Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä enää töihin

Vierailija
11.08.2019 |

24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä kuulemma enää ikinä töihin Suomessa. Hän perustelee työttömänä oloaan sillä, että ei halua tukea nykyistä Euroopan poliittista tilannetta verorahoillaan. Väittää myös ettei heidän sukupolvensa muka tulisi ikinä edes saamaan eläkkeitä. Mikä neuvoksi? Tuleeko poikani vielä järkiinsä ja onko tuo vaan nuoruuden kapinallisuutta? :/

Kommentit (341)

Vierailija
241/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
242/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Miksei poikasi muuttaisi vaikka Intiaan? Lusmuilua sielläkin voi yrittää, mutta taitaa nälkä yllättää, kun kukaan ei tule ilmaista rahaa tarjoamaan.

Muuta sinä Intiaan kun et tykkää stabiileista yhteiskunnista. Katsotaan montako viikkoa pärjäät. Ai niin, ei sinua siellä kukaan palkkaisi eli nälkä sinulle tulisi nopeasti.

Tietysti voisi olla hyvä kokemus nähdä kurjuutta sanan varsinaisessa merkityksessä.

Mm. Intiassa pärjää tosi pienellä rahalla per päivä, jos niin haluaa, että versus Suomi saattaa hämätä ihmisen.

Mitä tuo stabiili yhteiskunta tarkoittaakaan?

Pohjoismaita?

Eurooppaakohan?

Pohjois-Amerikkaakohan?

Yhteiskunta ja ennen kaikkea yhteisö voi olla erittäin hyvin toimiva, vaikkei olisi kuten Suomessa ollaan niin kivasti -hippaheijaa- totuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua mennä töihin. En varsinkaan, kun tiedän että kustannan sillä muiden lorvimisen. 28 vuotta olen paskan maku suussa noussut arkisin ja joskus viikonloppuisin töihin, koska niin kuuluu tehdä. Ainoa hyvä juttu tässä on palkkakehitys. Eläkeikään en tule jaksamaan, joten yritän kerätä sukanvarteen niin paljon, että voin jättää työelämälle hyvästit 15 vuoden kuluttua. 

Tuolla perusteella et voi jättää menemättä töihin. On tosi ikävää todellakin, että tulet verorahoillasi elättäneeksi työnvieroksujia, mutta se ei oikeuta sinua itse jättäytymän työelämästä pois. Jokaisen aikuisen on elätettävä itsensä työnteolla, riippumatta siitä mihin verorahasi menevät.

Vierailija
244/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on aatteita. Olisit iloinen kun olet onnistunut kasvattamaan itsenäisesti ajattelevan lapsen, joka ei juokse tahtottomana oravanpyörässä muiden pillin mukaan. 

Juuri näin. Nuori mies on jo aikanaan hoksannut että, kultapossu-ikäluokka tulee kuppaamaan eläkerahastot tyhjiksi, ihan kuin ovat jo kupanneet planeetan resurssit ilmastokatastrofin partaalle, eikä sieltä oikeastikaan ole tulossa penniäkään hänenKÄÄN ikäluokalle, kun olisi oma vuoro päästä "eläkkeelle".

Ei ole vakituisia työsuhteita, ei inflaation kuittaamia asuntolainoja, ei omaisuutta, ei mitään muuta kuin kädestä - suuhun raatamista muiden eteen koko elämä tiedossa. Jos olisin hänen iässään ja tilanteessa, valintani olisi melko varmasti juuri tuo sama. Vaikka nettomaksajana en hyväksy tuollaista toimintamallia, niin siitäkin huolimatta ymmärrän varsin hyvin asiaan johtavat syyt ja kys. valinnan. Tuo on ainoa tapa millä nyky nuoriso voi saada itselleen samaa elintasoa kuin vanhempansa.

Ei noita mainitsemiasi asioita tarvitsekaan välttämättä olla. Kun vain on edes jotain töitä, silloin luulisi kaiken olevan ihan hyvin.

