IS: Kahden tähden all inclusive -hotelli Bulgariassa oli pettymys kuusihenkiselle suomalaisperheelle
"Tiesimme lähtevämme edulliselle pakettimatkalle, mutta ajattelimme, että tässä olisi edes jonkinlainen taso."
Perheen äiti Senja sanoo, että perhe aikoo yrittää saada hyvitystä matkastaan.
Millaista luksusta sinä olisit odottanut kahden tähden halvalta pakettimatkalta Bulgariassa?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Analogia: Automyyjä sanoo että kannattaa ostaa tämä halpa vanha auto. Viisi edellistä omistajaa sanovat netissä että penkeissä on hometta, öljy vuotaa ja moottorissa on jotain vikaa
Ostatko?
Missä autojen vanhat omistajat kommentoivat? En tiedä tuollaisesta kommenttipaikasta, joten kommentit eivät vaikuttaisi ostopäätökseeni. Miksi vanhat omistajat ylipäätään kertoisivat rehellisesti auton vioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Analogia: Automyyjä sanoo että kannattaa ostaa tämä halpa vanha auto. Viisi edellistä omistajaa sanovat netissä että penkeissä on hometta, öljy vuotaa ja moottorissa on jotain vikaa
Ostatko?
Missä autojen vanhat omistajat kommentoivat? En tiedä tuollaisesta kommenttipaikasta, joten kommentit eivät vaikuttaisi ostopäätökseeni. Miksi vanhat omistajat ylipäätään kertoisivat rehellisesti auton vioista?
En ole kirjoittaja mutta ainakin soittelemalla voit kysellä auton historiasta sen edellisiltä omistajilta
Vanhemmat eivät voineet hakea lastensa kanssa ruokaa? No toisaalta typerä ajatuskin mennä lasten kanssa tuollaiseen paikkaan. Olen ollut Bulgariassa monessakin All-inclusive-paikoissa. Aina olleet parempia, kuin alueen muut hotellit ja ravintolat. Eiköhän tuollaiset halpispaikat ole niille, jotka haluavat juoda halpaa paikallista viinaa kohtuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varataan kahden tähden hotelli ja ihmetellään, kun taso ei vastaa viittä tähteä 🤣
Kahden tähden hotelli voi olla hyvä ja viihtyisä. Tässä puhuttiin nyt asiakasarvioiden pisteistä, joissa keskiarvo oli 2/5. Itse voin hyvin ottaa 2 tähden hotellin, mutta en paikkaa jolla on huonot asiakasarviot. 2 tähden hotellilla voi olla asiakasarviot 9/10, jos hinta-laatusuhde on hyvä.
Tämä! Itse ollaan oltu Aurinkomatkojen huoneistohotellissa (eri maassa kylläkin), jossa tähtiä oli 2. Asiakasarviot oli hyviä, 8-9. Hotelli oli sisustukseltaan vanha ja väsynyt mutta moitteettoman siisti ja puhdas. Henkilökunta oli huippuystävällistä ja avuliasta. Uima-allasalue oli valtaisa ja lapsille oli loistava leikkipaikka hotellin puutarhassa. Huoneiston keittiö oli loistavasti varustettu. Hotellissa oli myös asiakaskäyttöön pyykkitupa. Sijaintikin oli aivan loistava. Se oli niin täydellinen kuin olla ja saattaa just meidän perheen tarpeisiin (4 pientä lasta). Ja hinta kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat eivät voineet hakea lastensa kanssa ruokaa? No toisaalta typerä ajatuskin mennä lasten kanssa tuollaiseen paikkaan. Olen ollut Bulgariassa monessakin All-inclusive-paikoissa. Aina olleet parempia, kuin alueen muut hotellit ja ravintolat. Eiköhän tuollaiset halpispaikat ole niille, jotka haluavat juoda halpaa paikallista viinaa kohtuuttomasti.
En tunne tapausta mutta en kauheasti yllättyisi jos kyseessä olisi ns. einesperhe.
Itse olen ollut Bulgariassa all inclusive lomalla muistaakseni 3x, valitsen Bulgarian koska asiakaspalvelu ja ruoka on paljon parempaa, kuin olen Italiassa, Kreikassa tai Espanjassa saanut ja hintataso edullinen.
