan skyscannerista ja bookingista. Niiden tehtävä on myydä palvelua, jonka avulla kokematonkin uskaltaa matkustaa. Tällaisella palvelulla matkatoimistolla ei ole mitään virkaa eikä kukaan enää tarvitse sitä.
Minä matkustan paljon ja ostan lomamatkani lähes aina matkatoimiston kautta. On tullut toistaiseksi aina edullisemmaksi kuin omatoimimatka, isohkon perheen kanssa matkustaessa.
Googletan AINA hotellin ja matkakohteen tiedot ennen matkan varaamista. Matkatoimistot kun tykkäävät käyttää sivuillaan valtavat määrät superlatiiveja markkinointimielessä ja myöskin retusoituja kuvia. Ei sillä, etteikö näitä olisi Trivagot, Tripadvisorit ym. myös täynnä. Tietyn tason kriittisyys on aina paikallaan, oli matka sitten mallia omatoimi tai valmismatka.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa on kyllä sympatiat matkustavan perheen puolella. Myötähäpeä näiden "mitä odotit, oma vika" - huutelijoiden puolella.
Kyllä suomalaisen matkatoimiston tarjonnan voi odottaa olevan perustasoa halvemmissakin kohteissa. Tai pitäisi voida. Kokonaan oma juttunsa on sitten, että "ilmainen" ruoka AI:ssa saa kyllä ihmisten eläimelliset piirteet esiin ja monesti nuo ravintolat ovat aika kaameita paikkoja paremmissakin kohteissa.
Tämä on seurausta sille kun tietty ihmisryhmä etsii hakukoneella aina sitä halvinta tarjolla olevaa matkaa.. Matkatoimisto yrittää vastata tähän kysyntään. Maksamalla pari sataa lisää (per henkilö) saa varmasti jo ihan kelvollisen majapaikan.
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmiset ei lue arvosteluja etukäteen? Mä luen aina googlesta ihmisten arvostelut hotelleista ja kahviloista jne.
No osa luottaa siihen, että se matkatoimisto tarjoaa palvelua.. Eli tässä tapauksessa on valinnut asialliset kohteet listoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhällä vaan ole varaa halpaan.
Jos ei opi tätä kiertävän kansanviisauden kautta, niin sitten oman kantapään kautta.
Säästimme todella kauan lomamatkaa varten ja odotimme sitä innoissamme
Säästäkää lisää.
Olen pienituloinen YH ja säästän tällä hetkellä kolmatta vuotta että saan lapset vietyä Kalifornian Disneylandiin, asiallisella majoituksella, ruokailulla ja täsmällisellä suunnittelulla niin ettei mikään mene pieleen. Kustannuksissa ei kitsastella.
Ei voisi vähempää kiinnostaa vaikka menisi viisikin vuotta, se on sen kokemuksen arvoista niille lapsille. En laske sitä ajallista menetystä vaan sitä, miten hienon kokemuksen voin lapsille antaa.
Älkää menkö noihin halpisloukkoihin. Siitä seuraa vain pahaa mieltä kaikille osapuolille.
Tää. Itse säästän tällä hetkellä 7000€ pottia jotta saan vietyä 3 ja 4v tytöt hienolle ulkomaan lomalle. Ja julkisen alan pienipalkkaisena duunarina voin sanoa että se vie mielettömän kauan. Hotelli tulee olemaan 4/5 tähteä ja ruokailut tullaan tekemään kunnon ravintoloissa (ei nyt mitään Micheliniä kuitenkaan kun niin pienten kanssa liikenteessä).
Uhraan tälle ihan mielelläni merkittävän määrän aikaani ja vaivaani. Ei tule kuuloonkaan että vien rakkaat lapset tuollaiseen homeiseen helvettiin siksi kun oli "halvat lennot ja hotelli". Itku tulee noiden lasten puolesta.
Mihin rakkaat lapset pääsee 7000eurolla?
Aika suuri summa 1 aikuinen ja 2 pikkulasta.
Australiaan. Sille on tosin myös ihan käytännöllinen syy, kun voidaan loman loputtua viimeisenä päivänä tavata heidän kummitätiään eli siskoani. Lentoihin menee valitettavasti suurin osa.
Australiaan saa Suomesta menopaluulennon alle 600 eurolla.
No ehkä saa johonkin aikaan vuodesta ja monella vaihdolla rupuyhtiöiden koneilla. Esim. Qatar Airways firmaa välttelen boikotin takia.
Itse olen maksanut tuplahinnan yhtiöille Finski/BA/Cathaway/Quantas/Emirates. Yksi välilasku, matka-aika 22-24h kaikkiaan suuntaansa.
Boikotoit maailman parhaaksi valittua lentoyhtiötä? Miksi? Kiinnostaa oikeasti kuulla!
