Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2119)

Vierailija
761/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä liho. 50+ ja painan edelleen sen 55kg mitä olen painanut koko aikuisikäni.

Te taidatte syödä liikaa kulutukseenne nähden. Ei aikuinen tarvitse niin kovin paljon ruokaa ja vanhemmiten vielä vähemmän.

Täällä myös tunnollisesti vedetään se +2000 kaloria vaikka työpaikalla vain istutaan ja autolla mennään kaikkialle. Onko ihme että porukka paisuu?

Vierailija
762/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kohdistat vihasi vain suomalaisiin? Kaikkialla lihotaan yhtä paljon, ellei enemmänkin.

Se nyt vaan  on tosiasia, että suomalaiset on jo Euroopan lihavin kansa

Suomi lihavempien joukossa mutta eivät kaikista lihavempia... se kunnia menee Briteille.

Euroopassa 59% aikuisista on lihavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympäristömyrkyt, kallis terveellinen ruoka ja kemikaalijämät arkiruoassa (mm; roundup viljassa, antibiootit maidossa, lisä- ja väriaineet jogurteissa yms). Ei paljon tartte ihmetellä, kun tietää mitä ruokaamme laitetaan.

Mitä on tuo "kallis terveellinen ruoka"? Kasvikset ja vaikkapa kala eivät ole mitään kalliita, jopa minä pienehköpalkkainen (1600 euroa jää minulle) voin ostaa noita ilman penninvenytystä. Olen hoikka mies, ollut aina ja en aio lihoa myöhemminkään.

Jaa kala ei ole kallista? Seiti 400g melkein 6 euroa. Yksi paketti päivässä on 180 euroa kuussa pelkkään kalaan. Kunlasket muut pakolliset kuten vihannekset ja maitotuotteet päälle, tulee yli 200 e per nenä helposti. Se on liikaa monella pienituloiselle.

Vierailija
764/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pastaa. pullaa, valkoista leipää,  valkoista riisiä, sipsejä jne.. keinotekoisesti makeutettuja juomia, sekoittavat insuliinintuotannon, olutta.

Eikä liikuta

Italia on Euroopan laihiampia valtioita ja siellä vedetään pastaa ja valkoista leipää.

Oisko sittenkin ne sokeriset herkut yms mitkä lihottaa?

Italiassa ja Kreikassa on lihavimmat lapset. Sosiaalinen paine pitää monet hoikkina, ei se rukavaliosta johdu. Italiaano osaa kyllä veetuilla jos jonkun ulkonäkö ei miellytä.

Vierailija
765/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllistäminen ja kaikenlainen ilkeily ei kyllä kerro teistä laihemmistakaan kovin hyvää. Mokomat painopoliisit.

Se nyt vaan on ikävä fakta, että karkkipäivä minun lapsuudessa ja karkkipäivä nykyisin ovat vähän eri asia. Eli nykylapset syövät helposti viisinkertaisen määrän karkkia ja se näkyy katukuvassa. Hillittömästä mässäilystä johtuu.

Vierailija
766/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just huomasin lauantaina kaupassa miten pienimmät 100 gramman sipsipussit olivat kallistuneet hinnaltaan niin, että hintaero oli kuroutunut lähelle niitä isoja 200-300 gramman pusseja. Varsinkin ne pienet juustopallot olivat sen 1,67 e!

Ostan välillä pienen määrän sipsejä ja juon light colaa. En todellakaan halua mitään megapussia, mutta tällainen hinnoittelu suorastaan ajaa ostamaan jättipusseja! Päinvastoinhan niiden isojen pussien hinnan tulisi nousta reippaasti ja sama karkkisäkkeihin yms.

Ohjaisi ihmisiä ostamaan vähän kerralla himon tyydytykseksi kun ei ne sipsit tai karkit ole sellaisenaan mikään mörkö vaan kyse on määristä. Ja sipseissä on tunnetusti se ominaisuus, että rouskuva ääni syödessä innostaa syömään lisää jolloin sitä vetelee yksinkin sen megapussinkin jonka jälkeen todella ällöttää...

Vierailija
767/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi läskeille ja rumille olla oma uimaranta.  Valaita on hauska  katsella muualla ei uimarannoilla.