Vierailija
245/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on aatteita. Olisit iloinen kun olet onnistunut kasvattamaan itsenäisesti ajattelevan lapsen, joka ei juokse tahtottomana oravanpyörässä muiden pillin mukaan. 

Juuri näin. Nuori mies on jo aikanaan hoksannut että, kultapossu-ikäluokka tulee kuppaamaan eläkerahastot tyhjiksi, ihan kuin ovat jo kupanneet planeetan resurssit ilmastokatastrofin partaalle, eikä sieltä oikeastikaan ole tulossa penniäkään hänenKÄÄN ikäluokalle, kun olisi oma vuoro päästä "eläkkeelle".

Ei ole vakituisia työsuhteita, ei inflaation kuittaamia asuntolainoja, ei omaisuutta, ei mitään muuta kuin kädestä - suuhun raatamista muiden eteen koko elämä tiedossa. Jos olisin hänen iässään ja tilanteessa, valintani olisi melko varmasti juuri tuo sama. Vaikka nettomaksajana en hyväksy tuollaista toimintamallia, niin siitäkin huolimatta ymmärrän varsin hyvin asiaan johtavat syyt ja kys. valinnan. Tuo on ainoa tapa millä nyky nuoriso voi saada itselleen samaa elintasoa kuin vanhempansa.

Ei noita mainitsemiasi asioita tarvitsekaan välttämättä olla. Kun vain on edes jotain töitä, silloin luulisi kaiken olevan ihan hyvin.

Jaa niin että työnteon tarkoitus onkin vain lihottaa JOKUN MUUN kuin sen tekijän lompakkoa ???!!! Tai että se tekeminen on se "The Juttu", vittujako siitä palkasta KUNHAN VAIN SAA TEHDÄ muille talkoita ???!

Saa kait sitä noinkin tehdä ja toimia, jos vain sattuu haluamaan. Mutta hyvin harva haluaa.

Vierailija
246/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään halua mennä töihin. En varsinkaan, kun tiedän että kustannan sillä muiden lorvimisen. 28 vuotta olen paskan maku suussa noussut arkisin ja joskus viikonloppuisin töihin, koska niin kuuluu tehdä. Ainoa hyvä juttu tässä on palkkakehitys. Eläkeikään en tule jaksamaan, joten yritän kerätä sukanvarteen niin paljon, että voin jättää työelämälle hyvästit 15 vuoden kuluttua. 

Tuolla perusteella et voi jättää menemättä töihin. On tosi ikävää todellakin, että tulet verorahoillasi elättäneeksi työnvieroksujia, mutta se ei oikeuta sinua itse jättäytymän työelämästä pois. Jokaisen aikuisen on elätettävä itsensä työnteolla, riippumatta siitä mihin verorahasi menevät.

Et nyt ihan ymmärtänyt. Jos työuraa on 28 vuotta takana ja 15 vuotta vielä edessä, siinä on ainakin omasta mielestä jo ihan tarpeeksi yhdelle. Ja miksi eka viestin kirjoittaja muka ei elättäisi itseään työnteolla, jos huhkii kasaan oman eläkkeensä säästäen tässä tulevina vuosina? Ihan täysi oikeus noilla spekseillä jo jäädä kyllä poiskin. Olin siinä uskossa että niitä tekijöitä nykypäivänä löytyy ihan hyvintilalle?

Vierailija
247/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kirjoittaisi tänne tuollaista, jos olisi kyse omasta pojastani.  

Koen äitinä, että olen poikani puolella, aina. 

Vierailija
248/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin että työnteon tarkoitus onkin vain lihottaa JOKUN MUUN kuin sen tekijän lompakkoa ???!!! Tai että se tekeminen on se "The Juttu", vittujako siitä palkasta KUNHAN VAIN SAA TEHDÄ muille talkoita ???!

Saa kait sitä noinkin tehdä ja toimia, jos vain sattuu haluamaan. Mutta hyvin harva haluaa.