Hotellit joissa olen ollut, ovat olleet 2-4* hotelleja. Kaikki siistejä, työntekijät ystävällisiä ja ruoka hyvää, mutta tietty koko vkon hyvin samankaltaista.
Se, että valitsee itse surkean hotellin ei tarkoita, etteikö Bulgariassa muka olisi oikeasti hyviä ja siistejä hotelleja, jopa niitä 2 tähden.
Vierailija kirjoitti:
Varataan kahden tähden hotelli ja ihmetellään, kun taso ei vastaa viittä tähteä 🤣
Kyseessä on kolmen tähden hotelli, joka on siis saanut asiakasarvioissa pisteiksi 2/5. Kyllä kolmen tähden hotellilta on lupa odottaa, että perusasiat eli siisteys ja ruoka, ovat kunnossa. Varsinkin kun kyseessä on suomalainen matkanjärjestäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kolmen tähden hotelli, joka on siis saanut asiakasarvioissa pisteiksi 2/5. Kyllä kolmen tähden hotellilta on lupa odottaa, että perusasiat eli siisteys ja ruoka, ovat kunnossa. Varsinkin kun kyseessä on suomalainen matkanjärjestäjä.
Ymmärsin, että paikallinen luokitus oli kolme mutta aurinkomatkojen luokitus kaksi tähteä
Bella vita kirjoitti:
äly hoi kirjoitti:
Ei yllätä! Kuka idiootti lähtee halpamatkalle (ja vie koko perheensä) johonkin p*rsläpi Bulgariaan?
Sitä saa mitä tilaa. ............................................ :DD
Bulgaria ei ole p...läpi vaan tuo hotelli oli. Bulgariassa on hienoja rantoja ja myös ravintoloita mutta täytyy tietää paikat ja olla valmis hiukan maksamaan. Huoneisto tai hotelli jossa voi kokata itse olisi ollut sata kertaa parempi valinta. Matkailu avartaa.
Kyllä Bulgaria on p...läpi ainakin ihmisoikeustilanteensa perusteella. Jos siis semmoinen asia kiinnostaa. Tosin sama tilannehan on Dubaissa ja monessa "tasokkaammassakin" lomakohteessa.
Vierailija kirjoitti:
Bella vita kirjoitti:
äly hoi kirjoitti:
Ei yllätä! Kuka idiootti lähtee halpamatkalle (ja vie koko perheensä) johonkin p*rsläpi Bulgariaan?
Bulgaria ei ole p...läpi vaan tuo hotelli oli. Bulgariassa on hienoja rantoja ja myös ravintoloita mutta täytyy tietää paikat ja olla valmis hiukan maksamaan. Huoneisto tai hotelli jossa voi kokata itse olisi ollut sata kertaa parempi valinta. Matkailu avartaa.
Kyllä Bulgaria on p...läpi ainakin ihmisoikeustilanteensa perusteella. Jos siis semmoinen asia kiinnostaa. Tosin sama tilannehan on Dubaissa ja monessa "tasokkaammassakin" lomakohteessa.
Isolle osalle suomalaisista matkailijoista noilla asioilla ei tunnu olevan mitään merkitystä. Ainakin nämä Siepit ja Berlorfit näyttävät viihtyvän varsin hyvin Dubaissa ja muissa vastaavissa kohteissa.
Hinnasta huolimatta on oltava siistiä, puhdasta ja ehjää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nääkin nyt kostuivat tästä? Se on niin tätä nykyaikaa että pakko on matkustaa vaikka hampaat irvessä ja vaikkeivät rahatkaan riitä. Olisivat säästäneet nyt nämäkin rahat ja menneet ensi kesänä johonkin säälliseen paikkaan.
Kyllä köyhälläkin on oikeus matkustaa eikä aina vain säästää. Pitäisi voida olettaa matkatoimiston kautta varatulta matkalta jonkinlaista minimitasoa. Ihan turha louskuttaa leukoja, että kahden tähden hinnalla vaadittaisiin viiden tähden tasoa, tai että Bulgariaan matkustavan on tyytyminen likaan ja homeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan todella pienellä budjetilla, mutta yhden tai kahden tähden paikkoihin mua ei kyllä saa.