Vierailija
768/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään Suomessa. Tuntuu että koronavuosien jälkeen koko länsi-Eurooppa on lihonut melkoisesti. Kuvat Tanskasta esim. kertoivat tästä. Nimenomaan kantaväestä lihoo.

Kyllähän varmasti sellainen 1920-lukulainen urheiluinnostus ja 'koko kansa lenkille, hiihtämään tai juoksemaan' on terveellisempi ja ehkäisisi mielenterveysongelmia. Mutta nykyihminen pitää sitä nzismista seuraavana ja kehopositiivisuudella voi kuitata loput.

T. Täti joka on lihonut ainakin 10 kg viimeisen kahden vuoden aikana

Vierailija
769/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuria ei ole nimeksikään. Kun tekee mieli ruokaa, mitä tahansa ja milloin tahansa, niin siitä vaan toimeksi. Karkkia on aina saatavilla, telkkaria katsottaessa sitä kuluu kuin myös olutta. Tulee mieleen Pokka pitää Onslow, siinä suomalaisten toinen kuva. Laiskotuttaa, sohva kutsuu, lenkkipolku ei. Annetaan periksi silmänräyksessä.

Ryhtiä suomalaiset.

Vierailija
770/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pastaa. pullaa, valkoista leipää,  valkoista riisiä, sipsejä jne.. keinotekoisesti makeutettuja juomia, sekoittavat insuliinintuotannon, olutta.

Eikä liikuta

Italia on Euroopan laihiampia valtioita ja siellä vedetään pastaa ja valkoista leipää.

Oisko sittenkin ne sokeriset herkut yms mitkä lihottaa?[/quote

Italiassa ei käytännössä syödä aamiaista, se on  tyyliin kahvi ja pieni croisantti. Täällä tuputetaan syömään jo aamulla, lounas ja sitten illallinen liian aikaisin, illalla sitten vedetään pitsaa ja sipsejä

Olisiko myös joku geneetttinen juttu. Vehnähän  on aika uusi suomalaisten ruokavaliossa, yleistyi vasta  1900 luvulla, mutta Italiassa on jo antiikin Roomassa syöty vehnäleipää

Vierailija
771/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleisesti tarpeeksi kovaa sosiaalista painetta. Joissain paikoissa Suomessakin on hoikempia ihmisiä kuin toisaalla ja muiden hoikkuus saa itsenkin pysymään hoikkana helpommin.

Toki täällä on paljon halpaa mättöä helposti saatavilla, mutta niin on muuallakin joten se ei selitä kaikkea.

Vierailija
772/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympäristömyrkyt, kallis terveellinen ruoka ja kemikaalijämät arkiruoassa (mm; roundup viljassa, antibiootit maidossa, lisä- ja väriaineet jogurteissa yms). Ei paljon tartte ihmetellä, kun tietää mitä ruokaamme laitetaan.

Mitä on tuo "kallis terveellinen ruoka"? Kasvikset ja vaikkapa kala eivät ole mitään kalliita, jopa minä pienehköpalkkainen (1600 euroa jää minulle) voin ostaa noita ilman penninvenytystä. Olen hoikka mies, ollut aina ja en aio lihoa myöhemminkään.

Jaa kala ei ole kallista? Seiti 400g melkein 6 euroa. Yksi paketti päivässä on 180 euroa kuussa pelkkään kalaan. Kunlasket muut pakolliset kuten vihannekset ja maitotuotteet päälle, tulee yli 200 e per nenä helposti. Se on liikaa monella pienituloiselle.

Tuskin kukaan paketillista seitiä syö  joka päivä

Moni on valmis maksamaan kaljatölkistä  yli 2 e

Vierailija
773/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokunen aika sitten täällä tuli yhdessä keskustelua vähän offtopicina ilmi, että joidenkin mielestä sipsit ovat mainio eväsruoka. Koska briteissäkin normaali lounaseväs.

Olin vähän tyrmistynyt. Ihan jo sitä suolan ja rasvan määrää ajatellen sipsejä ei pitäisi syödä kuin todella harvoin.

Tai sitten elät harhassa. Brittien terveys on paljon parempi, vaikka vetävät aamupalaksi pekonia ja kananmunia, lounaaksi kalaa ja sipsejä jne.