Mulla on boikotissa Finnair, koska se on kallis ja ihan halpalentoyhtiön tasoinen
Vierailija kirjoitti:
Halvin mahdollinen reissu jossain pskaläävässä, mitä ihmettä ne kuvitteli? Homman kruunaa kohde eli Bulgaria :DD Yksikään tuttu joka sinne on erehtynyt ei ole mennyt toista kertaa. Itse en menisi edes sitä ensimmäistä.
Minä olen käynyt Bulgariassa useamman kerran. Ihan mielenkiintoinen maa, en tosin käy noissa matkailijoille tehdyissä aidatuissa rantalomakohteissa.
Bulgaria on paljon muutakin ja ihmiset on aina olleet ystävällisiä.
Ei noiden rantalomapaikkojen perusteella kannata yleistää koko maata hirveäksi.
Lukematta ketjua sanon kyllä, että Aurinkomatkat-nimen pitäisi olla jonkinlainen tae tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Lukematta ketjua sanon kyllä, että Aurinkomatkat-nimen pitäisi olla jonkinlainen tae tasosta.
perustele?
Bulgariassa ei viiden tähden hotellikaan ole lähelläkään viiden tähden tasoa. Kahden tähden hotellilta ei voi odottaa mitään.
Matkatoimistoja käyttävät ne, jotka haluavat syystä tai toisesta hoitaa loman hankkimisen ja käytännön asiat helpolla. Yksi syy voi olla kokemattomuus matkailijana, mutta toki ihan kokeneetkin matkailijat voivat välillä turvautua siihen helppouteen.
Siksi matkatoimistolla tulee olla tietty luotettavuus ja taso. Eli vaikka varaat halvankin matkan, voit luottaa että ns perusasiat ovat kunnossa: kyydit, hotellin kuvaus vastaa luvattua ja saat ne palvelut mitä on luvattu. Ei kukaan odota luksusta 2 tähden hotellilta, mutta jos kuvauksessa on siistin näköinen kohde, ei taviksen mielestäni voi olettaa googlaavan kaikkia mahdollisia matkailukokemuksia.
Eikai matkatoimistoja tarvittaisi mihinkään, jos kaikki aina omatoimisesti selvittelisivät kaiken mahdollisen? Eikä mielestäni ole häpeä olla kokematon matkailija, vai onko teistä?
Vierailija kirjoitti:
Matkatoimistoja käyttävät ne, jotka haluavat syystä tai toisesta hoitaa loman hankkimisen ja käytännön asiat helpolla. Yksi syy voi olla kokemattomuus matkailijana, mutta toki ihan kokeneetkin matkailijat voivat välillä turvautua siihen helppouteen.
Siksi matkatoimistolla tulee olla tietty luotettavuus ja taso. Eli vaikka varaat halvankin matkan, voit luottaa että ns perusasiat ovat kunnossa: kyydit, hotellin kuvaus vastaa luvattua ja saat ne palvelut mitä on luvattu. Ei kukaan odota luksusta 2 tähden hotellilta, mutta jos kuvauksessa on siistin näköinen kohde, ei taviksen mielestäni voi olettaa googlaavan kaikkia mahdollisia matkailukokemuksia.
Eikai matkatoimistoja tarvittaisi mihinkään, jos kaikki aina omatoimisesti selvittelisivät kaiken mahdollisen? Eikä mielestäni ole häpeä olla kokematon matkailija, vai onko teistä?
Tuollainen vikojen tonkiminen on vain ja ainoastaan noloa. Salamalla saa ikävän näköisiä kuvia varmasti mistä tahansa vanhasta hotellista. Tarkoituksenhakuista. Tuonkin pakettimatkan hinnasta suurin osa menee lentoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen vikojen tonkiminen on vain ja ainoastaan noloa. Salamalla saa ikävän näköisiä kuvia varmasti mistä tahansa vanhasta hotellista. Tarkoituksenhakuista. Tuonkin pakettimatkan hinnasta suurin osa menee lentoihin.
No yleisesti pidän iltapäivälehtien sivuilla ruikuttamista nolona joo, mutta tässä kyllä vaikuttaisi ihan oikeasti olevan aihetta keskustelulle matkatoimiston vastuusta myymiensä matkojen laadusta. Ihan hyvä tuoda näitä ihmisten tietouteen.
Ei minusta siis vaikuta mitenkään väkisin kaivellulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhällä vaan ole varaa halpaan.
Jos ei opi tätä kiertävän kansanviisauden kautta, niin sitten oman kantapään kautta.
Säästimme todella kauan lomamatkaa varten ja odotimme sitä innoissamme
Säästäkää lisää.
