IMETTÄMINEN julkisella paikalla pitäisi olla täysin hyväksyttävää
Valtion ja kuntien täytyy ottaa kanta, että imettäminen on täysin ok ja siten sitä saa ja pitää tehdä julkisilla paikoilla. Samalla ihmisten mielipiteitä pitäisi saada muutettua. Miksi ylipäätään pitää tuijotella niitä toisten ihmisten tissejä? Miehet tekevät tätä jo tarpeeksi ilman imettämistäkin.
Tai miksi kommentoida asiaa, joka ei sinulle kuulu? Tai käyttäytyä, niin kuin luonnollinen toimenpide "ällöttää" sinua? Käsittämätöntä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin lapsi/nuori, en muista ikinä milloinkaan missään nähneeni vauvaansa imettävää äitiä, etenkään julkisilla paikoilla! Omat lapseni syntyivät 1980-luvulla, eikä silloinkaan lapsia imetetty julkisesti missä tahansa mieleen juolahti. Vauvat saatiin kuitenkin ruokittua ihan säällisesti. T. mummo
80-luvulla ei kannustettukaan imettämiseen, vaan pullolla ruokkimiseen. Että olisko siinä se olennainen ero.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun näen kuvan, että ap vaihtaa julkisella paikalla alusvaatteita tai peräti kuukautissuojan, niin hyväksyn myös imetyksen.
En ole ap, mutta olen vaihtanut housut huoltoaseman pihassa ulkona kun huoltsikka oli kiinni. Ei tehnyt heikkoakaan. Kuvitteles, että serkkuni ui ihan alasti, siis ihan ilman rihmankiertämää ihan tavispysähdyspaikkojen yhteyessä olevissa vesistöissä. Hän käy myös alasti yhteissaunoissa ja hän on ihan ok, koska on tottunut alastomuuteen. Itse en tykkää käydä alasti tuntemattomien kanssa saunassa, mutta en millään lailla ymmärrä mitä paljastaa rinnoissa on? Näinhän ne miehetkin rrinta paljaana nännit jöpöttäen tyrskivät menemään julkisilla paikoilla. On epäselvää onko yläosattomuus juridisesti alastomuutta vai ei. Ja miksi mistään pitäisi olla kuva?
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin lapsi/nuori, en muista ikinä milloinkaan missään nähneeni vauvaansa imettävää äitiä, etenkään julkisilla paikoilla! Omat lapseni syntyivät 1980-luvulla, eikä silloinkaan lapsia imetetty julkisesti missä tahansa mieleen juolahti. Vauvat saatiin kuitenkin ruokittua ihan säällisesti. T. mummo
Olin 80-luvulla lapsi ja näin paljon imettäviä äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin on unohtunut se hyväksi havaittu ohje, että vauvalle on järjestettävä mahdollisuuksien mukaan rauhallinen paikka ruokailua varten. Ostoskeskusten, ravintoloiden ja tavaratalojen hälinä ja meteli ei sitä ole. Ei ihme, että lapset nykyään ovat yhtä levottomia kuin vanhempansakin. Kasvavat mielettömässä kakofoniassa. Rauhallinen ruokahetki olisi lapsen etu, sitä seikkaa ei tässä keskustelussa juuri kukaan mieti. Vanhempien oikeus muka on heilua jatkuvasti joillain julkisilla paikoilla metekissä. Siitä on luonnollisuus kaukana.
No en tiedä, koska on sellainen ohje ollut. Vauvaa kun pitää syöttää sellaisissakin perheissä, joissa on useampia lapsia, joten eivät ne ruokahetket automaattisesti rauhallisia ole. Vauvalle on ihan luonnollista olla siellä, missä muitakin ihmisiä on. Sinun kuvitelmasi on selvästi se, että vauvalle on luontaista olla äidin kanssa kahdestaan jossain suljetussa tilassa.
Oman perheen tutut äänet ovat vauvalle varmasti vain rauhoittavia ääniä. Ostosparatiiseissa sen sijaan möykätään kovallakin äänellä. On kiljuvia lapsia, humalaisia, taustalla soi musiikki ja mainokset. Ei missään kohtaa verrattavissa tavallisiin kotiääniin. Minulla on kolme lasta, eikä koskaan ole tullut tarvetta ruokkia jossain Prismassa. Järjestelykysymys. Tämä oli vain minun mielipiteeni. Sinä saat ihan vapaasti viedä vauvasi vaikka Rovaniemen markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollaan jäljessä useita muita maita mitä tulee imetyksen turvaamiseen. Tästähän yritettiin jo saada kansalaisaloitetta läpi, mutta ilmeisesti suomalaisten naisten tissikateus torppasi aloitteen.
Tissikateus? Miksi ihmeessä olisin kateellinen parista sinertäviä utareita? Syy on kuule ihan siinä, että kykenemättömyys ajatella kanssaihmisiä on ärsyttävää, oli kyse sitten imetyksestä julkisilla paikoilla tai jostain muusta. Niin kauan kun osaat tehdä sen asiallisesti jossain syrjässä, asia on ok. Mutta älä tule esittelemään turvonnutta rintavarustustasi minun eteeni, etenkään jossain ravintolassa jossa minä aterioin enkä halua moista näkyä todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun näen kuvan, että ap vaihtaa julkisella paikalla alusvaatteita tai peräti kuukautissuojan, niin hyväksyn myös imetyksen.
En ole ap, mutta olen vaihtanut housut huoltoaseman pihassa ulkona kun huoltsikka oli kiinni. Ei tehnyt heikkoakaan. Kuvitteles, että serkkuni ui ihan alasti, siis ihan ilman rihmankiertämää ihan tavispysähdyspaikkojen yhteyessä olevissa vesistöissä. Hän käy myös alasti yhteissaunoissa ja hän on ihan ok, koska on tottunut alastomuuteen. Itse en tykkää käydä alasti tuntemattomien kanssa saunassa, mutta en millään lailla ymmärrä mitä paljastaa rinnoissa on? Näinhän ne miehetkin rrinta paljaana nännit jöpöttäen tyrskivät menemään julkisilla paikoilla. On epäselvää onko yläosattomuus juridisesti alastomuutta vai ei. Ja miksi mistään pitäisi olla kuva?
Eihän julkisilla paikoilla alastomana hengailu ole laillista. Eli siis vaikka serkkuasi itseään ei haittaisi, hän ei toimi laillisesti jos käy julkisilla paikoilla alasti uimassa, se saattaa ja luultavasti häiritsee muita. Taas tämä, että kunhan minua itseäni ei haittaa niin kaikki ok. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi Mirjana!
Tissit vaan esiin!
M41
Voisitko jatkossa käyttää ilmaisua "ruoka esiin", kiitos!
Sano se miehellesi kun seuraavan kerran seksittäessä tulee tissejäsi leipomaan. Tissit ovat eroottinen viesti. Heiluttele toki niitä kaiken kansan nähden. Pääset vielä nettipoketähdeksi. Jotkut kuvaa äm@mien riippareista kuvia mammasex sivustoille. Joko löydät omasi sieltä?