Tuttava myy autoaan tuplahinnalla siitä mitä itse maksoi, mikä logiikka tässä mahtaa olla?
Tuttava on kyllä pihinluonteinen aina ollutkin mutta kuulostaa oudolta että auton arvo kasvaisi sen vanhetessa? Vaikka jotain remppaakin olisi joutunut tekemään niin ei sitä silti voi 1500:lla ostettua autoa myydä 3000:lla :D
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on tuunannut sitä autoa paljon, ymmärrän. Jos ei, sitten ei ole logiikkaa.
Ostaahan moni myös rämätaloja ja kunnostaa ne ja myy todella paljon kalliimmalla hinnalla eteenpäin.
Ei ole mikään museoauto vaan kaiketi joku 2000-luvun alkuvuosilta oleva perusfarkku.
Ylipäätään tässä vaiheessa pitäisi herätä kysymys että miksi tuollainen on vielä myynnissä eikä romuttamolla? 20 vuotta vanha perusfarkku, esimerkiksi päästöt on jo todella kovat nykyisiin polttomoottori, saati sähkö- tai hybridiautoihin verrattuna. Minusta valtion pitäisi laittaa joku kampanja pystyyn että vanhan polttomoottoriauton romuttaja saisi vaikka jonkun tonnin tai pari alennusta uuden sähköauton hinnasta.
Päästöt?
Mistä teitä ilmastopiipittäjiä sikiää?
Kai nyt jokainen haluaa saada myymästään autosta mahdollisimman kovan hinnan. Sehän on aivan normaalia että hinta pyynnössä on neuvotteluvaraa. Mutta ei nyt ilmaiseksikaan kannata antaa. Itse olisin kerran saanut omasta autostani liikkeeseen myytynä noin 9000 euroa. Myin itse ja sain yli pari tonnia enemmän. Kyllä kannatti.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jokainen haluaa saada myymästään autosta mahdollisimman kovan hinnan. Sehän on aivan normaalia että hinta pyynnössä on neuvotteluvaraa. Mutta ei nyt ilmaiseksikaan kannata antaa. Itse olisin kerran saanut omasta autostani liikkeeseen myytynä noin 9000 euroa. Myin itse ja sain yli pari tonnia enemmän. Kyllä kannatti.
On paljon parempi antaa auto liikkeen myytäväksi, ei sitten itse tarvitse sitä hässäkkää hoitaa ja tule mahdollisia vastuita jos uusi omistaja ei rekisteröikään autoa tai jättää verot maksamatta tai käyttää sitä rikollisiin tarkoitukseen jne... Ja jollainhan niiden autoliikkeidenkin on pyörittävä, taas menee työpaikkoja alta jos liikkeitä menee konkurssiin.
Mun tuttu osaa korjata autoja. Tekee helposti 1300€ remontit 1000€ maksamaansa autoon ja myy 1900€. Eli saa 900, vaikka töitä laittanut hitosti siihen. Tykkää siis harrastaa.
Hyviä autoja myynyt. Kukaan ei ole valittanut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tuttavasi on sotkeutunut johonkin rahanpesuorganisaatioon. Seuraile tilannetta, tuleeko kauppoja, kenties useampiakin?
Tällaista on eräiden kohdalla tutkittu. Trolli veti poliisia höplästä ja poliisi tutki putipuhtaan toimia. Mielestäni poliisin olisi pitänyt pidättää trolli. Suomessa poliisin kautta saa kiusata perättömillä syytöksillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tuossa nyt mitään sen kummempaa ajatustyötä tarvii tehä. Tuttavasi haluaa tehdä voittoa autolla. Jos onnistuu niin sehän on hänelle hyvä juttu. Eihän se sinua voi haitata?
Tunnethan nämä sanonnat:
- Kauppa se on , joka kannattaa.
- Ei se ole hullu joka paljonn pyytää vaan se, joka maksaa.
No, hankala kuvitella 20v vanhaa perusfarkkua myytävän tuohon hintaan.
Mutta tuplahinta on mahdollinen juurikin siten, että ostaa rikkinäisen auton, korjaa, katsastaa ja myy.
Ostohinta on silloin muutama satanen, myyntihinta tuplaten.
Autolla on aina kaksi hintaa, osto ja myyntihinta. Viimeksi kun myin auton niin pyysin siitä tarkoituksella ns. ylihintaa. Ostaja sai sitten tinkiä siitä vähän pois ja molemmat oli tyytyväisiä.
No se laittaminen nostaa hintaa. Minä ostin asunnon 80 000 eurolla, remontoin ja myin pois 130 000 e. Remppaan meni 4000 e rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvinkin voi, jos auto on ostettu huonokuntoisena ja sitten on sen laittanut teknisesti ja ulkoisesti kuntoon ja siistiksi. Aika monet sellaiset, jotka osaa touhuta autojen parissa tekee tuota, jos ajattelee että autojen laittaminen on pikemminkin harrastus ja omalle työlleen ei laske hintaa. Autohommissa kun juuri työ maksaa yllättävän paljon, jos sen ammattilaisella teettää.
Joo ymmärrän tämän vaikka joidenkin jenkkiautojen kanssa tms. erikoisuuksien mutta kyseessä oli ihan tavallinen perheauto melkein 20-vuoden takaa.
20-VUOTIAS, 20 VUODEN!! OPPIKAA NYT JO.
Vierailija kirjoitti:
No se laittaminen nostaa hintaa. Minä ostin asunnon 80 000 eurolla, remontoin ja myin pois 130 000 e. Remppaan meni 4000 e rahaa.
Ei se hintaa nosta vaan arvoa. Ja siinä on "hieman" eroa, että saako summan sellaisenaan vai onko hinta velallinen. Voin minäkin sanoa myyneeni entisen asuntoni vähän yli 150 tuhannella, vaikka siitä miinustettiin velka, eli lopulta en saanutkaan vähän yli 150 tuhatta. Hyvän hinnan toki sain, ei siinä mitään. Mutta jos asunto on lähtenyt alunperin noin pilkkahinnalla, niin vähän epäilen ettet saanut siitä 130 000.
Minua taas kiinnostaa, miksi tuttavasi on valjastanut sinut myymään autoa. Sinuna pysyisin siitä mahdollisimman kaukana. Jos autossa on jotain valittamista, sinä saat kaiken niskaasi.
Joo tiedän kyllä ohjelman ja kyse ei ole mistään tällaisesta nyt.