Olen pienituloinen YH ja säästän tällä hetkellä kolmatta vuotta että saan lapset vietyä Kalifornian Disneylandiin, asiallisella majoituksella, ruokailulla ja täsmällisellä suunnittelulla niin ettei mikään mene pieleen. Kustannuksissa ei kitsastella.
Ei voisi vähempää kiinnostaa vaikka menisi viisikin vuotta, se on sen kokemuksen arvoista niille lapsille. En laske sitä ajallista menetystä vaan sitä, miten hienon kokemuksen voin lapsille antaa.
Älkää menkö noihin halpisloukkoihin. Siitä seuraa vain pahaa mieltä kaikille osapuolille.
Tää. Itse säästän tällä hetkellä 7000€ pottia jotta saan vietyä 3 ja 4v tytöt hienolle ulkomaan lomalle. Ja julkisen alan pienipalkkaisena duunarina voin sanoa että se vie mielettömän kauan. Hotelli tulee olemaan 4/5 tähteä ja ruokailut tullaan tekemään kunnon ravintoloissa (ei nyt mitään Micheliniä kuitenkaan kun niin pienten kanssa liikenteessä).
Uhraan tälle ihan mielelläni merkittävän määrän aikaani ja vaivaani. Ei tule kuuloonkaan että vien rakkaat lapset tuollaiseen homeiseen helvettiin siksi kun oli "halvat lennot ja hotelli". Itku tulee noiden lasten puolesta.
Mihin rakkaat lapset pääsee 7000eurolla?
Aika suuri summa 1 aikuinen ja 2 pikkulasta.
Australiaan. Sille on tosin myös ihan käytännöllinen syy, kun voidaan loman loputtua viimeisenä päivänä tavata heidän kummitätiään eli siskoani. Lentoihin menee valitettavasti suurin osa.
Australiaan saa Suomesta menopaluulennon alle 600 eurolla.
No ehkä saa johonkin aikaan vuodesta ja monella vaihdolla rupuyhtiöiden koneilla. Esim. Qatar Airways firmaa välttelen boikotin takia.
Itse olen maksanut tuplahinnan yhtiöille Finski/BA/Cathaway/Quantas/Emirates. Yksi välilasku, matka-aika 22-24h kaikkiaan suuntaansa.Boikotoit maailman parhaaksi valittua lentoyhtiötä? Miksi? Kiinnostaa oikeasti kuulla!
Mulla on boikotissa Finnair, koska se on kallis ja ihan halpalentoyhtiön tasoinen
Ehkäpä kyse on jostain ihan muusta kuin lentoyhtiön tasosta verrattuna muihin.
Mun mielestäni Aurinkomatkoilla on vastuu siitä, että hotelli on kuten kuvataan. En ymmärrä, miten kehtaavat ja uskaltavat pitää tuollaista läävää listoillaan; maailma on täynnä edullisia ja kivoja hotelleja. Aurinkomatkathan pilaavat suoraan omaa mainettaan tuolla systeemillä!
Me matkustetaan paljon, monta x vuodessa. Aina samalla kaavalla: edulliset lennot suoraan lentoyhtiöltä, hotelli booking.comista, usein apartementti. Ei ikinä tulisi mieleenkään ottaa all-inclusive -palvelua.
Tutkin aina tarkkaan booking.comin arvostelut. Olemme poikkeuksetta saaneet loistavia huoneita/huoneistoja pilkkahintaan. Myös suurkaupungeissa, Pariisissa, Lontoossa, Barcelonassa... Ja ravintoloiden reittaukset tsekataan aina myös.
Kuka ottaa all inclusiven Bulgariassa!
En ole turistirysissä matkannut, joten on minullekkin yllätys että 2 tähteä tarkoittaa tuollaista. 1 tähti tarkoittaa sitten varmaan jotain rauniossa yöpymistä tai telttamajoitusta? Aamupalan saa itse poimia marjapensaasta ulkovessojen vierestä?
Mutta kyllä tuon ikäisen ihmisen pitäisi osata lukea kommentit hotellista, itse tarkistan ne kommentit aina kun ostan ihan mitä tahansa, jos vain komentteja siitä tuotteesta on, jätän ostamatta jos on paljon huonoja kokemuksia.
Hotelli on tuollaisella matkalla aika tärkeässä roolissa, pitäisi panostaa sen valintaan, mutta minustakin on kummallista että aurinkomatkoilla edes on tuollaista hotellia valikoimassaan, ala-arvoista toimintaa myös heiltä.
Aurinkomatkat ei vissiin ymmärrä, että edes halpaa matkaa haluava tuskin haluaa elää homeen keskellä paskanhajussa ja taistella ruuasta tönien muiden asiakkaiden kanssa.
Miks ihmiset ei lue arvosteluja etukäteen? Mä luen aina googlesta ihmisten arvostelut hotelleista ja kahviloista jne.