Jos tilanne sitä vaatii, silloin on vain tehtävä ilmaiseksi niitä töitä. Niistäkin kun saa tulevaisuutta varten taitoja, kokemusta ja ehkä jopa suhteita, jotka ovat rahaakin arvokkaampaa valuuttaa kun sitten tulevaisuudessa hakee parempiin hommiin. Toki jos työntekijällä itsellään on taidot kunnossa ja rautainen kokemus, sitten hänelle kyllä voi maksaa muhkeastikin palkkaa mikäli hän itse tajuaa sitä pyytää. Mutta jos on ihan täysin taidoton ja tuottamaton tekijä, ei hänelle ruveta tietenkään maksamaan automaattisesti samaa palkkaa mitä taitavammille.

Vierailija
249/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt ihan ymmärtänyt. Jos työuraa on 28 vuotta takana ja 15 vuotta vielä edessä, siinä on ainakin omasta mielestä jo ihan tarpeeksi yhdelle. Ja miksi eka viestin kirjoittaja muka ei elättäisi itseään työnteolla, jos huhkii kasaan oman eläkkeensä säästäen tässä tulevina vuosina? Ihan täysi oikeus noilla spekseillä jo jäädä kyllä poiskin. Olin siinä uskossa että niitä tekijöitä nykypäivänä löytyy ihan hyvintilalle?

Töistä ei jäädä pois niin kauan kuin on työkykyä, ellei sitten ole jotenkin kummallisesti onnistunut säästämään palkoistaan itselleen sellaisen summan rahaa, jonka varassa voi elää koko loppuelämän tekemättä mitään. Yhteiskunta tarvitsee kipeästi työntekijöitä, veronmaksajia.

Vierailija
250/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikään ei oravanpyörä ja kulutusyhteiskunnan tukeminen kiinnosta, mutta sen verran töitä teen etten ole yhteiskunnan elätti ja vero prosentti riittää kun on 8,5%.

Vierailija
251/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret eivät enää jaksa ahdistua töiden etsimisestä. Jos ei pyydä palkkaa, voi saada töitä.

Kannattaisi ihan oikeasti tehdä niitä ilmaisia töitä mikäli tilanne sitä vaatii, nimittäin ilmaistöiden kautta saa taitoja ja kokemusta (ehkä jopa suhteitakin!), joilla saa parempipalkkaisia duuneja myöhemmin. Olen itsekin tehnyt aikanaan nöyränä ihmisenä ilmaiseksi töitä, no sehän johti sitten loppupeleissä vakinaistamiseen ja palkkalistoille pääsemiseen. Elinkustannukset rahoitin pikavipeillä ja myymällä kaiken turhan tavaran pois, ja lopulta kun pääsin töihin niin selvisin myös veloistanikin aika nopsaan. Tukia en nostanut missään vaiheessa eikä olisi tullut mieleenkään tehdä niin.

Minkälaisissa ilmaistöissä olit jos et tukiakaan nostanut? Talkootöissä? Mikä firma uskalsi ottaa ilmaiseksi töihin ilman minkäänlaisia vakuutuksia? Työkkärin työkokeilijoilla on vakuutukset työkkärin maksamina. Vai jätitkö vain työttömyyskorvaukset nostamatta vaikka sinulla olisi ollut niihin oikeus?

Ihan olin oikeissa töissä, tein käytännössä samaa työtä kuin palkalliset vakkarit mutta ilman palkkaa. Olin myös talkootöissäkin. Kyseessä oli erinäisiä niin pieniä kuin suurehkoja matalapalkka-alan firmoja.

Eli mitään sopimuksiako ei tehty? Menit vaan paikan päälle ja kysyit josko voisit tulla jotain puuhailemaan? SIlloin nuo on olleet talkootöitä kaikki. Jos taas te-toimiston kautta on ollut vaikka työkokeilussa niin silloin olisit ollut oikeutettu työttömyysetuuteen ja tyhmyyttäsi et hakenut vaan elit velaksi.