Näinpä. Sitäpaitsi monien matkatoimistojen sivuilla vielä lukee matkakohteiden yhteydessä, että hotellien tähtiluokitus Bulgarian kaltaisissa maissa ei vastaa Suomen luokitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan todella pienellä budjetilla, mutta yhden tai kahden tähden paikkoihin mua ei kyllä saa.
Itse olen ollut esim Japanissa ja Yhdysvalloissa ihan hyvissä kahden tähden hotelleissa ja motelleissa. Riippuu lokaatiosta paljon laatu.
Miksei lokaatiosta riipu kvaliteetti?
Entä ihan suomeksi: sijainnista riippuu laatu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nääkin nyt kostuivat tästä? Se on niin tätä nykyaikaa että pakko on matkustaa vaikka hampaat irvessä ja vaikkeivät rahatkaan riitä. Olisivat säästäneet nyt nämäkin rahat ja menneet ensi kesänä johonkin säälliseen paikkaan.
Kyllä köyhälläkin on oikeus matkustaa eikä aina vain säästää. Pitäisi voida olettaa matkatoimiston kautta varatulta matkalta jonkinlaista minimitasoa. Ihan turha louskuttaa leukoja, että kahden tähden hinnalla vaadittaisiin viiden tähden tasoa, tai että Bulgariaan matkustavan on tyytyminen likaan ja homeeseen.
Eihän tuo huone ollut kuvien perusteella edes homeessa. Kuvia oli otettu vain ja ainoastaan paikoista joihin se home pesiytyy kun ilmankosteus on suuri. Eikä tuo ole edes mitään haitallista hometta. Pölyäkin oli vain ilmastoinnin poistossa eli ei se sieltä tule edes huoneilmaan. Mikä tuossa oli se ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bella vita kirjoitti:
äly hoi kirjoitti:
Isolle osalle suomalaisista matkailijoista noilla asioilla ei tunnu olevan mitään merkitystä. Ainakin nämä Siepit ja Berlorfit näyttävät viihtyvän varsin hyvin Dubaissa ja muissa vastaavissa kohteissa.
No hehän juuri ovatkin p...läpimatkailijoita, joita ei kiinnosta ihmisoikeudet tai muukaan mm matkailukohteen etiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulosti kyllä kamalalta vaikka olisikin halpa ja Bulgariassa. Monet luottavat, että Aurinkomatkojen tapainen toimisto takaisi jonkinlaisen perustason.
Näinpä. Ja vaikka tähtiä olisi puolikas, hometta ei tulisi sallia missään. Toivottavasti Aurinkomatkat korvaa jotain ja lapsille ei jäänyt paha mieli.
Mitähän täällä kommentoijille liikkuu päässä, kun kuvittelevat että home on jotenkin sallittua kahden tähden hotelleissa.
Monissa maissa hometta ei tunnisteta miksikään terveysongelmaksi tai asiaksi, jonka takia pitäisi alkaa tekemään peruskorjauksia. Suomessa asuntojen taso on oikeasti tosi korkea jo esimerkiksi Englantiin verrattuna, saatika sitten johonkin Bulgariaan. Pääosassa noista hotelleista on varmasti jonkinlaista pientä ongelmaa. Kyllä nuo kuvat minunkin silmään karulta näyttää, mutta tuollaisissa maissa odotan 1 tai 2 tähdeltä juurikin sitä p×skaläävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo huone ollut kuvien perusteella edes homeessa. Kuvia oli otettu vain ja ainoastaan paikoista joihin se home pesiytyy kun ilmankosteus on suuri. Eikä tuo ole edes mitään haitallista hometta. Pölyäkin oli vain ilmastoinnin poistossa eli ei se sieltä tule edes huoneilmaan. Mikä tuossa oli se ongelma?
Oletko käynyt analysoimassa ne homeet? Ja jos paikka haisee viemärille (=paskalle), sinä olisit siis ihan tyytyväinen?
Itse olen ollut esim Japanissa ja Yhdysvalloissa ihan hyvissä kahden tähden hotelleissa ja motelleissa. Riippuu lokaatiosta paljon laatu.