Pekoni ja kananmuna onkin täyttävä ruoka, minkä takia varmaan syö vähemmän päivän mittaan. Nää höttöherkut esim. sipsit, karkit, pullat yms. ei pidä nälkää, vaan sensijaan laukaisee halun ottaa vaan lisää.

Kyllä ne pitää. Nälän ja kylläiayyden tunnistaminen on sitten jo asia erikseen.

Valitettavasti itäinen puolisko suomalaisista on vieläkin perimältään metsästäjä-keräilijä-kansaa, jolle nälkä oli aikanaan turhankin tuttua ja kylläisyyden tunnistaminen haitta. Eloon ovat jääneet ne, jotka ovat tehokkaimmin tankanneet silloin kun ruokaa on ollut saatavilla, koska seuraavaan kunnon aterian eteen on saattanut joutua kärsimään päiviä tai jopa viikkoja nälkää ja pakkasta. Nykyisessä yltäkylläisyydessä tuo perimä aiheuttaa ilman muuta ylipaino-ongelmia.

Rannikollahan ollaan hoikempia ja sen taustalla on etelästä ja lännestä tullut maanviljeljelijöiden ja karjankasvattajien geneettinen perimä. Ruokaa on ollut saatavilla tasaisesti päivästä toiseen ympäri vuoden, kymmenien ellei jopa satojen sukupolvien ajan. Silloin on kropankin helppo olla vähästä kylläinen kun DNA:han on koodattu että seuraava tukeva ateria odottaa jo ihan oven takana.

Vierailija
774/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja maistuu. Kiloja lähtisi ihan huolella yhdeltä jos toiselta jos lopetettaisiin se tissuttelu.

Vierailija
775/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä liho. 50+ ja painan edelleen sen 55kg mitä olen painanut koko aikuisikäni.

Te taidatte syödä liikaa kulutukseenne nähden. Ei aikuinen tarvitse niin kovin paljon ruokaa ja vanhemmiten vielä vähemmän.

Täällä myös tunnollisesti vedetään se +2000 kaloria vaikka työpaikalla vain istutaan ja autolla mennään kaikkialle. Onko ihme että porukka paisuu?

Mä en ole koskaan uskonut kaikkia ns. virallisia suosituksia 😁

Vierailija
776/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla naisilla ikääntyminen aiheuttaa liikkumisen vähenemistä ja syömisen lisääntymistä.

Pahinta on kuitenkin kehopositiivisuus eli aate terveyspaineista vapautumisesta.

Kehopositiivisuus on aate ULKONÄKÖpaineista vapautumisesta. Kaikki kehot ovat yhtä hyviä, ihan sama onko sulla 50 liikakiloa, jättimäinen nenä, aknea tai vain yksi jalka.

Vierailija
777/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistäminen ja kaikenlainen ilkeily ei kyllä kerro teistä laihemmistakaan kovin hyvää. Mokomat painopoliisit.

Olemme sentään fyysisesti paremmassa kunnossa kuin te pullukat. Ettekö osaa hävetä?

Ennemmin olen pullukka mitä päävikainen kuten sinä.

Vierailija
778/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ylltätys jos paljastuisi että esimerkiksi elintarviketeollisuus on lihottanut karjaa hormooneilla ja sama aine imeytyy nyt ihmisiin. Puolet kansasta ei voi olla lihavia tietämättömyyden, laiskuuden tai geenien takia.

Broileri??

Vierailija
779/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalja maistuu. Kiloja lähtisi ihan huolella yhdeltä jos toiselta jos lopetettaisiin se tissuttelu.

Epämiellyttävä totuus!

Vierailija
780/2119 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen just nyt Tuurin kyläkaupassa. Yhtäkään normaalipainoista aikuista ei ole näkynyt. Jengi jonottaa Vesa's burgeriin. Kahviossa näyttää olevan myynnissä isoja herkkukaakaoita kermavaahdolla ja ties millä sokerikuorrutteilla. Siksi suomalaiset kai lihovat kun ruokailutottumukset ovat tällaiset.

Surullinen näky.

Mitä, eikö yhtään normaalipainoista näkynyt edes peilissä :(