Vierailija
252/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tietoisia että osa näistä nuorista parikymppisistä loisista HALVEKSUU työssäkäyviä ja korottavat itsensä heidän yläpuolelleen,

Mulla yksi tuttu tällainen ja hän selitti että loiset työnvieroksujat ovat ELIITTIÄ kun ovat älykkäitä ja kieltäytyvät porvarin pääoman kasvattamisesta.

Työssäkäyvät ovat sotten TYHMIÄ LAMPAITA joita on oikein kupata kun ovat niin tyhmiä että alistuvat porvarille, ja heidän selkönahastaan on pikeus sitten repiä elanto tälle loisivalle ”eliitille”.

Meinasin antaa ympäri korvia tälle nuorelle miehelle. Teen liki 50-tuntista työviikkoa ja palkasta otetaan puolet veroina pois että tää h-vetin parasiittiarmeija saadaan elätetyksl.

T. Ahkera johtaja

Hyvä. Minä halveksun sinua ja kaltaisiasi. Tulisipa sisällissota niin voisi sinutkin ja perheesi laittaa äkkiä polvilleen.

Hienoa! Odottelenkin sinua ja ituhippikavereitasi kylään. Voidaan yhdessä ihastella metsästysharrastustani.

Vierailija
253/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N31 kirjoitti:

Itseänikään ei oravanpyörä ja kulutusyhteiskunnan tukeminen kiinnosta, mutta sen verran töitä teen etten ole yhteiskunnan elätti ja vero prosentti riittää kun on 8,5%.

Et siis saa asumis- ja toimeentulotukea?

Vierailija
254/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töistä ei jäädä pois niin kauan kuin on työkykyä, ellei sitten ole jotenkin kummallisesti onnistunut säästämään palkoistaan itselleen sellaisen summan rahaa, jonka varassa voi elää koko loppuelämän tekemättä mitään. Yhteiskunta tarvitsee kipeästi työntekijöitä, veronmaksajia.

Tää on demareille ja vassareille täysin uutta. Mitäh, eikö taikaseinästä tulekaan rahaa kustantaa vapaamatkustajia. Seuraavat vaalit päättyvät oikeistopuolueiden murskavoittoon ja sosiaalitukien poistumiseen. Minullekin jää sitten ylimääräinen 500€ kuukaudessa käteen, nykyisen reilun 3000€:n lisäksi. 6000€:lla tekee monta reissua tai laittaa rahat kasvamaan sijoitustilille.

Vierailija
255/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret eivät enää jaksa ahdistua töiden etsimisestä. Jos ei pyydä palkkaa, voi saada töitä.

Kannattaisi ihan oikeasti tehdä niitä ilmaisia töitä mikäli tilanne sitä vaatii, nimittäin ilmaistöiden kautta saa taitoja ja kokemusta (ehkä jopa suhteitakin!), joilla saa parempipalkkaisia duuneja myöhemmin. Olen itsekin tehnyt aikanaan nöyränä ihmisenä ilmaiseksi töitä, no sehän johti sitten loppupeleissä vakinaistamiseen ja palkkalistoille pääsemiseen. Elinkustannukset rahoitin pikavipeillä ja myymällä kaiken turhan tavaran pois, ja lopulta kun pääsin töihin niin selvisin myös veloistanikin aika nopsaan. Tukia en nostanut missään vaiheessa eikä olisi tullut mieleenkään tehdä niin.

Minkälaisissa ilmaistöissä olit jos et tukiakaan nostanut? Talkootöissä? Mikä firma uskalsi ottaa ilmaiseksi töihin ilman minkäänlaisia vakuutuksia? Työkkärin työkokeilijoilla on vakuutukset työkkärin maksamina. Vai jätitkö vain työttömyyskorvaukset nostamatta vaikka sinulla olisi ollut niihin oikeus?

Ihan olin oikeissa töissä, tein käytännössä samaa työtä kuin palkalliset vakkarit mutta ilman palkkaa. Olin myös talkootöissäkin. Kyseessä oli erinäisiä niin pieniä kuin suurehkoja matalapalkka-alan firmoja.

Eli mitään sopimuksiako ei tehty? Menit vaan paikan päälle ja kysyit josko voisit tulla jotain puuhailemaan? SIlloin nuo on olleet talkootöitä kaikki. Jos taas te-toimiston kautta on ollut vaikka työkokeilussa niin silloin olisit ollut oikeutettu työttömyysetuuteen ja tyhmyyttäsi et hakenut vaan elit velaksi.

Tietenkin tehtiin asianmukaisesti sopimukset ja kaikki, ainakin suurimmassa osassa paikoista joissa olin ollut töissä. Työkkärin asiakas en ole koskaan ollutkaan, se on vain turha välikäsi josta ei juuri apua ole. Kyllä jos ihmisellä on kaikki kunnossa hän pärjää ihan hyvin ilman mitään työkkäriä tai muutakaan

Vierailija
256/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenäisesti? Sanan määritelmä lienee sinulle täysin vieras?

Vierailija
257/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tehtiin asianmukaisesti sopimukset ja kaikki, ainakin suurimmassa osassa paikoista joissa olin ollut töissä. Työkkärin asiakas en ole koskaan ollutkaan, se on vain turha välikäsi josta ei juuri apua ole. Kyllä jos ihmisellä on kaikki kunnossa hän pärjää ihan hyvin ilman mitään työkkäriä tai muutakaan

Eli allekirjoitit oikeasti jonkun määräaikaisen sopimuksen missä palkka oli nolla euroa ja työnantajakin suostui tuohon? Eipä sitten paljoa työnantajasi miettinyt. Hyvin olisit voinut vetää hänet oikeuteen syrjinnästä ja kiskonnasta. Epäilen edelleen tarinaasi.

Vierailija
258/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ad hominem kirjoitti:

Yhteiskunta on suuri illuusio joka perustuu valheeseen. Mietippä tätä: kun otat sen 300 000 euron asuntolainan ja olet 30 vuotta pankin velkaorja kuten hyvän kansalaisen kuuluukin olla, mistä se 300 000 euroa tulee? Se syntyy tyhjästä sillä hetkellä kun pankin setä tai täti painaa nappia koneella. Sitä ei ollut olemassa ennen sitä hetkeä. Tämä on vain yksi monista mekanismeista mitkä on luotu aikaansaamaan modernin vaihdantatalouden harha jossa yksilö vangitaan 40 viikkotyötyötunnin oravanpyörään 50 vuodeksi. Sitten kun keho ja mieli rimpuilevat tätä kahleorjan roolia vastaan, isäntä ystävällisesti tarjoaa sopivat annokset alkoholia ja lääkkeitä, jotta tietoisuus sopivasti sumenee ja alistuu ympäröivään "todellisuuteen".

Nykyinen nuori sukupolvi, kiitos internetin, näkee jo hiukan sumuverhon läpi. Siksi sekä "työn" että "perheen" perinteiset "arvot" eivät enää kannusta osallistumaan illuusion ylläpitoon.

Jokainen ihmisen rakentama sivilisaatio on lopulta romahtanut omaan mahdottomuuteensa, tavalla tai toisella. Onko nyt länsimaisen sivilisaation vuoro? Ketkä ovat nyt nousussa? Mieti lähivuosien tapahtumia, onko jotain kuvaamani kaltaista tapahtumassa? Mitä yksilön kannattaisi tehdä selvitäkseen ja elääkseen onnellisen elämän? Tarttua vanhaan vai rakentaa uutta? Miten elää onnellinen ihmiselämä, kun yhteiskunta ympärillä murenee?

Näihin kysymyksiin nuoret nyt etsivät vastausta. Alisteinen orjan rooli on niin vahvaan iskostettu, ettei monta kertaa euroopankin historiassa jo tapahtunut vallankumous ole enää mahdollista, joten moni valitsee passiivisen poisvetäytymisen, koska se on ainoa keino pitää yllä tunnetta että itse valitsee oman elämänsä. Onko se tunne totta?

Lopulta vahvat voittavat. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Ketkä nyt ovat vahvoja ja nousemassa voittoon?

Kukaan ei pakota ottamaan 300 000 euron lainaa.

Muitakin mahdollisuuksia on mutta osalla ihmisistä on " laput silmillä" ja he ovat todellisia orjia.

Vierailija
259/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ad hominem kirjoitti:

Yhteiskunta on suuri illuusio joka perustuu valheeseen. Mietippä tätä: kun otat sen 300 000 euron asuntolainan ja olet 30 vuotta pankin velkaorja kuten hyvän kansalaisen kuuluukin olla, mistä se 300 000 euroa tulee? Se syntyy tyhjästä sillä hetkellä kun pankin setä tai täti painaa nappia koneella. Sitä ei ollut olemassa ennen sitä hetkeä. Tämä on vain yksi monista mekanismeista mitkä on luotu aikaansaamaan modernin vaihdantatalouden harha jossa yksilö vangitaan 40 viikkotyötyötunnin oravanpyörään 50 vuodeksi. Sitten kun keho ja mieli rimpuilevat tätä kahleorjan roolia vastaan, isäntä ystävällisesti tarjoaa sopivat annokset alkoholia ja lääkkeitä, jotta tietoisuus sopivasti sumenee ja alistuu ympäröivään "todellisuuteen".

Nykyinen nuori sukupolvi, kiitos internetin, näkee jo hiukan sumuverhon läpi. Siksi sekä "työn" että "perheen" perinteiset "arvot" eivät enää kannusta osallistumaan illuusion ylläpitoon.

Jokainen ihmisen rakentama sivilisaatio on lopulta romahtanut omaan mahdottomuuteensa, tavalla tai toisella. Onko nyt länsimaisen sivilisaation vuoro? Ketkä ovat nyt nousussa? Mieti lähivuosien tapahtumia, onko jotain kuvaamani kaltaista tapahtumassa? Mitä yksilön kannattaisi tehdä selvitäkseen ja elääkseen onnellisen elämän? Tarttua vanhaan vai rakentaa uutta? Miten elää onnellinen ihmiselämä, kun yhteiskunta ympärillä murenee?

Näihin kysymyksiin nuoret nyt etsivät vastausta. Alisteinen orjan rooli on niin vahvaan iskostettu, ettei monta kertaa euroopankin historiassa jo tapahtunut vallankumous ole enää mahdollista, joten moni valitsee passiivisen poisvetäytymisen, koska se on ainoa keino pitää yllä tunnetta että itse valitsee oman elämänsä. Onko se tunne totta?

Lopulta vahvat voittavat. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Ketkä nyt ovat vahvoja ja nousemassa voittoon?

Kukaan ei pakota ottamaan 300 000 euron lainaa.

Muitakin mahdollisuuksia on mutta osalla ihmisistä on " laput silmillä" ja he ovat todellisia orjia.

Vierailija
260/341 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N31 kirjoitti:

Et siis saa asumis- ja toimeentulotukea?

Noin 21 000e vuosituloilla veroprosentiksi tulee noin 8,5% eli kuukausipalkaksi tulisi noin 1680e. Toki eläkevakuutusmaksu ja työttömyysvakuutusmaksu vievät palkasta vielä toiset 8,25%. Omalla paikkakunnalla noilla tuloilla saisi asumistukea noin 50e jos asuu vuokralla. Eli maksaisin veroja noin 140e ja saisin takaisin asumistuen muodossa 50e. Toimeentulotukea ei tietenkään saisi, tuossahan jää plussalle tuplasti toimeentulotukeen verrattuna.

En tosin ole tuo kyseinen henkilö.